LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste post van de postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

RonaldGe schreef:Bent u het ook zo zat? Ongevraagd post van de bank giro loterij
Ik krijg er soms wel drie tegelijkertijd.
Eentje gericht aan mijzelf op juiste adres, Eentje gericht aan mijzelf op juiste adres maar met de toevoeging-2A, en eentje gericht aan "de bewoners van" met het juiste adres.

Enfin, Het maakt me helemaal niks uit, en zat wordt ik er ook niet van, want alle drie de enveloppen gaan ongeopend (inclusief kraskaart, gouden munt, bingokaart, of klavertje vier geluksnummer) direct de oudpapierbak in.

Ton Koek
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:21

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ton Koek »

Ik heb net op hun site het contactformulier ingevuld, ik wil geen post.
Staat er als reactie: Dank u voor het versturen van uw e-mail. Een medewerker van onze ledenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Dát wil ik al helemaal niet! Ik wil gewoon geen troep meer van hen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ton Koek schreef:Ik heb net op hun site het contactformulier ingevuld, ik wil geen post.
Staat er als reactie: Dank u voor het versturen van uw e-mail. Een medewerker van onze ledenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Dát wil ik al helemaal niet! Ik wil gewoon geen troep meer van hen.
illusie, ze gaan hun verdienmodel echt niet aanpassen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Quark »


Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ton Koek schreef:Ik heb net op hun site het contactformulier ingevuld, ik wil geen post.
Staat er als reactie: Dank u voor het versturen van uw e-mail. Een medewerker van onze ledenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Dát wil ik al helemaal niet! Ik wil gewoon geen troep meer van hen.
De Postcodeoplichterij kennende zal in hun voorwaarden staan dat door invullen van het formulier je ze een vrijbrief geeft om je te bellen........

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Quark »

Bel me niet register werkt ook

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door eleven »

[quote="Ton Koek"]Ik heb net op hun site het contactformulier ingevuld, ik wil geen post.
Staat er als reactie: Dank u voor het versturen van uw e-mail. Een medewerker van onze ledenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Dát wil ik al helemaal niet! Ik wil gewoon geen troep meer van hen.[/quote]

En daarmee bevestig je , dat jou e-mail adres nog werkende is. :wink:

RENAULT CLIO
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 19:24

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door RENAULT CLIO »

IK heb ook post gekregen van postcodeloterij met mijn naam en adres eerste of tweede week van januari.Ik heb het retour gestuurd met een brief van RECHT VAN VERZET. Een week daarna kreeg ik weer eentje in mijn postbus maar dit keer met de mededeling aan de bewoner van dit adres.Ik heb weer retour gestuurd met de brief van RECHT TOT VERZET.Tot heden van twee weken geleden heb ik niks meer ontvangen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RENAULT CLIO schreef:IK heb ook post gekregen van postcodeloterij met mijn naam en adres eerste of tweede week van januari.Ik heb het retour gestuurd met een brief van RECHT VAN VERZET. Een week daarna kreeg ik weer eentje in mijn postbus maar dit keer met de mededeling aan de bewoner van dit adres.Ik heb weer retour gestuurd met de brief van RECHT TOT VERZET.Tot heden van twee weken geleden heb ik niks meer ontvangen.
Postcodeloterij heeft acties / post tot soms wel 8 maanden van te voren al klaar liggen.
Ik heb een keer een aantal bijzonder nijdige brieven, faxen en emails verzonden, omdat zij maar bleven sturen terwijl de bewoner aan wie het geadresseerd was - al 7 maanden geleden was overleden, en zij al tenminste 6 maanden hiervanaf wisten.

Na dreiging met aangifte doen (de nieuwe bewoner voelde zich totaal niet lekker met echt om de dag een brief van deze club) werd ik gebeld, en heeft men uitgelegd dat het totaal niet de bedoeling was, maar dat "retour afzender" post soms heel lang op de plank blijft liggen alvorens het verwerkt word, en dat acties soms 6 tot 8 maanden van te voren klaar liggen.

