LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

"Of kan het zo zijn dat jij nooit gebeld hebt en maar wat zegt omdat je graag interessant wilt doen??"

Ik heb echt wel gebeld hoor, maar zoals de waard is...Gegroet!!

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

"Nu moet ik zeker tranen met tuiten huilen omdat je weg gaat van dit forum".

Nee hoor Olaf, het forum is weer voor jou. Maak je om mij geen zorgen, want ik red me wel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Ik heb echt wel gebeld hoor, maar zoals de waard is...Gegroet!!
dan heeft die Samsung medewerker zeer grote onzin verkondigt...maar dat geloof ik niet zo... Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt. DIT is technisch onmogelijk als er 1 DVB-C tuner is. En als het miraculeus wel mogelijk zou zijn en samsung de enigste tv in de wereld heeft die dit kan, waarom beste Willem, waarom kan deze wonder tv dit dan alleen bij ned 1 en niet bij ned 2, rtl4 of de fabeltjeszender? :roll:

Dus hoe kan dat dan? Enlighten me.

Geef eens toe dat je fout zit het zou je sieren...
Maar wat doe jij, jij holt hard weg nu het te heet onder je voeten wordt.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

olaf79 schreef:
Willem xamuh schreef:Ik heb echt wel gebeld hoor, maar zoals de waard is...Gegroet!!
dan heeft die Samsung medewerker zeer grote onzin verkondigt...maar dat geloof ik niet zo... Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt. DIT is technisch onmogelijk als er 1 DVB-C tuner is. En als het miraculeus wel mogelijk zou zijn en samsung de enigste tv in de wereld heeft die dit kan, waarom beste Willem, waarom kan deze wonder tv dit dan alleen bij ned 1 en niet bij ned 2, rtl4 of de fabeltjeszender? :roll:

Dus hoe kan dat dan? Enlighten me.

Geef eens toe dat je fout zit het zou je sieren...
Maar wat doe jij, jij holt hard weg nu het te heet onder je voeten wordt.
Joh, dan geloof je het toch niet! Ouwehoer! Je blijft verdomme bezig. heb je niks anders te doen als te lopen kloten! bel dan zelf!! Ik zal nog eens mijn nek uitsteken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:
olaf79 schreef:
Willem xamuh schreef:Ik heb echt wel gebeld hoor, maar zoals de waard is...Gegroet!!
dan heeft die Samsung medewerker zeer grote onzin verkondigt...maar dat geloof ik niet zo... Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt. DIT is technisch onmogelijk als er 1 DVB-C tuner is. En als het miraculeus wel mogelijk zou zijn en samsung de enigste tv in de wereld heeft die dit kan, waarom beste Willem, waarom kan deze wonder tv dit dan alleen bij ned 1 en niet bij ned 2, rtl4 of de fabeltjeszender? :roll:

Dus hoe kan dat dan? Enlighten me.

Geef eens toe dat je fout zit het zou je sieren...
Maar wat doe jij, jij holt hard weg nu het te heet onder je voeten wordt.
Joh, dan geloof je het toch niet! Ouwehoer! Je blijft verdomme bezig. heb je niks anders te doen als te lopen kloten! bel dan zelf!! Ik zal nog eens mijn nek uitsteken.
Ah nu is hij ook nog beledigd en gaat vervolgens zelf maar anderen voor ouwehoer uitmaken. Ik snap dat het vervelend voor je is, want nu kun je egootje niet meer strelen door hier de deskundige uit te hangen. Oh en Ik loop niet te kloten (wat je zegt ben je zelf, zei mijn wijze moeder altijd). Ik heb direct beweert dat het door ziggo komt en dat is de enige juiste conclusie. Geef je fout eens toe. Het zou je sieren en opluchten.

Hoe kon het trouwens dat je niet wist dat ziggo de codering eraf gooit als je zo bent ingelezen in de materie en zoveel inside info hebt? Deze info was in november 2014 al publiek bekend!

