LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel TV wordt een luxe

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Keesjan mijn complimenten voor houw bijdragen steeds weer.
Dank je wel voor het compliment. ;)
De overheid heeft gekozen voor vrije marktwerking met de bedoeling dat alles goedkoper wordt.
Wie zegt dat de overheid dat bedoeld heeft? Iets verkopen doe je voor geld. Dat hebben ze gehad. Verder hebben ze niks meer te zeggen over wat de koper ermee gaat doen.

Overigens is het op een vrije markt ook niet zo dat andere bedrijven moeten zorgen dat concurrenten kunnen concurreren. Het is al helemaal niet zo dat een bedrijf de concurrentie moet helpen door eigen middelen beschikbaar te stellen. Nee, in een vrije markt kunnen bedrijven zich vestigen en moeten ze zelf concurreren. En het is daarbij heel simpel: wie het eerst komt, wie het eerst maalt en degene die in de ogen van de consument het beste product aanbiedt wint.

Waarom zou een bedrijf in hemelsnaam zijn bezit moeten delen?
Waarvoor op het ene netwerk (KPN) wel iedereen op mag en het ander van UPC niet is mijn raadsel.
De KPN heeft de pech gehad dat er een instantie bestaat die kennelijk van mening is dat wat van KPN is ook moet toebehoren aan een ander. Ik ben daar pertinent op tegen: die mensen zijn een stel vuile hypocrieten. Ze lopen altijd te zeuren over "eerlijk zullen we alles delen", maar zelf zouden ze dat nooit doen. Ze waren er ook niet toen KPN miljarden investeerden. En waar was de OPTA toen KPN voor 20 miljard het schip in ging bij de UMTS affaire? Een bedrijf koopt en verkoopt op eigen risico. Maar nogmaals: hoe kan jij verlangen dat een ander zijn bezit open stelt voor een ander? Zou jij het doen? No way. Ik proef bij al dat soort mensen jaloezie en afgunst.
Verder met TV heb je niks te kiezen omdat niet iedereen een schotel kan plaatsen .Op mijn flat mag het niet eens .
Wat is dit dan:
http://www.digitenne.nl/

Dat is wel degelijk een keuze.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

En waar was de OPTA toen KPN voor 20 miljard het schip in ging bij de UMTS affaire
Ze zijn toch zelf zo dom om zoveel te gaan betalen.
Een bedrijf staat of valt door goede investeringen .
Ik heb vroeger ook belegd maar ik zag al direct dat dit niet goed was.
Belgacom was veel slimmer want eer al die masten staan ben je jaren verder met het risico dan er al ondertussen weer ander technieken zijn..
Maar de KPN bestaat nog steeds alleen jammer voor al die werknemers die
daarvoor moesten bloeden.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zou een bedrijf in hemelsnaam zijn bezit moeten delen?

Om de tarieven omlaag te krijgen .Bij andere Internetaanbieders is het wel gebeurt.Versatel moest worden toe gelaten.
Een netwerk is wat anders dan een groenteboer die naast elkaar zit.

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

Ik ben gelukkig niet de enigste die erg negatief over kabelbedrijven zijn.
Ook prijsafspraken
wordt door mensen zoals Kees Jan als normaal gevonden.
Dat de TV-Kijker op moet opdraaien voor andere diensten is op zich al vreemd.Zeker niet voor diensten waar bijna niemand belangstelling voor heeft.
Een probleem die alleen maar door de vrije concurentie kan worden opgelost. Hierdoor wordt de dienstverlening beter en de prijzen laag ..
Of je kan daar bewust voor kiezen.

arie.o

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door arie.o »

Keesjan is gewoon een UPC piepeltje.
UPC investeerd geen vervelend, deden ze dat maar. Ze gebruiken gewoon de oude infra nog steeds om de consumenten leeg te zuigen.
Ze investeren juist niet omdat ze daarmee het toelaten van extra aanbieders mogelijk maken (digitale doorgifte). Ze proberen juist hun bestaande monopolie zo lang mogelijk te beschermen door NIET te investeren.
Maandelijks gaat er 2,400,000 euro naar directieslarissen van de moedermaatschappij!!!! Weet keesjan ook gelijk waar zijn centjes naar toegaan.

Als de gemeetes lef hebben richten ze gewoon een nieuwe kabelmaatschappy op, die een nieuwe kabel neerlegt. Anders kunnen buurtorganisaties dit ook doen. Ik woon in een straat van 10 huizen waarvan er 3 tesamen 5 schotels hebben. Wij hebben de buren al aangeboden gratis van onze schotel signalen gebruik te maken, op voorwaarde dat ze hun upc ABBONNEMENTEN OPZEGGEN!!!

