LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile ruimt oude klanten op.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door mich24 »

Pfff. Pindakaaspotje omschreef het goed,en daarmee is deze topic eigenlijk al klaar.

Er is wettelijk geen contract meer,dus T-Mobile mag dit zomaar doen, en u als BEN klant,mag blij zijn,dat u hier nog zo lang van heb mogen gebruiken.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door mich24 »

Pindakaaspotje schreef: ben jij echt zo dom? Dit is iets compleet anders. Er is immers geen contract meer.. beide partijen zijn niet gebonden aan enig contract. Dit heeft dus ook helemaal niks te maken met versimpeling of wat dan ook.

Dat jij dit niet in wil zien, en voor een dubbeltje op de eerste rang wil blijven zitten... is niet het probleem van t-mobile. Je moet niet denken dat je tot in de lengte van dagen maar voor het oude tarief en voorwaarde kan blijven bellen.

Je hebt een contract van 1 of 2 jaar en daarna wordt er per maand verlengt.. Van beide kanten kan er vanaf dat moment per maand opgezegd worden. Simpeler kan ik het niet maken. En zo zal een rechter het ook zien.. Iets compleet anders dus dan een contract die ik met een werkgever zou hebben..
Dit is het enige,en juiste antwoord.

SLOTJE ;)

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Captain-America »

In het kader van onafhankelijke 'objectieve' reacties:
mich24= Beroep: Werkzaam in de telecom sector bij 1 van Nederlands grootste Retail kanaal voor de mobiele telefonie.

Klaarblijkelijk is er in de afgelopen jaren weinig tot niets veranderd..
mich24 schreef:
Pindakaaspotje schreef: ben jij echt zo dom? Dit is iets compleet anders. Er is immers geen contract meer.. beide partijen zijn niet gebonden aan enig contract. Dit heeft dus ook helemaal niks te maken met versimpeling of wat dan ook.

Dat jij dit niet in wil zien, en voor een dubbeltje op de eerste rang wil blijven zitten... is niet het probleem van t-mobile. Je moet niet denken dat je tot in de lengte van dagen maar voor het oude tarief en voorwaarde kan blijven bellen.

Je hebt een contract van 1 of 2 jaar en daarna wordt er per maand verlengt.. Van beide kanten kan er vanaf dat moment per maand opgezegd worden. Simpeler kan ik het niet maken. En zo zal een rechter het ook zien.. Iets compleet anders dus dan een contract die ik met een werkgever zou hebben..
Dit is het enige,en juiste antwoord.

SLOTJE ;)

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door mich24 »

pr***r!

Lees je eens in,in de telecomwereld,en dan zal je zien,dat je uiterst goed behandeld bent door t-mobile,immers heb je jarenlang met een verlopen contract mogen doen...

langee
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2011 14:12

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door langee »

Geachte Mich24,

Natuurlijk ben ik bekend met het gezegde wiens brood men eet wiens taal men spreekt.

Neemt niet weg dat er klaarblijkelijk een misverstand bij u heerst. In 1998 ben ik een contract aangegaan met de toenmalige Ben. In 2003 heeft T-Mobile Ben overgenomen en daarmee ook de beschikking gekregen over de klanten van Ben. Bij de overname heeft T-Mobile de klanten overgenomen onder de oude Ben voorwaarden. In alle jaren heb ik geen nieuw toestel dan wel andere verandering doorgevoerd. Er is dus geen enkel punt of moment geweest waarop mijn voorwaarden zijn veranderd. Nog heeft aan mij aangegeven dat er nieuwe andere voorwaarden van toepassing werden. (wettelijke informatieplicht) Met andere woorden dan zijn nog steeds de oude voorwaarden van Ben van toepassing. Ook al zijn die van 1998.

Ook in die oude voorwaarden onder artikel 11.04 staat vermeld dat Ben om economische redenen mijn abonnement eenzijdig mag opzeggen echter hiervoor staat wel een termijn van 2 maanden.

De wijze waarop T-Mobile hier dus handelt is dus in strijd met de Ben (T-mobile) voorwaarden. Daarnaast is de wijze waarop dit gebeurt zeer verwerpelijk. Een klant is en blijft altijd een klant en daar zeg je nooit tegen i quote "Aan u verdienen we niets dus u moet eruit"

In Nederland is er helaas geen concurrentie op de mobiele markt. Er is zelfs sprake van een zekere mate van kartel, immers de tarieven en voorwaarden zijn als je goed kijkt bij alle aanbieders vrijwel gelijk. De tarieven van buiten de bundel bellen zijn zelfs allemaal vrijwel geheel gelijk. Er zijn vele aanbieders echter maar 3 netwerken. Vele aanbieders zijn dochters van de 3 netwerkaanbieders.

