LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bron

4 uur geleden
Maatregelen Marktplaats na doodschoppen kittens
Marktplaats gaat zijn gebruikers erop wijzen voorzichtig te zijn bij de aan- en verkoop van dieren. Dit naar aanleiding van een man die vijf kittens had gedood nadat hij ze via de site gratis had opgehaald.

De dierenbeul haalde de poesjes af na een advertentie op de site. Eenmaal thuis schopte hij de beestjes dood. De politie pakte hem op en de man zit vast.

EN HOE WILLEN ZE DAT DAN GAAN DOEN? Kunnen beter ook hun adverteerders in de gaten houden!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Meer dan waarschuwen kunnen ze niet.

Het had ook kunnen gebeuren via het prikbord bij de supermarkt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja?daarom hoe willen ze hierop gaan letten?

ze kunnen beter de grote adverteerders er niet meer op laten die staan er geloof ik elke dag op en dat keer 10,serieus...kijk eens onder hondjes...
maar doen ze niet is inkomen...

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

rozemarijntje schreef:Bron

4 uur geleden
Maatregelen Marktplaats na doodschoppen kittens
Marktplaats gaat zijn gebruikers erop wijzen voorzichtig te zijn bij de aan- en verkoop van dieren. Dit naar aanleiding van een man die vijf kittens had gedood nadat hij ze via de site gratis had opgehaald.

De dierenbeul haalde de poesjes af na een advertentie op de site. Eenmaal thuis schopte hij de beestjes dood. De politie pakte hem op en de man zit vast.

EN HOE WILLEN ZE DAT DAN GAAN DOEN? Kunnen beter ook hun adverteerders in de gaten houden!
Wat is je vraag? Hoe Marktplaats mensen moet waarschuwen bij het handelen in dieren? Simpel: als je in die rubrieken een advertentieplaatst krijg je een mailtje, en ook als je reageert op een advertentie over dieren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door nevermind »

Annikaatje schreef:
rozemarijntje schreef:Bron

4 uur geleden
Maatregelen Marktplaats na doodschoppen kittens
Marktplaats gaat zijn gebruikers erop wijzen voorzichtig te zijn bij de aan- en verkoop van dieren. Dit naar aanleiding van een man die vijf kittens had gedood nadat hij ze via de site gratis had opgehaald.

De dierenbeul haalde de poesjes af na een advertentie op de site. Eenmaal thuis schopte hij de beestjes dood. De politie pakte hem op en de man zit vast.

EN HOE WILLEN ZE DAT DAN GAAN DOEN? Kunnen beter ook hun adverteerders in de gaten houden!
Wat is je vraag? Hoe Marktplaats mensen moet waarschuwen bij het handelen in dieren? Simpel: als je in die rubrieken een advertentieplaatst krijg je een mailtje, en ook als je reageert op een advertentie over dieren.

Het is geen vraag, maar een waarschuwing voor mensen hier met koopwensen van dieren, van internet geplukt:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... shandeling

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

nevermind schreef:
Annikaatje schreef:
rozemarijntje schreef:Bron

4 uur geleden
Maatregelen Marktplaats na doodschoppen kittens
Marktplaats gaat zijn gebruikers erop wijzen voorzichtig te zijn bij de aan- en verkoop van dieren. Dit naar aanleiding van een man die vijf kittens had gedood nadat hij ze via de site gratis had opgehaald.

De dierenbeul haalde de poesjes af na een advertentie op de site. Eenmaal thuis schopte hij de beestjes dood. De politie pakte hem op en de man zit vast.

EN HOE WILLEN ZE DAT DAN GAAN DOEN? Kunnen beter ook hun adverteerders in de gaten houden!
Wat is je vraag? Hoe Marktplaats mensen moet waarschuwen bij het handelen in dieren? Simpel: als je in die rubrieken een advertentieplaatst krijg je een mailtje, en ook als je reageert op een advertentie over dieren.

Het is geen vraag, maar een waarschuwing voor mensen hier met koopwensen van dieren, van internet geplukt:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... shandeling

Oooh, oke, snapte t al niet. Wel goed dat er weer even wat extra aandacht aan besteed wordt. Hoewel ik betwijfel of de mensen die de marktplaats-dieren-cultuur zo hardnekkig in stand houden (inclusief broodfok en al die ellende) hier iets mee doen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@anikaatj

staat ook bij bron..betekend bron...van internet etc

bron was rtl 365 even voor duidelijkheid

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

rozemarijntje schreef:@anikaatj

staat ook bij bron..betekend bron...van internet etc

bron was rtl 365 even voor duidelijkheid
Dit snap ik ook weer niet. Als ergens "bron" staat verwacht je daarna het boek/artikel/de website waar je het stukje tekst vandaan haalde.

