LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC Nooit Meer!!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

plumber schreef:
witte angora schreef:
En zet er dan voor de grap deze eens naast, met name bij de 5843:
http://www.vergelijk.nl/wasmachine/miele/w_5847_wps/

5847 is A+ 5843 is A+++
Dus goed kijken voor de koop want hieruit blijkt dat er niet gekeken wordt.
Ik had het gezien, plumber, maar het gekke is dat het opgegeven stroomverbruik exact hetzelfde is. Bij 60 graden 1.05 kWu, bij een waterverbruik van 55 liter. Dus hoe die ene dan A+ kan zijn en de andere A+++ is mij ook niet duidelijk, ik ben er van uit gegaan dat er op één van de twee een verkeerd labeltje zit.

Dus ja, er wordt soms wel gelezen, maar is de gelezen informatie wel altijd nauwkeurig?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@plumber en Witte Angora

Even goed lezen dat zijn 2 verschillende zaken.

Er bestaat de energieklasse (beiden A) en er bestaat de energie efficientieklasse ( A+++), maar deze is alleen voor de W5843 opgegeven

(wat het verschil tussen deze 2 is, ik weet het niet hoor)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De discussie gaat tussen de 5843 en 5844 en deze zijn precies gelijk qua verbruik

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Ouwe aap schreef:Klopt helemaal. Wat dacht je van de Exclusive serie van Bosch, met name bij de Expert te vinden. Dat gaat in ieder geval verder terug dan 20 jaar.

Overigens ben ik benieuwd of TS vandaag terug is gegaan naar BCC en hoe dat gegaan is.
Ik heb gebeld met de consumentenlijn van de BCC.
Daar toonden ze wel begrip, maar konden helaas niets voor mij betekenen ivm met het type verschil. Dit wist ik van tevoren ook wel en was dan ook niet de insteek om te bellen. Het enige wat mij steekt is niet de prijs, niet de korting die ik niet gekregen heb maar de verkeerde voorlichting van de verkoper. Ik hoef heus niet voor een dubbeltje op de eerste rang ofzo, dan had ik wel een goedkoper merk genomen.
Het is voor mij verder ook wel klaar. Ik wou alleen mijn verhaal ff kwijt.

witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
De discussie gaat tussen de 5843 en 5844 en deze zijn precies gelijk qua verbruik
Hierbij alle typenummers van Miele.
Daar staan de W5843 en W5844 ook niet op.

Ik heb nu het vermoeden dat de W584* allemaal specifieke klantenuitvoeringen zijn van het basismodel W5841.

Inderdaad wel een slimme truc, maar een truc blijft het.
Het klopt dat de discussie ging over de 5843 en de 5844. Maar aangezien je zelf het vermoeden uitsprak dat beiden specifieke klantuitvoeringen waren van het basismodel, heb ik de 5847 er bij gehaald, en opnieuw zie je eigenlijk dat het om dezelfde modellen lijkt te gaan.

Wat me wel opvalt bij de vergelijk.nl site is dat de eigenschappen van de machines niet compleet worden weergegeven. Van de ene machine worden specificaties gegeven, die bij een andere machine niet vermeld worden, en andersom. Dus ondanks de URL valt er niet zo goed te vergelijken, eerlijk gezegd.

En ja, hoe objectief is zo'n site dan.

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Karin079 »

BCC zijn inderdaad oplichters,de slogan low prices high services klopt niet,je moet ze aanvechten totaaan de hoogste commissie aan toe als ze je kapotte dingen verkopen,walgelijk bedrijf waar de hele familie nooit meer iets kopen zal.

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Ik denk dat je als slotconclusie het volgende kan stellen:
De BCC maakt mooie sier met hun slogan : De laagste prijsgarantie.
Voor een hoop artikelen zal dit inderdaad gelden gezien ze unieke type's aangeleverd krijgen van de leveranciers, zodat ze nooit met hun prijs naar beneden hoeven.
Ik denk dat je voor de beste stunts qua prijs toch echt bij de Mediamarkt moet wezen en dat misschien de service beter is bij de BCC.
Voortaan haal ik mijn apparatuur bij de Mediamarkt of elders in ieder geval.
Zou wel aardig zijn als iemand van de BCC zou willen reageren.

witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe weet je nou WA dat de eigenschappen niet worden weergegeven
Ik heb gekeken, Plumber.

