LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete verkeerd parkeren - opgelost

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door sacredfour »

Chocomelk, geloof je niet dat bezwaarschriften standaard afgewezen worden, ga dan maar eens neuzen op flitsservice.nl. Dit is ook mijn eigen ervaring. Voor iedereen op flitsservice.nl is bekend dat de enigste kans om je recht te krijgen is met een bezwaarprocedure naar de kantonrechter. Geloof je me niet doe dan maar eens een WOB verzoek aan de OvJ voor het aantal afgewezen bezwaarschriften. Ik geloof dat het ergens in de 93 % zit. Ik kan voorbeelden geven waar duidelijk sprake was van het onjuist opleggen van een boete, toch was de beoordeling van de OvJ: beroep ongegrond. Meestal door zoiets als:
De OvJ kent aan de verklaring van de verbalisant doorslaggevende betekenis toe.
dhc, bedankt voor de taal correctie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij flitservice ben ik niet bekend, geen idee.
Maar ik heb wel degelijk een brief terug ontvangen toen ik bezwaar heb ingediend over
een gekregen boete over fout parkeren.
Daarna brief ontvangen dat ik in gelijk werd gesteld en de boete niet hoefde te betalen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dank allen voor jullie hulp,

ik ga het nu gewoon even afwachten want ik heb het ingezet op twee sporen
1) ik dien dus zelf dat bezwaarschrift in
2) de leidinggevende van de agent gaat er ook nog achteraan om te kijken of de boete ingetrokken wordt.

eigenlijk heb ik er zelf wel vertrouwen in, want
1) in het rapport van de politie staat gewoon dat mijn auto daar mocht blijven staan tot mijn zoon hem kwam ophalen (agent had dat keurig opgeschreven, met mijn kenteken en ook dat hij de situatie ernstig genoeg achtte dat ik meeging in de ambulance)
2) de verpleegkundigen van de ambulance hebben een brief geschreven dat zij mij meegevraagd hadden gezien de ernst van de situatie, en dat de agent gezegd had dat het goed was dat ik de auto liet staan. Ook hebben zij opgeschreven dat omdat ik hoofdverpleegkundige ben en meer dingen mag doen dan dat zij mogen het voor de overlevingskansen van de patient beter was als ik in de ambulance al iets kon doen.
3) het ziekenhuis (de patient is naar een ander ziekenhuis gebracht dan waar ik werk) heeft ook nog een brief geschreven waarin staat dat ik inderdaad met de patient mee gekomen ben in de ambulance en dat ik meegeholpen heb de patient op de ehbo te ondersteunen en voor te bereiden voor de operatie. Waar zij ook bevestigd hebbend dat de handelingen die ik in de ambulance kon doen belangrijk waren voor de kansen van de patient.

De politie heeft ook gezegd dat het hen echt speet en dat het een misverstand was, en dat geloof ik meteen. Er is blijkbaar gewoon een stadswacht langsgekomen die heeft gedacht 'hee, die auto hoort hier niet' wat ik op zich van die stadswacht ook wel begrijp. De eerste agent had natuurlijk een briefje op mijn auto kunnen doen, maar heeft dat inderdaad niet gedaan, tja kan gebeuren. Ik kan me voorstellen dat die man ook wel enigszins onder de indruk was want het was nogal een bloederige toestand. (ik heb mijn uniform niet eens meer gewassen, dat had geen zin meer, heb het gewoon weggegooid, en die uniforms zijn gemaakt om er allerlei troep overheen te krijgen)

Ik denk eigenlijk dat als ik in beroep zou gaan (en ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt) dat die rechter echt wel snapt dat ik niet eerste effe mijn auto weg ging zetten en maar zou riskeren dat de patient uit zou bloeden.

Als ik het niet zou 'winnen' vind ik het natuurlijk krom en niet leuk, maar aan de andere kant vind ik dan ook weer dat een boete ten opzichte van een leven eigenlijk peanuts is. Het is gewoon jammer dat het zo'n gedoe is om onder die boete uit te komen.

isabel

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door MisW »

Isabel1 schreef:...

eigenlijk heb ik er zelf wel vertrouwen in, want
1) in het rapport van de politie staat
...

Er is blijkbaar gewoon een stadswacht langsgekomen die heeft gedacht 'hee, die auto hoort hier niet' wat ik op zich van die stadswacht ook wel begrijp.
...
Met punt 1 moet het al lukken lijkt mij, want je kreeg toestemming.
De volgende punten zullen alleen geprezen worden.

Toen ik je eerste bericht las, dacht ik ook al aan een stadswacht omdat de politie via hun oproepen toch redelijk moeten weten wat er bij hun in de buurt is voorgevallen. Maar ik kreeg het idee dat het in de nacht was voorgevallen en dan werken stadswachten volgens mij niet.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Opgelost: ik hoef geen boete te betalen, de boete wordt als niet verstuurd beschouwd, met dank aan de politie die dat voor mij geregeld heeft!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door bprosman »

Netjes :-)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Isabel1 schreef:Opgelost: ik hoef geen boete te betalen, de boete wordt als niet verstuurd beschouwd, met dank aan de politie die dat voor mij geregeld heeft!
Super !

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door snepke »

Super

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door ciske »

Top!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mooi zo!! Je verdient ook niet anders!!!! :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door tenormin »

Had niet anders verwacht. Goede mensen verdienen goede uitkomsten. (En inkomsten :lol: ).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

tenormin schreef:Had niet anders verwacht. Goede mensen verdienen goede uitkomsten. (En inkomsten :lol: ).
Kan het niet beter verwoorden; proficiat.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: boete verkeerd parkeren - opgelost

Ongelezen bericht door Jolijn »

Isabel1 schreef:Opgelost: ik hoef geen boete te betalen, de boete wordt als niet verstuurd beschouwd, met dank aan de politie die dat voor mij geregeld heeft!
Da's mooi. :) Zo hoort het ook, degene die de fout gemaakt heeft, heeft 'm rechtgezet.

Gesloten