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nee hoor, daarom ga ik niet weg. Maar ik heb hier simpelweg geen zin in en hoef me al helemaal niet tegenover jou te verantwoorden. Ga jij lekker je gang, want van mij heb je geen last meer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Nee hoor, daarom ga ik niet weg. Maar ik heb hier simpelweg geen zin in en hoef me al helemaal niet tegenover jou te verantwoorden. Ga jij lekker je gang, want van mij heb je geen last meer.
Het feit dat je niet meer inhoudelijk reageert, bewijst mijn stelling

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt.
Ned 1 kun je bij Ziggo altijd kijken, daar heb je niet eens een smartcard voor nodig.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

olaf79 schreef:
Willem xamuh schreef:Nee hoor, daarom ga ik niet weg. Maar ik heb hier simpelweg geen zin in en hoef me al helemaal niet tegenover jou te verantwoorden. Ga jij lekker je gang, want van mij heb je geen last meer.
Het feit dat je niet meer inhoudelijk reageert, bewijst mijn stelling

Kan het ook gewoon zijn dat niet iedereen voor je over de grond kruipt 'koning' Olaf? Zoals ik al aangaf, ik red me wel. Ik kan uitstekend zonder dit forum en nog veel beter zonder mensen zoals jij. Er zijn n.l. genoeg mensen die me wel waarderen en daar valt zo'n onderkruipertje als jij bij in het niet.

Maar je hebt er wel wat voor over je gelijk te halen en anderen voor leugenar neer te zetten. Je zou daar bijna respekt voor krijgen... Bijna...

"Maar wat doe jij, jij holt hard weg nu het te heet onder je voeten wordt".

Nee hoor, maar ik heb geen zin met zo'n idioot, die je gelijk voor gek en leugenaar verklaart een discussie voort te zetten. En het zou misschien voor jou een opluchtig zijn als ik maar zou zeggen dat je helemaal gelijk hebt met alles maar dat gaat niet gebeuren, want ik heb n.l. nog eigenwaarde. Dat heb je misschien bij anderen al ontnomen, maar dat gaat je bij mij niet lukken. Ik weet van mezelf wat ik waard ben en laat me dat niet afpakken door e.o.a. mafkees.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

bprosman schreef:
Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt.
Ned 1 kun je bij Ziggo altijd kijken, daar heb je niet eens een smartcard voor nodig.

Hallo,

Stop maar, want hier ga het niet van winnen. Ongbegonnen werk en misschien zelfs zonde van je tijd en energie.

Gr.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

En Olaf,

Als je toch zo'n grote bek wilt opzetten, bel dan zelf even met Samsung. Je kan er dan zo achterkomen of ik heb gebeld en wat mij is verteld. Als je daar niet mee eens bent, moet je dat niet op mij afreageren, maar op het bedrijpf dat kennelijk verkeerde info verschaft. Maar dat zal je gezien je houding hier, wel niet aandurven.

Hier een grote bek en daar een tamme pup die ja en amen knikt. Ik ben echt helemaal klaar met je en je zoekt het allemaal maar lekker uit.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

@ bprosman,

Als een decoder, sorry, ontvanger of Tv over een dubbele tuner beschikken mag je naar mijn mening inderdaad verwachten dat je altijd een zender kan opnemen en een ander kan bekijken. Daarbij uitgaan van providers die vrije zenders hanteren, is dan natuurlijk onzin, want voor veel mensen is dat onduidelijk en deze houden daar vaak geen rekening mee bij de aankoop. Je zou ook veel geirriteerde klanten krijgen, als deze later terugkomen en dan te horen krijgen dat het 'ook niet altijd kan' en 'afhankelijk is van'.

En als het bij een decoder als de 5200 kan werken en trouwens ook bij andere merken, kan dat ook bij een Tv. Veel mensen hebben nou eenmaal geen abonnemet bij een provider die werkt met vrije zenders. Dat Ziggo dat nu wel gaat doen wisten we een half jaar geleden ook nog niet, en als dat niet was veranderd, zou je inderdaad nooit iets hebben aan de twintuner in de Tv? Als er een twintuner in kan, kan er ook wel een 2e decoder in en anders moet men simpelweg niet meer adverteren met een Tv met deze opties, als daar in veel gevallen niet eens gebruik van gemaakt kan worden.

