LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dylan1993
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2017 00:49

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Dylan1993 »

Mediabrothers schreef:Als iemand nu eens idd een paar gegevens achterlaat van deze [naam door Moderator verwijderd] , dan kan de rest ook gaan rondbellen en mailen.
Al denk ik dat het weinig meer uithaalt.
Anyway, als je de gegevens hebt zet ze dan even op Facebook. Daar is ook al een Topic over Potatopirate
Bedankt alvast !!!
Kun je even link sturen van dit topic?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Skorpjja schreef:Ik zou wel als klant terug komen misschien, maar dan wil ik eerst mijn geld terug ontvangen van mijn gecancelde order.

Dus als ik morgen ook mijn geld terug heb, laat ik het hier weten.
Je zou serieus overwegen om goederen te bestellen bij een winkel die vertaald de 'Aardappel Piraat' heet? En wiens website het volgende vermeldt:
Beste Bezoeker,

Wij hebben een storm aan bezoekers gehad en ons systeem kon dit simpelweg niet aan. Wij waren onderbemand. Wij zijn momenteel de website, het bestelproces en het Track & Trace systeem aan het updaten.

Gecancelde orders worden binnen 5 tot 10 werkdagen terugbetaald. Dit conform algemene voorwaarden.

De niet gecancelde orders worden zo snel mogelijk uitgeleverd. De geschatte levertijd is 14 dagen.

Sorry voor de commotie die is ontstaan. Dit betreuren wij. Op Tros geven wij ook een uitgebreide reactie.


Bedankt voor het vertrouwen en het geduld.
Overigens geeft de website van Thuiswinkel.org sinds gisteren een waarschuwing: http://www.potatopirate.eu is geen lid van Thuiswinkel.org

Edwinh74
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:20

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Edwinh74 »

Ik zou ook graag contact gegevens krijgen , desnoods via privé bericht

Ferry1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017 13:39

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Ferry1988 »

Ik heb ook problemen met [naam door Moderator verwijderd] .
Nu weet ik precies waar die woont als die niet voor vrijdagavond reageert zal ik ook alle gegevens die ik heb online zetten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ferry1988 schreef:Ik heb ook problemen met [naam door Moderator verwijderd] .
Nu weet ik precies waar die woont als die niet voor vrijdagavond reageert zal ik ook alle gegevens die ik heb online zetten.
En dat mag dus niet.

Marielle de vet
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2017 13:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Marielle de vet »

Ik heb graag zijn gegevens.. [email protected]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: verwijderde quote

Mark1964
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2017 07:31

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Mark1964 »

Ik denk dat [naam door Moderator verwijderd] samen met [naam door Moderator verwijderd] van
MultiMediaExpert van onze centen op een zonnig eiland lekker een drankje aan het doen zijn, en zich rot lachen........

Mediabrothers
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2017 09:21

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Mediabrothers »

Hallo gedupeerden,
Ik zou graag nogmaals willen vragen om er veel werk van te maken allemaal, en gegevens te delen via dit forum. Samen staan we sterker !!
Mag ook graag via een PB naar verschillende personen.

Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

Inmiddels zijn we vanaf maandag bezig om toch signalen af te geven.
Er wordt misschien het een en ander toegezegd door [naam door Moderator verwijderd] en anderen, maar ons vertrouwen zijn ze kwijt en ons geduld is op!
Zo is door ons de kvk en de belastingdienst al ingelicht en hebben we onze rechtsbijstand ingeschakeld (actie afgelopen maandag). De eerste brief is de deur uit (maar de vraag is of deze wel bij de juiste persoon terecht komt natuurlijk).
Ook hebben we aangifte gedaan en is de politie nu aan het bekijken hoe ze dit gaan oppakken. Samen staan we sterk, dus misschien zijn er meer mensen die dezelfde stappen kunnen en willen ondernemen.
Als jullie het prettig vinden mag je altijd contact met ons zoeken middels email: [email protected]

Salihaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2017 21:45

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Salihaa »

Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand nog nieuws? Heb zelf ook een electrische fiets Sparta besteld van €499,- en betaald op maandag 4 september 2017 voor mijn dochter, heb toen al meerdere keren gemaild de emails kunnen niet verzonden worden en daarna contact gezocht via Whatsapp, maar helaas tot heden geen reacties!!!!

Stuut3006
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 13:40

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Stuut3006 »

28 augustus iets besteld en betaald. Toen nog contact met [naam door Moderator verwijderd] gehad. Maandag 4 sept. ook contact met [naam door Moderator verwijderd] gehad en hij beloofde mij dat ik de bestelling voor het einde van de week in huis had.
Gisteren ontdekt dat de site offline was. 's Avonds contact met [naam door Moderator verwijderd] gehad. Met een heel verhaal wilde hij beweren dat er 's nachts div.busjes van DHL op pad gingen met bestellingen en dat de site vrijdagochtend weer in de lucht zou zijn en dat er dan een telefoon zou zijn waarop je kon aangeven dat je het geld terug wou. Vanmorgen was de site nog niet in de lucht. [naam door Moderator verwijderd] toen weer gebeld. Hij had weer het grootste woord dat de site meteen overbelast was. Ik heb toen gezegd dat ik het geld terug wou. Ik heb toen een emailadres van hem gekregen waar ik het betalingsbewijs na moest zenden. Volgens alle gegevens op internet is het een groot spinnenweb. Hij heeft div.holdings. Waarbij hij ook een oud adres gebruikt. Deze mensen hebben wij gesproken. Zij krijgen ook nog veel geld van [naam door Moderator verwijderd] .
Heb ik maandag mijn geld niet terug dan ga ik zeker aangiften doen. Heb vandaag ook al contact gehad met de politie hierover.

cas-online
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:18

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door cas-online »

Reageren op mails blijven uit. Daarmee is het vertrouwen weg. Beloftes via via hier in het topic gedaan zijn niet echt concreet. Beter zou zijn om persoonlijk te reageren op de mail. I.i.g. is mijn rechtsbijstand op de hoogte en zullen mij vanmiddag adviseren over te nemen stappen.
Het merkwaardige is dat hij enig aandeelhouder is van elke bv maar claimt geen toegang te hebben tot zijn eigen bankrekening.
Dit is dan weer geen ondenkbaar scenario. Ik heb dit zelf meegemaakt in een BV waarbij de bankrekeningen in de BVi io fase waren geopend, op dat moment kon dat niet op naam van de BV io fase. In mijn geval waren ze geopend door een derde partij die betrokken was in de oprichting.

Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen van de reageerders hier.

Aniek1981
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2017 20:06

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Aniek1981 »

Inmiddels is er een groepsapp opgezet voor de gedupeerden. Op deze manier kunnen we snel gegevens uitwisselen en actie ondernemen. Stuur maar een bericht naar [email protected], zet hierin jouw mobiele nummer, dan voeg ik je toe!

Miranda_T
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 15:39

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Miranda_T »

Dag mede gedupeerden,

Ook ik zou graag de gegevens van [naam door Moderator verwijderd] willen ontvangen.

Inmiddels aangifte gedaan, maar wil graag mijn geld terug. Mocht ik de gegevens van [naam door Moderator verwijderd] hebben en ik ontvang mijn geld terug dan krijgt diegene die mij als eerste de gegevens van [naam door Moderator verwijderd] geeft een bedrag van 75 euro!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 00:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: ongefundeerd

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is er iemand die iets ontvangen heeft.
Gezien het feit dat er iemand uit China achter zit denk ik dat je Chinese namaak rotzooi krijgt als je al wat krijgt.
Kijk maar eens in dit forum naar garagebedrijf de Goudvis waar je schoenen kon bestellen. I.p.v. merkschoenen krijg je Chinese imitatie prut.

fransvandaelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2017 14:19

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door fransvandaelen »

Hier Frans van Daelen namens Potatopirate. Vanochtend 8/11 is begonnen met terugbetalen aan mensen die hun geld hebben teruggevraagd. Ik heb hier zelf betaalopdrachten van te zien gekregen. Echter gebleken is dat men tot nog toe geen juiste vervoerder had aangetrokken (24/7 ipv transporteurs die dagen nodig hebben om te plannen). Dit is een grove beginnersfout. Maandag 11/9 wordt al wat nog niet geleverd was breed opgepakt. Het kan zijn dat men zijn geld terug heeft terwijl een bestelling wordt afgeleverd. Dan staat het iedereen vrij om alsnog de rekening te voldoen. Maar als ik jullie was zou ik zeggen Potato bekijk 't maar. Ik zal mij echter ook persoonlijk inspannen om dit karwei te klaren.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Hopen mag, maar persoonlijk kan ik geen enkele reden bedenken of teruglezen dat ook maar enigzins de indruk wekt dat er iets van het verhaal klopt. De indruk die gewekt wordt (groot bedrijf, personeel aantrekken, orders niet aankunnen, chinese partners etc) strookt op geen enkele wijze met de amateuristische uitleg en het taalgebruik.

Lijkt mij een geval van iemand die er heel snel achter gekomen is een grove fout gemaakt te hebben, en dat snel geld verdienen toch tegenvalt. Dat klanten nog hoop houden dat er stiekem toch een groot bedrijf achter zit waarbij het intern communicatief wat verkeerd gelopen is lijkt mij vergeefse hoop. Als dit bedrijf zo groot is als het zich voordoet heeft het ook een professioneel iemand om een verklaring af te leggen. Werkelijk waar niets klopt met hoe een bedrijf in de praktijk werkt.

De enige kans voor deze meneer om er zonder veel schade van af te komen is om als de sodemieter iedereen terug te betalen en zich daarna heel stil houden. En hopen dat hij niet de verkeerde bedrijven (docdata) en personen tegen de schenen geschopt heeft want dit kan voor hem wel eens een heel lang staartje krijgen.

Mijn vermoeden is dat het 1 persoon (onder de 20) is die handig is met websites bouwen, echter de gevolgen van zijn actie totaal onderschat heeft. Als de sodemieter dus iedereen terugbetalen en hopen dat het met een sisser afloopt. Zoniet, dan kan dit je wel eens de rest van je leven gaan achtervolgen. Wees verstandig!

- servers overbelast, enorme vraag niet aankunnen, dhl 's nachts voor je op pad. Dan ben je toch van de categorie bol.com of coolblue. Werken met whatsapp, 06-nummer, gefantaseerde ordernummers die zo door de mand vallen etc...beginnersfouten bij je eerste webshop. Tjongejonge. Ik ben eigenlijk meer verbaasd over de klanten die nu nog hoop houden dat dit goed gaat komen. #realitycheck

gedupeerde.1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 16:47

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door gedupeerde.1 »

nog even een vraag. hoe kan ik mijn geld terug vragen als ik mijn verstuurde mailtjes naar potato pirate steeds terug krijgt?

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door gewicht »

Skorpjja, dus horen wij niets want je bent je geld kwijt. Alleen de naam al "Potatopirate" dat spreekt toch boekdelen.

Miranda_T
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 15:39

Re: Iemand bekend met Potatopirate.eu?

Ongelezen bericht door Miranda_T »

Ook mijn vraag is hoe ik mijn order kan cancelen zodat ik mijn geld terug krijg!

[naam door Moderator verwijderd] WIL JIJ HIEROP ANTWOORDEN!!! Want mailen lukt niet, website is uit de lucht en reageren op berichtjes gebeurd niet!

Gesloten