LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon-problemen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Is die snelheid bedraad (via de extra kabel) of draadloos ?

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ Imade, trail46 en maniacshouse, we willen desgewenst bekijken of je kunt overgaan op een pakket zonder Horizon. Wij bieden de mogelijkheid om dit te doen zonder een nieuw jaarcontract.

@ trail46 en thomasenelita, voor de problemen in de stabiliteit van de Horizon verwijs ik jullie graag naar: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1181/. Op deze pagina staan verschillende punten beschreven om problemen met vastlopen en langzaam reageren van de Horizon op te lossen. Mocht dit geen effect hebben, dan kun je altijd je postcode, huisnummer en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent mailen naar [email protected]. We nemen dan zo snel mogelijk contact op.

@ andreas5021, dat is inderdaad een grote afwijking in je snelheid. Zoals bprosman al aangeeft, ben ik ook benieuwd of dit bekabeld of draadloos is getest.

HeDiBo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door HeDiBo »

Ik hoop van harte dat vanavond gesproken zal worden over de manier waarop de software voor de Horizon ontwikkeld wordt.
Mijn indruk is dat hier iemand in India part-time op gezet is en dan alleen als hij/zij toevallig tijd over heeft.
Het ontbreekt aan een projectleider met visie en inzicht, anders zouden de Horizon functies beter doordacht zijn geweest. Kwaliteitscontrole is er helemaal niet geweest.

Zou het kunnen zijn dat vanuit het management een zware druk op de software ontwikkeling is gelegd om een bepaalde levertijd te halen waardoor het apparaat met talloze fouten in de markt is gezet?

Dat gebruikers van het eerste uur dus als testkonijnen hebben gefungeerd zou UPC duur moeten komen te staan (uurloon van software testers is behoorlijk).

Ik ben meer dan 40 jaar software ontwikkelaar en projectleider geweest en ruik daardoor een slecht uitgevoerd project van een afstand.

Dus nogmaals, stel aub vanavond de juiste vragen. Want al die klachten zijn nu wel genoegzaam bekend, maar over de oorzaak wordt nooit gesproken.

tonenriani
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 13:17

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door tonenriani »

Het is en blijft hopeloos. Heb gedurende de introductie van de horizon gefungeerd als test persoon.
Ondanks de aanbevelingen is hij nog steeds niet goed. Heb al VIJF keer een monteur op bezoek gehad maar helaas deze jongens kunnen er ook niks aan doen. Heb hem nu ruim 1,5 jaar en wat mij betreft mag ie meteen weer weg deze box. Betaald dik honderd euries per maand en ondervind nog steeds problemen. Men schuif het maar steeds op de lange baan en voel dat ik gewoon aan het lijntje gehouden wordt. Nou eerdaags krijgen wij hier glasvezel en wat denk je? Ik ga meteen weg bij upc.
Want een bale product.

SanderK.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 13:43

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door SanderK. »

