LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zuidhollandzuid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 17:01

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door zuidhollandzuid »

Beste mede gedupeerde,
Zojuist contact gehad met de klantenservice van T-Mobile. Het is dus mogelijk om de ingangsdatum te verzetten naar 1 maart 2016. Gewoon even bellen en aangeven dat je de wijziging van het abonnement wordt uitgesteld. Als de medewerker niet op de hoogte is van deze optie, volhouden! Het is een nieuwe regel/afspraak binnen T-Mobile, wellicht dat de nog onwetende medewerker de memo nog niet gelezen heeft...
Succes!

johnnijzinK
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 17:29

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door johnnijzinK »

Klacht T-Mobile.

In september was mijn tegoed op mijn Flex-abonnement circa 80 euro. In oktober was mijn gehele tegoed plotseling weg. Ook voor november wel betaald, maar het tegoed was direct weg.
In oktober en november waren er geen facturen meer online.
Drie maal heb ik telefonisch contact gehad en het probleem uitgelegd; werd in de wacht gezet en daarna werd de verbinding verbroken.
Twee maal heb ik telefonisch contact gehad, mijn probleem uitgelegd en zou teruggebeld worden. Er is niet teruggebeld.
Via het forum heb ik de info gekregen, dat het Flex-abonnement gaat stoppen. En wel binnen 14 dagen! Tot dat moment had ik over dit onderwerp nog niets gehoord of gezien (via post en mail).
Op mijn verzoek heb ik de brief omtrent de beëindiging van het Flex-abonnement en de factuur van oktober per post ontvangen.
De factuur is onbegrijpelijk: voor de maand oktober twee verschillende facturen.
Mijn verbruik in oktober was minimaal en toch is er een tegoed van circa 100 euro weg!!!
Heden kreeg ik een SMS met daarin de mededeling, dat mijn Flex-abonnement per 18-11 weer voor een maand verlengd was.
Ik wil:
Een verklaring omtrent het niet tijdig informeren inzake de beëindiging van het Flex-abonnement ;
Een verklaring omtrent het verdwijnen van mijn tegoed;
Een verklaring omtrent de afwezigheid van online-facturen;
Een compensatie voor de tijd, telefoonkosten, onnodige abonnementskosten, ergernis en het verdwenen tegoed.

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Ja Knurft22 even je Postvak in lezen !!!
Eranzo heb jouw ook wederom een PB gestuurd !!!
Marianne

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

Marianne Bouman schreef:Ja Knurft22 even je Postvak in lezen !!!
Eranzo heb jouw ook wederom een PB gestuurd !!!
Marianne
??? zo dat moet wel spannend zijn, mijn PM is closed

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Daar stond in hoe je kan cashen !!!
Bij mij staat het PB als verzonden, dus zou je het PB hebben moeten ontvangen?
Nog eens proberen?

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

zuidhollandzuid schreef:Beste mede gedupeerde,
Zojuist contact gehad met de klantenservice van T-Mobile. Het is dus mogelijk om de ingangsdatum te verzetten naar 1 maart 2016. Gewoon even bellen en aangeven dat je de wijziging van het abonnement wordt uitgesteld. Als de medewerker niet op de hoogte is van deze optie, volhouden! Het is een nieuwe regel/afspraak binnen T-Mobile, wellicht dat de nog onwetende medewerker de memo nog niet gelezen heeft...
Succes!
Helaas willen ze dit bij mij niet doen. Ook krijg ik geen reactie van T-Mobile als ik vraag waarom dit bij andere wel aangepast word en bij mij niet.. Zou een mooie manier zijn om mijn hele beltegoed via bol.com bonnen ofzo te cashen, nu zit ik vast aan de 100 euro per (kalender) maand.

Overigens voor alle gedupeerde join onze facebook groep. https://www.facebook.com/groups/1637256613194032/

ankton
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2015 16:39

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door ankton »

Ik kreeg gister bericht dat het inderdaat verschoven kon worden naar 1 maart .En vandaag het bericht dat er vergeten was erbij te zetten dat de korting voor de de komende 2 jaar dan vervallen.
Dus hoe zit het nou werkelijk?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

ankton schreef:Ik kreeg gister bericht dat het inderdaat verschoven kon worden naar 1 maart .En vandaag het bericht dat er vergeten was erbij te zetten dat de korting voor de de komende 2 jaar dan vervallen.
Dus hoe zit het nou werkelijk?

