LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Blondie, volgens mij ben je echt 'blond' , als je met een creditcard betaalt dan is het bedrag direct afgeschreven.

bigbartmans

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bigbartmans »

Een knal op je "bek" krijgen, haha.
Nou dat zal wel meevallen.
Het winkelpersoneel moet altijd vriendelijk blijven, ookal haal je ze het bloed onder de nagels vandaan.
Dus jij kunt ze juist aanklagen als ze gaan meppen.
Maargoed, just a detail.

GerritL

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door GerritL »

Als er geen dingen verkeerd gaan, loopt alles prima bij Bol.com.

Heb je een DVD met beschadiging, dan begint de ellende.
Je moet de beschadigde terugsturen en een nieuwe bestellen via de site waarbij het betaalde bedrag wordt verrekend, zeggen ze.

Niet dus. Je moet de beschadigde DVD blijkbaar aangetekend (=minstens EUR 10!!) terugsturen, anders is die DVD "niet aangekomen". En wordt dus ook niet verrekend met je vervangende bestelling. Je krijgt gewoon ijskoud een tweede rekening voor je kiezen.

Weg voordeel dus.

Ik wil geen risico meer lopen dat ik nog vaker beschadigde rommel krijg opgestuurd door Bol.com. Dan betaal ik liever iets extra's hier om de hoek.

Gerrit

h.v.ouwendorp

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door h.v.ouwendorp »

:twisted:

GerritL

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door GerritL »

vervolg op het vorige verhaal.

Nu blijkt dat mijn teruggestuurde DVD toch aangekomen is. Bijna 6 weken na terugsturen heeft Bol.com opdracht gegeven het bedrag terug te boeken, aldus de Klantenservice (Het wordt dus niet automatisch verrekend met de vervangende DVD!! Foute info dus van de Klantenservice!).
Inmiddels zijn we al weer 3 weken verder, en ik heb nog niets op mijn rekening ontvangen.
Bol stuurt zelf na 19 dagen (!) al een herinneringsnota cq -mail, terwijl de klant na 9 weken nog niets teruggeboekt gekregen heeft.

Wordt vervolgd.

Gerrit

GerritL

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door GerritL »

Citaat uit de leveringsvoorwaarden van Bol.com:

Artikel 8. Bestellingen/communicatie

8.1 Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en bol.com, dan wel tussen bol.com en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en bol.com, is bol.com niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van bol.com.


Begrijp ik hieruit dat de Klantenservice zo maar wat kan mailen en dat klanten er toch geen rechten aan kunnen ontlenen?

Even wat citaten uit mijn mailwisseling in de afgelopen 3 maanden:

12/8: "Hartelijk dank voor uw e-mail van 10-08-2004.
Het spijt ons dat uw bestelling u niet in perfecte staat heeft bereikt.
Uiteraard hebben wij begrip voor uw situatie. Indien u een nieuw gaaf
exemplaar wenst te ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe
bestelling op op onze website te plaatsen. Zodra u dit artikel heeft
ontvangen, verzoeken wij u nogmaals contact met ons op te nemen. Wij zullen er dan voor zorgdragen dat het bedrag van EUR 13.00 in mindering wordt gebracht op het totaalbedrag." :shock:

Dat wilde ik dus niet: ik ga geen vervangende bestelling plaatsen voor een beschadigd exemplaar en dan opeens bijbetalen omdat Bol.com intussen de prijs heeft verhoogd.

31/8: "Daarnaast kunnen wij u het laten weten dat wij inmiddels een nieuwe bestelling (***) voor u hebben geplaatst. Hierover zult u ook een bevestiging via de e-mail ontvangen. Aangezien u inmiddels al het artikel heeft betaald kunt u de meegestuurde factuur als niet verzonden beschouwen."

