Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9844
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
20 nov 2023 13:23
Ja, je treitert, omdat je bericht na bericht laat zien niet in staat te zijn iets uit een ander perspectief te bekijken.
Deze halen we nog even aan.

Het perspectief dat jij wil dat ik zie is dat bepaalde groepen binnen organisaties minder vertegenwoordigd zouden zijn. En daarom dus de voorkeur krijgen. Leuk dat je wil dat ik dat zie, maar daarmee is het geven van een bepaalde groep de voorkeur en dus afwijzen van een andere groep nog steeds discriminatie.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
20 nov 2023 13:52
Vanavond weer een gezellig kwazalvers onderwerp bij Radar. Slaan we dus maar over.
Helaas is aandacht hiervoor vragen nog steeds nodig want er trappen nog steeds vele (wanhopige) patienten in wat hun veel geld en geen resultaat opleverd.
Wat mij betreft blijven ze hiervoor aandachtvragen totdat elke kwakzalver, toverkol en piskijker met pek en veren besmeurd het land uit is gejaagd.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
20 nov 2023 13:32
Dus wat mij betreft, voorkeursbeleid, zeer ongewenst.
Mooi. En wat is je alternatief?
Feit is dat mensen met een exotische achternaam tot 200 keer vaker worden afgewezen dan mensen met een Oud-Hollandsche achternaam. Hoe wil je die een eerlijke kans geven?
witte angora schreef:
20 nov 2023 13:49
Sorry, maar de enige die het vertikt om iets vanuit een ander perspectief te bezien dat ben je zelf.
Stop. Perspectiefwissel kan prima, maar als ik zou putten uit onze eigen ervaringen, dan wordt het errrug ongezellig :twisted:
Lowieze schreef:
20 nov 2023 11:44
witte angora schreef:
20 nov 2023 11:38
Jablan, iets van 5 tot 10% is homo. Als ergens in een bedrijf 20% van de medewerkers homo is, ben je er dan mee akkoord als gesteld wordt: 'Wij willen een afspiegeling van de maatschappij zijn. Bij gelijke gebleken geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan een hetero'? Of is het dan ineens homodiscriminatie?
Dit is geen normale vraag meer, dit is gewoon treiteren.
Het wordt helemaal geen discriminatie. Sexuele identiteit is een taboe-onderwerp bij aanstellingen en indiensttredingen. AVG en zo, weet je wel. :mrgreen:

Voor de goede orde, hou het bij ongeveer 4% niet-hetero. Dat is een veilig percentage, herleid uit de CBS cijfers hoeveel mensen van hetzelfde geslacht op hetzelfde adres wonen (excl. studentenhuizen of zorginstellingen) en hoeveel mensen van hetzelfde geslacht met elkaar zijn getrouwd of alweer gescheiden. Is voor jezelf ook geruststellend: 96% van de kerels wil alleen een biertje met je drinken, 96% van de vrouwen misschien een wijntje (ja, cliché) en meer. Er is nog hoop aan de horizon.

*

Zo, tijd voor leukere dingen 8)

Kwisvraag, zonder prijzen. Welke partij zou dit in het verkiezingsprogramma hebben staan?
In ieder arbeidscontract moet een afspraak over een reiskostenvergoeding gemaakt zijn.
Hint:
Het is dezelfde partij, die in 2028 uitkomt op een minimumloon van 16,72 per uur excl. vakantiegeld.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt helemaal geen discriminatie. Sexuele identiteit is een taboe-onderwerp bij aanstellingen en indiensttredingen. AVG en zo, weet je wel. :mrgreen:


En die migratie achtergrond is geen taboe onderwerp?

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, dat mag wel.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
20 nov 2023 10:47
@Kuklos: Blijft staan: je solliciteert bij een instelling met voorkeurbeleid en brult 'discriminatie' als je wordt afgewezen, terwijl je het had kunnen weten.

Verder is je argumentatie vastgelopen, we kunnen het hierbij laten.
Dus het is prima als een bedrijf aangeeft geen Marokkanen aan te nemen?