????????? niet naar Radar gekeken? kun je nog terugzien $$$$$$$$$ dollartekens

kokert
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2015 14:43

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door kokert »

Ook ik kreeg een mail van T mobile over het omzetten van het abonnement. Zelf heb ik ook een beltegoed van € 500,- . Het kan toch niet zo zijn dat ze het zomaar af mogen pakken?? Heeft er iemand inmiddels ergens geinformeerd hoe het juridisch geregeld is, mogen ze dit zomaar afpakken ??

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

kokert schreef:Ook ik kreeg een mail van T mobile over het omzetten van het abonnement. Zelf heb ik ook een beltegoed van € 500,- . Het kan toch niet zo zijn dat ze het zomaar af mogen pakken?? Heeft er iemand inmiddels ergens geinformeerd hoe het juridisch geregeld is, mogen ze dit zomaar afpakken ??
Zie het Radar programma (terugkijken( of alle voorgaande lijntjes mbt dit onderwerp

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokert schreef:Ook ik kreeg een mail van T mobile over het omzetten van het abonnement. Zelf heb ik ook een beltegoed van € 500,- . Het kan toch niet zo zijn dat ze het zomaar af mogen pakken?? Heeft er iemand inmiddels ergens geinformeerd hoe het juridisch geregeld is, mogen ze dit zomaar afpakken ??
Juridisch is het vrij simpel. Ja dat mag. Er wordt geen € 500 afgepakt maar opgespaard beltegoed twv € 500. T-Mobile is geen bank maar een telco.
In de AV van de flexabonnementen staat dat bij opzegging of beëindiging het beltegoed vervalt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik lees nergens in de voorwaarden dat het opgebouwde tegoed eeuwig houdbaar blijft en ook niet dat dit uitgekeerd wordt als het abonnement wordt opgezegd.

Roribi
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 16:02

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Roribi »

Ook ik ben mijn beltegoed kwijt, pure diefstal en jammer genoeg niets aan te doen.
Ik kreeg een goede tip, van een T Mobile medewerker ( al mocht hij dat eigenlijk niet zeggen), maar hij begreep mijn frustratie .
Als ik het dan toch kwijt ben doneer het dan via SMS aan een goed doel, dan doe je tenminste nog iets goeds, en dan steekt T-Mobile het niet in zijn zak.
bv 4333 ALZ ( Alzheimer stichting ) met hoofdletters. Of
4333 Wild Animail Protecion en zo zijn er nog meerdere
Doe het aub, groetjes Rosalie

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Roribi schreef:Ook ik ben mijn beltegoed kwijt, pure diefstal en jammer genoeg niets aan te doen.
Ik zie niet in waarom het diefstal is...
Ik kreeg een goede tip, van een T Mobile medewerker ( al mocht hij dat eigenlijk niet zeggen), maar hij begreep mijn frustratie .
Als ik het dan toch kwijt ben doneer het dan via SMS aan een goed doel, dan doe je tenminste nog iets goeds, en dan steekt T-Mobile het niet in zijn zak.
bv 4333 ALZ ( Alzheimer stichting ) met hoofdletters. Of
4333 Wild Animail Protecion en zo zijn er nog meerdere
Doe het aub, groetjes Rosalie
Inderdaad goede tip. Let wel op, dit werkt alleen blij flex. Bij relax betaal je extra voor zulke nummers.

