LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Realiseer je je wel dat, als je in het ongelijk wordt gesteld, dat je niet alleen die 60 euro kwijt bent, maar ook de kosten van de tegenpartij?
Waar baseer je dat op? Volgens mij blijft het bij die 60 euro.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Ik vraag me af of TS zich realiseert dat het ook gewoon een fout van het mediabureau kan zijn...
Wie moet er opdraaien voor fouten van het mediabureau? TS heeft daar geen overeenkomst mee, MediaMarkt wel.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door BL2 »

Lees, 2 tientjes op een bedrag van bijna Euro 300,00

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Jetsertje »

hans100 schreef:En ja om 19.15 uur kwam de reclame gewoon weer voorbij en hij was echt van de Mediamarkt.
Dat lijkt mij sterk, bij 538 komt reclame alleen bij het hele en het halve uur voor en niet kwart over en kwart voor. Er zijn wel radiozenders met andere reclametijden dus ik denk dat je een vergissing hebt gemaakt. Niet alleen in de radiozender, maar ook in de reclame die misschien toch wel van de Bart Smit was.

Ook alle websites en berichten hierover melden dat het om een Black Friday Deal gaat geldig tot en met 27 november. Alleen Bart Smit en Intertoys hadden een aanbieding met dezelfde prijs die ook op Cyber Monday 28 november geldig was.

Sowieso vind ik het raar dat je voor zoiets kleins zoveel moeite doet. Zelfs een oud inspreker van de reclames mailen. Het moet niet gekker worden? En als je al zou winnen, wat ik denk dat de kans zo goed als 0 is, wordt vast uitgesproken dat je het aankoopbedrag terugkrijgt als je de Playstation ook weer teruggeeft. Dan heb je geen Playstation meer en geen korting meer en bijna overal is de Playstation nu duurder dan wat jij 'm gekocht hebt. Dus zelfs als je wint, ben je nog steeds de verliezer.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

Jetsertje schreef:Sowieso vind ik het raar dat je voor zoiets kleins zoveel moeite doet.
Dat noem ik principieel.
Jetsertje schreef:En als je al zou winnen.......wordt vast uitgesproken dat je het aankoopbedrag terugkrijgt als je de Playstation ook weer teruggeeft. Dan heb je geen Playstation meer en geen korting meer en bijna overal is de Playstation nu duurder dan wat jij 'm gekocht hebt. Dus zelfs als je wint, ben je nog steeds de verliezer.
Als TS wint, ligt het dan niet meer voor de hand om alsnog het aanbiedingstarief voor aankoop te hanteren. Oftewel, twintig euro terug.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Ik vraag me af of TS zich realiseert dat het ook gewoon een fout van het mediabureau kan zijn...
Wie moet er opdraaien voor fouten van het mediabureau? TS heeft daar geen overeenkomst mee, MediaMarkt wel.
Uiteraard. Maar dat maakt het principiële punt mogelijk wel net even anders...

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou, als het een fout van het mediabedrijf is, zelfs kunnen stellen dat niet de MM, maar het mediabureau aansprakelijk is en dus voor de kosten op moet draaien.

En dat zal dus nooit gaan gebeuren. Maar de MM zal er in dat geval ook niet voor op kunnen draaien.

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Uiteraard maar probeer je nu eens goed voor te stellen dat jij de hele dag dezelfde commercial op de radio hoort en vervolgens zegt de verkoper dat het niet waar is alsof jij gek bent....Ik kan me daar niet bij neerleggen. Ik heb zo iets zots nog nooit meegemaakt en als zo'n verkoper een week later ook nog roept dat hij het heeft uitgezocht en dat de reclame van Bart Smit is.... Ik kan me daar niet zo maar bij neerleggen. Je moet het omdraaien wat is 2 tientjes nu voor de Mediamarkt. Hoe moeilijk kun je doen.....

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Even voor Jetsertje, ik heb niet exact op de klok gekeken toen ik de reclame hoorde, Ik weet wel zeker dat het op 538 was en dat het van de Mediamarkt was. Jouw verhaal is nu net waarom ik er zo boos over wordt. En inderdaad op alle sites geeft de Mediamarkt aan dat de actie tot en met 27 november 2016 loopt dat is het vervelende. ik heb ook gedacht dat het wellicht een fout van het Mediabureau is geweest maar dan nog kan ik de Mediamarkt daarop aanspreken en de Mediamarkt dan het Mediabureau. Ik heb ook niet gezegd dat ik een sterke zaak heb tenzij iemand me alsnog die commercial levert of het ook gehoord heeft en wil getuigen. Ik ben niet voor niks op dit forum aan dit verhaal begonnen. Ik heb nog 2 weken om de commercial te bemachtigen of om een bevestiging van 538 te bemachtigen dat ze op die dag een reclame voor de Mediamarkt uitzonden. Dan zal de Mediamarkt bij de geschillencommissie die reclame moeten laten horen.

stofzuigertje

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als 538 deze reclame een dag te lang heeft uitgezonden en is er een datum genoemd?