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
20 nov 2023 15:10
juliomariner schreef:
20 nov 2023 13:32
Dus wat mij betreft, voorkeursbeleid, zeer ongewenst.
Mooi. En wat is je alternatief?
Feit is dat mensen met een exotische achternaam tot 200 keer vaker worden afgewezen dan mensen met een Oud-Hollandsche achternaam. Hoe wil je die een eerlijke kans geven?
Gewoon door te selecteren zoals het hoort namelijk selecteren op kwaliteit. De mensen die op achternaam discrimineren zullen alleen maar extremer worden als er dus een positieve discriminatie selectieprocedure is. Zo van kijk je kunt alleen deze baan krijgen als je een exotische naam hebt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn lijkt me. Daarbij wordt je later als collega ook niet serieus genomen want je bent dan de excuus Truus of Alibi-Ali.
(die laatste heb ik niet zelf verzonnen zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Excuustruus
Maar het alternatief voor Alibi-Ali welke in dat artikel genoemd worden vind ik echt niet kunnen)
Of zoals Wilders in een debat tegen Vera Bergkamp zei: we weten allemaal hoe u aan deze baan bent gekomen.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
20 nov 2023 15:21
Nee, dat mag wel.
Volgens de ACM mag je niet vragen naar gegevens waaruit iemands ras, etniciteit of afkomst blijkt.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
20 nov 2023 15:10
Het wordt helemaal geen discriminatie. Sexuele identiteit is een taboe-onderwerp bij aanstellingen en indiensttredingen. AVG en zo, weet je wel. :mrgreen:
Als het bij sollicitaties een no-go is om er over te praten (want AVG) dan komen er heel wat homo's en lesbo's keer op keer opnieuw uit de kast, is het niet? Het verzwijgen van seksuele geaardheid op basis van de AVG staat toch haaks op homo-acceptatie? Of mis ik iets? Wel hand in hand op straat lopen, maar als je solliciteert moet het verzwegen worden? Kom op...

Toch wel apart trouwens dat de nieuwe korpschef bij de pliesie niet alleen vrouw maar ook lesbisch schijnt te zijn. AVG en zo, toch? Bergkamp: lesbisch. Jetten: homo. Enzovoort enzovoort. En eerlijk: ik heb geen idee waarom ik dat allemaal zou moeten weten. En toch weet ik het.

kuklos
Berichten: 9844
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Weet je Jablan, als ik jouw posts lees moet ik steeds meer denken aan "Flatgebouw Nederland" van Pamela Hemelrijk. Vooral na het lezen van dit:
Jablan schreef:
20 nov 2023 15:10
Het wordt helemaal geen discriminatie. Sexuele identiteit is een taboe-onderwerp bij aanstellingen en indiensttredingen. AVG en zo, weet je wel.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
20 nov 2023 15:30
Jablan schreef:
20 nov 2023 15:10

Toch wel apart trouwens dat de nieuwe korpschef bij de pliesie niet alleen vrouw maar ook lesbisch schijnt te zijn. AVG en zo, toch? Bergkamp: lesbisch. Jetten: homo. Enzovoort enzovoort. En eerlijk: ik heb geen idee waarom ik dat allemaal zou moeten weten. En toch weet ik het.

Precies, als ze hun werk goed doen is het toch helemaal niet interessant. En zelfs in het geval van de 2 voorbeelden die u noemt die hun werk aantoonbaar niet goed doen maakt de sexuele geaardheid toch helemaal niets uit.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
20 nov 2023 14:15
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 13:52
Vanavond weer een gezellig kwazalvers onderwerp bij Radar. Slaan we dus maar over.
Helaas is aandacht hiervoor vragen nog steeds nodig want er trappen nog steeds vele (wanhopige) patienten in wat hun veel geld en geen resultaat opleverd.
Wat mij betreft blijven ze hiervoor aandachtvragen totdat elke kwakzalver, toverkol en piskijker met pek en veren besmeurd het land uit is gejaagd.

Maar mensen blijven zich vastklampen aan die oplichters.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je voor je pb, Jablan. Ik heb je duidelijk een flinke tik gegeven. En weet je? Ik reageer enkel op wat je schrijft, meer niet. Ik noem dingen zoals het is en stel daar vragen over. En nee, ik ben niet gek geworden.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:35
witte angora schreef:
20 nov 2023 15:30

Toch wel apart trouwens dat de nieuwe korpschef bij de pliesie niet alleen vrouw maar ook lesbisch schijnt te zijn. AVG en zo, toch? Bergkamp: lesbisch. Jetten: homo. Enzovoort enzovoort. En eerlijk: ik heb geen idee waarom ik dat allemaal zou moeten weten. En toch weet ik het.