Michel N
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:45

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Michel N »

Beltegoed verhaal is opgelost (zie afbeelding), met dank aan Thomas.. :lol:

Jammer dat het blijkbaar zo moet gaan, ik heb op vele manieren contact proberen te zoeken met T-mobile (zelfs via onpersoonlijke wegen als het T-mobile forum en twitter), maar iedere keer het zelfde standaard antwoord.
Je wordt het als klagende klant zo moeilijk mogelijk gemaakt en als je eenmaal contact krijgt, afgescheept.
Als T-mobile mij nu gewoon een iPhone of iets dergelijks hadden aangeboden ter compensatie, was ik nog wel bereid om minimaal een jaar of 2 bij deze club te blijven.
Nu moet T-mobile het hele bedrag uitkeren aan andere partijen.. (in totaal ruim € 1125,-)

Naar wat men zegt zijn er bijna 80 duizend van dit soort abonnementen in omloop, ik lees verhalen van mensen met vele malen meer beltegoed hebben dan wat ik had, maar laten we een voorzichtige aanname nemen van gemiddeld €250,-
De rekensom is dan dat we het hebben over +/- 80000 x € 250,- = € 20.000.000,- (20!! miljoen euro).
Dit bedrag van 20 miljoen (wellicht nog meer) drukt negatief als voorziening op de jaarrekening van T-mobile, vandaar dat ze dit ook in december nog willen wegpoetsen.

Ik heb er in ieder geval een zeer naar gevoel aan over gehouden en zet het nummer over naar een ander netwerk.
Michel N schreef:Ik heb ook een klacht over dit onderwerp, echter kan ik die niet direct bij T-mobile kwijt aangezien je de klantenservice niet kunt mailen..??
Eerst contact gehad met de klantenservice van T-mobile (06 2400 1200) en die adviseerde mij om deze klacht op het T-mobile forum te plaatsen, een fijne persoonlijke manier.. :(
Meer kon deze aardige dame van de T-mobile klantenservice niet voor mij doen, dit is blijkbaar de manier om je klacht daar kwijt te kunnen..

In het kort:
Mijn toenmalige T-mobile (prive) abonnement is in juli 2008 omgezet naar een Flex abonnement.
Omdat ik ook een zakelijk nummer heb, heb ik mijn prive nummer destijds omgezet naar een Flex waarbij het beltegoed onbeperkt houdbaar is. (dat is juist de reden waarom ik voor Flex heb gekozen)
Omdat ik altijd met mijn zakelijke nummer bel is mijn beltegoed opgelopen tot maar liefst € 1125.92..
In de vakanties maak ik af en toe gebruik van deze spaarpot, vandaar dit in de jaren zo is opgelopen.

Nu wil T-mobile het Flex abonnement om te zetten naar een 2 jarig Stel Samen simonly of anders mag ik van T-mobile als service mijn abonnement opzeggen..

DAT WIL IK NIET, Ik wil niets opzeggen of veranderen, ik wil gewoon gebruik kunnen blijven maken van het abonnement met mijn beltegoed wanneer en waar ik maar wil en als T-mobile van mij en andere Flex klanten af wil dan storten ze het tegoed maar weer terug op mijn rekening of geven ze mij maar een andere compensatie zoals een nieuwe Iphone 6 ofzo.

Ik heb jaren lang geld in deze pot gestort € 1125.92 en nu gaan ze me het afpakken?
Ik heb destijds bewust gekozen voor de Flex voorwaarden en daarvoor getekend.
Een van die voorwaarden is dat je het geld wat je maandelijks betaald op het tegoed van je abonnement wordt gezet en het tegoed onbeperkt houdbaar is, niets meer, niets anders...

Noot voor T-mobile:
neem contact met mij op (mail adres bij jullie bekend en niet bellen naar mijn T-mobile telefoonnummer, reden zie boven..) en regel het met mij persoonlijk, de klacht staat ook op jullie forum.
Moeten reageren op deze manier via verschillende fora is ik een waardeloze manier om je klacht kwijt te kunnen.

