LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door de euro is het leven niet duurder geworden...

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben die gast van 2 juni 23.16, en ik ben inderdaad een tegenstander van het referendum. Ik wil dat beslissingen in het parlement genomen worden, onder afweging van alle belangen en in samenhang met andere beslissingen. Wat heeft dat te maken met geld op de bank?
Om op jouw vraag in te gaan, beslissingen die worden genomen in ons parlement, worden genomen door mensen met een boel geld op de bank. Bij een referendum gaat mede de mening mee spelen van mensen die misschien geen geld op de bank hebben en dat zou bedreigend kunnen zijn. Geld valt geld niet aan, vandaar mijn vraag.

Grv geen geld

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

onder afweging van alle belangen en in samenhang met andere beslissingen
In jou zin geef je aan alle belangen, mijn stelling is, dat dit nu juist niet gebeurd in ons lief gekozen parlementje. Waarom moeten mensen op de werkvloer op nul blijven en wil men de door jouw zo gekoesterde parlementsleden een salarisverhoging van 50%, die euro!!
Grotendeels wil de Nederlandse bevolking die rot euro niet, grotendeels wil de Nederlandse bevolking ook niet dat men in Den Haag de salarissen gaat verhogen.
Dus een referendum zou in dit geval wel een negatief uitvallen, dit in afweging van enkele belangen.
Als salaris moet het met 2,2 verhoogt worden om koopkracht te behouden en de ministers proberen in deze het goede voorbeeld te geven en jij vind dit democratisch???

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry voor gast bedoeld 16.06
Voor deze reactie, wanneer jij net als ik 10 miljoen in Nederland aan geld en bezittingen heb en in het buitenland ook nog een redelijk bedrag hebt staan, dan praat jij ook totaal anders.
Je laat je het in iedergeval, net als ik, het niet afpakken voor zaken, zaken waarvoor de 'ander' zijn verantwoordelijkheid moet kennen en ook zijn zorg moet dragen.
Ik ben tenslotte St. Nicolaas niet, dat is trouwens pas op 5 december.

Grv K.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom moeten mensen op de werkvloer op nul blijven
Ach, die blijven vaak helemaal niet op nul. Als je onder een CAO valt krijg je gewoon je periodieke verhoging als die in de CAO is afgesproken; je gaat bijvoorbeeld van schaal 4-5 naar 4-6. Weliswaar zijn de bedragen niet hoger dan vorig jaar, je pakt wel je periodiek.

(helaas val ik zelf niet meer onder een CAO; maar ik weet uit eigen ervaring hoe het werkt.)
en wil men de door jouw zo gekoesterde parlementsleden een salarisverhoging van 50%, die euro!!
Er is niemand die voor parlementsleden een salarisverhoging heeft gevraagd hoor.

Maar door al dit geklets gaan we de echte vraag uit de weg. Ik ben tegen referenda. MAG IK DIT VINDEN? Zo ja, waarom moeten er dan beschuldigingen over geld en zo komen die nergens op slaag. Zo nee, zeg dan eerlijk dat we op dit forum geen vrijheid van meningsuiting kennen.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het met bovengenoemde helemaal eens, o.a. de loonkosten zijn in Nederland ook veel te hoog!
Gelukkig hebben we met de invoering van de euro, deze hoge loonkosten weer redelijk weten te matigen.

Grv een blijde Nederlander (met euro's)

ronald.z

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door ronald.z »

hoezo stemmen! ze doen toch waar ze zin in hebben ik heb niet om deze regering gevraagd en dan kun je wel schrijven stem op die of die maar het is een pot nat en inderdaad wil ik de gulden ook terug opgerot met die euro!!![/quote]

ronald.z

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door ronald.z »

hoezo stemmen! ze doen toch waar ze zin in hebben ik heb niet om deze regering gevraagd en dan kun je wel schrijven stem op die of die maar het is een pot nat en inderdaad wil ik de gulden ook terug opgerot met die euro!!!

ronald.z

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door ronald.z »

hoezo stemmen! ze doen toch waar ze zin in hebben ik heb niet om deze regering gevraagd en dan kun je wel schrijven stem op die of die maar het is een pot nat en inderdaad wil ik de gulden ook terug opgerot met die euro!!!

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben tegen referenda. MAG IK DIT VINDEN?
Dus jij vind:

Als er elders belangrijke beslissingen worden genomen, of zaken waarbij toch duidelijk gesmeten gaat worden met geld, bemoeienissen of inzet van onze kinderen in oorlogsituatie's e.d., moet dan de Nederlandse bevolking worden onthouden om zich hierover uit te spreken bij bijvoorbeeld referendum???

