LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door tijger1 »

En op de eventuele huurverhoging volgend jaar, hebben die twee maanden inkomen ook geen nadelig effect, gezien het feit dat u huurtoeslag hebt, dus ver onder de grens zit voor een extra verhoging.

Volgend jaar is trouwens 2014 het peiljaar voor de huurverhoging.

Dus als u die inschrijving niet ongedaan kan maken, heeft het hooguit invloed op de huurtoeslag en wellicht de waterschapslasten en zuivering en zo.

Moneyman
Berichten: 30169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

tijger1 schreef:U bent geen fiscaal partner, dus op de zorgtoeslag heeft het geen invloed.
Maar wel kostendeler (die hele fijne regeling die er sinds dit jaar is)...

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Moneyman schreef:
tijger1 schreef:U bent geen fiscaal partner, dus op de zorgtoeslag heeft het geen invloed.
Maar wel kostendeler (die hele fijne regeling die er sinds dit jaar is)...
Waar leest u dat de Ts een bijstanduitkering heeft?

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Iedere financiële benadeling die ik hierdoor ondervind is te gek voor woorden!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik dacht slechts een deel van uw zorgen weg te kunnen nemen. Maar zou u uw gram ook niet richten op uw protegé?

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Tijger1, sorry als ik bot uit de hoek overkwam....dat was niet hoe ik het bedoelde.
Heel lief dat u mijn zorgen probeert weg te nemen.

Ik overkom die 6 weken financiële benadeling wel....ik vind het vooral onnodig en onterecht.

Ik begrijp hoe mijn protégé de brief gelezen heeft ennkan het hem niet kwalijk nemen. Gemeente blijft mijns inziens in gebreke door deze afwijsbrief enkel aan de aanvrager te sturen en niet aan de hoofdbewoner.

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Ik heb een bezwaarschrift gemaakt....kan ik dit zo versturen of zijn er aanpassingen nodig/wenselijk? Bij voorbaat dank voor het meedenken.


Onderwerp: bezwaar tegen beslissing aangifte briefadres / registratie woonadres

Geachte,

Op 27 oktober jl. heb ik door ondertekening van het formulier aangifte briefadres, als hoofdbewoner van (adres), toestemming gegeven voor het aanvragen van een briefadres op mijn adres voor (aanvrager).
Dit formulier was bestemd voor het aanvragen van een briefadres. Nergens staat op dit formulier vermeld dat de aanvraag omgezet kan worden door Gemeente Moerdijk naar een registratie woonadres.

Het verbaasde mij dan ook ten zeerste dat ik op 3 december van (aanvrager) moest horen dat hij op mijn adres was ingeschreven door de Gemeente.

Eind oktober heeft (aanvrager) p/a een brief ontvangen van de Gemeente op mijn adres. Ik heb er zorg voor gedragen dat hij deze post heeft ontvangen. In deze brief is gereageerd dat de aanvraag briefadres werd afgewezen en het voornemen over registratie woonadres.
(aanvrager) kreeg 4 weken de tijd om te reageren op dit besluit.

Echter, ik als hoofdbewoner, ben door de Gemeente Moerdijk niet schriftelijk in kennis gesteld over de afwijzing en het voornemen van de Gemeente om de heer de Bruijn te registreren als medebewoner op mijn adres.
Daardoor heb ik als hoofdbewoner ook niet de kans gekregen om bezwaar te maken tegen dit voornemen van de Gemeente.
Bij deze maak ik alsnog bezwaar tegen het voornemen registratie woonadres, inmiddels besluit, van de Gemeente Moerdijk.
Tevens maak ik bezwaar dat mijn handtekening en paspoortgegevens zijn gebruikt voor andere doeleinden dan het aanvragen van een briefadres.

In de brief van 01-12-2015, geadresseerd aan (aanvrager), waarin de inschrijving op mijn adres wordt bevestigd, word hij opmerkzaam gemaakt dat hij een bezwaarschrift kan indienen indien hij het niet eens is met dit besluit.
Wederom word ik als hoofdbewoner niet schriftelijk in kennis gesteld door de Gemeente inzake besluiten die direct gevolgen hebben voor mij en waartegen ik me niet kan verweren.

