LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

De moeder niet aanwezig?
So what! Bij een andere fokker moet je je maar afvragen of het de moeder wel is of een teefje ff geleend van de buren hahaha!


Oh, dus voor jou niet noodzakelijk? Vind deze redenatie te dom voor woorden. Puppie en moeder hangen aan elkaar, die hangt niet "even aan een leenmoeder". Hoe kom je op het idee!
Dus niet zeuren! Hond niet goed terug brengen, wel goed ervan genieten!
Zo te lezen is pup echt handelsartikel, hé, niet goed geld terug. Hij is fijn.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

tenormin schreef: Zo te lezen is pup echt handelsartikel, hé, niet goed geld terug. Hij is fijn.
Dat weet je toch ;-) Je kunt erop besparen door naar een broodfokker te gaan, en als de kwaliteit wat minder is dan wil je toch je geld terug (en pup kwijt, want de DA kost een geld!) en uiteraard een schadevergoeding!

Vrijdag
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Vrijdag »

maken jullie ook een melding bij de dierenbescherming of laat je alleen hier je mening horen?

therie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:41

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door therie »

wij zijn vrij recent bij deze fokker geweest. wij zijn geïnteresseerd in een Franse buldog. na telefonisch afspraak te hebben gemaakt gingen wij kijken. ook wij moesten in een voor portaal wachten en de fokker vroeg ons wat voor ras we wilde hebben. dit hadden wij hem al telefonisch gemeld. maar iets vergeten is menselijk. nadat wij nogmaals gezegd hebben dat wij interesse hebben in Franse buldog zij de fokker er wat te gaan halen en gooide de beestjes liefdeloos in een vierkante kist van 1mtr x1mtrx 0,50 mtr hoog gevuld met kranten knipsels. hij vertelde ons dat bulletjes 9weken oud waren ook dit trokken wij in twijfel omdat wij al meerdere nestjes bezocht hebben zo te zien kwamen ze niet uit een nestje de verschillen onderling vonden wij te groot. na 8 weken speende hij ze af en ze kregen al brokken en water. wat ons een naar gevoel gaf dat de ouders niet in beeld waren. en onze vragen gedoceerd beantwoord werden. de bulletjes zagen er wel tierig uit maar roken niet fris.na een klein halfuur zijn wij na enig aai werk en ons verstand gebruikt te hebben weer huiswaarts gegaan. wij hadden absoluut niet het juiste gevoel bij deze fokker om onze bulletjes aan te schaffen en dat is mij vandaag ook op dit forum eens te mee duidelijk geworden. ik zie vrij regelmatig gevraagd word bel nummer 144 kan iemand mij vertellen wat dit betekend.met vr.gr.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

ik zie vrij regelmatig gevraagd word bel nummer 144 kan iemand mij vertellen wat dit betekend.met vr.gr.
Dat is het nummer van Dier in nood. Als je iets waarneemt. Voorbeeld: je ziet je buurman zijn hond met riem in elkaar slaan. Dan is dat nummer 144 die er iets aan zal doen (hoop je dan). Dus wat 112 is voor mensen is dat voor dieren.
Weet je zeker dat je een Franse buldog wilt? Gaat me natuurlijk geen barst aan, maar weet je er voldoende van? Moeilijke luchtwegen, korte neus, niet goed tegen de warmte kunnen zijn een paar kleine dingetjes die ik ken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door ciske »

je ziet je buurman zijn hond met riem in elkaar slaan
Kan je 144 wel bellen ,maar die doen daar niks aan hoor.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
je ziet je buurman zijn hond met riem in elkaar slaan
Kan je 144 wel bellen ,maar die doen daar niks aan hoor.
Nou ja, Therie vraagt wat 't is. Dat ze er, volgens jou dan, niks aan doen, tja, daar kan ik dan weer niks aan doen, toch :mrgreen:

hondenfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2014 10:38

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door hondenfan »

Ik ben nieuw hier en ik schrik helaas niet van deze verhalen over deze man. Zie hem wel eens rijden met zijn busje om ( zoals ik gehoord heb )nieuwe honden te halen .
Ik had al bedenkingen bij deze man , maar de roddels kloppen dus .
schijnt gewoon een fabriek te zijn . niet diervriendelijk , niks huiselijke omgeving zoals hij op marktplaats schrijft.

