LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
onbeperkte aart
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door onbeperkte aart »

Ook ik heb een tante van 88 jaren oud die tot een Pretiumabonnement verleid is, weg bij de KPN waar ze eigenlijk gewoon bij wil blijven. Ze woont in een verzorgingshuis en dat is bekend bij Pretium. Maar het ergste van alles vind ik nog dat ze later ook lid gemaakt is van Pretium privileges a 65 euro per jaar terwijl ze er helemaal geen gebruik van kan maken. Pretium is een Nederlands bedrijf dat samen met Pretium Telecom en Pretium Finance de Pretium Groep vormt en actief is op de Nederlandse markt sinds 1995.
Dus kijk uit met Pretium-telecom.nl voor je het weet zit je ook vast aan privileges van Pretium.nl a 65 euro extra per jaar. Goedkoop hoor, erg goedkoop, die methode van verkoop van Pretium.

teleboef
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door teleboef »

Brief van Gerecht Incasso dd 22 mei 2009 :
Postbus 6044, 2001HA Haarlem, telefoon 023-7510290, fax 023-7510291, ING rekening 68.20.10.049, Kvk 32065520

[Bericht aangepast door de moderator]

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Teleboef,

Bedankt voor de informatie. Ik ga het wetenschappelijk bureau er op zetten :wink: . Als anderen nog meer informatie weten, laat het weten.

Hallo Onbeperkte aart,

Het met duitse grondigheid geschreven recept om van Privilege af te komen vind je op http://www.geocities.com/hdoekter/

Groetjes,
MementoMori

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Brief van Gerecht Incasso ontvangen:

gedateerd Haarlem,1 september 2009
ontvangen op 4 september 2009
moest betalen voor 8 september 2009

Heb brief gestuurd naar dit bedrijf, ook naar Pretium (wist toen nog niet dat dit bureau ook bij Pr hoort) en naar Consu Wijzer.(wordt doorgestuurd naar Concumentenautoriteit)

Adres is:
Gerecht Incasso BV
Postbus 6044, 2001 HA Haarlem
Telefoon 023-7510290
Fax 023 7510291
ING rekening 68.20.10.049
K.vK. 32065520

[Bericht aangepast door de moderator]

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Jante en alle anderen,

Bedankt voor de informatie. Ik heb zelfs inmiddels een plaatje van het logo ontvangen. Dus het lijkt compleet en het wetenschappelijk bureau kan er tegenaan. In de loop van de volgende week verwacht ik nieuws te kunnen brengen.

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Ook interessant: we hadden contact met Gerecht Incasso .... en krijgen vervolgens antwoord van Pretium Telecom waarin ze verwijzen naar ons contact met de klantenservice van Pretium Telecom (?!?.

Dan zijn er dus 2 opties:
1) Gerecht Incasso = klantenservice Pretium Telecom.
2) Of "Gerecht Incasso" heeft per ongeluk de verkeerde papierlade geselecteerd bij de printer.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Willem1957,

Dat is een hele mooie vondst. Ik ben ook aan het graven en ik denk dat we hier iets "strafrechtelijks" te pakken krijgen. Ik hoop in de loop van de week meer te weten te komen.

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Zojuist een 20 pagina's tellende klacht ingediend bij ConsumentenAutoriteit met alle feiten + analyse rondom het nu al legendarische Gerecht Incasso, [Bericht aangepast door de moderator] het feit dat de organisatie allang niet meer actief is en nog vele andere zaken die weinig aan twijfel overlaten over PT, GI etc. Je komt bijzonder interessante zaken tegen als je wat dieper zoekt in de archieven en databestanden en praat met een oud medewerker. GI was overduidelijk een brug te ver voor PT.

Waarschijnlijk zit ik, en velen met mij, nu ondertussen toch echt te wachten op de aangekondigde dwangbevelen, rechtzaken, publieke executie verkoop van je favoriete teddybeertje uit je kindertijd en de foto's van je veel te vroeg overleden keeshondje cq kanariepietje. Maar ja, zonder geldige inschrijving bij Kamer van Koophandel wordt het wel bijzonder lastig zo voor de rechtbank. Dan zingen Vogeltje & Vogeltje toch een ander toontje. En zonder rechtzaak is er geen gerechtelijke uitspraak en komt er dus geen deurwaarder aan je voordeur. En zonder deurwaarder, geen geld. Maar met een rechtzaak is er nog minder geld; want de rechtzaak verliest GI/PT. Want ook al zou er een geldige inschrijving zijn .... dan hebben ze nog een aantal andere dingen over het hoofd gezien.