Maar ik sluit de discussie en hoop dat mensen goed gaan uitkijken alvorens iets aan te schaffen. Ik trek me hier terug, maar wil je alle goeds wensen en ik heb met veel interesse je berichten gelezen. Voor mij is deze stress niet goed, daar ik een slechte gezondheid heb en dus voor mezelf kies.

Mvg. Willem.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door hermelot »

Willem xamuh schreef:@ bprosman,

Als een decoder, sorry, ontvanger of Tv over een dubbele tuner beschikken mag je naar mijn mening inderdaad verwachten dat je altijd een zender kan opnemen en een ander kan bekijken. Daarbij uitgaan van providers die vrije zenders hanteren, is dan natuurlijk onzin, want voor veel mensen is dat onduidelijk en deze houden daar vaak geen rekening mee bij de aankoop. Je zou ook veel geirriteerde klanten krijgen, als deze later terugkomen en dan te horen krijgen dat het 'ook niet altijd kan' en 'afhankelijk is van'.

En als het bij een decoder als de 5200 kan werken en trouwens ook bij andere merken, kan dat ook bij een Tv. Veel mensen hebben nou eenmaal geen abonnemet bij een provider die werkt met vrije zenders. Dat Ziggo dat nu wel gaat doen wisten we een half jaar geleden ook nog niet, en als dat niet was veranderd, zou je inderdaad nooit iets hebben aan de twintuner in de Tv? Als er een twintuner in kan, kan er ook wel een 2e decoder in en anders moet men simpelweg niet meer adverteren met een Tv met deze opties, als daar in veel gevallen niet eens gebruik van gemaakt kan worden.

Maar ik sluit de discussie en hoop dat mensen goed gaan uitkijken alvorens iets aan te schaffen. Ik trek me hier terug, maar wil je alle goeds wensen en ik heb met veel interesse je berichten gelezen. Voor mij is deze stress niet goed, daar ik een slechte gezondheid heb en dus voor mezelf kies.

Mvg. Willem.
Willem je hebt er veel verstand van laat je niet zo snel op de kast jagen. Het is maar een forum :wink:

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Hermelot,

bedankt. Ik weet dat ik er eigenlijk niet op in zou moeten gaan, maar dat lukte nu toch echt even niet. Ik vind ook dat ik niet alles hoef te accepteren en het ging me echt even te ver. Me druk maken is eigenlijk ook helemaal niet goed, maar ja, zo is het maar. Ik wilde eigenlijk alles al verwijderen, maar dat bleek niet te gaan.

Ik heb inmiddels een bericht naar Radar gestuurd dat ik wil stoppen/uitgeschreven wil worden en veel mensen weten me evengoed wel te vinden. Dat is al jaren zo en dat verloopt prima en dus hou ik het daar maar bij. Ik kan deze site prima missen en deze site mij ook, dus lijkt het me het beste om er niet mee door te gaan.

Dat neemt niet weg dat ik je reactie zeer waardeer en dat in gedachten zal houden. Ik wil tevens de mensen bedanken die wel blij waren met de gegeven antwoorden en het was fijn deze (op weg) te helpen. En van wat ik heb geplaatst was geen woord gelogen.

En als ik niet kan uitgaan van wat een fabrikant of importeur verteld, houdt het voor mij soms ook een beetje op. Ik kan ook niet alles zelf even uitproberen. En van alle info die je krijgt, blijkt achteraf wel vaker dat het niet helemaal klopt en ook ik maak die fouten weleens, maar ik heb nu naar eer en geweten geplaatst en accepteer dan niet dat er zo met me wordt omgegaan. Dan kan ik inderdaad behoorlijk pissig worden.

Maar goed, zoals ik al zeg, ik kan hier prima worden gemist.

Nogmaals dank.

