LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste post van de postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Winterman »

Kijk dat bel me niet register maar even na. Mijn nummer verdwijnt er uit om de zoveel maanden.

Ach ja, ze maken een deel van het geld over. Ze schijnen alleen wel een hoop onkosten te hebben.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik word, als oud lid, ook helemaal gek van die rotzooi van die postcodeloterij.
Er blijft wel heel wat aan de strijkstok hangen als je om de week weer post ontvangt. Dat kost nogal wat. Beter is om dat geld aan prijzen of goede doelen te besteden.
Afmelden bij een postfilter schijnt te kunnen helpen. Wat ik daar op tegen heb, is dat je voor de zoveelste keer een account moet aanmaken. Er wordt steeds gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met wachtwoorden en dergelijke. Ondertussen heb je voor iedere handeling op internet een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Hoe kan men verwachten dat je tientallen verschillende accounts met verschillende wachtwoorden kan onthouden.
Dit soort dingen moet gewoon via de overheid te regelen zijn, met je digid. Dat is 1 gebruikersnaam en wachtwoord, waar je dan natuurlijk wel heel zorgvuldig mee moet zijn.
Het ergste van die postcodeloterijspam vind ik nog wel, dat je rekeningnummer is ingevuld. Je moet de rotzooi dan ook goed weggooien, zodat niemand met je gegevens aan de haal kan gaan. Fraude is namelijk zo gebeurd, als men je naam, adres en rekeningnummer heeft.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door grun »

Paullus schreef:Afmelden bij een postfilter schijnt te kunnen helpen. Wat ik daar op tegen heb, is dat je voor de zoveelste keer een account moet aanmaken. Er wordt steeds gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met wachtwoorden en dergelijke. Ondertussen heb je voor iedere handeling op internet een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Hoe kan men verwachten dat je tientallen verschillende accounts met verschillende wachtwoorden kan onthouden.
Dat kan ik ook niet onthouden, maar dat hoeft ook niet. Daar zijn wachtwoord generatoren voor, die de aangemaakte wachtwoorden ook bewaren en desgewenst automatisch invullen.

Keepass of Lastpass zijn dergelijke programma's (er zijn er nog veel meer). Zelf zijn mijn wachtwoorden zoiets als aK_&Mnq% en dat dan minimaal 15 tekens lang. Zelf onthou ik dus geen enkel wachtwoord, behalve die van het programma zelf.

MAXIEM

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

grun

Gewoon een lijstje op een a4tje kan natuurlijk ook.

Maxiem.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Als je erover nadenkt is het eigenlijk TE GEK VOOR WOORDEN!
Ik krijg steeds post van loterijen waaronder Vrienden Loterij. Heb er ooit eens onder gezeten ZONDER dat ik was aangemeld. Na veel moeiter er onderuit gekomen maar nu wordt ik gestoord van al die geadresseerde slijmbrieven waar ik niet om vraag!

Wat moeten we nog meer doen;
NEE-NEE sticker
Bel me niet register
Ben niet aan register
Bel niet aan sticker bij de deurbel
Postfilter
enz... enz...

Het zou zo moeten zijn.
Iets waar je niet om vraagt moet je niet ontvangen.
OMGEKEERDE WERELD want nu moeten de ontvangers weer moeite gaan doen.

Wanneer doet de overheid hier eens iets aan?
Gewoon VERBIEDEN!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door nevermind »

Rik1970 schreef:Als je erover nadenkt is het eigenlijk TE GEK VOOR WOORDEN!
Ik krijg steeds post van loterijen waaronder Vrienden Loterij. Heb er ooit eens onder gezeten ZONDER dat ik was aangemeld. Na veel moeiter er onderuit gekomen maar nu wordt ik gestoord van al die geadresseerde slijmbrieven waar ik niet om vraag!

Wat moeten we nog meer doen;
NEE-NEE sticker
Bel me niet register
Ben niet aan register
Bel niet aan sticker bij de deurbel
Postfilter
enz... enz...

Het zou zo moeten zijn.
Iets waar je niet om vraagt moet je niet ontvangen.
OMGEKEERDE WERELD want nu moeten de ontvangers weer moeite gaan doen.

Wanneer doet de overheid hier eens iets aan?
Gewoon VERBIEDEN!
Er is al actie ondernomen en boete uitgedeeld.
Dit is heel vers van de pers.

http://nos.nl/artikel/477059-postcode-l ... boete.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die boete heeft betrekking op telefoontjes, niet op post.

@Bob: gefeliciteerd met je 3000ste bijdrage! :)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Die boete heeft betrekking op telefoontjes, niet op post.

@Bob: gefeliciteerd met je 3000ste bijdrage! :)
Mijn posting heeft betrekking op de lijst, waar ook het "bel mij niet register" voorkomt
Wat moeten we nog meer doen
NEE-NEE sticker
Bel me niet register
Ben niet aan register
Bel niet aan sticker bij de deurbel
Postfilter
enz... enz...

Gefeliciteerd met je mijlpaal. :|

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dank :wink:

Ik denk dat er weinig te beginnen is tegen deze loterijmaffia. Denk eens aan al die "bekende Nederlanders" die goed meeëten uit deze zeer goed gevulde ruif. En de bedenker van de Postcodeloterij die elk jaar 1% krijgt als vergoeding voor het concept. De financiële belangen zijn enorm.