Mij rest mij dus maar 1 optie en dat is te kiezen voor een telecomaanbieder met het beste netwerk, KPN.

In de kwaliteit van de netwerken zit wel een heel groot verschil. T-mobile heeft de beschikking over het allerslechtste netwerk.
Diezelfde T-mobile jaagt de klanten nu vanzelf naar de "concurrentie". En een klant die je weggewerkt hebt krijg je nooit meer terug. Al moet ik bij de KPN meer betalen het is nu een principe zaak geworden.

Hoogmoed komt na de val.

Welterusten Telecom medewerker en mol op dit forum.

Bas332
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:02

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Bas332 »

Heeft er al iemand "werk" gemaakt van die 2 maanden opzegtermijn?

Mijn opzegbrief is van 15 november 2011 en per 13 december 2011 "mag" ik een ander abonnement uitzoeken, opzeggen of anders "regelen wij dat uw abonnement vanaf 13 december automatisch wordt omgezet naar een Smart Start 60 abonnement."

Ik mis ook nog de nodige informatie over dat "automatisch omzetten."
Is dat dan een contract verlenging?
Hoelang zit ik dan aan dat Smart Start 60 abonnement vast?
Mag ik dan zo'n kekke iTurd phone uitzoeken?

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door Yme »

het lijkt hier wel sport om mekaar in de haren te vliegen :roll:

@Bas332: Die 2 maanden opzegtermijn is niet meer geldig omdat een paar jaar terug wettelijk is bepaald dat de opzegtermijn maar 1 maand mag zijn. De providers moeten zich daar aan houde of ze willen of niet. Opta consuwijzer

als ook je meteen mag opzeggen en niks doet lijkt het me niet dat het een verlenging is met nieuwe telefoon. bel eens met t-mobile en vraag het aan hun.

joanX
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2008 22:21

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door joanX »

Ook ik heb een tijdje geleden de beruchte brief ontvangen.
Ik ben al 12 jaar klant en heb altijd netjes aan alles voldaan.
Ik ben het ook niet eens met wat er nu ineens gebeurt.
Dat was ook de reden om over te stappen,wil niet per minuut betalen
Ruim een een half jaar geleden heeft de opta gezegd dat ze zullen optreden tegen zulke praktijken
is gewoon een verkapte vorm van oplichting,ook al met die nieuwe "eenheden",als je bij de slager b.v 110 gram worst koopt betaal je toch ook niet voor 200 gram omdat de slager per 100 gram eenheid rekend.
Ik hoop dat de opta hier gauw een eind aanmaakt en flinke boetes uitdeeld.

En verder
Op 28 November een formulier ingevuld voor nummerbehoud en na vele afkeuringen werd het maandag 12 December eindelijk goedgekeurd en zou mijn nummer 14 December overgezet worden,de hele dag gewacht maar er gebeurde niets.
Ik kijk weer op de site van T-mobile en opeens is de wensdatum verschoven naar 9 januari onbegrijpelijk
Ik word dus verplicht om een ander abbo te pakken omdat ik nummerbehoud wil

Nummerbehoud hoort gratis te zijn maar T-mobile schuift het na goedkeuring n.b. mooi maar 1 maand op kunnen ze weer mooi 1maand extra abbonnementsgeld vangen om de boel te verrekenen.
En dat maandabbonnement kun je overigens maar enkele dagen kunt gebruiken
Met andere woorden T-mobile veranderd de voorwaarden en zegt het abbonnement op (op het laatste moment waardoor je niet kán overstappen)maar je word verplicht een toegewezen nieuwe abbonnement te pakken.

a3priems
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:30

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door a3priems »

Geen oude koeien dit keer maar ZEER aktueel en helaas niets overdreven:
Ik heb een relax '10 abo met een opgebouwd beltegoed van € 200,-.
Het probleem is dat T-mobile dit abo niet meer aanbied.
Gevolg: € 200,- beltegoed kwijt (in de pockets van t-mobile)

Dit is diefstal .. linksom of rechtsom wordt dit opgebouw tegoed gestolen.
Tros radar zou hier in de uitzending tijd aan moeten besteden, hoe zit het met de rechten van de klant ?

Ik zie het zo als je voor je electriciteit teveel voorschot betaalt dan ben je die aan het eind van het jaar toch ook niet kwijt omdat je het niet gebruikt hebt ?

Nee, het is (helaas) niet allene T-mobile die dit doet het is een algemene graai-ziekte in de gehele telecom -- aanpakken-- samen sterk

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile ruimt oude klanten op.

Ongelezen bericht door mich24 »

En waarom zou dit diefstal zijn?

Lees eens je voorwaarden,en dan zal je zien,dat er nergens staat dat je recht hebt op uitbetaling o.i.d. van je opgebouwde tegoed.

Gesloten