Allen die ook een A4-tje hebben gekregen van Gerecht Incasso: dien een klacht in tegen GI/PT bij Consuwijzer/Consumentenautoriteit! Hoe meer ze er krijgen, hoe eerder er weer een factuur richting de Amerikaweg 10 te Haarlem gaat.

groet Willem
50+ maar alive and kicking ass!


PS: Weet je wat er trouwens gebeurt als je belt met het telefoonnummer en je in gebrekkig italiaans-engels voordoet als italiaans bedrijf dat graag zaken wil doen met een Nederlands incasso bureau in Haarlem? :twisted: Busted!
Laatst gewijzigd door Willem1957 op 29 sep 2009 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Mementomori

Tot voor kort kwam ik veel in het wonderschone Den Haag. Leuke stad, leuke mensen en een aantal leden van het parlement die vrij makkelijk te benaderen zijn. Hoor ik hier nu het woord kamervragen per ongeluk vallen? Ik zal mijn best doen!

Svp ga door met je zoektocht. Mogelijk dat je andere zaken tegenkomt en een andere blik op zaken hebt.

Je krijgt de groeten van "Pablo FarShootYou", je kent hem misschien wel van die groothandel in "Delisejus" Italiaanse streekproducten. Lekkere wijn, heerlijke olijfjes en echte parma. Wat jammer dat zijn klanten zo slecht betalen ..... en wat jammer dat hij nu nog steeds geen incasso bureau heeft gevonden.

armano09
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2009 16:34

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door armano09 »

Hallo,

Mijn moeder (niet erg sprekend in Nederlands) was onlangs ook gebeld door Pretium.
Zij dacht dat dit om een soort aanbieding ging via KPN e.d.
Uiteindelijk was dat gesprek geleid naar de "overstap" van KPN naar Pretium.
Wat zij eigenlijk helemaal niet wou sinds we nooit klachten hebben gehad bij KPN, en ik hier nu ook héél erg veel slechte dingen lees over Pretium
De overstap is nog NIET ingegaan op het moment, ze kreeg net een een brief binnen dat het 19-10-2009 zover moet zijn met de overstap, en dat wij van KPN ook nog een brij zullen ontvangen over de overstap.

Ik zou graag willen weten of we de overstap makkelijk ongedaan kunnen maken, niet laten gebeuren zeg maar. Dat zij gewoon bij KPN blijft. Het is allemaal via de telefoon gegaan, niks schriftelijk, geen handtekening, nada.

Groeten.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Interessant nieuws over Gerecht Incasso: Ze hebben onraad geroken want ze gaan weer op actief in het handelsregister en nu met het adres aan de Surinameweg 6 in Haarlem. Voor de Haarlem kenners: De Surinameweg is het straatje achter de Amerikaweg, en de Amerikaweg is de straat waar Pretium is gevestigd. Mogelijk dat ze in de kelder van het oranje bakstenen gebouw gaan zitten waar Pretium ook zit; die kelder staat namelijk al een tijdje leeg. En GI houdt wel van kelders blijkt uit het verleden. Vanaf morgen of anders volgende week zal de wijziging zichtbaar zijn in het handelsregister.

En interessant ... ze gebruiken vervolgens het volgende postbusadres:
Postbus 6128, 2001HC in Haarlem. En laat dat nou net ook het postbus zijn van Pretium en al die andere BV-tjes. Eigenlijk is het alleen maar nog makkelijker geworden. Nieuwe rond nieuwe kansen, maar al is de leugen nog zo snel ..... de waarheid achterhaald hem wel.

groet Willem

Toevoeging dd. 2 oktober: gegevens zijn nu zichtbaar in handelsregister:
Het nieuwe adres: Surinameweg 6 BG, 2035VA Haarlem
Telefoonnummer is niet gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Willem1957 op 02 okt 2009 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Armano09,

Download de Telefoongids van http://www.geocities.com/hdoekter/ Daarin vind je "Situatie 1" met de brief voorbeelden 1 of 7 (wat je wilt). Hiermee kan je binnen 7 werkdagen na ontvangst van de Welkomstbrief van Pretium de boel nog opzeggen. De brief teksten zitten er voorgekouwd bij op die site :wink: . Verstuur de brief "aangetekend met ontvangstbevestiging", dat kost € 8,50. Dat is bij Pretium hard nodig.