Mvg. Willem.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door hermelot »

Willem er zijn genoeg mensen die jouw vakkennis belangrijk vinden jij weet veel over computers op een forum zijn altijd mensen die denken het beter te weten. Jij met je vakkennis kan altijd wel iemand advies geven en dat zijn veel mensen die weinig of geen kennis van zaken hebben. Reageer dan alleen op die mensen. Betweters zijn er op elk forum. Reageer alleen op mensen die hulp vragen.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Hermelot,

Ik help elders ook elke dag mensen op weg en doe dat al zeer langdurig en graag, dus dat is het punt niet. En steeds meer mensen kunnen me vinden, dus als men vragen heeft, komen die wellicht toch bij me terecht en anders wel bij anderen. Ik ben echter nooit zo'n fan geweest van echte fora, en beperk me dus tot het plaatsen op enkele plekken. En op een daarvan, waar ik het nu een kleine 3 jaar doe, nemen de bezoekersaantallen alleen maar toe en kan ik er ook zelf de hand in houden, omdat ik meer voor die site doe.

Dat werkt prettig en men weet dat ik me daar ook met hart en ziel inzet. Overigens niet zo op PC gebied, maar op het gebied van decoders/PVR's, DVD recorders etc. van bepaalde merken.

Nogmaals dank. Ik ga mijn bed opzoeken, want het is al veel te laat..

Mvg. Willem.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door hermelot »

OK Willem volg wat je hart je ingeeft en veel gezondheid gewenst. Het ga je goed en
nog bedankt voor je tips.

Groeten,

Herman

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:En Olaf,

Als je toch zo'n grote bek wilt opzetten, bel dan zelf even met Samsung. Je kan er dan zo achterkomen of ik heb gebeld en wat mij is verteld. Als je daar niet mee eens bent, moet je dat niet op mij afreageren, maar op het bedrijpf dat kennelijk verkeerde info verschaft. Maar dat zal je gezien je houding hier, wel niet aandurven.

Hier een grote bek en daar een tamme pup die ja en amen knikt. Ik ben echt helemaal klaar met je en je zoekt het allemaal maar lekker uit.
Degene met een grote bek, ben jij. Jij gaat immers schelden en razen en tieren, daar waar ik netjes ben geweest. Dat ik het niet met je eens ben en je "expertise" in twijfel trek is mijn goed recht en dat jou dat niet bevalt is ook je goed recht, maar geeft je geen recht om zo tegen mij van leer te trekken.
Je reactie is typisch voor iemand die geen argumenten meer heeft. Ik kom dat zo vaak tegen, je gaat op mij lopen schelden, zonder dat je verder nog inhoudelijk reageert. Dat je gefrustreerd bent kan best, maar dat je niet meer inhoudelijk reageert maakt het op zijn zachts gezegd allemaal erg verdacht.

Waarom zou ik Samsung bellen als het antwoord allang bekend is.
Samsung geeft aan dat het met Ziggo niet werkt.
Verschillende gebruikers op verschillende fora bevestigen dit en ook dat het met UPC wel werkt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Want feit blijft als een paal boven water staan dat ned 1 kijken en andere zender opnemen wel werkt.
Ned 1 kun je bij Ziggo altijd kijken, daar heb je niet eens een smartcard voor nodig.
Inderdaad dat komt omdat dit een free to air zender is, netzo als overigens de regionale en lokale zenders, nickelodeon en nog een paar meer.
Ik blijf herhalen wat ik eerder al aangaf. Doordat ned 1 een free to air zender is kan TS deze wel opnemen en tegelijkertijd wat anders kijken. Bij alle andere zenders die niet free to air zijn, lukt dit niet.

Waarom mensen hier zo van in de stress moeten schieten snap ik niet echt, want het is een logische verklaring, het wordt door Samsung, Ziggo en gebruikers bevestigd dus waarom is het zo'n probleem?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom mensen hier zo van in de stress moeten schieten snap ik niet echt, want het is een logische verklaring, het wordt door Samsung, Ziggo en gebruikers bevestigd dus waarom is het zo'n probleem?
Het probleem is dat Samsung suggereert dat door de term "Twin Tuner" je het ene gecodeerde kanaal kunt kijken terwijl je het andere opneemt wat dus niet werkt.
De verklaring dat dit een technisch c.q. Ziggo probleem is en je 2 kaarten (decoder modulen) nodig zou hebben klopt niet daar andere fabrikanten dit WEL voor elkaar krijgen om dit met 1 kaart (decoder module) te doen.

Gesloten