Precies, als ze hun werk goed doen is het toch helemaal niet interessant. En zelfs in het geval van de 2 voorbeelden die u noemt die hun werk aantoonbaar niet goed doen maakt de sexuele geaardheid toch helemaal niets uit.
Maakt ook niet uit. Ik ben hetero, dus wat interesseert mij de seksuele voorkeur van andere mannen mij nou. Ik wil er niet mee naar bed, wil er niet mee daten, niks. Kan met iedereen opschieten zolang ze zich niet aan me opdringen. Dát is homo-acceptatie: mensen als mens zien en je niet druk maken met wie de ander de lakens wel of niet deelt. Dat gaat me gewoon niks aan en het interesseert me niet. En als twee kerels of twee vrouwen hand in hand lopen doen ze dat maar lekker. Zolang ze maar niet de mijne vast pakken.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
20 nov 2023 15:37
juliomariner schreef:
20 nov 2023 14:15
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 13:52
Vanavond weer een gezellig kwazalvers onderwerp bij Radar. Slaan we dus maar over.
Helaas is aandacht hiervoor vragen nog steeds nodig want er trappen nog steeds vele (wanhopige) patienten in wat hun veel geld en geen resultaat opleverd.
Wat mij betreft blijven ze hiervoor aandachtvragen totdat elke kwakzalver, toverkol en piskijker met pek en veren besmeurd het land uit is gejaagd.

Maar mensen blijven zich vastklampen aan die oplichters.
Des te meer reden om er aandacht aan te besteden.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:45
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 15:37
juliomariner schreef:
20 nov 2023 14:15


Helaas is aandacht hiervoor vragen nog steeds nodig want er trappen nog steeds vele (wanhopige) patienten in wat hun veel geld en geen resultaat opleverd.
Wat mij betreft blijven ze hiervoor aandachtvragen totdat elke kwakzalver, toverkol en piskijker met pek en veren besmeurd het land uit is gejaagd.

Maar mensen blijven zich vastklampen aan die oplichters.
Des te meer reden om er aandacht aan te besteden.
Maar is aandacht voor zo'n onderwerp voldoende? Dat soort gasten blijft maar boven borrelen, dat hou je niet tegen, en er blijven maar mensen intrappen omdat ze toch op zoek zijn naar een strohalm. Dan zullen mensen toch ook een ander perspectief moeten krijgen?

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
20 nov 2023 15:43
]Maakt ook niet uit. Ik ben hetero, dus wat interesseert mij de seksuele voorkeur van andere mannen mij nou. Ik wil er niet mee naar bed, wil er niet mee daten, niks. Kan met iedereen opschieten zolang ze zich niet aan me opdringen. Dát is homo-acceptatie: mensen als mens zien en je niet druk maken met wie de ander de lakens wel of niet deelt. Dat gaat me gewoon niks aan en het interesseert me niet. En als twee kerels of twee vrouwen hand in hand lopen doen ze dat maar lekker. Zolang ze maar niet de mijne vast pakken.
Helaas ontkracht u met uw zinnetje voor " dat is Homo acceptatie" uw verhaal.
Waarom zou een homo zomaar aan u willen zitten? Wij als hetero zitten toch ook niet ongevraagd aan allerlei vrouwen?
Daarbij herkend een homosexueel hun aardgenood op kilometers afstand, ze zullen helemaal niet geinteresseerd in u zijn.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas julio, het komt me te vaak voor dat ze wél aan me willen zitten. Maar daar heb ik al vaker over geschreven. Kennelijk werken de antennes bij sommigen toch niet zo goed. Want ik zie het echt niet aan de buitenkant. Maar wat je verder schrijft: de Metoo beweging ken je toch zeker ook wel? Nou dan.

kuklos
Berichten: 9844
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:50
Wij als hetero zitten toch ook niet ongevraagd aan allerlei vrouwen?
Helaas gebeurt dit nog te vaak wel.
witte angora schreef:
20 nov 2023 15:53
Helaas julio, het komt me te vaak voor dat ze wél aan me willen zitten.
Ook hier, inderdaad het komt voor. Je zal niet de eerste, laatste of enige zijn die dit overkomt.