Hallo Willem1957,

Jij zit er heel goed in, merk ik. Ik krijg zelf niet zo veel te pakken op dit moment. Dus jouw bijdrage is zeer welkom. Complimenten! Iedereen, die een brief krijgt van Gerecht Incasso moet klagen bij de consumentenautoriteit. Zie mijn bericht boven aan blz. 120 van dit forum.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Het had gisteren zo'n mooie dag kunnen zijn.
Het belmeniet-register is actief geworden http://www.bel-me-niet.nl/ :D :D :D
Het is me zelfs gelukt om het telefoonnummer van mezelf, m'n vader en m'n schoonmoeder te registreren, zodat die voor eeuwig gevrijwaard zijn van de Pretium- en NEM- en rest-zooi.
De site ging stuk aan zijn eigen succes, zie http://binnenland.nieuws.nl/570416/belm ... kersaantal.
Zelfs nu (middernacht) is de boel plat; men had het beter het "registreer-me-niet-register" kunnen noemen.
Telemarketeers hebben een goede inschatting van hun eigen "populariteit", zie
http://www.molblog.nl/bericht/115-miljo ... -register/ en verwachten de ondergang van de branche.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Dutchy »

Hoe moeilijk is het om zo'n site plat te leggen of te hacken? Het was niet bepaald voorpagina nieuws dat het bel-me-niet-register gisteren van start ging. Ik wist het in ieder geval niet. De telemarketing bedrijven wisten natuurlijk al heel lang dat op 1 oktober die site online zou gaan. Stel nou dat die gisteren tezamen de site massaal bestookten om te verhinderen dat consumenten zich konden afmelden. Er staat natuurlijk een hele bedrijfstak op het spel. Callcentermedewerkers dreigen hun baan kwijt te raken door dit register.... Gewoon een gedachte.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De boel platleggen lijkt niet zo moeilijk (misschien door PT vanuit de kelder van Surinameweg 6 te Haarlem), want het gaat allemaal toch wel knullig.
Bij overbelasting verschijnt de volgende melding:
Wij verzoeken het later nogmaals te proberen
Bent u reeds geregistreerd bij infofilter dan hoeft u zich niet opnieuw te registreren bij Bel-me-niet.
Dat zou te simpel zijn en is dus gewoon niet waar. :twisted:
De juiste tekst staat elders op de site en is gebaseerd op "wijze" politieke besluiten:
Alle inschrijvingen van het bestaande infofilter worden opgenomen in het nieuwe Bel-me-niet Register. Let wel op dat inschrijvingen die afkomstig zijn uit het oude Infofilter bestand slechts 3 jaar geldig (na aanmelding (KrikvdKruk))zijn en dus verlopen. Dit wordt niet automatisch aan u gemeld. Als u zich op dat moment of al eerder wilt inschrijven in het Bel-me-niet Register dan dient u daartoe zelf initiatief te nemen.
Iedereeen moet zich dus aanmelden, want enig inzicht in het verlopen van een infofilter-blokkade wordt niet gegeven.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Dutchy »

Opmerkelijk is ook dat het bel-me-niet register geen afmelding biedt voor telefonisch marktonderzoek en telefonische enquetes. Dit in tegenstelling tot infofilter. Schimmige telemarketing bedrijven gaan daar in de toekomst vast handig op inspelen door zich bij de consument te introduceren als onderzoeksbureau en er tijdens het gesprek op slinkse wijze een verkooppraatje van maken.

Raar eigenlijk dat het jarenlang bekende en prima werkende infofilter nu ineens aan de kant wordt geschoven door het bel-me-niet register.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Willem,
Sinds welke datum is Gerecht Incasso weer geactiveerd?

Dutchy,
De politiek had gewoon een Infofilter-blokkade verplichtend en onbeperkt geldend kunnen maken, maar de branche heeft mee mogen beslissen en heeft geen belang bij automatisch verlengde blokkades.
Waarom telefonisch marktonderzoek en telefonische enquetes niet zijn meegenomen, is onduidelijk. Dit moet nog steeds apart worden aangemeld bij http://www.onderzoekfilter.nl/ en is ouderwets slechts 3 jaar geldig.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Krik va/d Kruk
Gerecht Incasso staat officieel weer als actief geregistreerd sinds 2 oktober 2009.

Overigens: volgens mij is het zo dat op basis van de uitspraak van de Consumentenautoriteit de conclusie is dat zolang de Pretium Telecom niet voldoet aan haar informatieplicht, de bedenktermijn altijd 3 maanden is voor nieuwe klanten. De consumenten hoeven in een eventuele rechtzaak alleen maar te verwijzen naar de uitspraak. In ieder geval tot en met de laatste boete (nu in mei 2009) is dat het geval.

groet Willem

Gesloten