LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Quisquid schreef:
dhc schreef:
Erik Scholte schreef:Beste Onvrede, ik ben het volledig met je eens en leef met je mee. Het CBR lijkt inderdaad boven de wet te staan en ik hoop dat Radar hier eens aandacht zal besteden.
Nou....fijn dat je hem dit nog even meedeelt...heeft ie ook wat aan.
Dit was zeker een gewldig moment voor je... reageren na een half jaar.....
Ik reageerde niet na een half jaar, maar slechts ruim twee uur na de vorige reactie!
Bovendien is mijn reactie ook nuttig voor anderen die hier meelezen.

Had je nog meer vragen of opmerkingen?
dhc Had het niet eens tegen jou....maar tegen de persoon die vóór jou reageerde op een inderwerp dat een half jaar oud is.
Niet huilen voor je geslagen bent, heb ik geleerd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

pas hier nog flink ongeluk gebeurd! 22 jr gedronken! bleek later,za middag rond half 1!!!
even met 130 door de bocht(50)spinnend de bocht door macht over stuur verliezen en twee fietsers levens bedreigend verwonden!!! hier op mijn hoek van de wijk!
(alle verkeersborden geraakt en zo op fietspad geraakt om zijn as gedraaid) te erg voor woorden

en gozer 22 jr in oude rot bmw,lekker stoer gezopen ,had niks!!!!!!!!!!!!!!!!een schram!
afpakken levenslang! nooit meer rijden,aangehouden worden zonder rijbewijs boete levenslang!

is hard maar ,mensen onder invloed pakken meestal de goede mensen en mankeren zelf bijna niks!
je zal het op je geweten hebben

Sxorpio
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2012 13:04

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Sxorpio »

Het kan nog erger met het CBR en ik snap er niets meer van. Ik ben in november 2010 zittend in mijn auto aangetroffen door de politie Smallingerland. Motor was uit en had de bedoeling in mijn auto te slapen omdat ik wist dat ik te veel had gedronken. Dit heb ik ook heel duidelijk gemaakt aan de ambtenaren. Ze geloofden me niet en hebben me mijn rijbewijs afgenomen. Ben mijn baan als Internationaal chauffeur kwijtgeraakt en dus ook mijn inkomen.. 8 juni vorig jaar heeft de zaak gediend op de Rechtbank in Leeuwarden. De rechter en de Off van justitie hebben mij vrijgesproken van rijden onder invloed en heb op vordering van de officier mijn rijbewijs gelijk weer teruggekregen. Plus dat ik nog 16000 euro schadevergoeding kreeg toegewezen. Had ook gelijk weer een baan als chauffeur en tot mijn grote verbazing lag er een brief van het CBR in de brievenbus toen ik 2 weken naar Spanje geweest was met de mededeling dat mijn rijbewijs ongeldig is verklaard en dat ik de EMA moest doen. Die heb ik ondergaan met goede afloop voor mij....Toch blijft het CBR dwars liggen en wil me mijn rijbewijs niet geldig verklaren... Ik snap het echt niet meer. Ben nog nooit in mijn leven veroordeeld voor rijden onder invloed. Ik word nu al bijn 2 jaar bestraft door het CBR voor iets wat ik niet gedaan heb. Ben alles verloren en slaap nu in een daklozen opvang. Is dit gerechtigheid? Geloof er gen bal van

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zit niks anders op om ze weer voor de rechter te slepen!!

het is wat... :evil:

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

je rijbewijs is niet van jezelf, het is nog steeds eigendom van het CBR volgens mij.

Daarnaast, je kunt wel zeggen dat je in je auto bent gaan slapen zonder de intentie om te gaan rijden en hierdoor in een daklozen opvang terecht bent gekomen. volgens mij zitten daar nog flink wat andere stappen tussen die je niet verteld. Misschien is het goed voor het vervolg van je verhaal om ook te kijken naar je eigen aandeel in zaken (zonder te willen zeggen dat je alles zelf schuld bent)



isabel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben in november 2010 zittend in mijn auto aangetroffen door de politie Smallingerland. Motor was uit en had de bedoeling in mijn auto te slapen omdat ik wist dat ik te veel had gedronken. Dit heb ik ook heel duidelijk gemaakt aan de ambtenaren. Ze geloofden me niet en hebben me mijn rijbewijs afgenomen.
De politie neemt je rijbewijs niet af, die volgen de procedure en in jouw geval was dat het innemen van je rijbewijs. De OvJ beslist vervolgens hoe en wat met je rijbewijs. Die heeft het blijkbaar vastgehouden tot de rechtszaak.