===
Al sinds mensenheugenis zijn er ongewenste intimiteiten. Elke richting op qua geslacht en geaardheid.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
20 nov 2023 15:30
Als het bij sollicitaties een no-go is om er over te praten (want AVG) dan komen er heel wat homo's en lesbo's keer op keer opnieuw uit de kast, is het niet?
Dat gaat het hele leven door. Bij elk nieuw gezicht, met wie je langere tijd contact hebt.
witte angora schreef:
20 nov 2023 15:30
Toch wel apart trouwens dat de nieuwe korpschef bij de pliesie niet alleen vrouw maar ook lesbisch schijnt te zijn. AVG en zo, toch? Bergkamp: lesbisch. Jetten: homo. Enzovoort enzovoort. En eerlijk: ik heb geen idee waarom ik dat allemaal zou moeten weten. En toch weet ik het.
Lot van een minderheid: er is iets bijzonders aan en dan is het ineens heel interessant, maar niet relevant.

Bij Janny Knol vind ik de melding apart, het persbericht van de politie gaat over haar loopbaan en kwaliteiten als nieuwe korpschef, dus het privé-deel komt uit een andere bron. Wanneer het doel is om haar te beschadigen, dan zal dat averechts uitwerken. Mij lijkt ze een prima korpschef, hopelijk kan ze de politie ook beschermen tegen de waan van de dag uit de politiek.
Bij Bergkamp is het onderdeel van haar loopbaan, ze heeft bij het COC gewerkt. Voor Jetten is het zo vanzelfsprekend, dat hij er nooit over heeft gezwegen, al moet hij tegenwoordig regelmatig aangifte doen van homohaat (soms omgekeerd: heeft de politie al iemand in beeld, maar nog geen aangifte om op te handelen).
juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:28
Of zoals Wilders in een debat tegen Vera Bergkamp zei: we weten allemaal hoe u aan deze baan bent gekomen.
Dat is de echte Wilders: altijd op zoek naar een persoonlijke zwakke plek, waartegen iemand zich lastig kan verdedigen. Slechte eigenschap van de man.
juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:50
Daarbij herkend een homosexueel hun aardgenood op kilometers afstand, ze zullen helemaal niet geinteresseerd in u zijn.
Gaydar werkt niet bij iedereen even goed.

*
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 15:30
Volgens de ACM mag je niet vragen naar gegevens waaruit iemands ras, etniciteit of afkomst blijkt.
Dan mag de ACM met de oplossing komen voor het ontstane dilemma, want CV en identiteitsbewijs geven deze info vanzelf weg. Vragen is overbodig.
juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:28
Jablan schreef:
20 nov 2023 15:10
Mooi. En wat is je alternatief?
Feit is dat mensen met een exotische achternaam tot 200 keer vaker worden afgewezen dan mensen met een Oud-Hollandsche achternaam. Hoe wil je die een eerlijke kans geven?
Gewoon door te selecteren zoals het hoort namelijk selecteren op kwaliteit.
Dat gaan veel mensen niet leuk vinden. Als de vaardigheden worden getest, zijn er veel afvallers. Bij het bespreken van de resultaten krijgen de collega's nu al eerst 'ja maar' te horen en dan 'een voldoende is goed genoeg' in talloze variaties. Kwaliteit van het onderwijs doet de groeten :wink:
juliomariner schreef:
20 nov 2023 15:28
De mensen die op achternaam discrimineren zullen alleen maar extremer worden als er dus een positieve discriminatie selectieprocedure is.
Die werkgevers hebben niet door, dat zij zichzelf op achterstand zetten.
Autohandel is deze jaren een zichtbaar voorbeeld. Veel nieuwe, kleine familiebedrijfjes van mensen met banden naar Turkije of Marokko, tegelijk ketenvorming omdat veel zelfstandige garages geen opvolger kunnen vinden.

Plaats reactie