GEWOON NAAR JE BUREN TOE STAPPEN EN MET HUN SAMEN DE AANSLUITING DELOEN. kAN TWEEDERDE ZIJN ABBONNEMENT OPZEGGEN.
Eens kijken hoe die graaiiers van UPC daarop reageren.

De extra zenders die ze doorgeven zijn allemaal GRATIS te bekijken op de sateliet en eerst afgenomen!!!!!!

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

KabelTV wordt geen luxe, dat is het al.
Alles wat je bovenop je normale levensbehoeften hebt, is luxe.
Auto, fiets, tussendoortjes, ga zo maar door.

Ben ik de enige die dat vindt, of leven we allemaal al zo lekker in ons welvaartstaatje, dat we de rest van de wereld niet kennen?

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ze zijn toch zelf zo dom om zoveel te gaan betalen.
Zeker, maar waar ik over val is dat mensen niet consequent zijn in hun mening. Als een bedrijf de verantwoordelijkheid neemt voor een bepaalde keuze en die keuze valt slecht uit (UMTS is te duur), dan zijn ze zogenaamd zelf dom en moeten zij het verlies dragen. Concurrenten komen dan ook niet met voorstellen om samen het verlies te dragen. Als een bedrijf een keuze maakt die goed uitvalt (ze kopen een netwerk op en maken daar veel winst op) dan komen al die profiteurs en aasgieren janken dat zij ook willen profiteren. Is dat niet ontzettend krom?
>>Waarom zou een bedrijf in hemelsnaam zijn bezit moeten delen?
>Om de tarieven omlaag te krijgen.
Leuk bedacht, maar ik deel mijn bezit ook niet als jij er profijt van hebt. Om de hele simpele reden dat jij ook niet mij mij zal delen als ik kan profiteren. Snap je het punt? Waarom zou UPC in hemelsnaam? Ze worden enkel genaaid door mensen die het zelf ook nooit zouden doen.
Ook prijsafspraken wordt door mensen zoals Kees Jan als normaal gevonden.
Ik vind het redelijk normaal omdat je ook alternatieven hebt. In het artikel wat je geeft spreekt men overigens een verdenking uit. Het is dus nog niet eens aangetoond of bewezen. Bovendien bestaat kartelvorming niet als bedrijven niet in hetzelfde gebied opereren. UPC kan zijn prijs 10 keer omhoog gooien, maar Wanadoo krijgt daardoor niet meer klanten op TV gebied.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Kees JAN,
Waarom log je niet gewoon in als UPC medewerker, voor de rest van deze site is het al lang duidelijk dat je UPC aandelen hebt?
Je verklaart je eigen standpunten als algemeen geldend, ik zou zeggen haal die betonnen plaat eens weg!!!
Ik ben wel bereid om GRATIS mijn sateliet ontvangers en schotelsignalen te delen met de hele straat.
Er is maar 1 voorwaarde, ze moeten hun UPC abonnement opzeggen!!
15 euro is een belachelijk bedrag voor televiseontvangst, 2 euro per maand is een stuk realistischer.
Je draait alsmaar om de brei heen, opmerkingen zoals "onbeperkt downloaden maar wel binnen realistische grenzen zijn gewoon kul. Onbeperkt is onbeperkt.
Je gaat ook niet in op mijn eerdere opmerking dat UPC per maand 2,400,000 wegsluist naar directiesalarissen van het amerikaanse moederbedrijf. Geen wonder dat er "bedrijfseconomische noodzaak" is om de tarieven bijna te verdubbelen!!!!
Lets face it, je bent gewoon een aanhanger van liegend (de marketing strategie) consumenten leegzuigend bedrijf.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Als je hele straat naar jouw schotelsignalen mag kijken, wat is daar de winst van?
Krijg je lekker ruzie, of heb je er 40 hangen??
Voor iedere bewoner 1.

15 euro per maand wel realistisch.
Als je naar de rest van Europa kijkt, dan zie je dat Nederland de goedkoopste is.

Verder nogmaals even de melding, dat kabel een luxe IS en geen voorrecht.

Er wordt ook gesproken van onbeperkt internetten en niet downloaden.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

kees jan,
Je begrijpt het nog steeds niet he'
Een schotelantenne signaal kan je gewoon splitten hoor. Iedereen hoeft dan alleen een decoder aan te schaffen, (circa 100 euro, heb je in een half jaar eruit met de huidige UPC tarieven). Ze hoeven geen schotel aan te schaffen en uit te lijnen.
En ja ik heb inderdaad 4 schotels,
1 op astra cluster, 1 op hotbird cluster, 1 op amos en 1 op sirus cluster.
In totaal dus 16 satelieten, en 2000 kanalen.
Dat jij geen winst ziet klopt, DIE HOEFT ER NAMELIJK NIET TE ZIJN!!!.
TELEVISIE is geen luxe maar een openbare nutsvoorziening. Gemeentes en kabelbedrijven hebben niet voor niets de wettelijke verplichting dat ze de NEDERANDLANDSE OPENBARE ZENDERS verplicht moeten doorgeven. Denk eens aan informatie oproepen bij rampenbestrijding!!!

Je vergelijkt de tarieven met andere landen zonder naar de daadwerkelijk kosten voor doorgifte te kijken. De kosten voor doorgifte
zijn reel circa 2 euro per maand. Dat UPC zich tot de nek in de schulden heeft gestoken om een monopolie te verwerven en hun probleem. Als consument weiger ik daaraan mee te betalen.

Van de omringende landen betaalt alleen engeland en italie meer.

Je kan ook vergelijken met landen als hongarije, bulgarije,polen,oekraine,luxemburg, portugal,noorwegen, ierland etc waar de tarieven minder dan de helft zijn!!!

kortom zet die UPC bril eens af en wordt eens realistisch.

Overigens nog steeds geen antwoord op de vraag wat je ervan vindt dat er iedere maand 2,400,000 euro wordt weggesluisd naar directiesalarisseen van de moedermaatschappy!!!

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Volgens mij ben jij in de war. Gast en kees jan is volgens mij niet hetzelfde, maar misschien heb je een bril nodig.
Dus dan moet iedereen een decoder kopen, kabels leggen.
Ik zou zeggen stel het eens voor. Leuk als er eens een blikseminslag is, de hele straat zonder televisie.
Ik betaal al een behoorlijke tijd rond de € 15.- en mij hoor je niet klagen. Weet je waarom niet? Omdat ik blij ben, dat ik in een land woon, waar het allemaal maar mogelijk is.
Jij staat daar waarschijnlijk niet bij stil en kan niet eens namen en letters uit elkaar houden.
Nederland 1,2,3 kunnen uit de lucht gepulkt worden, maar kabel is GEEN nutsvoorziening.

Noem mij het land waar het 2 euro per maand is en noem de bedragen maar eens.

Wat die salarissen betreft weet IK niets af, maar dat gebeurd bij ieder bedrijf, dus om daar nou over te beginnen.
En jij kijkt toch via de schotel, dus dan heb je niets met UPC te maken.
Dus je bent gewoon zielig, dat je hier gaat posten.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

kees Jan,
Je kunt dan wel als gast inloggen. De stijl die je hanteerd verraad je.
Blijf maar lekker bij UPC.
Voor alle andere mensen zonder bord voor hun kop.

Gewoon opzeggen die UPC ellende. Met zijn allen krijgen we met gemak deze graaiiers op de knieen.
Kabel televisie kan echt veel goedkoper!!!!

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Je bent te simpel voor woorden en kan misschien zelf wel bij UPC gaan werken, zoals je tenminste over hun spreekt, want je scheert mensen over 1 kam.
Let wel; Ik val de mensen (concullegae) niet af bij UPC.
IK WAS KEESJAN NIET, IK BEN KEESJAN NIET EN IK ZAL HEM WAARSCHIJNLIJK NOOIT WORDEN OOK.
Het kan namelijk ook zo zijn, dat er meer mensen dezelfde mening hebben, slimmerd.
En je hoeft je niet eens in te loggen om als gast te posten.
Ik denk, dat Keesjan zelf wel gewoon zal reageren onder zijn inlog.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

waarschijnlijk...........

erik.b

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door erik.b »

Als marketing consulent ben ik betrokken geweest bij de plannen rond de huidige prijsexplosie bij UPC.
Bij iedere prijststijging/verandering wordt altijd rekening gehouden met 20 mesnen die het ermee eens zijn, 20 procent die opzeggen omdat ze het niet accepteren en een stilzwijgende massa van 60%.

Waar UPC het meeste voor vreest is dat die 60% is bewegeing komt en gaat protesteren. Om dit te voorkomen probeert men negatieve berichten te begataliseren. Onderdeel van deze huidige strategie zijn:
- het normaal doen voorkomen dat kabeltv een luxe is en geen commodotie (zoals de naam van dit forum al aangaf).
- men stuurt ingezonden brieven naar dagbladen met een positieve inhoud.
- active deelname in consumentenforums om UPC in een positief licht te stellen.