Bij de 5843 staat onder andere:
Stroomverbruik per jaar 160 kWu
Jaarlijks waterverbruik in ltr 10780

Energieklasse A
Wasefficiëntieklasse A
Droogefficiëntieklasse B
Stroomverbruik bij 60° C 1.05 kWu
Waterverbruik bij 60° C 55 liter
Energie efficiëntieklasse (EU) A+++
Bij de 5844 staat dan:
Energieklasse A
Wasefficiëntieklasse A
Droogefficiëntieklasse B
Stroomverbruik bij 60° C 1.05 kWu
Waterverbruik bij 60° C 55 liter
Dus bij de 5844 ontbreken het stroomverbruik per jaar, het jaarlijks waterverbruik en de energie efficiëntieklasse, die bij de 5843 wel vermeld staat.

Verder zie ik bij de 5843 staan:
Stoomfunctie Nee
Geluidsniveau in db 52 dB
Geluidsniveau centrifugeren in dB 74 dB
Dit lijstje ontbreekt bij de 5844.

En zo zijn er wel meer verschillen als ik ook de 5847 er naast zet, maar dat ga ik niet allemaal opsommen. Het lijkt me zo wel duidelijk genoeg.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Mijn bericht is blijkbaar ook verwijderd, Joost mag weten waarom ? Een bedrijf onterecht zwart maken mag zomaar, het betreft hier immers 2 verschillende modellen. En ik mag niet mijn teleustelling uitspreken dat TS mijn advies niet heeft opgevolgd en daarom bijna € 200 is misgelopen ?

Dus daar gaan we nog een keer. Graag deze keer laten staan, ik vraag het netjes.
Het is voor mij verder ook wel klaar. Ik wou alleen mijn verhaal ff kwijt.
En vervolgens klaag je gewoon verder, terwijl je niet de moeite neemt om mijn advies op te volgen. Het ging niet om het prijsverschil tussen de 2 verschillende modellen, het ging om het feit dat de gekochte machine bij BCC zelf goedkoper was geworden, vanwege de BTW actie van Mediamarkt die ze namelijk gekopieerd hebben vanwege hun laagste prijsgarantie.
Nu ben je kansloos omdat de actie bij beide bedrijven afgelopen is.

Predje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012 23:34

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Predje »

MartinLWD schreef:Ik denk dat je als slotconclusie het volgende kan stellen:
De BCC maakt mooie sier met hun slogan : De laagste prijsgarantie.
Voor een hoop artikelen zal dit inderdaad gelden gezien ze unieke type's aangeleverd krijgen van de leveranciers, zodat ze nooit met hun prijs naar beneden hoeven.
Ik denk dat je voor de beste stunts qua prijs toch echt bij de Mediamarkt moet wezen en dat misschien de service beter is bij de BCC.
Voortaan haal ik mijn apparatuur bij de Mediamarkt of elders in ieder geval.
Zo snel als ik alles gelezen heb had meneer terug kunnen gaan naar zijn filiaal.
MM heeft vorige week een BTW actie gehad en daarom had mevrouw die 180.- euro korting.
BCC geeft binnen 14 dagen na koop / ontvangst (bezorging) de laagste prijs garantie.
Dus een actie zoals deze was mooi meegenomen om die 180.- terug te halen.
Omdat het om een ander type gaat maakt hier niets uit, want heel het Miele assortiment deed mee onder deze actie.
Jammer dat ik dit niet eerder lees, want meneer had tijdens de actie rustig terug kunnen gaan. (zelf ervaren)
Helaas is de BTW actie nu voorbij.

BCC controleert zoveel mogenlijk de prijzen van concurentie*
* http://www.bcc.nl/info/everyday-low-pricing
Toch is niet alles te controleren of bij te houden door de BCC en mocht het zijn dat de klant het ergens goedkoper ziet* wordt de prijs (na controle) netjes aangepast of binnen 14 dagen terug gegeven of overgemaakt op de rekening is mij vertelt.

Als bedrijf kun je nooit alles goed doen........
Alleen als ik het verhaal lees waar alles om draait (Miele), ligt dat niet aan de BCC, maar aan de actie die een week later begon van de MediaMarkt waardoor er een misverstand is ontstaan. (zij wel korting ik niet).
BCC had gewoon het verschil terug betaald.

