LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naheffingsaanslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

vroem, gemeentelijke belastingdienst dan.

naheffingsaanslag, in de volksmond wordt deze ook wel boete genoemd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door vroem »

sacredfour schreef:vroem, gemeentelijke belastingdienst dan.

naheffingsaanslag, in de volksmond wordt deze ook wel boete genoemd.
gut wat maak je jezelf ongelofelijk ongeloofwaardig nu (voor zover dat al niet aan de orde was).

Op alle fronten de overheid aan willen pakken aangaande procedurele onjuistheden, in jouw ogen tenminste, en dan kom je met zoiets???

een naheffingsaanslag heeft echt helemaal niets met een boete te maken.

Als ik van de belastingdienst een naheffingsaanslag krijg is dat omdat gebleken is dat ik te weinig betaald heb. Een boete volgt pas wanneer ik die niet op tijd betaal.
Heeft niets met gebruik in de volksmond te maken dit, je bent gewoon zelf onzorgvuldig met wat je bedoelt. Dan kan je ook anderen niet aanspreken op onzorgvuldige procedures in mijn ogen.

Marly27
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2015 10:52

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Marly27 »

sacredfour schreef:Marly27,
Zou jij toe willen lichten waarom dit onzin is. Verwijten plaatsen is makkelijk, echter niemand kan mijn sterke argumenten weerleggen.
Ik heb je andere topics gelezen en zie dat je steeds loopt te traineren en frustreren, wat anderen en de samenleving op kosten jaagt terwijl hetgeen je probeert tegen te gaan gewoon valide en terechte vorderingen zijn.

Als het nu onterechte aanslagen waren oid was het te begrijpen, maar jij lijkt spelden op laag water te zoeken waar je kan gewoon om te traineren, en ik vind dat kwalijk.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

De heffingsambtenaar van de gemeente heeft mijn brief beantwoord. Mijn brief is afgehandeld als zijnde “bezwaar parkeerbelasting” De brief is ondertekend met “de heffingsambtenaar” zouden ze het dan nooit leren?
Hier is mijn antwoord:
Betreft aanslagnummer ……………..

Geachte heer, mevrouw,

In reactie op mijn schrijven van 21-9-2015 met bovenvermeld referentienummer heeft een heffingsambtenaar mijn brief beantwoord.

Graag zou ik van u willen weten welk mens van vlees en bloed de functie van heffingsambtenaar vervult. Ook doe ik hierbij een WOB verzoek voor de aanstelling/mandatering door Burgemeester en Wethouders voor deze persoon als heffingsambtenaar.

De heffingsambtenaar heeft mijn brief aangemerkt als een bezwaar. Het is echter onmogelijk bezwaar te maken zonder dat er een beslissing is genomen en ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet het geval is. Het bestuursrecht biedt mij dan ook niet de optie bezwaar te maken.

De AWB maakt duidelijk dat zonder het element van rechtshandeling er geen besluit is in de zin van de Algemene Wet Bestuursrecht.
3:33 BW Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard
Alleen een mens van vlees en bloed kan een op rechtsgevolg gerichte wil hebben en natuurlijk moet deze rechtshandeling door de burger te controleren zijn.

Ik geef u alsnog de mogelijkheid dit verzuim te herstellen en mij een beschikking te sturen die aan alle eisen van de AWB voldoet.

onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,


teken ik,

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door puma73 »

Ach je wordt vanzelf een keertje voor de rechter gedaagd en krijg je een verbod op het sturen van onzinnige brieven.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

In een telefoongesprek met de gemeente vandaag liet een medewerker mij weten dat er verschillende heffingsambtenaren zijn. De heffingsambtenaar is dus een titel, en een titel kan geen beslissingen nemen die rechtsgevolg hebben.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Een medewerker van de gemeente heeft in een telefoongesprek, wat ik opgenomen heb, toegegeven dat de ontvangstbevestiging automatisch wordt aangemaakt. Ik neem aan dat er door een medewerker nog wel enige gegevens worden ingevoerd. Ook na veel gezeur gaf de medewerker van de gemeente toe dat de inhoud van mijn brief nog niet gelezen was en dat dit behandelt zal worden als een brief en niet als een bezwaar zoals in de AWB beschreven staat. Dit houdt in dat mijn termijn om bezwaar te maken nog niet is begonnen. Wel mag ik mijn mening mondeling komen toelichten.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Toppy »

Zullen we hier en nu met zijn allen afspreken op de totaal onzinnige, overbodige en tijdverspillende topics van deze aard nooit meer te reageren?
Scaredfour is namelijk zo verschikkelijk overtuigd van zijn eigen gelijk dat daar niet tegenop te beargumenteren valt......

