LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Lysannemg
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2015 18:23

Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Lysannemg »

Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden. Natuurlijk snap ik dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen. Maar verwacht dan ook een service naar gasten, middels totale kosten terug of een goede omboeking. Beide geven ze aan zijn niet mogelijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

Even voor de beeldvorming. Ik neem aan dat uw huisje gewoon beschikbaar is ?

Opvang in (een deel van) een vakantiepark komt al jaren voor, ga maar eens wandelen door een park van Landal, en dan vooral langs de huisjes aan de achterkant/uithoeken van het park..........

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Of het nu vluchtelingen of een of ander buitenlandse toerist is, maakt toch niets uit.
Waarom je niet met een vluchteling op een park kan verblijven, ontgaat mij ff.

Dat het park geen kosten vergoed of een omboeking maakt, kan ik mij indenken, want blijkbaar is hier sprake van discriminatie. :mrgreen:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door puma73 »

Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden. Natuurlijk snap ik dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen. Maar verwacht dan ook een service naar gasten, middels totale kosten terug of een goede omboeking. Beide geven ze aan zijn niet mogelijk.
Op dit betreffende park wonen al jaren arbeidsmigranten uit Oost-Europa, zo zijn er veel meer parken die dat doen.

Ik begrijp uw opwinding niet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Ik begrijp uw opwinding niet.
Had TS deze vakantie ook geboekt, als bekend was dat het vakantiepark tegen die tijd tot asielzoekerscentrum omgeturnd zou zijn?
stefanhouterman schreef:Dat het park geen kosten vergoed of een omboeking maakt, kan ik mij indenken, want blijkbaar is hier sprake van discriminatie.
Tuurlijk wordt er onderscheid gemaakt (=discriminatie)! Of denk je dat iedereen op het park evenveel voor het huisje betaalt?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

16again schreef:
puma73 schreef:Of denk je dat iedereen op het park evenveel voor het huisje betaalt?
Dat is geen discriminatie....
Zowat geen boeker op een park betaald hetzelfde, de prijzen geen continue op en neer bij vraag en aanbod, dit is op alle parken zo. Wij hebben helaas wel eens in een huisje gezeten, en wat (veel) betaald te hebben. Maar misschien betaalde de buren nog wel meer.

Asielzoekers en arbeidsmigranten zijn vaak een mooie inkomstenbron in parken welke in de mindere jaargetijden niet vol zitten. Het blijven nu eenmaal commerciele bedrijven......
Laatst gewijzigd door Brahms op 19 dec 2015 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

16again schreef:
puma73 schreef:Ik begrijp uw opwinding niet.
Had TS deze vakantie ook geboekt, als bekend was dat het vakantiepark tegen die tijd tot asielzoekerscentrum omgeturnd zou zijn?
stefanhouterman schreef:Dat het park geen kosten vergoed of een omboeking maakt, kan ik mij indenken, want blijkbaar is hier sprake van discriminatie.
Tuurlijk wordt er onderscheid gemaakt (=discriminatie)! Of denk je dat iedereen op het park evenveel voor het huisje betaalt?
Heeft niets met de situatie te doen, want TS heeft de prijs betaald, die hij bij de boeking afgesproken heeft.

Wat een andere betaald, is helemaal niet relevant.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

puma73 schreef:
Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden. Natuurlijk snap ik dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen. Maar verwacht dan ook een service naar gasten, middels totale kosten terug of een goede omboeking. Beide geven ze aan zijn niet mogelijk.
Op dit betreffende park wonen al jaren arbeidsmigranten uit Oost-Europa, zo zijn er veel meer parken die dat doen.

Ik begrijp uw opwinding niet.
En welk park is het dan, ik kan nergens een naam lezen.Pffff

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is vandaag volop in het nieuws geweest, dus niet zo moeilijk. Is in de buurt van de Efteling.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden. Natuurlijk snap ik dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen. Maar verwacht dan ook een service naar gasten, middels totale kosten terug of een goede omboeking. Beide geven ze aan zijn niet mogelijk.
Gaat u er dan op voorhand er al van uit dat U geen service krijgt? Natuurlijk is er (vooral tot op heden) geen enkele grond om totale kosten of omboeking toe te zeggen. U heeft toch nog helemaal geen "last" ondervonden van deze mensen? Die inderdaad overal worden neer geplempt, excuus voor het woord. Lees s.v.p. gesold. U schrijft nu wel dat u begrijpt dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen, maar dit lijkt me alleen maar politiek correcte tekst.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

puma73 schreef:Het is vandaag volop in het nieuws geweest, dus niet zo moeilijk. Is in de buurt van de Efteling.

