LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FICTORY.eu

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
RUBO48
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:23

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door RUBO48 »

Ter aanvulling:

De telefonische machtiging is per 1 februari 2014 afgeschaft. Bedrijven waarmee u nog niet eerder in contact bent geweest, kunnen dus niet langer via de telefoon om toestemming vragen voor automatische incasso

http://www.kansspelautoriteit.nl

Evie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2015 11:01

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Evie1 »

Ook ik ben hier ingetrapt, kan ieman mij pb sturen met het rekeningnummer, zodat ik het kan laten blokkeren via mijn bank. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar...!!!!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Evie1 schreef:Ook ik ben hier ingetrapt, kan ieman mij pb sturen met het rekeningnummer, zodat ik het kan laten blokkeren via mijn bank. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar...!!!!
Gewoon dagelijks via internetbankieren de ingeplande incasso's checken, dan kan je de incasso weigeren en de rekening blokkeren voordat ze afschrijven.

Donsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2015 17:47

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Donsje »

Ook ik ben er helaas ingetrapt.

Volgens hen gebeld op 19-02. Brief gedateerd op 24-02, Pas op 2 maart verstuurd vanuit Rotterdam (poststempel) en op 4 maart ontvangen. Vandaag gebeld. na 5x proberen iemand aan de telefoon gehad. Maar opzeggen was niet mogelijk. En ik had volgens hen maar een bedenktermijn van 8 dagen (na het telefoongesprek).

Ik ben me aan het beraden op verdere stappen.

Mijn vraag is, hoe hebben jullie het opgelost?

Alvast dank voor de reacties.

Gr. Dons

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Donsje schreef:Ook ik ben er helaas ingetrapt.

Volgens hen gebeld op 19-02. Brief gedateerd op 24-02, Pas op 2 maart verstuurd vanuit Rotterdam (poststempel) en op 4 maart ontvangen. Vandaag gebeld. na 5x proberen iemand aan de telefoon gehad. Maar opzeggen was niet mogelijk. En ik had volgens hen maar een bedenktermijn van 8 dagen (na het telefoongesprek).

Ik ben me aan het beraden op verdere stappen.

Mijn vraag is, hoe hebben jullie het opgelost?

Alvast dank voor de reacties.

Gr. Dons
Je hebt geen 8 maar 14 dagen bij verkoop op afstand. Als je binnen die tijd hebt opgezegd is er opgezegd, punt. Ze hebben dan geen poot om op te staan.

Eventueel kun je een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft dat je binnen de wettelijke termijn van 14 dagen hebt opgezegd en dat daarmee de zaak afgedaan is, maar u kunt, als u bewijs heeft van de opzegging (het sturen en data) het gewoon laten en bedragen storneren (en hun rekening blokkeren) als deze worden afgeschreven.

Print dan ook even de factuurspecificatie van de telefoonrekening uit, daar staat wanneer gebeld is. Heb je bewijs van alles, en dan zoeken ze het maar mooi uit. :)

Donsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2015 17:47

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Donsje »

Beste Julie,

Het probleem is dat er geen enkele gegevens bekend zijn behalve een telefoonnummer van de beste mensen. En dit telefoonnummer is alleen van maandag tot en met donderdag tussen 10:00 en 14:00 bereikbaar. Ik heb gelukkig via een mede forumgebruiker wat extra gegevens van de persoon achter deze site gekregen.

Ik werd gisteren ronduit agressief behandeld aan de telefoon. Ook werd er direct gedreigd met juridische stappen. dat is de reden waarom ik onderzoek ben gaan doen.

Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten.

Hartelijke groet,

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In dat geval gewoon storneren. Als het om een abonnement zou gaan is een handtekening nodig. Geen handtekening, geen overeenkomst.

Mandy93
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2015 11:15

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Mandy93 »

Goedemorgen,

Ook ik heb ze geprobeerd te bellen en helaas geen gehoor...

Jammer genoeg ben ook ik er in getrapt. Ik heb op 24 januari 2015 een brief van hen ontvangen met daarin mijn inloggegevens.

