Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
07 aug 2021 23:18
Volgens mij is het een paar weken geleden al geprobeerd om zoveel mogelijk los te gooien. Met niet het succes waarop was gehoopt.
Dat viel alleszins toch wel mee? De ziekenhuizen hebben het continue rustig gehad.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij ben je gewoon uit frustratie een beetje aan het trollen, Nijo. Geeft niet, is best begrijpelijk. Niettemin weet je heus wel dat de berichten anders zijn. En je kunt zelf wel narekenen dat, als de maatregelen niet direct weer waren aangepast, dat het in de ziekenhuizen rond deze tijd nog stukken drukker zou zijn.

Lowieze
Berichten: 6661
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dan maar even wat positief nieuws:

Nederland heeft 75.000 AstraZeneca vaccins naar Namibië gestuurd.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-namibie

Lowieze
Berichten: 6661
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 01:23

Dat viel alleszins toch wel mee? De ziekenhuizen hebben het continue rustig gehad.
Ik lees toch wat anders hier
https://www.nu.nl/coronavirus/6149596/n ... lijft.html

Er moeten nog ontzettend veel afspraken ingehaald worden, terwijl er natuurlijk ook weer nieuwe patiënten bijkomen voor reguliere behandelingen.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
07 aug 2021 23:04
Aldus een ervaringsdeskundige en , wellicht mede daardoor, een vaste kijker van een Corona podcast van de oosterburen.
Waarom pleit je niet direct voor een beroepsverbod voor de hoogleraar/epidemioloog?
NOS belt met de man voor commentaar en dat geeft hij. Alleen vind ik zijn mening te simpel en licht achterhaald door de werkelijkheid. Academische benadering is wat anders dan een realistische benadering.
Het is vakantietijd, dan is het lastiger om de goede mensen te bereiken.
Nijogeth schreef:
07 aug 2021 23:06
Of hebben ze ons een worst voorgehouden en zijn die vaccins toch niet de oplossing?
We missen nog medicijnen voor de behandeling.
Het duurt nog een paar maanden, totdat iedereen een prik heeft gekregen en die ook werkt. Na alle fouten in juni zal de regering - ook een nieuwe - heel voorzichtig blijven. Overal wordt gezocht naar een goede aanpak en die is tot nu toe niet gevonden. In Azië en Oceanië probeert men via reisverboden en verplichte quarantaines het virus buiten de deur te houden. Die aanpak blijkt zwakker dan de Deltavariant.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe effectief zijn vaccinaties nog?
(paywall)
https://www.theepochtimes.com/majority- ... 37497.html
An Israeli doctor says that the majority of COVID-19 patients hospitalized at his hospital are fully vaccinated and those with severe illness have also been vaccinated.
Verhaal verwijst naar Channel 13 TV News interview:
https://www.youtube.com/watch?v=FvnHkp14Ne4
Maand terug signaleerde parool deze trend ook al:
(paywall)
https://www.parool.nl/nederland/derde-p ... ~b131a9a7/
Het vaccin was in juni nog ‘maar’ voor 64 procent effectief in het voorkomen van besmettingen en covidsymptomen, aldus het Israëlische ministerie van Gezondheid.
Israel prikte vooral met Pfizer, waar nu boosterprik voor nodig is.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
08 aug 2021 06:15
Volgens mij ben je gewoon uit frustratie een beetje aan het trollen, Nijo. Geeft niet, is best begrijpelijk. Niettemin weet je heus wel dat de berichten anders zijn. En je kunt zelf wel narekenen dat, als de maatregelen niet direct weer waren aangepast, dat het in de ziekenhuizen rond deze tijd nog stukken drukker zou zijn.
Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.

Lowieze
Berichten: 6661
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 10:30

Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.
U heeft het nu alleen over patiënten met corona op de IC, maar er zijn natuurlijk veel meer patiënten met andere klachten die een IC-bed nodig hebben.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 01:23
witte angora schreef:
07 aug 2021 23:18
Volgens mij is het een paar weken geleden al geprobeerd om zoveel mogelijk los te gooien. Met niet het succes waarop was gehoopt.
Dat viel alleszins toch wel mee? De ziekenhuizen hebben het continue rustig gehad.
Het personeel moet ook niet zo zeuren in de ziekenhuizen. Het is zo rustig en dan willen ze allemaal nog op vakantie ook. Belachelijk. Vakantie heb je alleen maar verdient als je hard gewerkt hebt. Dus alle vakantiedagen intrekken. En dat salaris kan ook nog wel wat lager. Het is toch continu (zonder e) rustig.

Zoiets misschien?

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Juist als het zo extreem is in de ziekenhuizen, waarom zouden ze dan nu op vakantie willen? Dat zorgt toch alleen maar voor extra besmettingen en dus meer druk als ze terug zijn?

Zeggen dat we maatregelen moeten aanhouden voor dat personeel, dat zelf gewoon op vakantie gaat en meewerkt aan het verspreiden van het virus. Dat is pas krom.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@Nijogeht, hierboven was niet serieus .