Als je zoals de plaatselijke krant de advertentie van vorige week vandaag in bus kreeg, wat doe je dan als plaatselijke slager?

Ook deze slager doet nu daarom maar beide deze week, hoewel hij dat gezien de datums in verkeerde advertentie niet verplicht is.
wel is dit kleine bedrag voor MM veel werk op deze manier dus ik zou uit coulance betalen om van gezeur af te zijn.

Vergeet niet dat naast MM ook 538 en reclame bureau wel eens een foutje maken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door BL2 »

hans100 schreef:Uiteraard maar probeer je nu eens goed voor te stellen dat jij de hele dag dezelfde commercial op de radio hoort en vervolgens zegt de verkoper dat het niet waar is alsof jij gek bent....Ik kan me daar niet bij neerleggen. Ik heb zo iets zots nog nooit meegemaakt en als zo'n verkoper een week later ook nog roept dat hij het heeft uitgezocht en dat de reclame van Bart Smit is.... Ik kan me daar niet zo maar bij neerleggen. Je moet het omdraaien wat is 2 tientjes nu voor de Mediamarkt. Hoe moeilijk kun je doen.....
Het is geven en nemen in het leven. Als je je zo druk maakt om zoiets relatief kleins, kom je nog voor hete vuren te staan in het leven. Forse lichamelijke klachten lees ik zelfs. Neem je verantwoordelijkheid richting je vrouw en kinderen en ga eens praten met je huisarts, hoe je dingen welke je tegenstaan kunt verwerken, zonder compleet in de stress te schieten. Je schrijft dat je zelfs duizelig er van wordt, dit is heel ernstig te noemen.

Mijn inziens gaat het niet om die wel of niet gekregen korting, maar is er een veel dieper (psychisch probleem ?) wat zich op deze volhardende manier manifesteert.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

hans100 schreef: wat is 2 tientjes nu voor de Mediamarkt. Hoe moeilijk kun je doen.....
Als ze alle klanten 2 tientje terug moeten geven kunnen ze de tent wel sluiten, denk je niet?


witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef: 12 januari 2017 zitting Reclame Code Commissie
17 januari 2017 zitting College van Beroep
26 januari 2017 zitting Reclame Code Commissie
9 februari 2017 zitting Reclame Code Commissie
14 februari 2017 zitting College van Beroep
23 februari 2017 zitting Reclame Code Commissie
9 maart 2017 zitting Reclame Code Commissie
Vreemd, 27 januari staat er niet tussen. Kennelijk een vergissing van TS? Zou me niks verbazen.

En ja, ik vermoedde al bij de openingspost dat er een dieper liggend iets is in het denken van de topicstarter. Alleen de reiskosten naar Den Haag zijn al hoger dan die 20 euro. Kun je wel heel principieel lopen doen, maar alleen in geld kost het al meer dan het maximaal kan opleveren.

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Jongens het is de geschillencommissie die staat hier boven niet bij........Ik heb er een uitnodiging voor gekregen. Ook hierin ben ik niet gek.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Als ze alle klanten 2 tientje terug moeten geven kunnen ze de tent wel sluiten, denk je niet?
Waarom? Een dag daarvoor werd het ding ook voor die prijs (en met volop marge) verkocht.
Het gaat hier om de mensen die, door de radioreclame, een dag te laat aanklopten.

Mucha

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door mh73 »

Wie eist bewijst, hoe gaat TS bewijzen dat die commercial op de radio was?

Als 538 zegt: we kunnen je niet helpen...

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mucha schreef: Inderdaad. Een schoolvoorbeeld van "Jezelf in de vingers snijden". Stel je krijgt die 20 euro terug van Media Markt. Maar een veelvoud daarvan hebt uitgegeven om dat te bereiken....Vind je dan dat je gewonnen hebt ?
Daar is een heel mooi woord voor... :wink:

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Hoho als je wint krijg je ook je proceskosten terug he inclusief reiskosten. De Mediamarkt heeft inmiddels die 20 euro "uit coulance" al aangeboden (stond in verweerschrift van Mediamarkt). Maar dat doen ze pas nadat ik al 60 euro aan geschillencommissie heb betaald. In die Duitse humor ga ik niet mee dan had die verkoper dat gelijk moeten doen.

Gesloten