Zijn vrouw is hondengedragstherapeut ..... ,

Deze mensen moeten gestopt worden !
Wij zijn zelf op zoek naar weer een leuke pup , vandaar dat ik hier even rondsnuffel op dit forum .
Ik weet nu waar ik op moet letten en niet moet wezen . goed dat er van deze forums bestaan

chanel86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2014 22:35

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door chanel86 »

Hallo,

Toevallig las ik vanavond op fb een berichtje van iemand die bij Peter een pup heeft gekocht, en dood en doodziek nu. Ze gaan hem waarschijnlijk laten inslapen.
Dat schrok ik zo van..... jeetje wat erg.
Ook ik heb een hondje ( franse bulldog)van hem. Toen ik er was, voelde het al niet goed, maar ja dan heb je je hondje in je handen en dan wil je hem ook niet meer achter laten.
Veel problemen gehad in het begin, en nu nog af en toe.
NU ben ik eens gaan googlen, en idd die vrouw van hem doet aan gedragstherapie voor honden.
Kunnen we deze mensen niet stoppen?
Handen ineen slaan, en dit stoppen! Dit kan toch niet.

http://thomasrobben.blogspot.nl/2007_12_25_archive.html

Om even te kijken of we het over dezelfde hebben, die een link met een foto van hem

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dit is alleen te stoppen als mensen googlen voor ze gaan kijken en pup kopen of therapie doen..Vaak achteraf pas ,is leed al geschied..
Zolang mensen zo domblijven,klinkt hard,blijft dit in stand..!

Ik snap het niet mensen weten google goed te vinden voor vakantie,klacht over product,maar eens googlen goh hoe staat de fokker bekent,is duidelijk stap te ver...

Eerst dat stoppen kom je heeeeel eind

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

chanel86 schreef:Hallo,

Toevallig las ik vanavond op fb een berichtje van iemand die bij Peter een pup heeft gekocht, en dood en doodziek nu. Ze gaan hem waarschijnlijk laten inslapen.
Dat schrok ik zo van..... jeetje wat erg.
Ook ik heb een hondje ( franse bulldog)van hem. Toen ik er was, voelde het al niet goed, maar ja dan heb je je hondje in je handen en dan wil je hem ook niet meer achter laten.
Veel problemen gehad in het begin, en nu nog af en toe.
Franse bulldog is sowieso een risk om te kopen. http://www.despetitspolissons.nl/franse ... schaf.html
Op dit type hondje moet je goed letten, vooral als het warm weer is, zijn schatten maar problematisch.

chanel86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2014 22:35

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door chanel86 »

Zou het idd niet weer doen. Onze hond is inmiddels 4 jaar oud. Maar goed behalve niet meer bij hem kopen, is er echt niks? Voel me nu zo machteloos
Dit kan en mag toch niet zomaar.....

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Beste chanel,

U en vele anderen die bij zo'n fokker kopen doen altijd heel verontwaardigd als ze erachter komen dat het dus om een broodfokker gaat. Maar: u wilt perse een raspup. Wat kost zo'n rashondje bij een 'goede' (of je goede fokker van slechte hondjes (doorgefokte rassen) kunt zijn is al de vraag) fokker, en wat kost het bij Peter de broodfokker? Vrijwel zeker is er een prijsverschil.

Daarnaast - als je heel gericht een bepaald ras wil kopen, neem ik aan dat je op internet informatie over het ras zoekt. Ongetwijfeld kom je dan ook dit soort broodfok-verhalen tegen, en "waar op te letten bij de fokker"-verhaaltjes op de website van echte fokkers.

Hoe kun je dan in vredesnaam toch nog denken dat "het wel goed zit" bij zo'n fokfabriek???

M.i. is de koper medeplichtig aan de broodfok! Zo, da's nog eens een stelling!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

M.i. is de koper medeplichtig aan de broodfok! Zo, da's nog eens een stelling!
Ja, klinkt hard maar is wel 100% waar. Ik denk dat de meeste 'huilers' zorgvuldiger zijn als er een nieuwe auto gekocht gaat worden (en dat is maar een stuk blik), bij wijze van spreken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Annikaatje schreef:Beste chanel,

U en vele anderen die bij zo'n fokker kopen doen altijd heel verontwaardigd als ze erachter komen dat het dus om een broodfokker gaat. Maar: u wilt perse een raspup. Wat kost zo'n rashondje bij een 'goede' (of je goede fokker van slechte hondjes (doorgefokte rassen) kunt zijn is al de vraag) fokker, en wat kost het bij Peter de broodfokker? Vrijwel zeker is er een prijsverschil.

Daarnaast - als je heel gericht een bepaald ras wil kopen, neem ik aan dat je op internet informatie over het ras zoekt. Ongetwijfeld kom je dan ook dit soort broodfok-verhalen tegen, en "waar op te letten bij de fokker"-verhaaltjes op de website van echte fokkers.

Hoe kun je dan in vredesnaam toch nog denken dat "het wel goed zit" bij zo'n fokfabriek???

M.i. is de koper medeplichtig aan de broodfok! Zo, da's nog eens een stelling!

Helemaal mee eens!!

Hendrikjansmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2014 20:16

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Hendrikjansmits »

was al bekend, zijn al honderden klachten er is al een site van hem met foto's van hem.
ook al vele links met mensen die klachten hadden

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/1935
Laatst gewijzigd door Radar op 15 feb 2014 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatsen van een link waarop informatie te zien is die in strijd is met de gedragsregels

kevinenanouk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2014 03:07

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door kevinenanouk »

Hallo, 2 dagen geleden heb ik helaas een hondje gekocht bij deze fokker. :( :( :(
Een husky, 10 weken oud laatste pup uit een nest van 6? Luna heet ze.

Ik heb zelf 3 honden en 2 nestjes gehad nooit gedacht dat ik recht in deze man en zijn praktijken zou trappen. Ik zou verwachten dat iedereen netjes zoals ik zijn puppy's opvoed en zijn liefde voor honden heeft.

Toen ik vandaag de papieren bekeek nadat Luna een grote worm poepte zag ik dat onze pup op 12-5 gechipt is en op 20-5 zijn eerste enting heeft gehad in België??? Ik weet dat 10 weken te laat is voor de eerste enting, maar dacht dat meneer er geen tijd voor had gehad. België?? Is mijn hondje geïmporteerd ?? Is ze überhaupt wel ontwormd. Ik heb de dierenkliniek die bekend was in België gebeld helaas kreeg ik geen antwoord op mijn vragen en werd er bot opgehangen.