Helaas, ondanks dat ze het wisten bleef men, bleek achteraf, nog steeds doorgaan met incasseren van de rekening van de overleden persoon - ook 7 maanden langer dan noodzakelijk. Klantenbinding is bij de postcodeloterij (en alle aanverwante clubs) een kwestie van ketting eraan, op slot en sleutel weg :(

(maar, het kan nog erger - Pretium Telecom wil dan mensen die geen familie en/of erfgenamen zijn, een bewijs van overlijden opvragen, adressen van erfgenamen regelen etc. etc alvorens de boel te staken - de postcodeloterij nam genoegen met meerdere boze mails en een hele boze fax - en zelfs dat was voor Pretium niet voldoende)

RENAULT CLIO
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 19:24

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door RENAULT CLIO »

Vorige week heb ik een klacht tegen vrienden loterij ingediend bij consuwijzer na herhardelijk hun een brief van verzet te hebben gestuurd en ze toch ongewenste post blijven sturen. Tot nu toe geen reactie.

Bij Garant-O-Matic heb ik ook een verzet brief gestuurd.
Ik kreeg een brief terug van Mevrouw M van Daalen Hoofd Klantenservice met de volgende mededeling.

Aan uw verzoek om in het vervolg geen geadresseerde reclame meer te ontvangen van ons bedrijf zullen wij gevolg geven.
Aangezien wij een lange voorbereidingstijd nodig hebben voor het verzorgen van onze aanbiedingen, vindt de adressering ruim 4 tot 6 weken voor de verzending plaats.Daardoor is het mogelijk dat zich tussen de reeds geadresseerde poststukken aan u gerichte aanbiedingen bevinden.Mocht u derhalve van ons nog een aantal mailings ontvangen, dan verzoeken wij u deze als niet verzonden te beschouwen.

Ik weet niet of het toeval is maar samen met de brief kwam ook een ongewenste post van hun en in een nog grotere enveloppe.Wij zijn op zoek naar de winnaar van 50.000.00 euro. Het is even afwachten hoeveel ongewenste post ik van GARANT O MATIC ik ga krijgen de komende 4 weken.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Quark »

Wat doen jullie allemaal moeilijk, gewoon even naar www.postfilter.nl

Houtworm2011
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2010 00:05

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door Houtworm2011 »

Ik krijg al ongeveer 8 jaar lang geadresseerde brieven van deze loterij.
Mijn retour gestuurde post met mededelingen "...dat ik geen interesse heb..." worden genegeerd.
Ik word er doodziek van.
En deze week kwam er zelfs een mail binnen, met dezelfde kwalijke, schreeuwerige actie met het doel om mensen op te lichten. Bah.

RENAULT CLIO
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 19:24

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door RENAULT CLIO »

Donderdag werd ik opgebeld door bankgiro loterij.Nadat ik gezegd heb geen interesse te hebben bleef hij doordramen en hing ik op.Vrijdag lag er ongewenste post van bank giro lotterij in mijn postbus. De afzender is dezelfde instantie die ongewenste post stuurt voor postcode loterij en vrienden lotterij.Ze gebruiken twee adressen eentje in alphen a/d rijn en een ander in amsterdam. Ik heb de post geretounerd met een brief. Die instantie maakt gewoon misbruik van mijn gegevens. Ik heb nooit meegedaan met de bank giro loterij.Ons persoonlijke gegevens worden echt niet beschermd.
Wie weet het adres van de minister dan retourneren we de posten naar hem toe.

SylviadeW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:17

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door SylviadeW »

De postcodeloterij.... Walgelijk!!!
De opdringerige bijna agressieve manier van reclame maken en alle manieren gebruiken, om je te benaderen, stuit mij zeer tegen de borst...
Bel me niet en postfilter heb ik ingeschakeld, maar op een of andere manier lukt het ze toch om mij iedere keer toch post toe te sturen.... Ik word er gestort van!

