LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snorbrommer

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Snorbrommer

Ongelezen bericht door langste adem »

1JanV schreef:
langste adem schreef: De ware reden is immers dat ik het gewoon niet prettig vind om een helm te moeten dragen. Maar het neemt niet weg dat die andere risico's er ook zijn.
Natuurlijk is het veiliger voor de berijder als ie een helm draagt, maar ergens vind ik het een beetje betutteling van de wetgever. Net zoals een gordelplicht in auto's.
Juist mensen als u die het niet prettig vinden dat de wet een helmplicht verplichten, kunnen juist van mij part de hoogste boeten krijgen. Temeer dat deze groep mensen er voor zorgen dat de helm plicht voor alle vervoermiddelen gaat worden. U geeft aan dat u netjes rijd maar door een ander kan u situatie 100% omkeren. Ach wat maakt u het uit dat u niet meer weet dat u uw familie nog herkent, tenslotte is dat gedeelte van de hersenen als weg en is u mogelijk een huisplantje geworden jammer dat de verzorger nu net geen tijd meer heeft u billen te moeten wassen omdat u dan nog net in u broek heeft gepoept ten slotte heeft de verzorger er nog 50 op die dag te doen. :wink: nee dan kunt u beter de fiets nemen denk ik.
Dus u vind dat ik de hoogste boete moet krijgen omdat ik geen voorstander ben van een helm ? Dat is uw goed recht, maar wat is dan de werkelijke reden ?
a) Omdat dat ervoor zorgt dat straks de helmplicht voor alle vervoersmiddelen gaat worden ?
b) omdat u begaan bent met mij of mijn familie of mijn verzorgers omdat ik een kasplantje kan worden worden na een noodlottig ongeval ?

Als het A is, waarom zouden fietsers dan geen helm moeten dragen volgens u ?
Als het B is, vind ik dat erg zorgzaam van u. Het is immers misschien niet helemaal veilig. Maar ik blijf erbij dat het niet dragen van een helm mijn eigen risico is. Net zoals een skateboarder gevaarlijke toeren mag uithalen, of een skier die van een piste afsjeest.




Als ik 40 km/uur ipv 25 km/uur rij , of met ondeugdelijke remmen, of door rood rij, ja dan is een boete terecht.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Snorbrommer

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

En tijd geleden was het idee geopperd van een APK voor scooters/bromfietsen vanuit Brussel, dit zou niet verkeerd zijn. Meer dan de helft rijd rond met versleten banden en remmen, 2 belangrijke dingen.

Mensen nemen tegenwoordig nou eenmaal geen eigen verantwoordelijkheid meer, dus dan moet je wel zoiets invoeren.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Snorbrommer

Ongelezen bericht door 1JanV »

Als het A is, waarom zouden fietsers dan geen helm moeten dragen volgens u ?
Als het B is, vind ik dat erg zorgzaam van u. Het is immers misschien niet helemaal veilig. Maar ik blijf erbij dat het niet dragen van een helm mijn eigen risico is. Net zoals een skateboarder gevaarlijke toeren mag uithalen, of een skier die van een piste afsjeest.
mm een misverstandje dus.
ik ben een voorstander van het dragen van een helm en dan zeker op voertuigen (2wielers) die harder gaan dan 10 km/u maar gezien dat je op een gewone fiets zonder versnellingen en goed door trapt die snelheid maar even kunt vast houden zal dat niet eerlijk zijn, maar ik bedoel dus de meeste fietsen die door versnellingen harder kunnen, daar zeg ik alle fietsen met versnelling ook een helm, maar vooral voor brommers waarvan deze harder rijd dan 30km/u.
De boete moet zo hoog zijn dat het rijden zonder helm niet meer aantrekkelijk is en dat die boete dan in de zorg gestort word voor al die .....koppen die zo stronteigenwijs zijn geweest. ik ben het beu dat ik (en mede ook andere) voor die kosten jaarlijks de klos ben dat de zorg kosten omhoog schiet. het is dus niet persoonlijk laten we dit wel voorop stellen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Snorbrommer

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:En tijd geleden was het idee geopperd van een APK voor scooters/bromfietsen vanuit Brussel, dit zou niet verkeerd zijn. Meer dan de helft rijd rond met versleten banden en remmen, 2 belangrijke dingen.

Mensen nemen tegenwoordig nou eenmaal geen eigen verantwoordelijkheid meer, dus dan moet je wel zoiets invoeren.
Het invoeren van een APK is een optie maar tast de gemeenschap alweer in de knip eerst schouwen dan een rijbewijs dan weer een apk.
ik denk Bart dat de verzekering een grote rol kan bijdragen en dan meerdere vliegen in een klap slaat.
de verzekering premie moet gewoon als basis 1300 euro worden op jaarbasis en op vertonen van door een erkend scooter/motorfiets bedrijf een onderhoudsfactuur overhandigt word de premie met 85% te verlagen. er rijden dan goede schonen voertuigen rond en de beunhaas moet iets anders zoeken.

Gesloten