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 10:30
witte angora schreef:
08 aug 2021 06:15
Volgens mij ben je gewoon uit frustratie een beetje aan het trollen, Nijo. Geeft niet, is best begrijpelijk. Niettemin weet je heus wel dat de berichten anders zijn. En je kunt zelf wel narekenen dat, als de maatregelen niet direct weer waren aangepast, dat het in de ziekenhuizen rond deze tijd nog stukken drukker zou zijn.
Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.
Wil jij dan zo graag de IC bomvol hebben? Ik vind 200 al 200 teveel, eerlijk gezegd. Achter ieder cijfer zit een mens, een persoon die maar moet zien hoe hij het in allerlei opzichten redt, met een omgeving die het ook maar moet zien te bolwerken.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 18:28
Juist als het zo extreem is in de ziekenhuizen, waarom zouden ze dan nu op vakantie willen? Dat zorgt toch alleen maar voor extra besmettingen en dus meer druk als ze terug zijn?

Zeggen dat we maatregelen moeten aanhouden voor dat personeel, dat zelf gewoon op vakantie gaat en meewerkt aan het verspreiden van het virus. Dat is pas krom.
Aha, dat personeel in ziekenhuizen mag zich wél anderhalf jaar de benen uit het gat lopen, maar geen vakantie? En waarom zou hun vakantie zorgen voor meer besmettingen? Misschien zijn ze al blij dat ze gewoon een paar weken thuis zijn, of gewoon in eigen land, in een huisje, vakantiepark of camping waar "de maatregelen" voldoende worden nageleefd?

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
08 aug 2021 19:16
Nijogeth schreef:
08 aug 2021 18:28
Juist als het zo extreem is in de ziekenhuizen, waarom zouden ze dan nu op vakantie willen? Dat zorgt toch alleen maar voor extra besmettingen en dus meer druk als ze terug zijn?

Zeggen dat we maatregelen moeten aanhouden voor dat personeel, dat zelf gewoon op vakantie gaat en meewerkt aan het verspreiden van het virus. Dat is pas krom.
Aha, dat personeel in ziekenhuizen mag zich wél anderhalf jaar de benen uit het gat lopen, maar geen vakantie? En waarom zou hun vakantie zorgen voor meer besmettingen? Misschien zijn ze al blij dat ze gewoon een paar weken thuis zijn, of gewoon in eigen land, in een huisje, vakantiepark of camping waar "de maatregelen" voldoende worden nageleefd?
Dat kan, maar ik heb er een paar in de kennissenkring zitten, die het toch echt niet zo doen. Maar, die hebben ook niet geklaagd over drukte, die hebben altijd gezegd dat het wel meeviel.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ik dacht nog wel dat die bijdrage ironisch bedoeld was.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
08 aug 2021 19:01
Nijogeth schreef:
08 aug 2021 10:30
witte angora schreef:
08 aug 2021 06:15
Volgens mij ben je gewoon uit frustratie een beetje aan het trollen, Nijo. Geeft niet, is best begrijpelijk. Niettemin weet je heus wel dat de berichten anders zijn. En je kunt zelf wel narekenen dat, als de maatregelen niet direct weer waren aangepast, dat het in de ziekenhuizen rond deze tijd nog stukken drukker zou zijn.
Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.
Wil jij dan zo graag de IC bomvol hebben? Ik vind 200 al 200 teveel, eerlijk gezegd. Achter ieder cijfer zit een mens, een persoon die maar moet zien hoe hij het in allerlei opzichten redt, met een omgeving die het ook maar moet zien te bolwerken.
Nee, ik wil de IC niet bomvol hebben. Maar stel nu dat er zonder maatregelen 400 zouden liggen, dan is dat nog steeds handelbaar. Ergens moeten we toch een keer van de maatregelen af. Maar schijnbaar durft niemand dat meer.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
08 aug 2021 19:01
Wil jij dan zo graag de IC bomvol hebben? Ik vind 200 al 200 teveel, eerlijk gezegd. Achter ieder cijfer zit een mens, een persoon die maar moet zien hoe hij het in allerlei opzichten redt, met een omgeving die het ook maar moet zien te bolwerken.
[/quote]Er zit nogal een verschil tussen bomvol hebben, of een minimale, beheersbare hoeveelheid,

Beheersbare IC bezetting eerste was de oorspronkelijke doelstelling van maatregelen zoals de lockdown, ineens een lege IC nastreven is als het verplaatsen van de doelpalen tijdens de wedstrijd

scharrelschipper
Berichten: 1844
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 19:29
witte angora schreef:
08 aug 2021 19:01
Nijogeth schreef:
08 aug 2021 10:30

Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.
Wil jij dan zo graag de IC bomvol hebben? Ik vind 200 al 200 teveel, eerlijk gezegd. Achter ieder cijfer zit een mens, een persoon die maar moet zien hoe hij het in allerlei opzichten redt, met een omgeving die het ook maar moet zien te bolwerken.
Nee, ik wil de IC niet bomvol hebben. Maar stel nu dat er zonder maatregelen 400 zouden liggen, dan is dat nog steeds handelbaar. Ergens moeten we toch een keer van de maatregelen af. Maar schijnbaar durft niemand dat meer.
Nogmaals:ik heb weinig tot geen "last"van de maatregelen,maar we zullen om weer een normale wereld te krijgen er toch eens van af moeten.
Was gister in de bioscoop,geen gemier met testen,apps of certificaten enz.
Een verademing na alles wat ik de laatste hier en in de media las over diverse restrictie`s in de tot voor kort openbare wereld
Wel reservering,maar dat was het dan ook.
Ik zeg het maar weer eens,laat je geen angst aanjagen.
Doe normaal,met respect voor je medemens, ook als die over zaken anders denkt dan jij.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
08 aug 2021 09:04
Hoe effectief zijn vaccinaties nog? [...] Israel prikte vooral met Pfizer, waar nu boosterprik voor nodig is.
Hoe zijn de cijfers in GB en Denemarken?
Deze drie landen leveren betrouwbare cijfers, daarom kun je ze naast elkaar zetten.

Een melding, dat de meerderheid van de Covidpatiënten in het ziekenhuis gevaccineerd is, zegt op zich niets over de effectiviteit van de vaccins. Hier loont een blik op de absolute aantallen. Als tijdens een eerdere ronde 4000 mensen in het ziekenhuis zijn beland en nu, na grootschalige vaccinatie, slechts 400, is dat een tweede aanwijzing over de werking van de vaccins.

Daarnaast beginnen we in de fase te komen, waarbij je steeds kritischer mag zijn op elke melding vanuit de fabrikanten. Wat is de meerwaarde van die info? Omzet pushen of objectief informeren?
angel1978 schreef:
08 aug 2021 19:32
Zo respectloos dat ie van mij een ban zou hebben gehad om hier even over na te denken.
En dat van jou. Terugbladerend valt op, dat jij degene bent, die anderen van alles veronderstelt of persoonlijk aanvalt.
Nijogeth schreef:
08 aug 2021 19:29
Nee, ik wil de IC niet bomvol hebben. Maar stel nu dat er zonder maatregelen 400 zouden liggen, dan is dat nog steeds handelbaar. Ergens moeten we toch een keer van de maatregelen af. Maar schijnbaar durft niemand dat meer.
Nog even geduld tot vrijdag, volgende persconferentie. Zo ontzettend veel beperkingen zijn er niet meer.

Net op de overzichtspagina van de overheid gekeken: duidelijk en overzichtelijk is het niet.
'Zorg voor voldoende frisse lucht' en in één van de toelichtingen wordt verwezen naar het Bouwbesluit. De ventilatienorm in het Bouwbesluit is volstrekt onvoldoende (en geldt sinds 1 juli ook voor de Horeca, de hogere eisen uit een andere wet voor de horeca zijn ingetrokken).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
08 aug 2021 19:29
witte angora schreef:
08 aug 2021 19:01
Nijogeth schreef:
08 aug 2021 10:30

Ik vraag me oprecht of we dan weer een kritiek punt hadden bereikt. Er liggen nog steeds maar 200 mensen op de IC. Er is daar ruimte genoeg.
Wil jij dan zo graag de IC bomvol hebben? Ik vind 200 al 200 teveel, eerlijk gezegd. Achter ieder cijfer zit een mens, een persoon die maar moet zien hoe hij het in allerlei opzichten redt, met een omgeving die het ook maar moet zien te bolwerken.
Nee, ik wil de IC niet bomvol hebben. Maar stel nu dat er zonder maatregelen 400 zouden liggen, dan is dat nog steeds handelbaar. Ergens moeten we toch een keer van de maatregelen af. Maar schijnbaar durft niemand dat meer.
Met dat gegeil op die patiënten op de IC, gaan jij, en veel anderen, er aan voorbij dat dit slechts het meest gemakkelijk te tellen topje van een grote piramide is. Daaronder liggen een veelvoud te hijgen in gewone ziekenhuisbedden, en nog weer een veel grotere groep weken ziek thuis onder het wakend oog van de al veel te drukke huisartsen. En een grote groep van al die mensen opgeteld, worstelen vele maanden later, nog met wat nu long/lang-covid heet. Met grote gevolgen voor complete gezinnen, en de zorgverleners die ze dan nodig hebben.

Een fysiotherapeut die een long-covid patiënt moet begeleiden, heeft daardoor geen tijd om een patiënt die herstellende is van een eindelijk uitgevoerde heupoperatie te helpen.

De complete zorgketen was al zwaar overbelast, maar mogen met al die inhaalzorg, nog een keer een herculeaanse taak gaan leveren het komende half jaar.

Gesloten