Nou, waar staat dan , dat het om dit park gaat?
Dit is niet het enigste park, welk vluchtelingen heeft opgenomen.
Dat de Efteling nu ook aan de beurt is, wil nog niet zeggen, dat het ook daar is.
Een kleine keuze. :wink:


http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... uvel.dhtml

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2015 ... nSLX79rb-s

http://www.valkenswaard.nl/internet/noo ... 50713.html


Maar dit sluit niet uit, dat TS niet op en park wil verblijven, waar vluchtelingen zijn, dus discriminatie, de rest is weer off topic.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

stefanhouterman schreef:Dit is niet het enige park, welk vluchtelingen heeft opgenomen.
Een kleine keuze. :wink:
In onze Gemeente is ook al zo'n tumult ontstaan: de meesten tegen. Maar dan vraag ik me in gemoede af: waar moeten vluchtelingen dan blijven? De opvang is al slecht; ze worden van hot naar her gestuurd; verblijven telkens maar enige dagen op een plek om vervolgens weer als een boodschappen pakket doorgestuurd te worden. Ja, Nederland is vol: maar (niet economische) vluchtelingen moeten toch ergens (in welk land dan ook) zich veilig moeten voelen. Ja, heb zelf "onze bevrijding" nog meegemaakt, heb waarschijnlijk iets meer compassie met deze mensen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden. Natuurlijk snap ik dat vluchtelingen een dak boven het hoofd moeten krijgen. Maar verwacht dan ook een service naar gasten, middels totale kosten terug of een goede omboeking. Beide geven ze aan zijn niet mogelijk.
Waar maar plaats is worden vluchtelingen opgevangen, wat is het probleem? U snapt het zelfs :D
Waar zult u niet worden geconfronteerd met vluchtelingen??
U heeft geboekt, betaald en ga lekker daar op vakantie en geniet.
Nergens voor nodig om op voorhand al apen en beren te zien.
Als u nare ervaringen zou gaan krijgen, wat helemaal niet zo hoeft te zijn , kunt u altijd nog gaan klagen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:Waar maar plaats is worden vluchtelingen opgevangen, wat is het probleem?
TS snapt het wel, en wil zelfs bijdragen in oplossing.
TS wil geld terug , zodat hij ruimte kan maken voor extra migranten.

Lysannemg
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2015 18:23

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Lysannemg »

Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen. Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Het gaat mij dus meer om het feit dat het vakantiepark waar ik onbezorgd wilde genieten, nu het op één na grootste noodopvangcentrum wordt. Vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door puma73 »

Lysannemg schreef:Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen. Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Het gaat mij dus meer om het feit dat het vakantiepark waar ik onbezorgd wilde genieten, nu het op één na grootste noodopvangcentrum wordt. Vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren.
Het gros van de vakantieparken biedt naast huisjes aan toeristen ook huisjes aan arbeidsmigranten en soms ook nog gecombineerd met vluchtelingen. Uw reactie is waarop gebaseerd? Dat dit voor overlast gaat zorgen?

Ik vindt de reactie van Oostappen terecht en hoeven u niet tegemoet te komen. Pas als u klachten heeft kunt u bij de oostappen groep klagen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

Lysannemg schreef:Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen. Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Het gaat mij dus meer om het feit dat het vakantiepark waar ik onbezorgd wilde genieten, nu het op één na grootste noodopvangcentrum wordt. Vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren.
Maar, wie zegt dat u niet onbezorgd zou kunnen genieten? Een vriendelijke woord, mocht u een vluchteling(e) tegenkomen op het park: zoiets doet al wonderen. Krijg wel wat het gevoel dat u er bevooroordeeld naar toe gaat; dat is een slechte graadmeter. Wacht u nu eerst eens af: maar wel met een iets andere instelling dan nu, dat zal echt wel helpen. Die mensen zijn werkelijk niet voor hun plezier "all over the world" verspreid. Ook zij zouden het liefst in hun eigen land zijn gebleven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

Lysannemg schreef:.....Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden.......
Ontwikkelingen vinden plaats, dat is nu eenmaal de realiteit.

Helaas is het niet anders in Europa. We worden "overspoelt" door mensen uit andere landen met hun eigen gewoontes, gebruiken en eisen. Niet alleen in dorpen en steden, maar ook onze industrieterreinen, kantoorgebouwen, gymlocalen en vakantieparken worden er mee gevuld.
Dat vele dat niet als prettig ervaren, is algemeen bekend. Je hoeft het nieuws maar te volgen......
En dit wordt alleen maar erger, als de grote gezinshereniging gaat volgen.
Het is niet anders te constateren dat als je dit echt wilt ontlopen, zover mogelijk, je buiten Europa je vakantie moet gaan plannen. Zelfs landen met voorheen amper vluchtelingen, zoals bv Zwitserland, stromen compleet vol.......