Ieder zijn winkel, Ieder zijn keus waar je wat koopt.
Als leuke afsluiter:
http://www.youtube.com/watch?v=KX96I6xGT7I

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Johan3 »

Misschien Miele eens bellen!?
Vaak plakken ze er alleen een A of B achter.
Ook de keuken boeren hebben hier een handje van, een eigen naam er aan, en je kan een laagst prijs garantie op een veelte hoge prijs plakken.
Zou een mooi item voor Radar zijn, er flikken er steeds meer het.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door 53o »

Ook al zou alleen het label anders zijn, toch is het apparaat niet hetzelfde voor een laagste prijsgarantie. Achter de schermen speelt een hoop mee wat de marges bepaalt en de inkoopsprijs.

Als Miele model 5xxxA levert aan BCC en er 100 stuks aan hun verkoopt, terwijl ze met de Mediamarkt een deal hebben gemaakt dat zij er 500 afnemen (onder de naam 5xxxB) en deze in de folder plaatsen, dan zijn de inkoopsprijzen en/of voorwaarden anders (voorwaarden zoals prijsprotectie als ze niet snel genoeg verkopen).

BCC loopt risico op incidentele risicos dat zij te veel moeten terug betalen aan een klant door de laagste prijsgarantie, maar dit is ingecalculeerd. Dit risico lopen zij niet als het model wat zij inkopen niet onder het zelfde productnummer wordt verkocht bij een concurrent en het lijkt mij voor hun verstandig om zichzelf hier tegen in te dekken door aan Miele te vragen om bij een grotere order een unieke artikelomschrijving te geven.

Klagen over geen compensatie bij identiek product met andere artikelomschrijving lijkt mij onzin. Ik werk zelf niet bij BCC of de Mediamarkt (heb wel bij MM gewerkt maar niet op witgoed) maar bij de It's werkte het ongeveer hetzelfde. De It's verkocht Ardo als huismerk, de Prijstopper Nordland. Vaak dezelfde machines maar met een ander frontje. Hierdoor conflicteert de prijs/aanbieding van de ene winkel niet met die van de andere en wordt de concurrentie minder.

Verder is het niet realistisch om de korting die een andere persoon heeft gekregen in de ene winkel te vergelijken met de korting die jij zelf krijgt in een andere. Verkopers en klanten verschillen.

Even een hypotetische situatie. De verkoper in zaak 1 weet dat Miele goede marges heeft en weet de prijzen van de concurrentie. Ook weet deze verkoper dat de verkoop van Miele producten (zonder de marge weg te geven als korting) de gemiddelde marge van de afdeling omhoog trekt. Verkoper 2 is nieuw/onervaren of staat onder persoonlijke druk om hogere omzetten neer te zetten. Die verkoper geeft een hoop korting indien nodig om zeker te zijn van de verkoop.

Dat de ene verkoper 180 euro korting geeft en de andere 10 euro zegt niets over de prijs die je kan verwachten. Je hebt gewoon te snel je keuze gemaakt.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Johan3 »

Dit risico lopen zij niet als het model wat zij inkopen niet onder het zelfde productnummer wordt verkocht bij een concurrent en het lijkt mij voor hun verstandig om zichzelf hier tegen in te dekken door aan Miele te vragen om bij een grotere order een unieke artikelomschrijving te geven.
:roll:
Dit in combinatie met een laagste prijsgarantie noemen we (en dan druk ik me nog zacht uit) misleiding.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door 53o »

Zou een mooi item voor Radar zijn, er flikken er steeds meer het.
Denk dat dit onzin is. Voor consumenten lijkt dit oplichting/misleiding, maar in de praktijk werkt dit anders.

Er zijn een hoop producten die overal hetzelfde zijn. Vooral als de fabrikant adverteert met een product, zoals HP met een nieuwe Envy notebook, samsung met de Galaxy Tab 2, of Miele met hun nieuwste 5-deurs Noord-Amerikaanse koelkast (bij wijze van spreken) dan loopt een winkel die een laagste prijsgarantie geeft een risico. Voor die producten moeten die winkels dus al scherp zijn of achteraf terugbetalen.

Om dit te compenseren of om dit te voorkomen maken winkels die een laagste prijsgarantie hebben bepaalde afspraken met leveranciers. Dit lijkt mij niet meer dan een recht. Als zij extra klanten binnenhalen met een laagste prijsgarantie dan moeten zij ook maatregelen nemen om dit te kunnen doen.
Dit in combinatie met een laagste prijsgarantie noemen we (en dan druk ik me nog zacht uit) misleiding.
Denk dat het eerder plannen is.