Hehe, eindelijk iemand die het snapt! :D
Daarentegen enkele weken later:

22/9: "Hartelijk dank voor uw e-mail van 20-09-2004.
Onlangs heeft u van ons een betalingsherinnering ontvangen voor uw
bestelling *** van EUR 14,95. Dit is de oude prijs van de titel *** + EUR 1,95 verzendkosten. U hoeft dus, zoals beloofd, niet het volledige bedrag te betalen.
Het factuurbedrag van uw bestelling *** bedraagt na correctie EUR
14,95." :shock:

Dit is toch wat anders dan de eerste mail dacht ik zo.
Ter info: er is dus niets gecorrigeerd en er stond geen andere betaling meer open. Met oude prijs en nieuwe prijs wordt dus bedoeld: de korting voor die DVD was ondertussen door Bol.com aangepast.
Dus ik trek weer aan de bel (...zucht..) :cry:

24/9: "Op 9-09-04 is het bedrag van uw retourzending (bestelling ***)
op uw bankrekening teruggestort. Wij hebben van uw nieuwe bestelling nog geen betaling ontvangen. De herinnering die u heeft ontvangen betreft dus niet het verschil tussen de oude en de nieuwe prijs, maar de kosten van de nieuwe bestelling."

Op 9/9 teruggestort? Nooit gezien. Waar is het dan? :?

27/9: "Op 9 september heeft onze financiële afdeling uw verzoek in behandeling genomen. De opdracht tot terugstorting naar rekeningnummer *** is enkele dagen daarna aan onze bank doorgegeven. Afhankelijk van de snelheid waarop de verwerking bij de diverse banken plaatsvindt, zal het bedrag uiterlijk 4 weken na eerder genoemde datum op uw rekening zijn bijgestort."

Vier weken!!!??!! :evil: Via welke obscure buitenlandse bank loopt dit dan wel niet? Ik zit gewoon bij een nederlandse bankinstelling.
In ieder geval loopt die termijn van vier weken eind deze week af.

We zullen zien.

Gerrit.

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

nog nooit problemen gehad met bol.com en bestel er regelmatig !!!!
dus tja ....... :shock:

shadowtje

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door shadowtje »

Nog nooit problemen gehad met Bol, wel altijd een accept gevraagd en nooit via creditcard zodat je teminste iets sterker staat als het misgaat.

gerritL

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door gerritL »

Vervolgdeel op mijn reactie van enkele dagen terug!

Blijkt dat de boekhouding van Bol.com helemaal niet uitgaat van oude prijs! Zij hebben mijn dubbele betaling gewoon verrekend met de veranderde korting!

Nog weer anders dus! Zie onderstaande reactie van vandaag op mijn vraag waar het geld blijft:

7/10: "Naar aanleiding van uw bericht van 7 oktober, informeer
ik u als volgt.

Het bedrag van EUR 13,99 van uw retourzending is verrekend met de toen openstaande bestelling *** (=bestelnummer van de vervangende DVD!!).

Hierdoor heeft u inzake deze bestelling een betalingsherinnering van EUR 14,95 ontvangen in plaats van EUR 28,94.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geinformeerd."

Voldoende geïnformeerd?? :evil: :evil: :evil:

Redactie van RADAR, kunnen jullie hier iets mee?
Zie ook mijn andere drie reacties hiervóór.

Ik kom hier niet verder mee.

Gerrit.

GerritL

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door GerritL »

Vervolg op mijn voorgaande berichten:

Eerlijk is eerlijk, na 2,5 maanden geduld en 15 mailtjes heb ik nu toch het teveel betaalde bedrag van EUR 14,95 voor de vervangende DVD op mijn rekening terug gekregen. :D

Het kostte dus enige moeite, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
De betreffende medewerker had 'een opmerking over de korting in het dossier over het hoofd gezien'. En was er blijkbaar ook niet op geattendeerd door mijn voorgaande 14 mailtjes....

maar goed, het is nu dan eindelijk opgelost.
Gerrit

wilsurfer28

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door wilsurfer28 »

wanner het mogelijk is bestel ik alles via internet. Mijn boeken bestel ik bij Bol.com, of Proxis.be. CD's vaak bij Hitstore. Tot op heden gelukkig nooit problemen gehad met levering of betaling. Ik koop altijd via dehttp://www.vindsnel.nl/bestel site omdat ik dan makkelijker de prijs kan vergelijken en de overige voorwaarden kan lezen.


Groet,

Wilsurfer28

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bestel al jarwen mijn dvds bij bol.com...nu heb ik toevallig een lambalperiode geahd en heb een kostenplaatje gecreeerd van 4dvds van een 10euro...die zijn opgelopen tot 185euro. Eigen schuld had ik maar optijd moeten betalen domdom. De service is altijd goed geweest nooit geen een probleem mee gehad.

Daar kan proxis wel iets van leren i.i.g. Wat wel zo is bol is vrij duur met zijn dvd's i.v.m. de freerecord bv. Maarja voordeel is wel je hoeft de deur niet uit voor je spullen. Dus ja tis maar net wat je wilt heh.