Anderzijds, wij hebben ook enkele keren op een Landal park gezeten met "arbeidsmigranten en/of vluchtelingen" en daar nooit last van ondervonden.
Het is maar net hoe de verhouding ligt tussen de verschillende groepen bewoners, en nog belangrijker, hoe men zich gedraagt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Lysannemg schreef:Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen. Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Het gaat mij dus meer om het feit dat het vakantiepark waar ik onbezorgd wilde genieten, nu het op één na grootste noodopvangcentrum wordt. Vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren.
Wat zijn uw zorgen dan??
Dat ze inbreken bij u ?
Dat ze u na gaan fluiten o.i.d?
Dat ze in de campingwinkel gaan zakkenrollen?
Kom op zeg!
Sorry hoor, maar dit getuigt nogal van een ongegronde tunnelvisie en angst, voor wat???
Ga eens in gesprek!
U weet niets van ze af, u heeft ws nog nooit met 1 vluchteling gepraat, maar laat u beïnvloeden door ...wat...media...relschoppende demonstranten??
Het zijn nb vluchtelingen.
Ook ik heb soms wat twijfels of het i.d.d allemaal politieke vluchtelingen zullen zijn (ongetwijfeld niet ),maar dan nog?
Hier in het dorp zitten ook 500 vluchtelingen en bij mij om de hoek zitten al sinds jaar en dag Polen.
Hoe je bejegend wordt ligt aan hoe je zelf iemand bejegent, toch?
En als ik voor de hitte op Lesbos zou willen gaan , ga ik gewoon naar Lesbos op vakantie hoor.
Ze zitten in heel Europa , ook in de touristische streken , dus dan wordt u wel beperkt in uw reisbestemmingen....zucht!
En in de MM zie ik ze ook, dus daar dan ook maar niet meer shoppen? En bij de Action, de Jumbo ook.

Ik denk dat je op zo.n park mogelijk misschien eerder " last " zult kunnen hebben van Tokkies , vuurwerkgeknal, BBQ 's , dan van die vluchtelingen.
Ik wens u een fijne relaxte vakantie!
( de mens lijdt het meest door het lijden dat ie vreest )

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef: Wat zijn uw zorgen dan??
Dat ze inbreken bij u ?
Dat ze u na gaan fluiten o.i.d?
Dat ze in de campingwinkel gaan zakkenrollen?
Kom op zeg!
Sorry hoor, maar dit getuigt nogal van een ongegronde tunnelvisie en angst, voor wat???
Ga eens in gesprek!
U weet niets van ze af, u heeft ws nog nooit met 1 vluchteling gepraat, maar laat u beïnvloeden door ...wat...media...relschoppende demonstranten??
Het zijn nb vluchtelingen.
Ook ik heb soms wat twijfels of het i.d.d allemaal politieke vluchtelingen zullen zijn (ongetwijfeld niet ),maar dan nog?
Hier in het dorp zitten ook 500 vluchtelingen en bij mij om de hoek zitten al sinds jaar en dag Polen.
Hoe je bejegend wordt ligt aan hoe je zelf iemand bejegent, toch?
En als ik voor de hitte op Lesbos zou willen gaan , ga ik gewoon naar Lesbos op vakantie hoor.
Ze zitten in heel Europa , ook in de touristische streken , dus dan wordt u wel beperkt in uw reisbestemmingen....zucht!
En in de MM zie ik ze ook, dus daar dan ook maar niet meer shoppen? En bij de Action, de Jumbo ook.

Ik denk dat je op zo.n park mogelijk misschien eerder " last " zult kunnen hebben van Tokkies , vuurwerkgeknal, BBQ 's , dan van die vluchtelingen.
Ik wens u een fijne relaxte vakantie!
( de mens lijdt het meest door het lijden dat ie vreest )
Mooie klassieke reactie.

Wanneer u een huis gaat kopen met een hypotheek van 200.000 euro en u kunt kiezen tussen een huis pal naast een AZC of ergens in een doodnormale woonwijk, dan is het u om het even ?

Of proeft u dan wel enig verschil ?

TS wil vakantie-genot. En daar zeker van zijn. Vakantiedagen zijn spaarzaam en vakantiegeld ook.

Persoonlijk denk ik dat TS er niets van zal merken, maar om TS nu meteen voor bangerik uit te maken...

Gesloten