Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat bijna iedereen die al wat ouder is en niet van rijke komaf, vroeger wel koude meegemaakt heeft. Geen verwarming in de slaapkamers- heb ik nu nog nooit aan- ijs op de ruiten, kachel hooguit aan in de woonkamer. Maar koud douchen hoefden we toen niet en zal ik nu ook niet doen.

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gasprijzen

In dit artikel staan wat tips en die zijn niet van Wim Hof.

En als je lichaam wit vet omzet in bruin vet, dan is dat nog eens goed voor de lijn ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
31 okt 2022 15:38
Oftewel: we gaan weer wat aan dat lijf doen om de kou makkelijker te trotseren.
Hier de CV nog niet aan gehad, ik merk idd wél dat ' het went ' .
Maar als het écht gaat vriezen en écht goed koud wordt , dan kun je de CV even aanzetten om de ergste kou te verdrijven. Daarna kan die wel weer uit en trek je een warme trui aan.

Wij gingen vroeger door weer en wind én in de strenge winters op de fiets.
Wollen ondergoed over je normale ondergoed en gebreide sokken.
IJskoude oren , ondanks de muts, en een ijskoude neus :D
En thuis gekomen kroop je dan even bij de enige kachel in de woonkamer om weer wat op te warmen .
Stevige stamppotten eten , in bed dekens en een kruik ( dekbedden hadden we niet) en zo kwamen we de vaak bar strenge winters wel door.
Bloemen op de ramen, enkel glas en géén douche en we hebben er niets aan over gehouden!

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Inderdaad vroeger kon ik dat wel. Tegenwoordig is het voor mij op 22 graden, anders is het niet leefbaar voor mij, ook niet meer truien en dikke dekens. Ik ben klaar met bezuinigen.
Het leven moet wel leefbaar zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Vroeger was alles beter, moeder de vrouw had gewoon een recht, het aanrecht, stemmen deed vader wel voor beiden, de kinderen werkten gewoon mee in de fabriek, dat wonderlijke materiaal asbest maakte alles brandveilig, en pa moest wel Heineken drinken, want met die houten kratten konden we de kachel stoken,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Qua rust en qua structuur vond ik het vroeger idd beter en duidelijker.
Mijn kinderen hebben het er nog vaak over : het was zo lekker overzichtelijk in hun jeugd.
Altijd buiten spelen, geen schermpies, op tijd naar hun bedje, .smorgens gezamenlijk én op tijd ontbijten. Duidelijke regels , normen en waarden en véél minder prikkels en een véél minder overladen dagprogramma.
Én geen ' genderverwarring' 🤔.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vond het vroeger, met alleen een kolenkachel en later een gaskachel, altijd steenkoud in de woonkamer. Ja, als je dichtbij de kachel zat was het lekker warm, maar niet als je er wat verder vanaf zat.
En dan een slaapkamer op het noorden, waar je je huiswerk moest doen, brrrr.
Al dat vocht door het drogende wasgoed in huis en daardoor bloemen op de ramen bij vorst.
Ik vond er niks aan, we waren zo blij met de cv toen we ons eerste eigen flatje hadden. Heerlijk hoor.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vroeger was het beter? Kom nou toch. Er was ellende genoeg, net als nu.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
01 nov 2022 13:10
Vroeger was het beter? Kom nou toch. Er was ellende genoeg, net als nu.
Natuurlijk was er ellende genoeg , maar binnen het ' traditionele gezin ' was er rust , reinheid en regelmaat 😉 en dat is fijn in je jeugd.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
01 nov 2022 13:10
Vroeger was het beter? Kom nou toch. Er was ellende genoeg, net als nu.
Moederslink spreekt ook alleen voor haar eigen kinderen, neem ik aan.
Bij mij op de lagere school zaten 2 kinderen die echt in armoede opgroeiden. Allebei de vaders waren alcoholist, de moeders werden geslagen. In die tijd werden daar echt geen instanties voor ingeschakeld. Wel werd er af en toe een zak kleding naartoe gebracht, door personen die medelijden hadden.
Ik krijg er nog kippenvel van als ik bedenk hoe het daar aan toe ging.
Dan hebben kinderen het tegenwoordig toch wel beter, er wordt veel sneller ingegrepen, is het niet door leerkrachten, dan wel door ingeschakelde instanties.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

