LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

bellabruce schreef:
Annikaatje schreef:Ik vind het ook een vreemd verhaal. Een dierenarts zal volgens mij niet zo snel zo'n conlusie trekken (ze hebben dit voer gehad, zijn nu doodziek, dat komt dus door het voer), want wie zegt hem dat uw hondjes nierT al maandenlang ziek waren? Hij zal dan hooguit zeggen dat hij op basis van uw verhaal aan voedselvergiftiging denkt.

Dat is geen bewijs, dat is een vermoeden.

Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat de Dirk op basis van dit vermoeden van één enkele dierenarts en de klacht van één consument niet een volledige terugroepactie op touw zet. Dat ze alle blikken uit het schap hebben gehaald vind ik al heel wat (schappelijk ;-))! Want dat kost een hoop geld!

Uit uw geschreven berichten en de manier waarop u op anderen reageert maak ik op dat u nou niet bepaald supergoed communiceert. Misschien dat als u probeert redelijker te blijven, niet overstuur te raken, en niet te beschuldigen (zet uit uw hoofd dat er bewijs is voor de voedselvergiftiging, stamp in uw hoofd dat het een vermoeden is) u heel wat meer medeleven zult krijgen.
Ik hoef geen medeleven ,en als je 1 hele week bezig bent met de gevolgen van voedselvergiftiging ,nogmaals kleine honden,jaaaa dan reageer je pittig ...en wat schappelijk dat ze gelijk de hele lijn hebben verwijderd ,maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes ? neeee ..het ging ze om hun naam schoon te houden ,maar niet eens naar de hondjes geinformeerd ...en nogmaals kunnen we het medische aan de afgestudeerde dierenartsen overlaten .... en de conclusie heb ik hier voor mij liggen ... ik ga mijn tijd weer even aan de zieke hondjes besteden ...
Nee hoor, want ze hebben wel laten weten dat die hele productielijn eruit is gehaald .

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door puma73 »

bellabruce schreef:
bellabruce schreef:
Annikaatje schreef:Ik vind het ook een vreemd verhaal. Een dierenarts zal volgens mij niet zo snel zo'n conlusie trekken (ze hebben dit voer gehad, zijn nu doodziek, dat komt dus door het voer), want wie zegt hem dat uw hondjes nierT al maandenlang ziek waren? Hij zal dan hooguit zeggen dat hij op basis van uw verhaal aan voedselvergiftiging denkt.

Dat is geen bewijs, dat is een vermoeden.

Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat de Dirk op basis van dit vermoeden van één enkele dierenarts en de klacht van één consument niet een volledige terugroepactie op touw zet. Dat ze alle blikken uit het schap hebben gehaald vind ik al heel wat (schappelijk ;-))! Want dat kost een hoop geld!

Uit uw geschreven berichten en de manier waarop u op anderen reageert maak ik op dat u nou niet bepaald supergoed communiceert. Misschien dat als u probeert redelijker te blijven, niet overstuur te raken, en niet te beschuldigen (zet uit uw hoofd dat er bewijs is voor de voedselvergiftiging, stamp in uw hoofd dat het een vermoeden is) u heel wat meer medeleven zult krijgen.
Ik hoef geen medeleven ,en als je 1 hele week bezig bent met de gevolgen van voedselvergiftiging ,nogmaals kleine honden,jaaaa dan reageer je pittig ...en wat schappelijk dat ze gelijk de hele lijn hebben verwijderd ,maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes ? neeee ..het ging ze om hun naam schoon te houden ,maar niet eens naar de hondjes geinformeerd ...en nogmaals kunnen we het medische aan de afgestudeerde dierenartsen overlaten .... en de conclusie heb ik hier voor mij liggen ... ik ga mijn tijd weer even aan de zieke hondjes besteden ...
Nee hoor, want ze hebben wel laten weten dat die hele productielijn eruit is gehaald .
Dikke verzinduim hoor, voor 2 zieke hondjes halen ze echt geen complete lijn uit de handel. Bovendien zou er dan ook wel iets meer aandacht voor zijn geweest in de vorm van een terugroepactie.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
nogmaals kleine honden
Wat heeft het formaat van de honden er mee te maken? Als mijn hond ziek is, is groot , dan maak ik mij ook ongerust , maar ik heb nog nooit van een DA gehoord , dat die kan vertellen van welk voer mijn hond dan ziek zou zijn. Dat zijn aannames van jou, gewoon omdat je iemand de schuld gaat geven.
maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes
Waarom zouden ze? Er heerst nogmaals een virus, en ik geloof niet dat het aan het voer van Dirk ligt.
Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door puma73 »

bellabruce schreef:Maandagavond gaf ik mijn 2 kleine hondjes (dwergteckel en shi-tzu)eten van het huismerk ,binnen 1 uur waren beide hondjes heel ziek ,de dierenarts zei omdat ze zo klein waren is voedselvergiftiging veel zwaarder omdat kleine hondjes geen reserves hebben om weer snel de oude te worden ,ze zijn nu al 5 dagen ziek ,willen nog steeds niet eten en zijn behoorlijk zwak.Dirk van de broek heeft vanaf dat moment heel onmenselijk gereageerd , niet terug bellen ,elke dag kon ik terug naar de zaak om te zeggen hoe ziek de honden waren.Het kon ze totaal niet schelen wat er mijn hondjes gebeurde maar wel vlug de hele handel uit de schappen halen ,dit verhaal word ondersteund door een officieel artsen document …verschrikkelijk dat zo een grote keten 2 kleine hondjes zomaar aan hun lot overlaat
Gewenste oplossing

Ik wil na dagen vragen,smeken ,soms tot huilend toe ,en elke keer opnieuw de uitleg waarna ik terug gebeld zou worden ,maar niets .... nu wil totaal niets meer van Dirk van de broek ,aangezien de hele buurt ontzet is van de totale desinteresse van Dirk van de broek gaan we zelf een ludieke actie op touw zetten ..
eerst maar eens de OP veiligstellen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !
Wat een onzin, het vervelende is altijd , ( in de meeste gevallen dan), dat mensen met kleine hondjes zo hard schreeuwen. Jullie denken een vrijbrief te hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woef woef woef woef woef! Meer valt er niet meer te zeggen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !
Wat een onzin, het vervelende is altijd , ( in de meeste gevallen dan), dat mensen met kleine hondjes zo hard schreeuwen. Jullie denken een vrijbrief te hebben.
Haha, bij mij ging het inderdaad andersom: mijn mini Maltezer maakte meer kabaal als het vrouwtje, kef kef.
Weet je dat ik dit verhaal steeds minder ga geloven. Al zat Dirk van den Broek er een week; als het werkelijk zo was, werd er een terugroepactie gestart zoals ik eerder schreef: ze zijn niet de enige Dirk die dit soort eten voor honden verkoopt. Dat ze het uit de schappen hebben gehaald in een winkel; ik krabbel mezelf maar eens achter de oren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
ciske schreef:
Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !
Wat een onzin, het vervelende is altijd , ( in de meeste gevallen dan), dat mensen met kleine hondjes zo hard schreeuwen. Jullie denken een vrijbrief te hebben.
Haha, bij mij ging het inderdaad andersom: mijn mini Maltezer maakte meer kabaal als het vrouwtje, kef kef.
Weet je dat ik dit verhaal steeds minder ga geloven. Al zat Dirk van den Broek er een week; als het werkelijk zo was, werd er een terugroepactie gestart zoals ik eerder schreef: ze zijn niet de enige Dirk die dit soort eten voor honden verkoopt. Dat ze het uit de schappen hebben gehaald in een winkel; ik krabbel mezelf maar eens achter de oren.
Je bent niet de enige, ik twijfel hoe langer hoe meer. Hoe meer TS schrijft, hoe meer ik ga denken dat het gewoon zwartmakerij is aan het adres van dirk.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !
Wat een onzin, het vervelende is altijd , ( in de meeste gevallen dan), dat mensen met kleine hondjes zo hard schreeuwen. Jullie denken een vrijbrief te hebben.
Wist niet dat deze topic ging over mensen met KLEINE hondjes ...het gaat hier om dieren en als iets onschuldigs is ,zijn het wel dieren ....groot of klein ... maar sommige mensen hebben het gewoon niet op kleine hondjes ...wel raar het is net als dat je mensen afrekent op het feit dat ze te lang zijn of juist te klein of dik ...oordelend !!!...is een jammerlijke eigenschap !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Haha, bij mij ging het inderdaad andersom: mijn mini Maltezer maakte meer kabaal als het vrouwtje, kef kef.
Weet je dat ik dit verhaal steeds minder ga geloven. Al zat Dirk van den Broek er een week; als het werkelijk zo was, werd er een terugroepactie gestart zoals ik eerder schreef: ze zijn niet de enige Dirk die dit soort eten voor honden verkoopt. Dat ze het uit de schappen hebben gehaald in een winkel; ik krabbel mezelf maar eens achter de oren.

Ik vraag mij ook af, dat als je hondjes zo ziek zijn, hoe kan je dan zo lang op internet aanwezig zijn? Dan gaan je honden toch voor? Ik geloof er geen barst van , dus tis voor mij wel goed zo.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
tenormin schreef:
Haha, bij mij ging het inderdaad andersom: mijn mini Maltezer maakte meer kabaal als het vrouwtje, kef kef.
Weet je dat ik dit verhaal steeds minder ga geloven. Al zat Dirk van den Broek er een week; als het werkelijk zo was, werd er een terugroepactie gestart zoals ik eerder schreef: ze zijn niet de enige Dirk die dit soort eten voor honden verkoopt. Dat ze het uit de schappen hebben gehaald in een winkel; ik krabbel mezelf maar eens achter de oren.

Ik vraag mij ook af, dat als je hondjes zo ziek zijn, hoe kan je dan zo lang op internet aanwezig zijn? Dan gaan je honden toch voor? Ik geloof er geen barst van , dus tis voor mij wel goed zo.
Wat de dierenarts al had gezegd en natuurlijk ook vermeld heeft "quote" van het medisch rapport "de honden moeten echt nog bijkomen van het ziek zijn en hoeveel energie en kracht dit heeft gekost "
dus laat maar lekker slapen, ik had ook liever gehad dat ze vrolijk door het huis liepen rond te dartelen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

Je fantasie is grandioos!! Jammer dat het ten koste van Dirk gaat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat de dierenarts al had gezegd en natuurlijk ook vermeld heeft "quote" van het medisch rapport "de honden moeten echt nog bijkomen van het ziek zijn en hoeveel energie en kracht dit heeft gekost "
dus laat maar lekker slapen, ik had ook liever gehad dat ze vrolijk door het huis liepen rond te dartelen !
Nu nog, tussendoor, die ludieke actie op touw zetten. Als ze zo ziek zijn zou het (op dit moment) niet eens in mijn hoofd opkomen om wat dan ook op te zetten. En omdat ze zo klein zijn, een extra vraagje: toch niet per ongeluk een stukje chocolade gegeten (dodelijk voor kleine honden)? Tja, alles kan, vooral bij die kleintjes (schrijft iemand met ervaring in 'laag-bij-de-grondse-hondjes).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

(schrijft iemand met ervaring in 'laag-bij-de-grondse-hondjes).
:lol: Dat kan je op twee manieren opvatten :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat kan je op twee manieren opvatten :lol:
Dat is waar. Lees het maar als: de mijne was een kruimeldief, grote doen het iets meer opvallend, ik bedoel stiekem dingen vreten (oh nee: eten) die niet mogen. :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Dat is waar. Lees het maar als: de mijne was een kruimeldief, grote doen het iets meer opvallend, ik bedoel stiekem dingen vreten (oh nee: eten) die niet mogen. :mrgreen:
:lol: Ik snap je punt, vond het alleen grappig :lol:

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
tenormin schreef:
Dat is waar. Lees het maar als: de mijne was een kruimeldief, grote doen het iets meer opvallend, ik bedoel stiekem dingen vreten (oh nee: eten) die niet mogen. :mrgreen:
:lol: Ik snap je punt, vond het alleen grappig :lol:
Aan alle dierenvrienden hier ... Bella en Bruce vinden het ook zo grappig ... dan moet je je toch gaan afvragen wie laag bij de gronds is ?!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Woef woef woef woef woef! Meer valt er niet meer te zeggen.

+1

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

@bellabruce, je reageert alleen maar op tegenberichten. Op een mogelijkheid wat er ook zou kunnen zijn gebeurd (chocolade) daar is geen reactie op. Goed, dan hebben ze geen chocolade gesnoept. Schiet mij toch nog iets te binnen: Dirk van den Broek verkoopt, net als iedere andere super, zijn waren. Alle supers betrekken hun spullen toch van een toeleverancier? Om het even bij 'mensen' te houden: de bedorven zalm die veel supers verkochten kwamen toch van de fabriek Foppen? Ik ga er nog steeds van uit dat, als het voedsel van de honden niet okay zou zijn geweest was het absoluut uit alle schappen van welke winkel dan ook verdwenen, met (alweer) terugroep advertentie in de kranten.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

tenormin schreef:@bellabruce, je reageert alleen maar op tegenberichten. Op een mogelijkheid wat er ook zou kunnen zijn gebeurd (chocolade) daar is geen reactie op. Goed, dan hebben ze geen chocolade gesnoept. Schiet mij toch nog iets te binnen: Dirk van den Broek verkoopt, net als iedere andere super, zijn waren. Alle supers betrekken hun spullen toch van een toeleverancier? Om het even bij 'mensen' te houden: de bedorven zalm die veel supers verkochten kwamen toch van de fabriek Foppen? Ik ga er nog steeds van uit dat, als het voedsel van de honden niet okay zou zijn geweest was het absoluut uit alle schappen van welke winkel dan ook verdwenen, met (alweer) terugroep advertentie in de kranten.
IK reageer daar niet op omdat ze geen chocolade hebben gegeten ...mijn huis is zo schoon daar lig niets, en aangezien chocolade vooral pure dodelijk kan zijn is dat ook nooit in huis zijn er zelf ook niet dol op ,en de honden na het avondeten binnen 1 uur tegelijkertijd ziek werden is het een gesloten en duidelijke zaak ...en nogmaals grote winkels doen ook aan schadecontrole zo min mogelijk publiciteit en aangezien mijn batchnummer van het voer hadden gekregen ,is die productielijn daarna landelijk uit de schappen gehaald

Gesloten