LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mucha

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door witte angora »

Jetsertje schreef:
Net zoals een stijgend waterpijl door de opwarming van de aarde. Nou, die wetenschappers hebben zeker niet opgelet want bij warmte verdampt water dus de zee zou juist leeg moeten lopen..
Ik snap de theorie wel achter dat stijgende waterpijl. Al het ijs op de polen dat smelt en zo. Maar weet je? Op een gegeven moment is dat ijs op. En dan komt er niks meer bij omdat er niks meer is. Hooguit dat het zeewater een fractie uitzet omdat ook dat warmer wordt. Maar voordat dát zover is? Dan moeten er nog aardig wat steenkolen de lucht in.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

breien schreef:Er zijn goede psychiaters die je vast kunnen helpen...(geen propaganda)
Die waren in het guldentijdperk vast ook goedkoper. :D[/quote]
Waarschijnlijk vergoed door het ziekenfonds.[/quote]

Als je het geluk had minder dan modaal te verdienen. Verdiende 1 gulden meer dan werd je in alle gaten genaaid omdat je een particuliere verzekering moest hebben.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

John van Drongelen schreef:De AOW leeftijd wordt elke keer verhoogd.
Wat is de volgende stap?werken tot je dood?
De gemiddelde levensverwachting toch ook? En als je dood gaat op 50, dan werk je toch ook tot je dood?

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Alle nutsbedrijven,die zijn geprivatiseerd zijn slechter geworden: kijk maar eens naar de NS en PostNL.

Begin jaren 90 betaalden we 1 gulden en 60 cent voor een liter benzine.
Nu is dat ruim €1,60.

Waarom wordt alles steeds duurder?

Mucha

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door mh73 »

John wil terug naar de tijd dat men nog uitbetaald werd in zout denk ik. Vroeger was alles beter, toch?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door olaf79 »

John van Drongelen schreef:Alle nutsbedrijven,die zijn geprivatiseerd zijn slechter geworden: kijk maar eens naar de NS en PostNL.

Begin jaren 90 betaalden we 1 gulden en 60 cent voor een liter benzine.
Nu is dat ruim €1,60.

Waarom wordt alles steeds duurder?
Niet alles. Ik betaalde voor een simpele instap pc in 1999 3500 gulden. Nu heb je die voor 350 euro. Een belletje naar Duitsland kostte 1 gulden en 45 cent per minuut. Nu is dat soms gratis en gemiddeld ongeveer 6 cent. Gebeld worden in duitsland kostte 1 gulden en 65 cent. Nu is dat meestal gratis en gemiddeld 4 cent.

Ook smartphones, tv's, fietsen en auto's worden steeds goedkoper als je vergelijk met wat ze nu kunnen en wat vroeger. Ga zo nog even door.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door kuklos »

John van Drongelen schreef:Waarom wordt alles steeds duurder?
Een bord voor je kop is schijnbaar nog steeds gratis.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Niemand ontkent mijn topic of komt met argumenten om het te ontkrachten.
Vanavond in Radar Extra de gevolgen van de veranderende arbeidsmarkt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat valt er te ontkennen of ontkrachten? Je poneert twee feiten, dat er ontslagen vallen bij Blokker en dat het goed gaat met de economie. Dat zal niemand willen ontkennen.

Volgens mij ben je zelf degene die die feiten in twijfel trekt. Als iemand argumenten ​zou moeten aanvoeren, dan ben jij dat dus.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Zou John iedereen hebben geblokkeerd en nu denken dat hij als enige in dit topic reageert? Of zouden de uitlaatgassen van zijn brommer de hersenen hebben aangetast waardoor normaal reageren niet meer mogelijk is? Ik denk dat we het nooit zullen weten.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Moneyman »

John van Drongelen schreef:Niemand ontkent mijn topic of komt met argumenten om het te ontkrachten.
Lees anders je eigen topic eens door... :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik snap nu hoe Jumbo zoveel reclame kan maken: uitbuiten die werknemers!
Jumbo is (NEE EN IK WERK ER NIET) zo'n beetje de best betalende van alle supermarkt distributiecentra.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bprosman schreef:
Ik snap nu hoe Jumbo zoveel reclame kan maken: uitbuiten die werknemers!
Jumbo is (NEE EN IK WERK ER NIET) zo'n beetje de best betalende van alle supermarkt distributiecentra.
En ik hoor van een van mijn leerlingen die bij Jumbo werkt dat hij geacht wordt onbetaald in de kantine rond te hangen als de vrachtwagen met de levering laat is..... Appie is ook een vreselijke werkgever, en dat zal voor meer supermarkten gelden, en dat goed betalen klinkt leuk, maar als jij verplicht onbetaald aanwezig moet zijn op je werk is dat niet het zelfde als goed betaald worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door bprosman »

Appie is ook een vreselijke werkgever, en dat zal voor meer supermarkten gelden, en dat goed betalen klinkt leuk, maar als jij verplicht onbetaald aanwezig moet zijn op je werk is dat niet het zelfde als goed betaald worden.
Ergens anders solliciteren ? Hema ( in Den Bosch) kun je zo terecht, pizza koeriers betalen ook niet slecht (+fooi) .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bprosman schreef:
Appie is ook een vreselijke werkgever, en dat zal voor meer supermarkten gelden, en dat goed betalen klinkt leuk, maar als jij verplicht onbetaald aanwezig moet zijn op je werk is dat niet het zelfde als goed betaald worden.
Ergens anders solliciteren ? Hema ( in Den Bosch) kun je zo terecht, pizza koeriers betalen ook niet slecht (+fooi) .
Voor mijn leerlingen? Ik werk gewoon als docent. :wink:
Punt is overigens dat werkgevers kinderen (en volwassenen die geen kant op kunnen) willens en wetens uitbuiten door de CAO te schenden. Dit gebeurt bij supermarkten op grote schaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik had het ook over je leerlingen :-) Mijn zoon moet vanwege (medische) omstandigheden een jaar of 2 vullen met baantjes ipv studie. Die print een stuk of 10 CV's uit , gaat de stad in en komt altijd wel met een baatje thuis, hij is wel iets ouder (19).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Klagen over werkgevers en salaris is een beetje onzin eigenlijk. Als mensen denken dat ze meer waard zijn dan wat ze krijgen, waarom werken ze er dan nog? En als je niks anders kunt krijgen is wat je krijgt kennelijk de marktwaarde.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Klagen over werkgevers en salaris is een beetje onzin eigenlijk. Als mensen denken dat ze meer waard zijn dan wat ze krijgen, waarom werken ze er dan nog? En als je niks anders kunt krijgen is wat je krijgt kennelijk de marktwaarde.
De kinderen zijn niet weerbaar. Ze zijn pas 15-17 en weten niet hoe ze voor hun rechten moeten opkomen en zijn dan nog vaak bang om eruit geknikkerd te worden. Voor hun 10 anderen. Dat is wél een probleem. Die CAO is er niet voor niets, en als ik terugkijk naar de appie waar ik heb gewerkt zijn die praktijken aan de orde van de dag. Creatief boekhouden met uren om medewerkers uit loon en pauzes te naaien, weigeren overwerk uit te betalen door het gewoon niet te registreren maar wel te eisen dat het werk wordt afgemaakt... Ga zo maar door.

Ik heb, als volwassene met een vast contract, ook wekelijks ruzie moeten maken waar klanten bij stonden, alleen maar omdat de leidinggevenden vonden dat ik "geen recht" zou hebben op pauze omdat ze mijn uren anders hadden opgeschreven. Soms werd het ook gewoon geweigerd. En wat doe je dan? Weglopen bij je kassa of balie en op staande voet ontslagen worden? Nee, dat compenseren er genoeg dus op een andere wijze.

Gesloten