Sinds vandaag heeft Luna grote wormen in haar ontlasting 20 cm groot, ik heb er al een hoop gezien ook heeft ze diaree. Hartstikke zielig. Als ze in de bench moet word ze gek.
Ze drinkt goed, gister heel veel omdat ze bij hem niets te drinken heeft gehad, eet weinig en moet erg wennen aan stemmen. Toen we Luna gingen halen was ze erg schuw en rustig, we wilden graag een rustige pup omdat we een herder hebben van 15, Luna was bang en niet echt dapper, vandaar dat ze ons erg aansprak. Luna reageert niet op stemmen of geluiden het lijkt wel alsof ze het niet snapt, in het begin liep ze iedereen zo voorbij steeds beter begint ze aan haar naam te wennen en aan onze aanwezigheid. Ik hoop dat het goed komt met Luna maar wil deze man stoppen en zijn vreselijke praktijken. Hij woont 10 km verderop, ik zou onderhand terug rijden om verhaal te halen. Moeder van Luna was helaas geen lieverdje vandaar dat we haar niet mochten zien, ik denk zit wel snor ik heb haar gehaald het ziet er hier netjes uit, Luna wel onder de poep maarja daar is het een pup voor. Ben me van geen kwaad bewust geweest, paspoort erbij, ontwormd. Nu blijkt dat ze niet ontwormt is geweest Luna heeft een spoelworm, ik hoop dat mijn andere honden er niet ziek van worden. Ik heb vorige week een curettage ondergaan omdat mijn kindje is overleden in mijn buik 2 weken geleden, denk je alles gehad te hebben en een beetje troost, liefde enz te kunnen vinden in een nieuwe hond krijg je dit!! Ik las op internet dat meneer al eerder veroordeeld is, en niet meer als 20 pups per jaar mag verkopen omdat hij geen vergunning heeft, ik ga dus morgen naar het bedrijf waar meneer het puppyvoer in zakjes haalt om te vragen hoe veel meneer er koopt. Ook ga ik aangifte doen, naar de dierenarts voor een verklaring, verschillende programma's aanschrijven, marktplaats waar schuwen enz. Ik ga lanks de dierenpraktijk in België en zal alles vastleggen en verspreiden op social media, hier mag meneer niet mee weg komen!!!!!

Helaas ben ik pas na het zien van de wormen in actie gekomen en er achter gekomen dat ik met een verkeerde handelaar zaken heb gedaan. Ik had beter moeten weten, helaas wist ik het niet en kon ik Luna niet achterlaten bij deze meneer. Ik hoop dat het goed komt met haar, ze krijgt hier in ieder geval de liefde die ze verdient. :)

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Zielig! Bent u met Luna al naar de dierenarts geweest voor een goeie ontwormingskuur?

Verder verbaast het me wel dat u het normaal vond dat u de moeder niet mocht zien "omdat het geen lieverdje is". Je kunt je afvragen of zo'n hond geschikt is voor de fok (of eigenlijk - je moet bedenken dat zo'n hond kortweg ongeschikt is om mee te fokken). Of mis ik iets en is het wel normaal?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door tenormin »

Annikaatje schreef:Zielig! Bent u met Luna al naar de dierenarts geweest voor een goeie ontwormingskuur?

Verder verbaast het me wel dat u het normaal vond dat u de moeder niet mocht zien "omdat het geen lieverdje is". Je kunt je afvragen of zo'n hond geschikt is voor de fok (of eigenlijk - je moet bedenken dat zo'n hond kortweg ongeschikt is om mee te fokken). Of mis ik iets en is het wel normaal?
Nee, je mist helemaal niets en het is abnormaal om moeder hond niet te mogen zien, vooral om de genoemde reden had ik rechtsomkeer gemaakt. Maar ja, pup, oogjes, lief = verkocht.

kevinenanouk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2014 03:07

Re: Broodfok - adverteert van uit Nijmegen - uit Heijen

Ongelezen bericht door kevinenanouk »

ja heb haar meteen ontwormt na het ophalen en ben naar dierenarts geweest, ze zit onder de beestjes spoelwormen en de entingen zijn volgens de da vervalst dus als ze beter is kan ze weer geent worden. Het contract wat ik moest tekenen vond ze onzin, ik heb me aan de voorwaarden gehouden en kan haar terugbrengen of restitutie vragen, ik ga dus even bij meneer langs aangezien zijn telefoonnummer niet meer in gebruik is. Ook bied hij nog steeds hondjes aan via marktplaats, ik hoop maar zo dat niemand er in trapt zo dom als ik ben geweest.

Gesloten