Maar ik reageerde in mijn eerste reactie vooral op:
rozemarijntje schreef:
EN HOE WILLE ZE DAT DAN GAAN DOEN? Kunnen beter ook hun adverteerders in de gaten houden!
Lijkt me namelijk niet dat je dat ook van je "bron" had...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door ciske »

Wie zet dan ook gratis dieren op een site?? Vraag er minimaal een x bedrag voor. Kan niet alles voorkomen, maar gratis lokt idioten uit.

Marktplaats is een goede site en waarschuwt al genoeg.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik begrijp je bedoeling wel, rozemarijntje, maar dit is en blijft vechten tegen de bierkaai. Zelfs als ze iemand pakken, een wreed monster, mag, in dit geval een hij, met een smoes weer naar huis....met de (toen nog) levende puppies, in dit geval.
http://leidschendam-voorburg.nieuws.nl/ ... verdrinken
En dan zegt zo'n man doodleuk tegen de politie dat hij ze wilde leren zwemmen. Bah! Zie rechterkolom.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk dat markplaats er weinig aan kan doen, wat marktplaats wel kan doen is
broodfokkers verwijderen, maar dan moeten ze dat ook nog kunnen bewijzen.
Genoeg verkopers op marktplaats die tig soorten honden aanbieden maar wil nog niet
zeggen dat ze slecht zijn voor de puppies, dus moeilijk te bewijzen.

Marktplaats kan ook niet de mensen checken die een dier kopen via marktplaats.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat bedoel ik dus..de gene die zoveel advertenties hebben,de broodfokkers!
die kunnen ze wel tegenhouden,staan er elke dag op en hoe veel moet je voor de gok eens lezen..

volgens mij spoor je echt niet als je dit kan ,zo met die kittens,de laatste die had argwaan hij had zijn plannen verteld :shock: last dat gisteren of eergisteren al...ben je knetter,echt !!

anikaatje hoezo bron(zo noemen ze dat??)...

dat moet je erbij zetten,het is niet van mezelf?was alleen vergeten rtl 365(zo heet het niet meer maar rtl elk geval) erbij te zetten!??
komt toch van internet af van een journalist?

je snapt toch zeker wel dat ,het dik gedrukte van mij was of?ben je de enige blijkbaar dan die dat niet door heeft? de andere wel....
daarom hoofdletters valt het op,??? :wink:

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik geef het op.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar Marktplaats gaan ze niet tegenhouden. Wellicht een waarschuwing of van Marktplaats af. Staan er zo weer 100 anderen op. Er kan niet tegenop getreden worden. En als zelfs (zoals je in mijn verwijzing zou hebben kunnen lezen) de politie zo'n minkukel met pups gewoon laat gaan, echt, Marktplaats is een doorgeefluik, geen Politiebureau (waar je ook minder en minder van kan verwachten). Het is niet nieuw en ook niet uit te roeien; er zullen altijd weer anderen 'mensen' komen met hun handel in dieren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:nou dat bedoel ik dus..de gene die zoveel advertenties hebben,de broodfokkers!
die kunnen ze wel tegenhouden,staan er elke dag op en hoe veel moet je voor de gok eens lezen..
Heel veel staan er op !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door tenormin »

Annikaatje schreef:Ik geef het op.
Jij bedoelt dat rozemarijntje een link moet geven? Anders begrijp ik je "ik geef het op" niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Annikaatje schreef:Ik geef het op.
:?: :?: :?:

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Lees even terug.

We hebben het in andere topics trouwens al eens eerder gehad over de maatregelen die MP zou moeten nemen om broodfok en dergelijke te voorkomen. Marktplaats is niet verantwoordelijk voor al het dierenleed in de broodfok. Dat zijn de mensen die keer op keer op keer goedkope "rasdieren" willen hebben, of zich bij de aanschaf van een dier totaal niet verdiepen in het ras en de aanbieder.

Bovendien denk ik niet dat de doodgeschopte kittens uit het artikel van TS dieren van een broodfokker waren, want daar zal dan toch voor betaald moeten worden. Een nep-raskitten kost al snel een eurootje of 200.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door ciske »

Dat zijn de mensen die keer op keer op keer goedkope "rasdieren" willen hebben, of zich bij de aanschaf van een dier totaal niet verdiepen in het ras en de aanbieder.
Juist, mp is namelijk niet verantwoordelijk voor broodfok, die advertenties zijn trouwens niet te stoppen. Ze schrijven onder diverse namen. Het is ten alle tijden de mens die er schuldig aan is.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ciske schreef:
Dat zijn de mensen die keer op keer op keer goedkope "rasdieren" willen hebben, of zich bij de aanschaf van een dier totaal niet verdiepen in het ras en de aanbieder.
Juist, mp is namelijk niet verantwoordelijk voor broodfok, die advertenties zijn trouwens niet te stoppen. Ze schrijven onder diverse namen. Het is ten alle tijden de mens die er schuldig aan is.
Dank.

Gesloten