*edit* Geef zelf gelukkig geen laagste prijs garantie :) */edit*

MartinLWD
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2012 21:14

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door MartinLWD »

Predje schreef:
MartinLWD schreef:Ik denk dat je als slotconclusie het volgende kan stellen:
De BCC maakt mooie sier met hun slogan : De laagste prijsgarantie.
Voor een hoop artikelen zal dit inderdaad gelden gezien ze unieke type's aangeleverd krijgen van de leveranciers, zodat ze nooit met hun prijs naar beneden hoeven.
Ik denk dat je voor de beste stunts qua prijs toch echt bij de Mediamarkt moet wezen en dat misschien de service beter is bij de BCC.
Voortaan haal ik mijn apparatuur bij de Mediamarkt of elders in ieder geval.
Zo snel als ik alles gelezen heb had meneer terug kunnen gaan naar zijn filiaal.
MM heeft vorige week een BTW actie gehad en daarom had mevrouw die 180.- euro korting.
BCC geeft binnen 14 dagen na koop / ontvangst (bezorging) de laagste prijs garantie.
Dus een actie zoals deze was mooi meegenomen om die 180.- terug te halen.
Omdat het om een ander type gaat maakt hier niets uit, want heel het Miele assortiment deed mee onder deze actie.
Jammer dat ik dit niet eerder lees, want meneer had tijdens de actie rustig terug kunnen gaan. (zelf ervaren)
Helaas is de BTW actie nu voorbij.

BCC controleert zoveel mogenlijk de prijzen van concurentie*
* http://www.bcc.nl/info/everyday-low-pricing
Toch is niet alles te controleren of bij te houden door de BCC en mocht het zijn dat de klant het ergens goedkoper ziet* wordt de prijs (na controle) netjes aangepast of binnen 14 dagen terug gegeven of overgemaakt op de rekening is mij vertelt.

Als bedrijf kun je nooit alles goed doen........
Alleen als ik het verhaal lees waar alles om draait (Miele), ligt dat niet aan de BCC, maar aan de actie die een week later begon van de MediaMarkt waardoor er een misverstand is ontstaan. (zij wel korting ik niet).
BCC had gewoon het verschil terug betaald.

Ieder zijn winkel, Ieder zijn keus waar je wat koopt.
Als leuke afsluiter:
http://www.youtube.com/watch?v=KX96I6xGT7I
Als je nu wat langzamer gelezen had, had je kunnen lezen dat ik al contact met de BCC had opgenomen waarbij ze begrip toonden voor mijn situatie maar dat ze niets voor me konden betekenen vanwege het type verschil. LEZEN.. :)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Zelf lees je blijkbaar ook niet. Maar dat kost je dan ook bijna € 200.

Predje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012 23:34

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door Predje »

[/quote]MM heeft vorige week een BTW actie gehad en daarom had mevrouw die 180.- euro korting.
BCC geeft binnen 14 dagen na koop / ontvangst (bezorging) de laagste prijs garantie.
Dus een actie zoals deze was mooi meegenomen om die 180.- terug te halen.
Omdat het om een ander type gaat maakt hier niets uit, want heel het Miele assortiment deed mee onder deze actie.[/quote]

Als je nu wat langzamer gelezen had, had je kunnen lezen dat ik al contact met de BCC had opgenomen waarbij ze begrip toonden voor mijn situatie maar dat ze niets voor me konden betekenen vanwege het type verschil. LEZEN.. :)[/quote]

Zoals hierboven al is vermeld is het beter om zelf ook goed lezen wat ik heb geschreven.
Ander type of niet de BTW actie was op o.a. alle Miele Wasmachines.
Zijn er mensen die 2 weken voor de actie iets hebben gekocht, kunnen tijden de BTW dagen met terug werkende kracht het verschil alsnog terug krijgen. Zowel bij BCC of bij de Mediamarkt.

Nogmaals het ligt niet aan de BCC, maar aan het verhaal dat er een week later een BTW actie was bij de Mediamarkt en de BCC.
Ongeacht welk merk type of soort product, daar zit het verschil van 180.-

witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC Nooit Meer!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ander type of niet de BTW actie was op o.a. alle Miele Wasmachines.
Dat kan. Maar aangezien MM de machine van TS, die door BCC is geleverd, niet in het assortiment hebben, kunnen zij daar ook geen prijs inclusief/exclusief BTW voor geven. Dus dan gaat die laagste prijsgarantie niet op.

Gesloten