Bij de postfilter heb ik onderstaande brief ingevuld en naar de postcodeloterij opgestuurd en natuurlijk hoor je daar niks van!

[Voorbeeldbrief recht van verzet]
Aan[naam bedrijf]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

[Woonplaats, datum]

Betreft: recht van verzet tegen geadresseerde reclame via post

Geachte mevrouw/heer,

Op mijn adres heb ik geadresseerde reclame van uw organisatie via post ontvangen. Onder reclame versta ik informatie waarin u uw goederen, diensten of denkbeelden aanprijst.

Ik maak hierbij gebruik van mijn recht van verzet met verwijzing naar artikel 41 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Ik verzoek u verwerking van mijn persoonsgegevens om geadresseerde reclame via post toe te kunnen sturen per direct te beëindigen.

Mijn gegevens:
[uw naam]
[uw adres]
[uw postcode]
[uw woonplaats]

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]


Ondanks dat blijf je gewoon geadresseerde post ontvangen,
omdat ze dat huis-aan-huis verspreiden,
wat een kostenpost is dat..... en erg slecht voor het milieu!
De postcodemaffia!!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door stekel »

Het is weer zover hoor. De postcodeloterij is weer begonnen met post verzenden naar de bewoners van dit adres. Ik was blij dat het gestopt was. Postcodeloterij stop er alsjeblieft weer mee! Ik stuur alles gewoon weer retour naar de postbus die vermeld staat. Het is je reinste brievenbus terreur.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door czarczar »

stekel schreef:De postcodeloterij is nu begonnen met brieven te sturen naar adressen die niet meedoen aan die oplichterij. Vandaag een brief ontvangen met de aanhef: Aan de bewoners van dit adres. Ik heb een NEE-NEE sticker op de brievenbus. Stop daarmee alsjeblieft.
Gewoon even melden bij de Postkloteloterij. Die zullen dan vast post geadresseerd aan de bewoners van dit adres uit hun systeem halen :-)
Kansloos dit.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door k2p »

Lees dit : http://blog.iusmentis.com/2010/11/17/re ... -dit-pand/
Of lees direct het vonnis: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 010:BO3254

Je mag gewoon eisen dat je geen post meer krijgt. Ook dat met 'aan de bewoners van' ...

Als je er echt zin in hebt, kun je de rechter een dwangsom laten opleggen. En dan stiekem hopen dat ze toch wel gaan mailen... Je 'winkansen' zijn dan denk ik groter dan zelf meedoen aan de loterij.

In bovenstaande zaak was de dwangsom 1'000,- per overtreding tot maximaal 10'000,-.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door czarczar »

k2p schreef:Je mag gewoon eisen dat je geen post meer krijgt. Ook dat met 'aan de bewoners van' ...
Dit was een vraag uit 2011.
Natuurlijk kun je eisen dat je geen ongeadresseerde post meer krijgt, maar dat is in praktijk kansloos.
Je kunt de bezorger ook verbieden je grondstuk te betreden, in de praktijk ook kansloos.

SylviadeW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:17

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door SylviadeW »

Het is een vorm van misleidende oplichterij, waarbij heel wat geld aan de "strijkstok"blijft hangen! Een akelige vorm van opdringerigheid. Als je geen geadresseerde reclame sticker hebt, gaat het eventjes goed en dan begint het weer....

SylviadeW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:17

Re: Ongewenste post van de postcodeloterij

Ongelezen bericht door SylviadeW »

Quark: als je de berichten leest kun je zien, dat er door vele mensen al diverse dingen zijn geprobeerd om deze vorm van schreeuwerige reclame maken te vermijden. Ook via postwijzer of belmeniet! Ze komen altijd weer op een ander idee om mensen te benaderen. Via telefoon of mail, waar ze sociaal emotionele chantage plegen!

Gesloten