Ik denk ook dat dit niet je eerste overtreding is met drank, anders wordt er geen EMA opgelegd. Dus hier gaat je verhaal al mank. Als er in de zaak vrijspraak is kan men niet zomaar een EMA (educatieve maatregel alcohol) opleggen.

Je slaat, zoals isabel1 al aangeeft, een aantal stappen over.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sxorpio schreef:Het kan nog erger met het CBR en ik snap er niets meer van. Ik ben in november 2010 zittend in mijn auto aangetroffen door de politie Smallingerland. Motor was uit en had de bedoeling in mijn auto te slapen omdat ik wist dat ik te veel had gedronken. Dit heb ik ook heel duidelijk gemaakt aan de ambtenaren. Ze geloofden me niet en hebben me mijn rijbewijs afgenomen. Ben mijn baan als Internationaal chauffeur kwijtgeraakt en dus ook mijn inkomen.. 8 juni vorig jaar heeft de zaak gediend op de Rechtbank in Leeuwarden. De rechter en de Off van justitie hebben mij vrijgesproken van rijden onder invloed en heb op vordering van de officier mijn rijbewijs gelijk weer teruggekregen. Plus dat ik nog 16000 euro schadevergoeding kreeg toegewezen. Had ook gelijk weer een baan als chauffeur en tot mijn grote verbazing lag er een brief van het CBR in de brievenbus toen ik 2 weken naar Spanje geweest was met de mededeling dat mijn rijbewijs ongeldig is verklaard en dat ik de EMA moest doen. Die heb ik ondergaan met goede afloop voor mij....Toch blijft het CBR dwars liggen en wil me mijn rijbewijs niet geldig verklaren... Ik snap het echt niet meer. Ben nog nooit in mijn leven veroordeeld voor rijden onder invloed. Ik word nu al bijn 2 jaar bestraft door het CBR voor iets wat ik niet gedaan heb. Ben alles verloren en slaap nu in een daklozen opvang. Is dit gerechtigheid? Geloof er gen bal van
Kreeg je geen WW dan omdat je nu in de daklozen opvang zit ?
Snap het even niet meer...... :shock:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Brainless »

@Sxorpio
Als je aanstalten maakt om met te veel alcohol een voertuig te gaan besturen, mag de politie ingrijpen.
Maw, als u dronken achter het stuur plaats neemt ben je helaas? de pineut.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

helaas?
niks helaas, terecht!

isabel

zwerfboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 22:46

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door zwerfboy »

ik ben in 2006 gepakt met drank op ,erg stom van me maar goed daar kan ik niks meer aan veranderen en ik neem ook de straf die ervoor staat.Heb ook niks meer gedronken want ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk het gaat al jaren goed met bloed prikken niks aan de hand het heeft mijn al een paar duizend euro gekost ,ook al vind ik het zonde geld het is me eigen schuld.Maar nu ,ben ik 10 maanden gestopt met roken , dus de kilo's vliegen eraan ,nou geef mijn lever een stof af ,wat het cbr niet vertrouw ,dus op mijn eigen kosten naar een internist enz enz nu blijk het een vervetting van mijn lever te zijn dus geen alcohol wat ik ook al aan heeft gegeven ,nu heb ik het ook al maanden geleden aan geven dat ik me rijbewijs nodig heeft, anders kan ik niet gaan werken dus ik ben klaar bij me baas kosten nu 9000 euro aan loon ,dus waar is het eind.cbr heeft teveel macht ,te laks in alles ,maar dat kan je wel zien op tv dat ze zelf niks op orde hebben ik gaat er maar een advocaat erop zetten want na 10 maanden loop dit toch echt uit de hand.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@zwerfboy,

ik snap je frustratie, je hebt 1 keer een fout gemaakt en nu blijf je gestraft worden. En alles wat verdacht is wordt meteen een beschuldiging.