Dit vind ik toch zielig en er hierbij komt maar een belang bij mij op, en dat is eigen belang, trouwens ook dit is mijn recht van vrije meningsuiting!

Willem de Naaier

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Willem de Naaier »

Ik vind het heel goed die euro, dit i.v.m. de Europese eenwording. Ja de een heeft meer last van koopkrachtverlies dan de ander, maar onze Peter Jan zal dit in de toekomst wel weer recht zetten.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ja die euro, de rijken worden niet armer en de armen niet rijker, als dit niet sociaal en democratisch is, weet ik het niet meer.

Joris

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Joris »

afweging van alle belangen en in samenhang met andere beslissingen. Wat heeft dat te maken met geld op de bank?
Niets, maar wel met geld (en waar dat geld dan ook op staat, doet niet ter zake).

Of toch nog steeds de indruk, dat huidige parlementaire beslissingen genomen worden op basis van, solidariteit, menselijkheid, Humanitaire overwegingen, aan m'n hoela.
Economische waarden, wat kost het (of wel euro euro euro)

lily

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door lily »

:twisted: :( nou iedereen lult want we zeggen allemaal dat de euro ons nekt
een dagje met de kids weg nou je bent een fortuin kwijt.
alles wat eerst in guldens was is nu gewoon in euro(2gulden is 2 euro geworden)
mensen die het nog best goed hadden metnog gewoon guldens
moeten het nu heel rustig doen.
maar ja het spreek voorzich kijk nu hoeveel er hun huis MOETEN verkopen
omdat ze het niet meer kunnen betalen
ik vindt het SCHANDALIG dat ze dit ons aan hebben gedaan(een gewone burger)
i vote for guldens back :lol:

Bo

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Bo »

Waarom al dat gepraat over de euro, mensen die veel geld hebben maakt het toch helemaal niet uit. Dus, ook de politici niet. Simpel toch. :oops: :idea:

sponsbob

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door sponsbob »

Niet al teveel nagedacht over dit onderwerp 'Bo',anders moet je toch snel weer terug naar de schoolbanken,en als je daar nog in zit dan wat beter opletten!!!
Want de opmerking die jij maakt dat het de rijken allemaal toch niets uitmaakt slaat de plank volledig mis,iedereen is namelijk gebaat bij een gezonde economie,een maatschapij waar in alle lagen geld word geconsumeerd.
Want als je jou stelling blijft verdedigen zal het vroeg of laat iedereen raken.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door bushalte »

GA NIET MEER PINNEN MAAR HAAL HET GELD PERSOONLIJK BIJ DE BANK!

JE GAAT TOCH NOOIT 4X NAAR DE BANK???
MAAR 4X PINNEN GAAT MAKKELIJKER

pj de Heer

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door pj de Heer »

DE HEER geeft en de Heer neemt.
Met de invoering van de EURO heeft de HEER besloten alles zo duur te maken zodat er weer een behoorlijk onderscheid komt tussen ARM en RIJK.
De HEER blijft doorgaan totdat er weer een behoorlijk rangen en standen systeem is.
Dus de rijken worden steeds rijker en de rest steeds armer.
De rijken spreken hierover en vertellen u beter dit dan een derde wereldoorlog om nieuwe orde te scheppen.
De niet rijken worden de SLAVEN van de maatschappij.
Over enkele jaren worden zij die niet kunnen werken opgeruimd door middel van een spuitje, zo ook voor hen die dan de leeftijd van 65 jaren hebben bereikt.
Dit alles staat ons nog te wachten omdat de rijken steeds rijker willen worden.
ZO SPREEKT DE HEER. :roll: :roll: :roll: :D :D :shock: :shock:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

DE HEER zal nooit zò spreken. Wel eens aan de duivel gedacht?

Gij zult niet begeren!

JR

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door JR »

Net voor de euro verdiende ik rond de 2600 gulden.
Nooit in het rood gestaan, kon ik me van alles veroorloven.
Nu, ondertussen promotie gemaakt, heb ik 1700 euro p/m.
Bijna elke maand kom ik geld tekort.. zelfs een lening moest
van pas komen om wat gaten te dichten... Er is (nog) niets
veranderd in mijn levens stijl. Hoe zou dit kunnen? De euro? :?:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

JR
Gast

Geplaatst op 23 Nov 2004 11:14 door JR


--------------------------------------------------------------------------------

Er is (nog) niets
veranderd in mijn levens stijl. Hoe zou dit kunnen? De euro?
Ja hoe zou dat nou kunnen. Zou je misschien het geld verkeert uitgeven, jezelf rijkrekenen met je inkomstenverhoging. De euro is het beslist niet, wel gemakkelijk trouwens als je je eigen tekortkomingen weg kan schuiven naar ons nieuwe geld.

Gesloten