Bijdeze is bol een van de betere online shops en zeer betrouwbaar. Soms net iets teduur..maarja ook daar weer heb je de keus koop je het daar ja of nee.

MVG Michel

nak

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door nak »

Omdat ik bijzonder slechte ervaringen had met Proxis (vooruit betalen en 8 maanden lang niets horen of ontvangen) ben ik overgestapt naar Bol.com.
Vanaf het eerste moment heb ik altijd mijn bestellingen binnen 5 dagen thuis gekregen.
En.......wat eigenlijk nog prettiger was, met de acceptgiro kaart betaalde ik pas na ontvangst.
Ik wil dan ook het advies geven aan GerritL en allen die slechte ervaringen heebn met Bol om eens een nieuwe bestelling te plaatsen. Geef daarbij aan dat je met een acceptgirokaart wilt betalen en alles komt goed.

En als je het echt spanned wilt hebben moet je naar Proxis gaan.

pklink

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door pklink »

Ik heb regelmatig cd besteld altijd keurig af geleverd.
Maar bij de laatste dvd die was beschadigd en heb hem gelijk terug gestuurd.
Maar ook ben ik zo stom geweest om om gelijk te betalen,moet je nooit doen,ik ging pas later de dvd bekijken.
Nu moet ik 3 tot 4 weken wachten op mijn geld,dat vind ik niet normaal

Vroeger

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Vroeger »

ik bestel bijna alles bij bol com, games, boeken, dvd's en het gaat perfect. Zoals bij elke grote onderneming, er gaat ook wel eens wat mis, ik heb ook wel eens de verkeerde dvd gekregen, even GEBELD en het was binnen 2 weken opgelost.

Gast

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bestel nooit bij Bol.com. Ik heb eens gekeken wat ze te bieden hadden, maar de meeste artikelen zijn een stuk duurder als bijv. bij de NBC of ECI. Scheelt soms wel € 5,- op een boek!

Vroeger

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Vroeger »

Maar bij de ECI ben je toch verplicht te kopen (4x per jaar) als je daar lid van bent, ik heb vroeger zoveel moeite gedaan om daar van af te komen, daar koop ik nooit meer wat !

Sven

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Sven »

Tja, voor en nadelen van bol.com.

+ Acceptgiro ipv credit card
+ Meestal leveren ze volgens aangegeven periode
+ Ruime keuze

- Soms dubbele facturen
- Net zo duur als in de winkel

Over het algemeen een zeven plus voor bol.com van een luie koper als mijzlef.

g.wess
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2004 00:39

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door g.wess »

ik bestel wel bij bol
vaak heb ik het snel in huis
maar ze laten wel eens een steekje vallen
daar zouden ze wel eens meer aankunnen doen

_12bit
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2004 11:41

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door _12bit »

Voor diegenen die zo vreselijk blij zijn met Bol, bedenk je wel dat als je bestelde goederen verkeerd bezorgd of achterovergedrukt door de postbode worden, je in de grootste problemen komt.
Bol gaat er doodleuk vanuit dat de goederen zijn bezorgd ondanks dat er voor het pakket niet getekend wordt bij aflevering en binnen no-time sturen ze een inkassobureau op je dak, die vervolgens ook niet van ophouden weten.
Zowel Bol als inkassobureau zijn vervolgens oostindisch doof voor communicatie. Zoals het er nu uitziet zal het wel aansturen op een rechtszaak, althans als ik hun dreigementen mag geloven, helaas voor hun is het altijd nog zo dat ze een bewijs van ontvangst moet produceren en dat kunnen ze dus niet, jammer genoeg blijven de talloze dreigementen doorgaan. Die rechtszaak of wat ze dan ook maar aanspannen win ik met gemak, dit gaat me echter veel tijd en geld kosten.
Bovenstaande overkomt je niet als er onder rembours wordt geleverd of er getekend moet worden voor je bestelde goederen. Geloof me, ik ken meer mensen die dit is overkomen dus ga er nu maar niet vanuit dat het jullie niet kan gebeuren. Overigens was (was ja, nooit meer bol) ik al jaren klant bij bol, de risico's zijn me nu echter te groot.
Laat dit dus een waarschuwing zijn!!!!!!!!!!!

Gesloten