Maar toch, de fout die je hebt gemaakt is heel ernstig, ook al neem je je straf dan nog is het iets wat heel fout had kunnen aflopen. Goed controleren van mensen die deze fout al eens hebben gemaakt vind ik prima (want laten we eerlijk zijn, je wist toen ook al dat het fout was)

als je bewijs hebt dat je niets fout gedaan hebt, dan moet je natuurlijk ook je rijbewijs terug krijgen.

isabel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door puma73 »

.cbr heeft teveel macht ,te laks in alles ,maar dat kan je wel zien op tv dat ze zelf niks op orde hebben
Je was zelf ook laks met je alcoholgebruik, niet piepen gewoon op je blaren zitten

Warnerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2012 20:28

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Warnerrr »

Goeden dag,

erger nog. ik heb afgelopen maandag de laatste cursus dag gehad voor de Emg Cursus.
wat te doen nu me het volgende is over komen:
de cursus leidster: Jose Elbersen, werkt voor Tactus verslavingszorg Locatie zwolle heeft ons 2 cursus dagen lang van elke foute actie op de weg de voor/na delen besproken als het gaat om evt gemaakte overtredingen in het verkeer. de gevaren enzzz.....

op de laatste dag begint ze om 9.00 uur zelf met haar eigen beleving op de weg die ochtend:
er was file op de A1. echter ze moest op tijd voor onze cursus in zwolle zijn. ze heeft zo zegt ze letterlijk: 'om zich heen gekeken of er geen politie was, en vervolgens 300 mtr voor de afslag lochem gekozen de VLUCHTSTROOK TE NEMEN OM VERVOLGENS BIJ DE AFSLAG TE KOMEN'.

begrijpen jullie me? niets maar dan ook niets had meer waarde aangaande de cursus nu zij zelf zonder blikken of blozen haar bewuste keuze over bracht. het moet toch niet gekker worden???????

heeft iemand een tip wat nu te doen? ik zou graag mijn curcus geld terug willen.
'ze' spoort voor geen meter met deze toevoeging aan de cursus.

Ik heb Tactus gebeld en de klacht over gebracht. ze waren van deze actie op de hoogte gebracht door Jose Elbersen zelf. een excuus zat er in dit gesprek niet in, wel de bevestiging dat Jose exact dit aan de groep had over gebracht.

misschien wil iemand hierop reageren.

Groeten,[/color][/color][/color]

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door puma73 »

U had die cursus opgelegd gekregen omdat u last had van zweetvoeten??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door crazyme »

Warnerrr schreef:Goeden dag,

erger nog. ik heb afgelopen maandag de laatste cursus dag gehad voor de Emg Cursus.
wat te doen nu me het volgende is over komen:
de cursus leidster: Jose Elbersen, werkt voor Tactus verslavingszorg Locatie zwolle heeft ons 2 cursus dagen lang van elke foute actie op de weg de voor/na delen besproken als het gaat om evt gemaakte overtredingen in het verkeer. de gevaren enzzz.....

op de laatste dag begint ze om 9.00 uur zelf met haar eigen beleving op de weg die ochtend:
er was file op de A1. echter ze moest op tijd voor onze cursus in zwolle zijn. ze heeft zo zegt ze letterlijk: 'om zich heen gekeken of er geen politie was, en vervolgens 300 mtr voor de afslag lochem gekozen de VLUCHTSTROOK TE NEMEN OM VERVOLGENS BIJ DE AFSLAG TE KOMEN'.

begrijpen jullie me? niets maar dan ook niets had meer waarde aangaande de cursus nu zij zelf zonder blikken of blozen haar bewuste keuze over bracht. het moet toch niet gekker worden???????

heeft iemand een tip wat nu te doen? ik zou graag mijn curcus geld terug willen.
'ze' spoort voor geen meter met deze toevoeging aan de cursus.

Ik heb Tactus gebeld en de klacht over gebracht. ze waren van deze actie op de hoogte gebracht door Jose Elbersen zelf. een excuus zat er in dit gesprek niet in, wel de bevestiging dat Jose exact dit aan de groep had over gebracht.

misschien wil iemand hierop reageren.

Groeten,[/color][/color][/color]
Die cursus kreeg u niet voor niets.

Misschien hier een goede plaat om uw excuses aan de maatschappij te doen ?

Prutman Style
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:26

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Prutman Style »

Het gaat over de onaantastbare houding van het CBR bij dit soort beslissingen. Althans die geven ze zichzelf omdat ze een onafhankelijk bestuursorgaan zijn.