Michel
Bijlagen
Screenshot_2015-11-30-21-10-18.jpg
(55.79 KiB) 2530 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Michel N op 02 dec 2015 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Klotskop
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2015 10:42

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Klotskop »

Jawel ook ik een brief en vervallen beltegoed, dikke 760 euro weg, al die tijd kon alles betaald worden door de rente alleen al. Slimmere investering had men niet kunnen bedenken, investeerders hadden af kunnen haken, eigen klanten helaas niet. Ali B & Brownie moeten zich schamen om hier nog reclame voor te maken.
Wonende aan de grens spaar je de boel op omdat je regelmatig aan een Duitse paal hangt. Bij de overname door T Mobile de belofte dat er niets veranderd. Bij de verlengingen ook steeds, als je maar bij de club blijft. Nu een flut aanbod, en u kunt gebruik maken van het spiksplinter nieuwe G4 netwerk. Allemaal heel leuk, maar dan zal ik eerst een ander toestel moeten aanschaffen.
Ik denk dat het niet meer als redelijk is om naast het aanbod een G4 toestel te sponsoren. Ik snap dat er geen geld wordt over gemaakt, maar dit slaat alles. En wederom vreselijke stilte in Den Haag, er wordt ten slotte veel belasting betaald door die mannen.

Garuda83
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2015 17:22

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Garuda83 »

Net als vele anderen voor me heb ik een email ontvangen dat mijn huidige Relax 15 Sim Only '10 abonnement omgezet zal worden naar een Stel Samen & Stel bij. Ook ik heb door de loop van de jaren heen flink wat beltegoed opgespaard (457 euro), door gebruik van een zakelijke telefoon. Aangezien ik het niet eens was met dit "voorstel" van T-Mobile heb ik netjes een bezwaarbrief opgesteld en per aangetekende post verstuurd naar T-Mobile. Tot mijn verbazing word ik gebeld en krijg niet eens een nette brief terug met een motivatie en argumenten waarom het niet kan. Het antwoord is simpelweg NEE, uw verzoek kan niet gehonoreerd worden en het beltegoed wat u heeft opgespaard bent u straks kwijt. Als ik nou een Flex abonnement had gehad was het nog mogelijk geweest om dit bedrag te cashen, maar nu ben ik het echter kwijt. Er zijn hier genoeg mensen die aangeven dat je in al die jaren het beltegoed had op kunnen maken. Maar er wordt niet gekeken naar de toekomst. Misschien zijn er wel mensen die van plan waren om dit bedrag op te bellen of smsen en daar nu niet de gelegenheid toe krijgen. In dit opzicht is het dus zeker diefstal van T-Mobile en is het ronduit schandelijk dat ze hun vaak trouwe klanten hierin niet tegemoet komen. Al zouden ze de helft uit betalen dan was dat mijns inziens nog schappelijk geweest, maar dit geld zal wel naar de bonussen van de directeurs gaan :evil:

bvaniersel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2015 14:49

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door bvaniersel »

Ook ik kreeg bericht van T.Mobil dat mijn abonnement(flex-relax 10) omgezet gaat worden naar stel samen en stel bij abonnement per 1 december.Verder nog de mededeling dat ik mijn beltegoed van €885 ook kwijt ben.Na een mail wisseling kreeg ik alleen de mededeling dat T-Mobil geen bank is en derhalve niets uitkeert.Tegemoet komingen in de vorm van ander toestel of zo kennen ze niet.Grote graaiers zijn het.Jullie begrijpen dat ik klant af ben bij deze firma.

Met vriendelijke groet,

Waoertje.

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Beste Waoertje, inderdaad krijg je geen tegemoetkoming of ook maar iets anders.
Het enige wat resteert is cashen, maar dit kan alleen maar als je een Flex sim only hebt van voor 2010.
Maar denk dat je voor het cashen al te laat bent, omdat je abonnement m.i.v. 1 december wordt omgezet naar een stel samen en bij abonnement. Zie nu ook dat je een flex relax hebt en dan kan het ook niet. Wel kan je de sms-jes naar een goed doel sturen. Even kijken op T-Mobile naar je tegoed !!!
Vriendelijke groet,
Marianne

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Algemene vraag?
Zelf hebben wij ons beltegoed weten te cashen, neem aan dat andere klanten van T-Mobile dit ook gedaan hebben, is er al iemand die geld ontvangen heeft? Bij ons zal het op 31 december uitgekeerd gaan worden, ben benieuwd - beltegoed cashen was de site.
Graag jullie reacties over het cashen.
Dank jullie wel !!!
Vriendelijke groet,
Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne Bouman op 12 dec 2015 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten