LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door puma73 »

en nogmaals grote winkels doen ook aan schadecontrole zo min mogelijk publiciteit en aangezien mijn batchnummer van het voer hadden gekregen ,is die productielijn daarna landelijk uit de schappen gehaald
Dit is een kletsverhaal. Als men producten uit de schappen haalt door uw melding, dan nog zal men de reeds verkochte producten moeten terugroepen.

Dit terugroepen gebeurt met een advertentie in dagbladen en meestal ook nog eens via posters in de winkels.

en damagecontrol door zo min mogelijk ruchtbaarheid te geven aan de besmette partij dierenvoedsel, ook dat is kletspraat.

U zit hier gewoon uit uw nek te kletsen en maakt ondertussen de betreffende winkelketen zwart.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Bellabruce, heb jij dat batchnummer voor mij?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

A.M.A. schreef:Bellabruce, heb jij dat batchnummer voor mij?
Heel goede vraag. Hiermee kan bellabruce ons helemaal overtuigen dat we dom aan het zwetsen zijn. Dat batchnummer, bellabruca: daar gaat u ons mee bewijzen hoe fout we denken. En dan zal ik de eerste zijn die sorry zegt.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

[quot
tenormin schreef:ek
e="tenormin"]
A.M.A. schreef:Bellabruce, heb jij dat batchnummer voor mij?
Heel goede vraag. Hiermee kan bellabruce ons helemaal overtuigen dat we dom aan het zwetsen zijn. Dat batchnummer, bellabruca: daar gaat u ons mee bewijzen hoe fout we denken. En dan zal ik de eerste zijn die sorry zegt.[/quote]

Ik heb geen sorry nodig nodig van iemand ,die niets weet van hoe alles deze week is gegaan ,
Sorry hoort van de nodige instanties komen .

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door kokka »

bellabruce schreef:
ciske schreef:
Nee hoor ,de reden ze zijn net 3 weken geopend en hoe goed zal dat wel niet overkomen ,de lijn terug trekken ,gebeurd intern ,geen klant die er wat van merkt !
Wat een onzin, het vervelende is altijd , ( in de meeste gevallen dan), dat mensen met kleine hondjes zo hard schreeuwen. Jullie denken een vrijbrief te hebben.
Wist niet dat deze topic ging over mensen met KLEINE hondjes ...het gaat hier om dieren en als iets onschuldigs is ,zijn het wel dieren ....groot of klein ... maar sommige mensen hebben het gewoon niet op kleine hondjes ...wel raar het is net als dat je mensen afrekent op het feit dat ze te lang zijn of juist te klein of dik ...oordelend !!!...is een jammerlijke eigenschap !
Kijk daar heb je een punt..ik, daarentegen, discrimineer honden niet op hun formaat. Ik hou helemaal niet van honden. Met alle social media van nu, als de hele lijn van een bepaald merk terug getrokken was, had het echt niet onopgemerkt kunnen blijven. Maar ik wacht eigenlijk wel nog steeds op de verklaring hoe de DA zo zeker weet dat het het eten was.
Als je zo bezorgd ben om de tere maagjes van je honden, waarom ga je dan voor het goedkoopste spul dat er te krijgen is?

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door A.M.A. »

bellabruce schreef:[quot
tenormin schreef:ek
e="tenormin"]
A.M.A. schreef:Bellabruce, heb jij dat batchnummer voor mij?
Heel goede vraag. Hiermee kan bellabruce ons helemaal overtuigen dat we dom aan het zwetsen zijn. Dat batchnummer, bellabruca: daar gaat u ons mee bewijzen hoe fout we denken. En dan zal ik de eerste zijn die sorry zegt.
Ik heb geen sorry nodig nodig van iemand ,die niets weet van hoe alles deze week is gegaan ,
Sorry hoort van de nodige instanties komen .[/quote]

Nou het gaat mij erom dat door dat batchnummer te vermelden en verspreiden er wellicht andere hondenliefhebsters gewaarschuwd worden zodat er minder honden ziek worden.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

A.M.A. schreef:
bellabruce schreef:[quot
tenormin schreef:ek
e="tenormin"]
A.M.A. schreef:Bellabruce, heb jij dat batchnummer voor mij?
Heel goede vraag. Hiermee kan bellabruce ons helemaal overtuigen dat we dom aan het zwetsen zijn. Dat batchnummer, bellabruca: daar gaat u ons mee bewijzen hoe fout we denken. En dan zal ik de eerste zijn die sorry zegt.
Ik heb geen sorry nodig nodig van iemand ,die niets weet van hoe alles deze week is gegaan ,
Sorry hoort van de nodige instanties komen .
Nou het gaat mij erom dat door dat batchnummer te vermelden en verspreiden er wellicht andere hondenliefhebsters gewaarschuwd worden zodat er minder honden ziek worden.[/quote]

Dat Batchnummer heb ik aan dirk van den broek gegeven ...die horen de mensen te waarschuwen ...het is hun eigen merk en de verantwoordelijkheid lig bij deze mensen .... waar ben ik de hele week al mee bezig ,maar nogmaals damage controle is waar het bij hun om gaat , niet eens een poster op het raam bij de zaak van aankoop ,geen interesse in de gezondheid van mijn honden ,maar kijk maar eens op klacht.nl dan zie je ook dat jumbo al hun klachten oplossen en dirk onderaan staat .

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door gilas »

bellabruce schreef:Dat Batchnummer heb ik aan dirk van den broek gegeven
Beetje erg doorzichtig antwoord want je hebt het Batchnummer dus gewoon niet omdat je verhaal gewoon erg ver van de waarheid ligt.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Dus jij hebt een batchnummer in handen, waarmee jij wellicht de levens kan redden van andere honden? Die weiger je te geven omdat je vindt dat die verantwoordelijkheid bij Dirk van de Broek ligt?
Fijne dierliefhebber ben jij ...

Next

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

A.M.A. schreef:Dus jij hebt een batchnummer in handen, waarmee jij wellicht de levens kan redden van andere honden? Die weiger je te geven omdat je vindt dat die verantwoordelijkheid bij Dirk van de Broek ligt?
Fijne dierliefhebber ben jij ...

Next
Als je iemand geen dierenliefhebber moet noemen is dat wel Dirk van den Broek ...zij kunnen dit batchnummer landelijk maken ...want niet iedereen leest dit forum ..en ten tweede de dierenarts zei al dat voor zulke kleine hondjes de opbouw moeilijk ,ze krijgen zelfs speciaal eten van de dierenarts en 1 van de hondjes is niet aan het opknappen ,heb net weer de dierenarts gesproken ...als u ziet hoe lang deze beestjes al aan lopen modderen om zich maar iets beter van te worden is hartverscheurend ...dus in plaats van mij te mailen suggereer ik dat u anders Dirk van de Broek om het nummer vraagt ...

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

bellabruce schreef:
A.M.A. schreef:Dus jij hebt een batchnummer in handen, waarmee jij wellicht de levens kan redden van andere honden? Die weiger je te geven omdat je vindt dat die verantwoordelijkheid bij Dirk van de Broek ligt?
Fijne dierliefhebber ben jij ...

Next
Als je iemand geen dierenliefhebber moet noemen is dat wel Dirk van den Broek ...zij kunnen dit batchnummer landelijk maken ...want niet iedereen leest dit forum ..en ten tweede de dierenarts zei al dat voor zulke kleine hondjes de opbouw moeilijk ,ze krijgen zelfs speciaal eten van de dierenarts en 1 van de hondjes is niet aan het opknappen ,heb net weer de dierenarts gesproken ...als u ziet hoe lang deze beestjes al aan lopen modderen om zich maar iets beter van te worden is hartverscheurend ...dus in plaats van mij te mailen suggereer ik dat u anders Dirk van de Broek om het nummer vraagt

Want waar is de zekerheid dat mijn hondjes hier doorheen komen ....zolang ze niet echt willen eten word de opbouw steeds moeilijker !!!!...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ bellabruce, als ik u was zou ik zeer zeker het batchnummer hier bekend maken, niet alleen op
dit forum maar ook op andere forums/site's.
Dit alleen al om al andere hondenliefhebbers te waarschuwen zodat hun hond(en) niet ziek
gaan worden.
Hoe meer mensen dit heel snel gaan weten hoe minder honden er ziek gaan worden.

Voedselvergiftiging kan lang duren hoor, dat is ook bij de mens zo.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Chocomelk schreef:@ bellabruce, als ik u was zou ik zeer zeker het batchnummer hier bekend maken, niet alleen op
dit forum maar ook op andere forums/site's.
Dit alleen al om al andere hondenliefhebbers te waarschuwen zodat hun hond(en) niet ziek
gaan worden.
Hoe meer mensen dit heel snel gaan weten hoe minder honden er ziek gaan worden.