Wat nou als de alcoholcontroles niet volgens de wettelijke richtlijnen zijn uitgevoerd maw corrupt zijn?
Ze gaan alleen af op deze uitslagen en hun beslissing is onherroepelijk.

Het maakt het CBR niet uit of het OM hiervan op de hoogte was of het CVOM, alleen de melding van politie is voor hun voldoende om je dit alcoholslot op te leggen.

Ik zeg dit omdat ik nu deze sanctie opgelegd heb gekregen.
Begin dit jaar ben ik om 04.00 uur gepakt met 600 ugl. Ik gaf aan steeds te spoelen met schoonmaakalcohol vanwege kapotte kiezen en tanden waar aan geboord wordt.
Ik had wel 7 glazen op maar dat was de avond daarvoor dus voooor 24.00 uur.

Ik mocht niet spoelen met water, laat staan drinken om die damp weg te spoelen. Moest meteen blazen op het buro (geen 20 min wachttijd) en ik kon geen bloed laten afnemen omdat er zgn geen arts kon komen. Mn rijbewijs was in beslag genomen aldus de politie.
Ik wilde zo snel mogelijk weg van deze ellende om lekker te gaan slapen en later in protest te gaan.

Nu komt het: de volgende weken was er NIETS bekend over deze blaastest. Mn rijbewijs hadden ze niet meer dus ik heb het CVOM en OM gebeld. Die wisten van niets en ik stond niet in het systeem dat
ik mn rijbewijs kwijt was. Na veel heen en weer gebeld te hebben, heeft uiteindelijk het OM in mijn stad het betreffende politieburo gebeld hoe het nou zat en Voila: Ze hadden mn rijbewijs en ik mocht weer rijden!!!!

Let wel, na ongeveer 2 weken kon ik gewoon weer rijden en er was geen strafvervolging of ergens iets bekend van dit delict!

Ik wilde in protest maar maar kon dit niet want er was niets bekend.

Wat denk je dan als simpele ziel? Er staat geen alcohol delict op mn naam en de politie zal het wel niet hebben bekend gemaakt omdat ze zich niet aan de procedure hebben gehouden. Zelfs het CBR wist niks.

In September ben ik weer aangehouden met 290 ugl en 1 uur rijontzegging ik had 2 glaasjes op en dat klopt dus ook. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee.

Ligt er een maand geleden een brief op de mat met een alcoholslot sanctie!

Wat moet je als burger hier nou van maken.
Het blijkt achteraf dat ik na die eerste keer ingelicht had moeten worden door het CBR dat ik in de gevarenzone zat. Wel of niet die 600 ugl terecht, ik had die kennis en dan geldt de regel: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Laat staan het feit dat die test niet fair is gelopen.

Waarom moet de politie na een inbeslagname de spullen eigenlijk opsturen naar CVOM en melding maken aan het CBR? Dat is dan toch overbodig als je naar deze zaak kijkt? Ze mogen kennelijk geheel naar eigen goeddunken handelen volgens het CBR .

> Gewoon mn rijbewijs achterhouden, dan teruggeven, niks melden en dan na half jaartje KIEKEBOE!
Ben je dan gepiepelt of zie ik spoken.

In het kort: het CBR ziet de alcoholmeldingen van politie als de waarheid en niets anders als de waarheid en we weten wel uit de praktijk dat de politie nooit fouten maakt.
En dat zou veranderd moeten worden. Een rechter en zeker het OM zou op de hoogte moeten zijn en bij corruptie moeten kunnen ingrijpen. Daarvoor zijn de beslissingen van het CBR te ingrijpend.

Ik ben in verzet gegaan en hoop dat ik in ieder geval schorsing krijg.
Met name omdat je uitzonderingen, hoe bizar ook in verhalen, over dezelfde kam mag scheren als klip en klare zaken!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door trail46 »

Prutman Style schreef: Het maakt het CBR niet uit of het OM hiervan op de hoogte was of het CVOM, alleen de melding van politie is voor hun voldoende om je dit alcoholslot op te leggen.

Ik zeg dit omdat ik nu deze sanctie opgelegd heb gekregen.
Begin dit jaar ben ik om 04.00 uur gepakt met 600 ugl.
Ik gaf aan steeds te spoelen met schoonmaakalcohol vanwege kapotte kiezen en tanden waar aan geboord wordt.
Ik had wel 7 glazen op maar dat was de avond daarvoor dus voooor 24.00 uur.