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Toppy, ik heb nog geen enkel tegenargument gehoord!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

De beslissing op bezwaar kan echter opnieuw gemandateerd worden aan een ambtenaar, deze ambtenaar mag niet dezelfde persoon zijn als degene die in mandaat het primaire besluit heeft genomen (art. 10:3 Awb).
Ook hierom moet het voor de burger mogelijk zijn te controleren wie de beslissing genomen heeft.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door vroem »

sacredfour schreef:Toppy, ik heb nog geen enkel tegenargument gehoord!
dat kan heel goed kloppen, deze site heeft geen gesproken woord namelijk.
Maar gelezen heb je ze, ervan uitgaande dat je kan lezen wel want er zijn er toch echt enkele langsgekomen.
Nu snap ik dat je die opzij schuift omdat je zelf van mening bent dat je ijzersterke argumenten hebt.
Maar laat ik die nu niet gelezen hebben. Wel een boel spijkers op laag water zoeken, maar dat is iets anders dan een sterk argument.
Voor de rechter zak je gewoon keihard door het ijs. Ik heb alleen een sterk vermoeden dat je die actie niet aandurft.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Uiteindelijk zal de zaak bij de rechter belanden. Ik heb hier geen enkel probleem mee! Ik zie er juist naar uit!
Ik heb deze discussie ook al met de belastingdienst gevoerd. Deze hebben mij gelijk gegeven!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door vroem »

kan je roepen, rood, vet of allebei gedrukt. Maar hoe kunnen wij dat controleren?

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door priewjet »

sacredfour schreef:Uiteindelijk zal de zaak bij de rechter belanden. Ik heb hier geen enkel probleem mee! Ik zie er juist naar uit!
Ik heb deze discussie ook al met de belastingdienst gevoerd. Deze hebben mij gelijk gegeven!
Volstrekt gelul!! Ik hoop oprecht dat je al een gevorderde leeftijd hebt bereikt. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk nog een reeks van heel moeilijke jaren voor je.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

priewjet, de belastingdienst is een hele grote organisatie. Als ik zeg dat de belastingdienst mij gelijk heeft gegeven maak ik een fout. Een persoon in de afdeling waar ik mee belde gaf mij gelijk. Het betrof een naslagheffing voor wegenbelasting. Het was wel iemand die er over ging. Het heeft mij een voordeel van 147 euro opgeleverd! Wat moeilijke jaren! :lol:

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door priewjet »

Zeker wel een moeilijke toekomst. Je zei eerder al:
sacredfour schreef:In een telefoongesprek met de gemeente vandaag liet een medewerker mij weten dat er verschillende heffingsambtenaren zijn. De heffingsambtenaar is dus een titel, en een titel kan geen beslissingen nemen die rechtsgevolg hebben.
Laat je eens bijpraten over hoe het zit met geattribueerde bevoegdheden en accepteer dat taken en bevoegdheden soms minder welgevallig zijn geregeld dan je denkt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Attributie, delegatie of mandatering, het doet er niet toe. Met de nodige WOB verzoeken zal mij dit wel duidelijk gemaakt worden. Mijn probleem is de identificatie van de persoon die de verantwoordelijkheid heeft. Ergens moet iemand de verantwoordelijkheid nemen voor een beslissing. Het maakt mij niet uit welke functie deze persoon heeft, zolang hij/zij maar de persoon is aan wie de beslissing is toe te wijzen. Ik heb trouwens hetzelfde probleem met bedrijven. Als daar een ondertekening is met alleen de naam van het bedrijf, dan accepteer ik de brief niet. Ik stuur de brief terug als een schrijven zonder rechtsgevolg. Een bedrijf zelf kan geen beslissingen nemen. Dit kunnen alleen zijn medewerkers als ze daar bevoegd voor zijn.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door ruitenheer »

sacredfour schreef:Attributie, delegatie of mandatering, het doet er niet toe.
Dat doet er dus wel toe. Zelfs als alle besluiten door dezelfde gemandateerde heffingsambtenaar zijn genomen, kan de geattribueerde heffingsambtenaar dit tijdens de zitting bij de rechtbank eenvoudig herstellen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Art 10.3 Awb laat dit niet toe volgens mij.
De ambtenaar die een beslissing genomen heeft mag niet meer betrokken zijn bij het bezwaar op de beslissing.
ruitenheer, misschien kan je hier wat meer uitleg geven. Zo te lezen heb je verstand van bestuursrecht.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik probeer al een paar dagen de medewerker te pakken te krijgen die het antwoord op mijn brief die ik naar de minister heeft gestuurd. Deze dame is erg ontwijkend en elke keer als ik bel is ze er niet. Om toch maar van mij af te zijn heeft ze een medewerker van haar het woord laten doen, ze had mij een brief gestuurd. De brief is niet door haar verstuurd, maar is een standaard antwoord van het CJIB dat mijn beroep is doorgestuurd naar de kantonrechter. Om toch maar geen antwoord op mijn vragen te hoeven geven schuiven ze het door naar de rechter. Wat zouden ze te verbergen hebben?
Nu, dan maar een WOB verzoek naar de minister. Een verzoek voor een kopie van het document dat deze dame heeft verstuurd aan het CJIB om mijn brief als een beroep te behandelen.

Gesloten