LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
klaasdo
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2012 17:39

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door klaasdo »

Mooi Jammer ,je bent er eindelijk vanaf :) bedankt voor al je info !
Ben je tevreden met de oplossing ??
Ben je uit de kosten gekomen ? als ik al zie hoeveel brieven ,aangetekend en normale brieven wij moeten versturen ,kosten Odin enz enz ..Ik hoop maar dat ABN dat allemaal heeft moeten betalen .
Hadden ze maar eerder een goede oplossing moeten bedenken :twisted:

Mijn Aegon Fundsparen ligt nu ook bij de Geschillencommissie ben benieuwd :|

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ja hoor ben erg tevreden, odin heeft er meer uitgesleept wat ik ooit gedacht had....Mijn schade bedrag die door Odin is berekend, was veel groter dan ik ooit gedacht had. Nu gezien een hele juiste beslissing genomen om met Odin in zee te gaan.
De polis staat nu vast op 4% rente tot aan de einddatum feb. 2014 en de polis loopt nog gewoon door...he t is nu een soort spaarrekening geworden..
beter voor mij....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Maar wat ging er een tijd inzitten......Maar achteraf gezien zeer de moeite waard.....

Ook met het gevoel, zit het goed. Ik had toch gelijk dat deze polis het eigenlijk NIET was en is, wat me toen der tijd ooit is voorgesteld/ gespiegeld. Eigenlijk had dit in mij specifiek geval nooit verkocht mogen worden....Was en ben nog steeds een leek....die ging beleggen om een hoger rendement te halen dan die 3,5% die ik bij de bank kon krijgen...MAAR DAT DIT zo`n fiasco zou kunnen worden, is met geen woord over gerept. Dat zelfs onder de inleg uit komen (mede door de NIET vermelde kosten) eigenlijk heel goed kon. Beter gezegd, ik ben begonnen met deze polis op een TOP piek. Dus lager uitkomen dan de inleg was en is zeker eerder mogelijk, dan HOGER uit te komen dan via de bank sparen.

Dat is ook wat Rene Graafsma en Eric Smit hebben geschreven in hun boekje woekerpolis hoe kom ik er vanaf?
Ze schreven het risico ligt compleet bij de klant en door de zeer onduidelijke kosten structuur ging de winst naar de banken/ verzekeraars. Die zijn er rijk van geworden...

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door woekerprofi »

http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... ailId=6017
ABN AMRO - ABNAMRO Toekomstplan (vh SpaarKoers)

Houders van een Toekomstplan (voorheen SpaarKoers) woekerpolis, afgesloten voor 1 oktober 1999 worden gevraagd zich te melden voor een extra compensatie

SpaarKoers (Toekomstplan) is een \"gematigde woekerpolis\". ABN AMRO lijkt geschillen te willen schikken, zeker als polishouders recht hadden op een gegarandeerde KapitaalMarktRente van 4%! Maar ook dat was destijds niet goed uitgelegd. Dus misschien is toch een gang naar KiFiD nodig. Oproeper heeft al ervaring bij een aantal mede-lotgenoten. ABN AMRO is tot op heden bereid geweest te schikken.

Gesloten