Wat denk je dan als simpele ziel? Er staat geen alcohol delict op mn naam en de politie zal het wel niet hebben bekend gemaakt omdat ze zich niet aan de procedure hebben gehouden. Zelfs het CBR wist niks.

In September ben ik weer aangehouden met 290 ugl en 1 uur rijontzegging ik had 2 glaasjes op en dat klopt dus ook. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee.

Ligt er een maand geleden een brief op de mat met een alcoholslot sanctie!

Wat moet je als burger hier nou van maken.
Het blijkt achteraf dat ik na die eerste keer ingelicht had moeten worden door het CBR dat ik in de gevarenzone zat. Wel of niet die 600 ugl terecht, ik had die kennis en dan geldt de regel: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Laat staan het feit dat die test niet fair is gelopen.

Waarom moet de politie na een inbeslagname de spullen eigenlijk opsturen naar CVOM en melding maken aan het CBR? Dat is dan toch overbodig als je naar deze zaak kijkt? Ze mogen kennelijk geheel naar eigen goeddunken handelen volgens het CBR .

> Gewoon mn rijbewijs achterhouden, dan teruggeven, niks melden en dan na half jaartje KIEKEBOE!
Ben je dan gepiepelt of zie ik spoken.


Ik ben in verzet gegaan en hoop dat ik in ieder geval schorsing krijg.
Met name omdat je uitzonderingen, hoe bizar ook in verhalen, over dezelfde kam mag scheren als klip en klare zaken!
Iedereen heeft schuld behalve u? Kom op zeg, je drinkt tijdens het rijden en 600ugl krijg je niet van wat mondspoeling ( of je spoelt niet maar drinkt het op!). Een heel verhaal maar het blijft gewoon eigen schuld. Geen alcohol tijdens het rijden, punt. Een goede beslissing van het CBR dus.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door newmikey »

Prutman Style schreef:
Begin dit jaar ben ik om 04.00 uur gepakt met 600 ugl. Ik gaf aan steeds te spoelen met schoonmaakalcohol vanwege kapotte kiezen en tanden waar aan geboord wordt.
Ik had wel 7 glazen op maar dat was de avond daarvoor dus voooor 24.00 uur.
En dat is dus niet uit je bloed na slechts 4 uur.
In September ben ik weer aangehouden met 290 ugl en 1 uur rijontzegging ik had 2 glaasjes op en dat klopt dus ook. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee.
En u durft dat hier met droge ogen te komen vertellen en dan nog te klagen ook?

Rijbewijs levenslang intrekken en klaar ermee! U bent blijkbaar te hardleers om nog ooit de weg op te laten gaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door puma73 »

gewoon nooit meer rijbewijs teruggeven. U bent de fout ingegaan en nu heeft een ander de schuld.

Wees een vent en loop niet te piepen.

Lisette S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:30

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Lisette S. »

Hallo,

Ik heb de regels ook eenmaal overtreden en werd/wordt hiervoor ook gestraft.
Rechtzaak nog niet voorgekomen
CBR heeft alcoholslotprogramma opgelegd

Het alcoholslot heb ik nu plusminus 5 maanden.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het terecht vind dat een bestuurder met te hoog promillage wordt gestraft.
Ten tweede wil ik duidelijk maken dat de straf die het CBR oplegt heel hoog is.

Ik ben mijn alcoholslot helemaal beu na wat er vandaag is gebeurd.
Toen ik bij mijn oma op bezoek was geweest, had ik na afloop nog een cakeje uit de kast gepakt. Deze at ik op terwijl ik naar mijn auto liep. Toen ik mijn auto wilde starten moest ik natuurlijk blazen. Dit deed ik en de analyse duurde langer dan normaal.
GEBLOKKEERD gaf hij aan.
Toen besefte ik dat dit milkacakeje alcohol bevatte.
En het is natuurlijk ERG DOM om een cakeje te eten voor je gaat rijden.

Dus mensen, eet niet zomaar een cakeje als je de bob bent!!!

Een alcoholslot, prima. Maar als je weet wat de 'spelregels' van het CBR zijn, val je om van verbazing.

Mijn ouders keuren ook zeker NIET goed dat ik met drank op heb gereden. Maar over dit alcoholslot zijn ze ook zeker NIET te spreken. Dit gaat gewoon echt te ver.

Ik wil wel bij je clubje!!!

Gesloten