(aanvrager) heeft zich op 4 december uitgeschreven van mijn adres ten eerste omdat hij er niet woont en ten tweede zodat ik geen financiële gevolgen zou ondervinden.
Hierdoor is hij nu officieel zonder woon- en of verblijfplaats, omdat hij op zijn oude adres is uitgeschreven door de Gemeente.

stofzuigertje

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De gemeente moet met terugwerkende kracht dit corrigeren!

U gaf een postadres maar nooit een woonadres toestemming.
Hij heeft er vermoedelijk nooit gewoond en 1x logeren mag maar vermoedelijk is dat zelfs nooit geweest.

Alle schade moet de gemeente herstellen en onderdak, via daklozen opvang, meestal via Leger Des Heils kan hij zowel slapen als postadres krijgen en is U van zijn problemen af.
Mensen die de post maanden later lezen of half lezen, dat is een bodemloze put.

Laat je niet verleiden, als hij zo slordig is de brief pas maanden later aan U te laten zien,
gewoon stoppen en laat hem als dakloze het lekker uitzoeken.
Dat hij nog een baan heeft, prima maar de problemen in jou schoenen schuiven terwijl U probeerde te helpen, dat gaat te ver en meestal vallen dit soort mensen in herhaling.

Eventueel kan zijn werkgever het adres als postadres voor hem beschikbaar stellen.
Op industrie terrein mag je niet wonen dus ook geen risico en hij komt er dagelijks....

Terpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:41

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Terpie »

Vaak als een gemeente werkt met digitale inschrijvingen dan word de hoofdbewoner op de hoogte gebracht over het feit dat er iemand zich bij u wil inschrijven.
Als het aan de balie wordt geregeld dan gaat dit nog dikwijls fout.
Zo kwam ik er in augustus na verhuizing achter dat de oude bewoner nog op mijn adres stond. Dit merkte ik pas toen de bevestiging van de gemeente kwam. Bij de balie is mij daar niets over verteld.
Ik heb direct dit gemeld bij de gemeente en zij konden deze persoon pas uitschrijven van mijn adres als hij dit zelf aangaf. Zelf startten ze toen ook een procedure op om deze persoon op te zoeken en te manen om een nieuw, ander adres door te geven. Gelukkig heeft hij zichzelf heel snel alsnog uitgeschreven.

Maar ook al is je vriend nu niet meer op je adres ingeschreven bel alsjeblieft met de belastingdienst om aan te geven dat deze persoon nooit fysiek op je adres heeft gewoond. Dan kunnen ze de toeslagen allemaal weer terug draaien. Je hebt hier helaas wel een lange adem voor nodig. Want mij hebben ze ook zonder melding gekort voor die ene maand dat ik zogenaamd had samengewoond. En daar ben ik nu al bijna twee maanden mee bezig om alsnog voor die ene maand mijn geld terug te krijgen!

Wat betreft postadres; dit kan wel, maar daarvoor moet iemand wel eerst een woonadres hebben. Dan pas kan er ook een postadres worden aangemaakt. Ik heb eerst in een caravan gewoond. Moest bij de gemeente mij ook op dat adres inschrijven, maar de post kwam wel bij mijn ouders.

Moneyman
Berichten: 30169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moest gelijk aan dit topic denken...

http://www.gemeente.nu/Burger-Bestuur/N ... -2774187W/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: aanvraag brief- naar woonadres omgezet mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Gisteren nog uitvoerig aan bod geweest bij " de Monitor " ;
de ellende is dat de eenmaal ontstane " fout " is/ wordt doorgezet naar alle aan elkaar gekoppelde systemen en dat het bijzonder veel moeite kost om het e.e.a weer recht te breien , maar je bent behoorlijk de klos als het je , onterecht, is overkomen.

Gesloten