En die ‘genderverwarring’ was er natuurlijk wel, maar er werd toen nooit ergens openlijk over gesproken. Alles moest stiekem gebeuren.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
01 nov 2022 13:25
Moneyman schreef:
31 okt 2022 15:14
Klopt, volgens Wim Hof ;)
Om hem nu als voorbeeld te nemen....hij ging ook op de spoeier in het Vonderpark zitten waarna zijn anus tot aan zijn ellenbogen gereinigd werd wat hem bijna fataal werd.
I know :mrgreen: ik noemde hem ook niet als voorbeeld, maar meer als iemand die dit tot in het extreme had doorgevoerd.

Degenen die naar de theatershow van Pieter Derks zijn geweest zullen dit overigens herkennen :lol: en met het oog op degenen die mogelijk nog gaan, zal ik er niet teveel van verklappen :D

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit het bezuinigingstopic en hier, omdat het anders teveel off-topic wordt.
J. Deltoer schreef:
01 nov 2022 16:14
Ook hangt er een bordje bij de voordeur: Collectanten wegwezen, verkopers ophoepelen (inclusief verkoop kinderpostzegels)
Het kan vriendelijker. klik voor de foto: Geachte aanbeller op blogspot; Pas op voor de hond uit het assortiment van een winkel; De bel is stuk op Pinterest.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
01 nov 2022 18:51
Uit het bezuinigingstopic en hier, omdat het anders teveel off-topic wordt.
J. Deltoer schreef:
01 nov 2022 16:14
Ook hangt er een bordje bij de voordeur: Collectanten wegwezen, verkopers ophoepelen (inclusief verkoop kinderpostzegels)
Het kan vriendelijker. klik voor de foto: Geachte aanbeller op blogspot; Pas op voor de hond uit het assortiment van een winkel; De bel is stuk op Pinterest.
Ik had een bordje "geen verkoop aan de deur" hangen, maar kreeg toch verkopers want dat bordje gold niet voor "goede doelen" informeerde colporteurs van abonnementen mij. Dus maar een strakkere tekst gehanteerd.

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
01 nov 2022 23:07
Het stembureau voor de Loden Leeuw is weer geopend.
Nou, laten we massaal die reclames van het ministerie van Volksgezondheid nomineren. Die over die vaccinaties en die zelftesten, zo'n zoetsappige reclames die alle politiek correcte vinkjes aanvinken. Een Turkse buurtwinkel, een oudere man, een jongere vrouw, de buurvrouw is gekleurd en nog meer van die dingen. En de gesprekken klinken totaal niet zoals een echt gesprek zou gaan.

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
02 nov 2022 11:47
breien schreef:
01 nov 2022 23:07
Het stembureau voor de Loden Leeuw is weer geopend.
Nou, laten we massaal die reclames van het ministerie van Volksgezondheid nomineren. Die over die vaccinaties en die zelftesten, zo'n zoetsappige reclames die alle politiek correcte vinkjes aanvinken. Een Turkse buurtwinkel, een oudere man, een jongere vrouw, de buurvrouw is gekleurd en nog meer van die dingen. En de gesprekken klinken totaal niet zoals een echt gesprek zou gaan.
Net gedaan!

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog beter reclame overslaan.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Goede suggestie, Nijogeth. Heel veel zien we ze niet, maar ze slaan totaal de plank mis (en roepen bij mij agressie op).

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Altijd een genoegen. 😁

Erthanax
Berichten: 9757
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Legt er weer een dooie in Oksfort dan?

Plaats reactie