Zij hebben al 1 keer afgeschreven en ik heb dit laten gebeuren omdat ik nog niet op de hoogte was van hoe en wat, ik dacht ach waarom ook een keer niet ik kijk het een maandje aan.

Na dit te hebben gelezen wil ik het toch echt zo snel mogelijk stopzetten, maar dat gaat moeilijk als zij niet opnemen! En dat zijn ze denk ik ook niet van plan.....

Wat kan ik het beste doen???

cora stalp
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2015 09:56

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door cora stalp »

ik weet niet hoe je kan pb kan sturen misschien lukt het jou om mij een pb te sturen want ook ik ben er in getrapt heb geblokkeerd maar krijg ze telfonisch niet te pakken

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Gewoon bedragen storneren, rekening blokkeren, en wachten tot ze u bellen, als ze zelf niet te bereiken zijn.

Eric2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 11:10

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Eric2014 »

Hi allemaal, ik heb hetzelfde probleem gehad met dat bedrijf en vandaag nog alles geblokkeerd en de lopende betaling teruggeboekt. Heeft iemand toevallig ervaring met SARENZAPARIS ? volgens mij hoort dit bedrijf ook bij, hetzelfde antwoord apparaat en openingstijdstip. Zij promoten Ondergoed van het merk SARENZA PARIS, ik ben daar ook ingetrapt alleen het verschilt is dat zij verstuurd een zending met ondergoed (1) en vervolgens gaan zijn incasseren. Zij hebben bij de eerst zending geprobeerd te incasseren maar het is niet gelukt maar ze blijven steeds zending sturen. De ondergoeden zelfs zijn van slecht kwaliteiten vind ik. Als iemand ervaring daar mee hebt graag hoor ik het wel.

rvanzelm
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 11:18

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door rvanzelm »

Mijn vrouw is er ook ingetrapt. Wilde meteen opzeggen/ er van afzien. Ik heb ze nu al 20 keer gebeld, maar er wordt gewoon niet opgenomen. Gecheckt bij de KVK: bedrijf bestaat niet en is niet ingeschreven. Incasso terug laten boeken en het incasso buro laten blokkeren, zodat ze dat niet vaker kunnen doen. Het incasso buro gebeld die het bedrag geïncasseerd heeft. Hiermee heb ik wel contact gehad, ik heb gezegd dat ik er niet akkoord mee was. zij zou haar opdrachtgever benaderen met het verzoek mij terug te bellen. Ook heb ik heb een melding bij de fraudehelpdesk.nl gedaan.

mvg Rob.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Eric2014 schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met SARENZAPARIS ? volgens mij hoort dit bedrijf ook bij, hetzelfde antwoord apparaat en openingstijdstip. Zij promoten Ondergoed van het merk SARENZA PARIS, ik ben daar ook ingetrapt alleen het verschilt is dat zij verstuurd een zending met ondergoed (1) en vervolgens gaan zijn incasseren. Zij hebben bij de eerst zending geprobeerd te incasseren maar het is niet gelukt maar ze blijven steeds zending sturen. De ondergoeden zelfs zijn van slecht kwaliteiten vind ik. Als iemand ervaring daar mee hebt graag hoor ik het wel.
Geen ervaring mee. Hadden die je gebeld of had je zelf een bestelling gepleegd?

CP1608
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:22

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door CP1608 »

Helaas ben ik er ook ingetuind. Wel had ik tijdens het eerste telefoongesprek de telefoniste nog de bandopname laten stoppen omdat ik wilde weten hoe het zat met opzeggen, of dit na het verkrijgen van de informatiebrief mogelijk was. Hier gaf zij bevestigend antwoord op. Na het krijgen van de brief weer gebeld (wat is de klantenservice op rare tijden bereikbaar en wat een lange wachttijd). Net zoals eerder gezegd werd mij gezegd dat ik pas na een maand te hebben mee gedaan me af kon melden. Hier was ik door overdonderd en wist niet meer wat ik nu moest zeggen. Daarna gelijk nog eens gebeld met de informatie dat de telefoniste mij had gezegd dat ik me kon afmelden na de brief, hier wilde ze niet op reageren en werd omheen gedraaid. Nu heb ik in maart mijn rekening afschriften bijgehouden en er werd niks afgeschreven, hierdoor dacht ik dat ze mijn afmelding toch hadden doorgevoerd, tot een paar dagen geleden. 31 maart hebben ze zowel maart als april afgeschreven. Dat is afgerond dus €50,-!!!.