Toen ik merkte dat de problemen met de HB niet definitief verholpen werden ben ik maar een logboekje gaan bijhouden.
Ik vermeld delen hieruit omdat bij mij zich nog een aantal problemen voordoen die nog niet eerder gemeld zijn.
15-09 - gebeld met UPC: mijn telefoon komt de spraak niet binnen bij de andere kant.
Het probleem is bij hen bekend, er wordt aan gewerkt, maar geen idee hoelang nog.
22-09 - Horizon software op Ipad kan geen verbinding maken met box.
22-09 - 's avonds start de box wel op, maar geeft geen beeld. Na lange tijd komt het zendergetal in het display, maar er komt geen beeld. Reset.
29-09 - Telefonie: de andere kant hoort mij nog steeds niet.
03-10 - boze mail naar UPC, want bellen is zinloos; ook mijn toetsindrukken worden niet "gehoord" en ik kom dus niet verder dan het hoofdmenu.
05-10 - UPC mailt: "Op het moment spelen er helaas nog steeds problemen met telefonie in combinatie met de Horizon. Het kan zijn dat u anderen niet hoort tijdens het telefoongesprek en anderen u niet, of u heeft geen telefoon verbinding meer nadat de Horizon enige tijd in stand-by heeft gestaan.
Helaas kan ik u niet vertellen wanneer dit probleem wordt opgelost. Het is bij ons bekend en er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing.
Een los modem voor de diensten en internet en telefonie zou een oplossing kunnen zijn voor deze problemen.
"
05-10 - het beeld bevroor, zappen wou niet meer. Reset.
Na enige uren weer ingeschakeld en de telefoon gecheckt: die is nu weer 2-zijdig!
06-10 - email aan UPC met het verzoek onderstaande tekst op hun website te plaatsen:
"Op het moment spelen er helaas nog steeds problemen met telefonie in combinatie met de Horizon. De volgende problemen kunnen aan de orde zijn: het kan zijn dat u anderen niet hoort tijdens het telefoongesprek en anderen u niet, of u heeft geen telefoon verbinding meer nadat de Horizon enige tijd in stand-by heeft gestaan.
Als dit probleem zich bij u voor doet dan kunt u de Horizon enige uren van de stroom halen en daarna weer inschakelen. Er zijn gevallen bekend waarbij dit tot oplossing van het telefonieprobleem heeft geleid.
Mocht deze oplossing onverhoopt bij u niet werken dan zou een los modem (naast de Horizon) voor de diensten en internet en telefonie een oplossing kunnen zijn. Uiteraard stellen wij dit modem kostenloos beschikbaar en zijn wij ook bereid die te komen installeren, mocht u er zelf niet uitkomen.
U heeft dan de Horizon voor televisie en het modem voor storingsvrij telefonie + internet.
Helaas kunnen wij u niet vertellen wat de oorzaak van het probleem met de Horizon box is en u dus ook niet garanderen dat het niet meer voor komt. Het probleem is echter bij ons bekend en er wordt in samenspraak met de fabrikant momenteel hard gewerkt aan een definitiever oplossing.
Indien u hierover telefonisch contact met ons wilt wordt u verzocht een mobiel telefoonnummer aan de Klantenservice via email door te geven. Wij kunnen u dan bellen om dit probleem met u te bespreken."

Helaas vergat u de vraag te beantwoorden waarom u de storing m.b.t. de Horizonbox niet gewoon op uw website vermeld. Dat is wel net zo eerlijk en voorkomt stress aan klantzijde.

06-10 - Klantenservice belt mij 1 uur na deze mail voor nader overleg. Mijn beantwoorder wordt nu wél in gesproken.
06-10 - na ruim 3 uur televisie bevriest de HB weer. Reset.
09-10 - vannacht idem. Daarna box uitgezet, totaal zo'n 10 uur.
09-10 - uit email van UPC:
"... Ook geeft u aan dat de Horizon Mediabox vast is gelopen, helaas moet ik u meedelen dat dit een bekend probleem bij ons is. Wij zijn bezig met een nieuwe software en hiermee gaan wij ervan uit dat de problemen worden opgelost. Wanneer die nieuwe software op uw Horizon Mediabox geïnstalleerd zal worden is nog niet bekend."
13-10 - HB blijft in standby hangen op tijmelding 00.01 u. Reset.
Draadloos internet op Ipad werkt wél.

debirmaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:03
Locatie: Alkmaar

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door debirmaan »

Ik denk dat ik nog een van de gelukkige ben.
Natuurlijk heb ik ook wel klachten, maar niet zo erg als dat ik hier lees.

Dit zijn mijn bevindingen:
1. Een installatie handleiding waarvan de stappen niet kloppen/uitleg te beknopt/summier.
2. Een afstandsbediening die soms niet reageert.
3. De mediabox is traag of springt ineens meerdere stappen vooruit.
4. De mediabox is erg gevoelig, gebruik zeker de meegeleverde kabels want dan heb je de beste kans op een goede verbinding.
5. Een afstandsbediening die ik niet open kan krijgen om een batterij te vervangen. Het is gelukkig nog niet nodig geweest maar op moment dat het wel moet zou ik niet weten hoe te handelen. Staat helaas ook nergens beschreven.
6. Verlies van telefoon en internet als je een groot bestand download of upload. Na het er tussen zetten van een splitter/versterker was dit verholpen.

Wat wel goed gaat en waar ik tevreden over ben (was ook een reden om over te stappen naar Horizon):
1. Opnemen van meerdere programma's tegelijk
2. Films bekijken die op mijn pc staan (zelfs met een Ubuntu PC).

Ik hoop alleen dat er gauw een oplossing wordt geboden voor alle veel genoemde klachten.