De positieve berichten op dit forum vallen in deze laatste categorie.


Uit ervaring kan ik jullie verzekeren dat UPC een echt amerikaans bedrijf is dat het belang van de consument op een zeer laag plan heeft staan. Men is er alleen opuit de directie en aandeelhouders te verrijken.

De vraag is of een dergelijke cultuur in Nederland aan zal slaan. Het wachten is gewoon op het moment dat de consumenten collectief in actie
komen. Decosnumenten hadden hun vertrouwen tot nu toe op de gemeentes gezet. maar deze zijn met bloedgeld heel handig afgekocht.

Accepteren we met ons alleen dat televisie van ons wordt afgenomen en alleen voor de rijken wordt, doro een stel stinkend rijke texanen!!!

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Heel veel mensen hebben de indruk dat UPC schurken zijn die tot nu toe ongehinderd hun gang hebben kunnen gaan.
Het wordt tijd dat de NMA, OPTA, regering en gemeentes gaan ingrijpen, door goedkope alternatieven te gaan bieden, danwel dat UPC verplicht wordt derden toe te laten op de kabel.
Ook de verplichte koppelverkoop, en exorbitante priojsverhogingen moeten gestopt worden.

Als niets helpt dan moeten de consumenten maar collectief opzeggen.
Dan is UPC binnen 3 maanden failliet!!!!
Ik heb inderdaad het gevoel dat de teruglopende inkomsten van Chello (omdat steeds meer mensen voor ADSL zonder downloadlimietkiezen!) nu door de televisie abbonee betaald moeten worden.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Of hetzelfde wat UPC hier op dit forum doet op een Nasdaq aandelen forum doen. MISLEIDEN !!! fonds is UGC Europe

koppel dit fonds aan EMRON schandalen !!!!

Is er iemand hier die Google searchresultaten kan beinvloeden
net zoals bijvoorbeeld als je zoekt naar slecht kapsel in Google
uitkomt op Balkebreier ??? :lol:

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Het maakt niet hoeveel positivo's UPC op dit forum los laat, UPC blijft voor mij altijd de grootste oplichter die er is.

400 gulden voor een televisie aansluiting per jaar is toch niet normaal meer :twisted: :evil: :evil:

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Kees JAN,
Waarom log je niet gewoon in als UPC medewerker, voor de rest van deze site is het al lang duidelijk dat je UPC aandelen hebt?
Ik ben geen UPC medewerker. Ik ben "slechts" klant van UPC. Ik ben ook niet enkel en alleen positief over UPC. Kijk bijvoorbeeld eens in de topic "hulp" nodig" waarin ik een groot aantal vragen stelde aan de (volgens hen) aanwezige UPC-medewerkers. Ik vertegenwoordig geen extreme standpunten. Ik ben niet 100 % positief over UPC, maar ook niet 100 % negatief over UPC. Ik bekijk de standpunten een voor een. Ik ga niet alles afkraken omdat UPC (om maar wat te noemen) een slechte service biedt.

Commerciële bedrijven zullen altijd ten koste van alles winst willen maken. Jij als consument stelt niks voor. Dat is niet alleen UPC, dat hebben alle grote bedrijven. Dat ik het in deze kwestie minder erg vind komt alleen doordat er alternatieven zijn en doordat de prijsstijgingen van UPC conform marktinflatie gebeurt. En nee, natuurlijk vind ik dat niet "leuk" en wil ook ik het liefst zo min mogelijk betalen.
Je gaat ook niet in op mijn eerdere opmerking dat UPC per maand 2,400,000 wegsluist naar directiesalarissen van het amerikaanse moederbedrijf.
Is dat relevant dan? Een bedrijf verdient geld en doet met dat geld wat hij wil. Net als iedereen.
kees jan, Je begrijpt het nog steeds niet he'
kees Jan, Je kunt dan wel als gast inloggen. De stijl die je hanteerd verraad je.
Het feit dat ik een naam op dit forum heb geregistreerd impliceert dat ik het niet nodig vind om als "Gast" te reageren. Enkel berichten van deze naam komen van mij. Ik heb geen clonen nodig om mijn standpunten te verdedigen. Indien je dat niet gelooft kan je altijd de moderatoren van het forum mailen. Die kunnen controleren of berichten van dezelfde persoon afkomstig zijn.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Prijsstijgingen conform inflatie. Wat is dat voor onzin KEESJAN.

Nederland heeft 3 procent inflatie. Prijstijgingen bij UPC 60% en meer!@!!!!!!!!!

Gesloten