Kreeg van de week nog een paar kraskaarten in de bus van de Postcodeloterij. Geadresseerd aan de buren. Uiteraard meteen weggegooid en de PostNL postbezorger zal er ook gek van geworden zijn.

En zo hebben ze natuurlijk alle miljoenen adressen in Nederland gespamd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door nevermind »

Wij krijgen alleen nog sporadisch post, welke ik dan, zoals hier eens iemand als advies geschreven had,

meteen weer aan het postcodeadres terug stuur.

Dat deze loten niet in de winkel verkrijgbaar zijn zoals andere loterijen, geeft toch te denken.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Vandaag was het weer zover.
Folder van AH over boodschappen thuis laten bezorgen.

Aan de bewoner(s) van....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Quark »

Ben ik na veel moeite en het invullen van postfilter eindelijk van die rotzooi van d poscodeloterij af :D ,
Krijg ik het blad van de ANWB, zit deze in plastic met schreeuwende reclame van de postcode loterij. :evil:

Gelijk mijn ongenoegen kenbaar gemaakt bij de ANWB, maar die verdienen er natuurlijk ook goed aan.
Ze zouden het meenemen in de evaluatie.

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Roned70 »

Dit soort post verdwijnt ongeopend in de kliko.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door sadfly »

Dit soort dingen moet gewoon via de overheid te regelen zijn, met je digid. Dat is 1 gebruikersnaam en wachtwoord,
NEE ! :evil:

Nooit zo een slap slecht systeem gebruiken. Je kan beter 100 passwords hebben en dat netjes opslaan.
Dan 1 password voor alles. DigID. het woord alleen al. Ziekte van deze tijd alles samenvoegen,
en daardoor wordt alles er minder veilig in nog complex ook om de boel gescheiden te houden (meer accounts nodig). Nu moeten ze nog 100 passwords kraken. Met digid zooi hoef je maar 1 ding te doen om een hoop schade aan te richten.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Wordt er schijtziek van.
Vandaag weer post van Miljoenen Jacht.

Doe nu helemaal NOOIT meer mee!

RonaldGe
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2013 17:20

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door RonaldGe »

Aktie boemerang moeten we starten. Post retour afzender sturen!!

Bent u het ook zo zat? Ongevraagd post van de bank giro loterij. Als je deze post niet meer wilt ontvangen moet je een brief sturen met een postzegel….

Dit is wereld op zijn kop! Waarom kan dit niet kosteloos of andersom, alleen post sturen naar mensen die hiervoor toestemming hebben gegeven.

Daarom mijn oproep: stuur al die ongevraagde post retour afzender.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

RonaldGe schreef:Aktie boemerang moeten we starten. Post retour afzender sturen!!

Bent u het ook zo zat? Ongevraagd post van de bank giro loterij. Als je deze post niet meer wilt ontvangen moet je een brief sturen met een postzegel….

Dit is wereld op zijn kop! Waarom kan dit niet kosteloos of andersom, alleen post sturen naar mensen die hiervoor toestemming hebben gegeven.

Daarom mijn oproep: stuur al die ongevraagde post retour afzender.
Van de site van de postcodeloterij:
Reclame-uitingen
De Goede Doelen Loterijen kunnen u, op de manier die de wet toestaat, reclame-uitingen toesturen. Indien u geen reclame-uitingen van de Goede Doelen Loterijen meer wilt ontvangen kunt u dit laten weten aan de betreffende Goede Doelen Loterij door dit hier te melden dan wel een brief met uw naam en adresgegevens te sturen naar deze loterij onder vermelding van ‘geen informatie’:

Nationale Postcode Loterij
Antwoordnummer 17960
1000 WR Amsterdam
Dus ook een antwoordnummer; scheelt weer een postzegel.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Quark »

Gewoon even naar https://www.postfilter.nl/ en je bent er van af.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Quark schreef:Gewoon even naar https://www.postfilter.nl/ en je bent er van af.
Tenzij je al een keer klant geweest bent bij deze club. Dan mogen ze je lastig blijven vallen. Je moet dan schriftelijk "recht van verzet" aantekenen om te voorkomen dat ze je weer benaderen.

BankGiro Loterij
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:43

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door BankGiro Loterij »

RonaldGe schreef:Aktie boemerang moeten we starten. Post retour afzender sturen!!

Bent u het ook zo zat? Ongevraagd post van de bank giro loterij. Als je deze post niet meer wilt ontvangen moet je een brief sturen met een postzegel….

Dit is wereld op zijn kop! Waarom kan dit niet kosteloos of andersom, alleen post sturen naar mensen die hiervoor toestemming hebben gegeven.

Daarom mijn oproep: stuur al die ongevraagde post retour afzender.
Beste RonaldGe,

Het is niet onze bedoeling je tot last te zijn. Als je onze berichtgeving niet op prijs stelt, kun je dit dan ook op verschillende manieren aangeven. Dit hoeft echter niet per se per post. Alle mogelijkheden om dit in orde te maken, vind je hier: http://bit.ly/17NoiyB
Je kunt dit dus ook direct op onze website aangeven, zie daarvoor: http://bit.ly/WUVE9V. Wij maken het dan met inachtneming van een overgangsperiode voor je in orde.

Webcareteam BankGiro Loterij

Gesloten