Verder heb ik ook nog geen slechte ervaringen gehad met het Webcare team. Ik ben al heel lang UPC klant en had in een grijs verleden ook eens kabel-internet, van toen nog Chello. Dat was echter een regelrechte ramp waardoor ik snel overstapte naar ADSL, toen dit beschikbaar kwam bij ons.
Daarna hadden we lange tijd alleen kabel TV van UPC gehad, ook omdat ik de TV via een internet verbinding niet echt vertrouwde.
Jaren later toen ik de kwaliteit van UPC "alles in een" leerde kennen via familie ben ik thuis ook over gegaan naar een "alles in een" pakket. Dat heeft altijd naar volle tevredenheid gewerkt.
Toen Horizon pas op de markt kwam wilde ik eerst even wachten tot de eerste schoonheidsfouten verholpen waren maar helaas heb ik nog niet lang genoeg gewacht :(

Tot zover mijn relaas van/over UPC.

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

DE Horizonbox is gewoon een kl....te ding met veel storingen en sinds de laatste grote update kan je je eigen programma's niet meer naar je eigen keuze zetten. Gelukkig loopt mijn contract op 12 dec. af en dan gauw terug naar de KPN en dan maar hopen dat het beter is

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

af en dan gauw terug naar de KPN en dan maar hopen dat het beter is
Qua HD beeld ga je er dan zeker niet op vooruit. Waarom ga je niet terug naar de "gewone" decoder met modem ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Qua HD beeld ga je er dan zeker niet op vooruit. Waarom ga je niet terug naar de "gewone" decoder met modem ?

Valt wel mee hoor, tip voor jou....kijk ook eens naar Radar!

maniacshouse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013 22:41

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door maniacshouse »

Oplossing is vrij simpel. Iedereen die een Horizon heeft met problemen deze om laten ruilen voor een Cisco-box met volledig behoud van het abo dat iemand heeft. Zoals Film1 etc. Wat kan hier moeilijk aan zijn???

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Valt wel mee hoor, tip voor jou....kijk ook eens naar Radar!
Hebben die een vergelijking laten zien tussen het kapot gecomprimeerd signaal wat KPN biedt en het HD beeld van UPC/ZIggo dan ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

Wel eens van interactieve tv gehoord? Vast niet kabelfanaat!

Nogmaals , kijk naar Radar vanavond, wie weet leer je wat.

ErkanT.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 19:52

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ErkanT. »

Graag wil ik hier ook mijn verhaal kwijt want aan de telefoon krijg je geen gehoor.

Ik heb al een ruime tijd problemen met UPC,er is inmiddels ook al een monteur langs geweest en die heeft een nieuwe decoder geplaatst maar helaas mocht dit ook niet baten de problemen blijven zich voor doen.

Beeld blijft geregeld stilstaan,

Graag zou ik terug willen naar mijn oude abonoment maar als ik dat overweeg dan zit ik weer EEN JAAR VAST aan upc. Nou dat is nou juist het laatste wat ik wil.

Teven heeft upc het steeds over compensatie regeling, nou dit steld dus echt niets voor.

Ik heb UPC al meerdere keren gebeld met mijn klacht, en gevraagd of ik in aanmerking kom voor een compensatie elke keer werd me verteld dat ik moest wachten op de update. Na een paar dagen had ik weer gebeld en gezegd dat ik nog steeds problemen problemen had. Weer werd mij verteld dat ik moest wachten op de update.

Na dat de update plaats had gevonden ( tussentijd een keer uitgesteld) paar weken later had ik nog steeds problemen met UPC.

Toen ik upc weer belde en graag mijn vergoeding wilde werd me verteld dat ik maar 3 euro compensatie kon krijgen. Terwijl mijn bij het aanvang van mijn problemen werd verteld dat ik 1 euro per dag zou krijgen.

De reden waarom ik 3 euro kreeg kwam omdat ik maar 3 keer had gebeld!!!!
UPC GAAT ER DAN VANUIT DAT JE TUSSENTIJD GENIET VAN HORIZON PAKKET

Niet dus!!!!

Upc gebruikt dus de TRUC om tussentijd steeds te zeggen u moet wachten op een UPDATE zodat u niet Beld en niet in aanmerking komt voor een compensatie. Slimme TRUC

Na aardig discussies met de klantenservicehoofd gevoerd te hebben heb ik met moeite nog een bedrag van 20 euro los kunnen krijgen.