Nu mijn vraag, ik heb dit nu terug laten boeken en de rekening van het bedrijf geblokkeerd, is dit afdoende??

En een tweede vraag: Zijn er mensen die zich met succes hebben kunnen afmelden?

BVD

max15
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2015 12:31

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door max15 »

Hallo
ik ben de volgende kreeg vandaag een brief binnen.
ik herken deze verhalen en een mail adres kan ik ook niet vinden.
ik ga wel gelijk maandag ochtend bellen.
Hier moet alberto stegeman op gezet worden met zijn programma!!
die heeft al veel verkeerde praktijken opgelost echt geweldig!

roosjesaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2015 14:04

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door roosjesaap »

ik heb helaas ook met dit bedrijf te maken en ik kom er met geen mogelijkheid van af, ze dreigen met incassobureau en willen mij geen adres geven om een brief naar toe te sturen. moet ik bang zijn voor het incassobureau of hebben ze geen recht hierop? omdat ze geen legaal bedrijf zijn?

wie kan mij hier iets over vertellen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

roosjesaap schreef:ik heb helaas ook met dit bedrijf te maken en ik kom er met geen mogelijkheid van af, ze dreigen met incassobureau en willen mij geen adres geven om een brief naar toe te sturen. moet ik bang zijn voor het incassobureau of hebben ze geen recht hierop? omdat ze geen legaal bedrijf zijn?

wie kan mij hier iets over vertellen?
Hangt een beetje van de situatie af, maar als je geen overeenkomst bent aangegaan of op tijd hebt opgezegd (en dit kan aantonen) hoef je niet bang te zijn en kun je ze gewoon in hun sop laten gaarkoken.

Dat ze weigeren een adres te geven mag sowieso niet, dus dat klinkt ook lekker.

roosjesaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2015 14:04

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door roosjesaap »

nou ja in zoverre ben ik een overeenkomst aangegaan door in eerste instantie ja te zeggen waarna ik me daarna netjes binnen de termijn heb afgemeld alleen die afmelding willen ze niet doorvoeren dus dan kom ik er nooit vanaf, ze behandelen je ronduit schofterig ze hebben geen kvk nummer dus dan mag het volgens mij al helemaal niet wat ze doen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

roosjesaap schreef:nou ja in zoverre ben ik een overeenkomst aangegaan door in eerste instantie ja te zeggen waarna ik me daarna netjes binnen de termijn heb afgemeld alleen die afmelding willen ze niet doorvoeren dus dan kom ik er nooit vanaf, ze behandelen je ronduit schofterig ze hebben geen kvk nummer dus dan mag het volgens mij al helemaal niet wat ze doen
Als je telefonisch hebt opgezegd kun je dat aan de hand van je telefoonrekening (belspecificatie) aannemelijk maken. Zorg dus dat je die bewaard. Je kan dan, als ze afschrijven, de bedragen storneren en hun tegenrekening blokkeren. Doe dan bij je bank melding van een malfide incassopoging van dat bedrijf.

Als ze met een incassobureau komen aanzetten gewoon de eerste keer verweer indienen met bewijsstukken en duidelijk maken dat je niet zal betalen en een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.

Johan1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2015 11:11

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Johan1956 »

Mijn schoonmoeder is gebeld. Ze is 86 en slechthorend. Helaas heeft ze een keer via de telefoon het woordje "ja"' genoemd en zit ook zij vast aan een abonnement.
Ronduit schandalig deze praktijken. Nu maar weer zien dat we er vanaf komen.
Haar nu diverse malen het advies gegeven om bij telefonisch benadering te zeggen "geen interesse" en de verbinding te verbreken.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2015 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gesloten