Voedselvergiftiging kan lang duren hoor, dat is ook bij de mens zo.
Ja maar zoals de dierarts al zei ,stel dat mensen voedselvergiftiging krijgen zijn de zwakste de bejaarden en baby's die kunnen er zelfs aan overlijden ...omdat die net als mijn hondjes tesamen geen 10 kilo geen reserves hebben voor die opbouw ...weet u wat er tijdens voedselvergiftiging gebeurd het lichaam gaat gelijk reageren en alles word ingezet maag ,darmen ,nieren en via die weg moet alles er uit daarbij hebben ze tijdens de voedselvergiftiging zo een koorst dat ze trillen je zou het haast schokken van het lichaam kunnen noemen ... daarna moet het lichaam zich herstellen ,bij een grote hond had dit makkelijker geweest ... ik heb ze water met een pipetje moeten geven omdat ze niet eens wilden drinken en over het eten maar niet te praten ,en nu na 1 week nog niet die opluchting kunnen voelen van nou die redden het wel is slopend ! maar hoe beroerd de kleintjes zich voelen is nog het aller ergst ....dus nogmaals ik heb het nummer aan Dirk van den broek gegeven ...een multibedrijf met alle mogelijkheden tot zoveel media ,daar ligt de verantwoordelijkheid ...maar internet is niet het enige waar ik mee bezig bent ... het komt wel naar buiten ,hoe dan ook !!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij Dirk van den Broek maar ook bij jou, dat is mijn mening, je wilt toch niet hebben dat er nog meer honden ziek gaan worden ?

Over de mening dat kleine honden zieker zullen zijn dan grote honden ben ik het absoluut niet
mee ééns.
Ook een grote hond kan op dat moment weinig weerstand hebben gehad en dus er echt doodziek van worden, net zoals een kleine hond.
Is de grote hond aan de magere kant heeft hij/zij ook niets bij te zetten.
Ook speelt de leeftijd van een hond een rol hierin en zijn/haar gezondheid voor de voedselvergiftiging.

Je moet weten dat ik een echte hondenliefhebber ben en ik persoonlijk zeer zeker die code's op diverse forums/site's neer zou zetten, dat alleen al om andere honden te behoeden om ook die vergiftiging op te lopen.
Maar dat is mijn mening.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Chocomelk schreef:Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij Dirk van den Broek maar ook bij jou, dat is mijn mening, je wilt toch niet hebben dat er nog meer honden ziek gaan worden ?

Over de mening dat kleine honden zieker zullen zijn dan grote honden ben ik het absoluut niet
mee ééns.
Ook een grote hond kan op dat moment weinig weerstand hebben gehad en dus er echt doodziek van worden, net zoals een kleine hond.
Is de grote hond aan de magere kant heeft hij/zij ook niets bij te zetten.
Ook speelt de leeftijd van een hond een rol hierin en zijn/haar gezondheid voor de voedselvergiftiging.

Je moet weten dat ik een echte hondenliefhebber ben en ik persoonlijk zeer zeker die code's op diverse forums/site's neer zou zetten, dat alleen al om andere honden te behoeden om ook die vergiftiging op te lopen.
Maar dat is mijn mening.
Mijn hondjes waren kerngezond zoals mijn dierenarts kan beamen , het zijn onze gezinsleden waar we zielsveel van houden je moet er toch niet aan denken ,het is al verschrikkelijk ze zo te zien ... ik heb het bakje aan dirk laten zien staan meerdere nummers op ...ik weet niet wat voor nummer voor wat staat .... Dirk van den broek wel ... ik begrijp jouw standpunt zeker ,maar ik ben in GEEN geval verantwoordelijk ...de avond dat mijn rakkertjes eten kregen hebben ze ook niet gevraagd om wat ze nu is overkomen ... wat iedereen vergeet die kleintjes liggen hier maar alle 2 bewegingsloos beroerd
te zijn ....terwijl ze nu gewoon hadden moeten kunnen rennen spelen ...o ik vergeet nu te kunnen eten ! wel zo belangrijk

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij Dirk van den Broek

Dat dacht ik toch niet!! Laat TS maar bewijzen dat het door dat voer komt. Gewoon kul.
Hondjes zullen heus wel buiten iets gevreten hebben, en ja dat zie je niet bij die lage gevallen.
Duidelijk geen dierenliefhebster ...hoe durf je een dier een GEVAL te noemen , en het is eten ! Maar dit zeg meer over u ,Mevrouw Ciske

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij Dirk van den Broek

Dat dacht ik toch niet!! Laat TS maar bewijzen dat het door dat voer komt. Gewoon kul.
Hondjes zullen heus wel buiten iets gevreten hebben, en ja dat zie je niet bij die lage gevallen.
Nou nou nou, waar slaat dat antwoord nu weer op !?
Hoe weet jij dat die honden heus wel iets buiten op gegeten hebben ?

