LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door BL2 »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:Da's wel heel makkelijk geredeneerd... waar blijkt uit dat een aanbouw geschikt moet zijn om een steiger te kunnen dragen?
Iig vond die aannemer in het OP dat.
In de OpeningsPost wordt geheel niet gesproken over een uitbouw, wel stelt de TopicStarter dat in een andere post, en niet de aannemer.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:Da's wel heel makkelijk geredeneerd... waar blijkt uit dat een aanbouw geschikt moet zijn om een steiger te kunnen dragen?
Iig vond die aannemer in het OP dat.
Je logica is onnavolgbaar Chris. Net als je link trouwens. TS zegt zelf alleen het onderstaande. Op basis daarvan begin jij over aansprakelijk stellen, over verborgen gebreken, over een aannemer die iets gezegd zou hebben... en niets daarvan wordt door de casus en de bekende feiten ondersteund.

TS, laat dit soort adviezen links liggen, die brengen je alleen maar in de problemen.
mamo75 schreef:Een van de bedrijven ben ik langs geweest vandaag en de situatie geschetst van oa de uitbouw van de onderburen die niet belast mag worden en eventuele steiger constructies daarom heen. Wat zou een steiger constructie die een uitbouw van 2 a 3 meter diepte moet ontzien qua gewicht en 1 verdieping hoog is moeten kosten?

stofzuigertje

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op een op begane grond serre met kunststof platen kan ik alleen de kat laten lopen!

Ja, dan moet er een dure speciale steiger overheen en ook die eventuele deuren moeten bereikbaar blijven.
Daarom mijn voorstel zoals vele flats van vele verdiepingen die vaak van binnenuit vervangen moeten worden.

In Sint Petersburg, met harde wind en 16 hoog gewoon van binnenuit geplaatst.
Dit waren kunststof kozijnen zonder aanslag omdat die met stelkozijn naast duurder ook eerst naar buiten moeten en weer terug wat gevaarlijk is.

Zij verwijderde oude kozijn.
Daarna aanslag blok links en rechts.
Daar kozijn tegen aan gezet, met compriband uit koelkast op kozijn geplakt zodat langzamer uitzet voor stellen.
Dan controleren en afstellen en kitten met sanitair kit om de compri band te beschermen en in wateren te voorkomen.

Alles van binnen uit en dan pas de draai ramen plaatsen.
Daar zijn vaste ramen verboden, laatste goede van Stalin, en zo is glazenwasser niet nodig.

Ja, ik leerde hoe ik steigerloos elk raam van binnenuit kan plaatsen.
Bespaarde veel kosten en werk.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door BL2 »

Je bent echt van alle markten thuis, Stofzuigert. Welk probleem ook op het forum langs komt, je weet precies hoe het moet worden opgelost, en altijd aangevuld met eigen praktijkervaring, of het nu vanuit Delft is of Sint Petersburg :shock: . U moet een druk en bewogen leven lijden........

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Echt, stofzuiger, wat zou de wereld zijn zonder jou! ;)

mamo75
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2017 21:42

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door mamo75 »

Hier een update, ik heb de duurdere offerte gekozen vandaag.
Die was 250€ duurder (na onderhandelen, was eerst ruim 900€ duurder) dan het bedrijf zonder vooraf opgegeven of indicatieve verwachte steiger kosten.
Daarnaast had ik een beter gevoel bij het bedrijf dat een hogere prijs offreerde.

Het is een dermate groot bedrijf dat ik vermoed dat ze hun eigen steigers hebben.

De uitbouw van mijn onderburen is niet geschikt om veel gewicht te dragen, hooguit mag ik er op staan met een grote gewichtsverdelende plank onder mij.
Ze waren dan ook blij dat ik meldde dat er een steiger komt die hun uitbouw ontziet.
Een goede relatie met mijn buren is mij heel wat waard.

Groet
Martijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door kweenie »

Klinkt als een verstandige keus. Overigens zitten de kosten natuurlijk niet alleen in de steiger zelf, maar ook in de tijd voor het opbouwen en afbreken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nog even martijn over de VVE en hun rol in deze, wat de VVE ook besloten heeft in het verleden, je kunt de kosten wel degelijk op hen verhalen, de splitsingsakte en de wet en het modelreglement gaat boven elk vergaderbesluit tenzij dit is aangepast bij de notaris en ik vermoed zomaar dat men dit niet gedaan heeft, bovendien moet er aan dit vergaderbesluit een gekwalificeerde meerderheid ten grondslag liggen, besluit is dan ook zeer waarschijnlijk niet rechtsgeldig, als ik je was zou ik even wachten met ondertekenen van welk kontrakt dan ook en de VVE in de gelegenheid stellen, doe dit schriftelijk binnen 14 dagen, om de kozijnen te laten vervangen...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:besluit is dan ook zeer waarschijnlijk niet rechtsgeldig, als ik je was zou ik even wachten met ondertekenen van welk kontrakt dan ook en de VVE in de gelegenheid stellen, doe dit schriftelijk binnen 14 dagen, om de kozijnen te laten vervangen...
Best een snelle conclusie :shock: en los daarvan: TS kiest duidelijk voor een goede relatie met zijn buren, maar zou wel het mes op de keel van de VvE -en dus zijn buren- moeten zetten?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

@Hawk-Eye
Mijn complimenten met je reaktie; maar 'de wet'??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
Hawk-Eye schreef:besluit is dan ook zeer waarschijnlijk niet rechtsgeldig, als ik je was zou ik even wachten met ondertekenen van welk kontrakt dan ook en de VVE in de gelegenheid stellen, doe dit schriftelijk binnen 14 dagen, om de kozijnen te laten vervangen...
Best een snelle conclusie :shock: en los daarvan: TS kiest duidelijk voor een goede relatie met zijn buren, maar zou wel het mes op de keel van de VvE -en dus zijn buren- moeten zetten?
Door dit soort "goedbedoelde" adviezen van omstanders lopen zaken vaak uit de hand.

TS wil de relatie met zijn buren graag goed houden, kiest weloverwogen voor een bedrijf waar hij vertrouwen in heeft en dan vinden we toch weer een puntje om een conflict te genereren ?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door BL2 »

Met als gevolg een verstoorde realtie met de VVE (lees, alle omwonenden in het complex) en een VVE welke beslist met meerderheid van stemmen dat de kozijnen van TopicStarter nog best een paar jaren mee kunnen !

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kozijnen vervangen, steiger nodig?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kan allemaal wat jullie zeggen behalve natuurlijk als de kozijnen echt aan vervanging toe zijn of als TS, met instemming van de VVE-vergadering ervoor kiest om ze toch zelf te betalen...

als je het tweede bericht leest staat er dat de VVE heeft besloten enz... kan zomaar zijn dat TS de reglementen hier omtrent niet voldoende kent en dus staat het een ieder vrij om hem hierop te wijzen, dat jullie gelijk van een "slechtere relatie" uitgaan als iemand zijn recht haalt vind ik een beetje kort door de bocht, TS betaalt bovendien gewoon mee aan zijn eigen kozijnen...

men betaalt per maand een bedrag aan de kas van de VVE en deze is juist bedoeld voor dit soort zaken, dat behoort in ieder geval een bestuur te weten net als de eerdere zaak die ik al aangaf omtrent besluitvorming en reglement...

Gesloten