Mijn tip is dan ook BEL ELKE DAG EN VRAAG DEZELFDE DAG OOK JE VERGOEDING AAN!!!

annapost
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:03

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door annapost »

ik heb die blokjesproblemen en ook dat stilvallen ook bij KPN, dus niet alleen bij UPC
a.post

EllenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:04

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door EllenM »

De problemen die ik zie zijn geen UPC Horizon problemen maar DVB distributie over een slechte verbinding problemen.

UPC heeft heel vaak het oude kabelnet overgenomen. Maar UPC heeft nooit de oude (soms 30 jaar oud) einddozen (in de huiskamer) vervangen. Die oude einddozen verzieken het signaal en moeten worden vervangen en in huis moet alle splitters er tussenuit en worden vervangen door een (interactieve 2 richtingen) verdeelversterker.

En dan zal het waarschijnlijk wel heel veel beter gaan. (Af en toe een blokje in beeld is heel "normaal" voor digitale overdracht "MPEG blocking" heet dat.

Myrnas86
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:04

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Myrnas86 »

Ook wij hadden problemen met de box, wij naar de upc winkel en ons werdt toen verteld dat de spilter die wij hadden niet goed was en we moesten een nieuwe met versterker, maar dit koste ons wel €50 :@ we vinden het belachelijk, zoiets hoort bij het pakket aanwezig te zijn, we betalen er voor....... Het probleem is wel opgelost maar wel zijn we €50 lichter

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

Die oude einddozen verzieken het signaal

Lijkt mij sterk, ik heb ook zo'n oude einddoos, maar geen problemen, heb ook gelukkig de Horizon niet.

Rdammertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2013 23:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Rdammertje »

Na heel veel Horizon ellende en een handje vol monteurs uiteindelijk het grootste vastloopprobleem zelf opgelost! De box liep tot zeker 3 x per dag volledig vast. Na zoektocht op internet blijkt de box niet om te kunnen gaan met een Popcorn Hour mediaspeler die ook onder de TV staat en via een netwerkkabel is verbonden aan het netwerk van de Horizon.

Nadat ik deze netwerkkabel los heb getrokken was de Horizon box redelijk stabiel en bijna geen vastlopers meer! Stekkertje gaat er alleen even in als ik een film naar de schijf van de mediaspeler stuur en kan er dan vervolgens weer uit.
En dat na uit frustratie zelf op onderzoek uitgegaan te zijn! Een monteur moet toch zo de mediaspeler zien staan???

Probleem wat nog rest is de HDMI handshake (paar seconden zwart beeld op Philips TV) en wat traagheid in de bediening / menu's.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Porto »

Nou, bij Trosradar zei die vrouw van UPC dat mensen die van de horizon box terug willen naar een oude dienst, dus ik neem aan dat ze ook de oude box bedoelt met los modem, dit kosteloos kunnen doen.

Jaja, vanaf wanneer dan? Ik heb vrijdag nog aan de servicelijn aangegeven dat ik terug wil naar de Cisco box met los modem omdat ik de laatste tijd erg veel verbindingsproblemen had maar ik kreeg echt GEEN coulance wat betreft de apparatuurkosten van 25 euro, zg. omdat ik niet genoeg had geklaagd bij hen. Mijn verweer had geen indruk op ze gemaakt en op m'n vraag of die 25 euro niet verrekend kon worden met de 25 euro die ik al had betaald voor de Horizon box kreeg ik te horen dat 'het zo niet werkte'... hoe wel dan?? Kreeg ik geen antwoord op! :(

Tis alleen maar liegen wat die lui bij UPC doen, 1 grote oplichtersbende is het... stelletje boeven.

Ben bij die club weg zodra er iets beters te krijgen is hier.


BTW: oh ja, m'n 'gratis' Film1 die ik bij het extreme pakket kreeg was ik ook maar meteen kwijt... of ik hem wilde houden voor 15 euro p/m... Nee, dank je.. herhalingen zie ik op de andere zenders ook al genoeg!
Laatst gewijzigd door Porto op 14 okt 2013 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

EllenM
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:04

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door EllenM »

Het zit inderdaad iets complexer in elkaar en de ene combinatie kan net wel werken en de andere net niet. U heeft dus gewoon mazzel.

Maar een volledige analyse voert een beetje ver voor een forum als dit.

Gesloten