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij Dirk van den Broek

Dat dacht ik toch niet!! Laat TS maar bewijzen dat het door dat voer komt. Gewoon kul.
Hondjes zullen heus wel buiten iets gevreten hebben, en ja dat zie je niet bij die lage gevallen.
Nou nou nou, waar slaat dat antwoord nu weer op !?
Hoe weet jij dat die honden heus wel iets buiten op gegeten hebben ?
Dank je wel ,en zoals je zelf als honden eigenaar weet ,mijn hondjes lopen altijd aan de lijn en je let goed op ...en dan beide hondjes ,maar ja kijk naar hoe deze vrouw zich articuleert !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bellabruce schreef:
Mijn hondjes waren kerngezond zoals mijn dierenarts kan beamen , het zijn onze gezinsleden waar we zielsveel van houden je moet er toch niet aan denken ,het is al verschrikkelijk ze zo te zien ... ik heb het bakje aan dirk laten zien staan meerdere nummers op ...ik weet niet wat voor nummer voor wat staat .... Dirk van den broek wel ... ik begrijp jouw standpunt zeker ,maar ik ben in GEEN geval verantwoordelijk ...de avond dat mijn rakkertjes eten kregen hebben ze ook niet gevraagd om wat ze nu is overkomen ... wat iedereen vergeet die kleintjes liggen hier maar alle 2 bewegingsloos beroerd
te zijn ....terwijl ze nu gewoon hadden moeten kunnen rennen spelen ...o ik vergeet nu te kunnen eten ! wel zo belangrijk
Hoe kan je dierenarts beamen dat jou hondjes kerngezond waren ?
Ik kom zelf maar 1x per jaar bij dierenarts voor de vaccinaties en gelukkig hoef ik er tot op
heden niet vaker te komen, gelukkig !!!
Mijn dierenarts kan dus zeer zeker niet beamen of mijn hond nu kerngezond is terwijl het maanden geleden is dat hij de vaccinatie heeft gehad.

Ik vind het vreselijk voor u hondjes en dat meen ik oprecht maar waarom zijn u hondjes niet
opgenomen omdat ze bewegingsloos liggen, die horen aan het infuus te liggen zodat ze hun vocht binnen krijgen en aan de medicatie !

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Chocomelk schreef:
bellabruce schreef:
Mijn hondjes waren kerngezond zoals mijn dierenarts kan beamen , het zijn onze gezinsleden waar we zielsveel van houden je moet er toch niet aan denken ,het is al verschrikkelijk ze zo te zien ... ik heb het bakje aan dirk laten zien staan meerdere nummers op ...ik weet niet wat voor nummer voor wat staat .... Dirk van den broek wel ... ik begrijp jouw standpunt zeker ,maar ik ben in GEEN geval verantwoordelijk ...de avond dat mijn rakkertjes eten kregen hebben ze ook niet gevraagd om wat ze nu is overkomen ... wat iedereen vergeet die kleintjes liggen hier maar alle 2 bewegingsloos beroerd
te zijn ....terwijl ze nu gewoon hadden moeten kunnen rennen spelen ...o ik vergeet nu te kunnen eten ! wel zo belangrijk
Hoe kan je dierenarts beamen dat jou hondjes kerngezond waren ?
Ik kom zelf maar 1x per jaar bij dierenarts voor de vaccinaties en gelukkig hoef ik er tot op
heden niet vaker te komen, gelukkig !!!
Mijn dierenarts kan dus zeer zeker niet beamen of mijn hond nu kerngezond is terwijl het maanden geleden is dat hij de vaccinatie heeft gehad.

Ik vind het vreselijk voor u hondjes en dat meen ik oprecht maar waarom zijn u hondjes niet
opgenomen omdat ze bewegingsloos liggen, die horen aan het infuus te liggen zodat ze hun vocht binnen krijgen en aan de medicatie !
Omdat ze zo zwak zijn wil de dierenarts zeker geen antibioticum geven voor misschien nog aanwezige wat er ook in het voedsel zat ? het is zelfs zo ik moet opletten als 1 van de honden zou gaan braken ,welke hond (dus wakker blijven ) want ze wil bijv niet zomaar beide medicijnen geven ...ze hebben haast geen voedsel in zich dus er dan dat soort zware medicatie te geven ...geen goed idee ... ze worden pas opgenomen zodra ze uitgedroogd zijn en aangezien ik dat met een pipet geeft ... ze kan op dit stadium niets anders doen ...en jammer genoeg is de ene 3 weken geleden bij de dierenarts geweest voor zijn knie ...voor de rest kerngezond en de ander 5 weken geleden voor sterilisatie nou voor zo een ingreep word je ook nagekeken ...en nogmaals kerngezond !

Gesloten