Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon afwachten wat zij nu gaan doen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je nog in de plus uitkomt, betaal dan het restant. Kunnen ze daarna in de @#€& zakken.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Ja bedoel in de plus in de zin van ik krijg van hun dus eigenlijk in de min haha. Maar het is toch bizar dat een Nederlands incasso bureau mee gaat in de praktijken van Saldodipje welke niet conform Nederlands recht werken? Of ben ik nou gek

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is niet aan het incassobureau om daar over te oordelen.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Weten jullie of trust and law ook brieven stuurt? Of alleen eerst per e-mail?

Geennaam1991
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023 17:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Geennaam1991 »

lisa12345 schreef:
12 sep 2023 22:36
Weten jullie of trust and law ook brieven stuurt? Of alleen eerst per e-mail?
ooit een mail, daarna ook een brief in de bus. verders niks meer van gehoord.

kreeg zondag deze mail vanhun
<[email protected]>

Datum : 10/09/2023
Inzake : Saldodipje SL – ES 39004 Santander
Betreft : F Microloan SD (PG) - 27/09/2021 - 150.00 EUR // F Loan expenses - 27/09/2021 - 0.74 EUR // F Total of payments received - 27/09/2021 - 0.00 EUR // F AR_daily_Interest - 27/09/2021 - 35.00 EUR
Dossiernummer : 3780 – 318306

Hoofdsom (zie detail in kader bovenaan) 185,74 Eur
TOTAAL 285,74 Eur

wat veel minder is dan wat trust and law wouden verekenen

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Ah oké, na hoelang kreeg je deze brief?

Geennaam1991
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023 17:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Geennaam1991 »

deze kreeg 10 september op zondag via de email. wss zo een 5/6 maanden later.

lisa12345
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2023 18:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lisa12345 »

Maar jij kreeg eerst ook een email? Na hoelang kreeg je dan een brief per post? Gelijk met de e-mail of later pas?

J.A.P.
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2023 11:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J.A.P. »

raonic schreef:
25 aug 2023 08:57
Charizard800 schreef:
24 aug 2023 08:59
Hoi, Ik krijg nu mails van het incasso bedrijf trust and law. Ik heb geredeneerd met de boetes die ik heb betaald, en ik zou een bedrag van rond de 2000 euro terug moeten krijgen. Nu staat er nog een rekening open van 2235 euro. Maar met aftrek van de boetes zou ik geld toe moeten krijgen. Heeft iemand anders ervaring met dit incasso bureau?
Hallo

Stuur naar trust and law per mail dat je de overeenkomst nietig verklaard omdat ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent leningen houden.
Dat je bij de vorige leningen betaalde onwettige boetes verekend met de openstaande hoofdsom.
Dat je hierover niet in discussie wil en als zij er anders over denken ze hun gelijk moeten halen via de rechtbank.

Trust and Law zal dan je dossier sluiten en teruggeven aan saldodipje.

En dan moet je 5 jaar wachten en is het verjaard.

Saldodipje dagvaard je niet.

Je geeft aan dat je meer boetes (die onwettig zijn)hebt betaald als de hoofdsom dus hoef je niks te betalen.

Sommige leden hier kunnen inderdaad niet normaal reageren en vinden het schijnbaar heel normaal iemand 158 pagina's door te laten lezen.
Negeer die mensen aub.

Succes en hoor graag van je uitkomst.
beste

ik heb dat ook geprobeert en kreeg deze mail terug. wat moet ik hier mee?:

Geachte heer ------,

Saldodipje houdt zich bij het verstrekken van online kredieten aan de regels die voortvloeien uit de Richtlijn Consumentenkrediet (2008/48/EC) en die zijn geïmplementeerd in de Spaanse wet. De Europese regels in verband met online dienstverlening gaan namelijk uit van “home state control”. Dat betekent dat overeenkomstig de regels van de staat van herkomst – in casu Spanje – (online) kan worden gehandeld in andere lidstaten. In de kredietovereenkomsten van Saldodipje is een rechtskeuze voor Spaans recht opgenomen. Het Spaanse recht kent het concept van maximale kredietvergoeding niet.

Ook indien niet Spaans recht maar Nederlands recht van toepassing zou zijn, dan geldt dat de door Saldodipje gerekende vergoeding bij regelmatige afwikkeling valt binnen de hiertoe gestelde normen. De vergoeding bij regelmatige afwikkeling (lees: tijdige terugbetaling van de lening) die door Saldodipje wordt gerekend blijft binnen het maximale kredietvergoedingspercentage dat in de betreffende kredietovereenkomst van Saldodipje van toepassing is verklaard. Vergoedingen die pas verschuldigd worden indien de klant de met Saldodipje gemaakte afspraken niet nakomt (wanprestatie), zoals het geval is indien iemand verklaart voor een garantsteller te zullen zorgen maar dat vervolgens niet doet, vallen daar niet onder (vgl. https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... :2021:2276).

Wij gaan in overleg met saldodipje om te kijken welke verdere stappen wij verder tegen u mogen ondernemen.


Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

J.A.P.
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2023 11:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J.A.P. »

Dit was trouwens de mail die ik verstuurde:

Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u met betrekking tot mijn eerdere leningen bij Saldodipje en de daaropvolgende incassoprocedure door Trust and Law Incasso.

Ik wil graag de overeenkomst met Saldodipje nietig laten verklaren op basis van het niet naleven van de Nederlandse leenwetgeving. Daarnaast verzoek ik u om eventuele onrechtmatige boetes af te trekken van het openstaande bedrag. Indien u het hier niet mee eens bent, stel ik voor om deze kwestie voor te leggen aan de rechtbank.

Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

J.A.P. schreef:
14 sep 2023 11:22
raonic schreef:
25 aug 2023 08:57
Charizard800 schreef:
24 aug 2023 08:59
Hoi, Ik krijg nu mails van het incasso bedrijf trust and law. Ik heb geredeneerd met de boetes die ik heb betaald, en ik zou een bedrag van rond de 2000 euro terug moeten krijgen. Nu staat er nog een rekening open van 2235 euro. Maar met aftrek van de boetes zou ik geld toe moeten krijgen. Heeft iemand anders ervaring met dit incasso bureau?
Hallo

Stuur naar trust and law per mail dat je de overeenkomst nietig verklaard omdat ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent leningen houden.
Dat je bij de vorige leningen betaalde onwettige boetes verekend met de openstaande hoofdsom.
Dat je hierover niet in discussie wil en als zij er anders over denken ze hun gelijk moeten halen via de rechtbank.

Trust and Law zal dan je dossier sluiten en teruggeven aan saldodipje.

En dan moet je 5 jaar wachten en is het verjaard.

Saldodipje dagvaard je niet.

Je geeft aan dat je meer boetes (die onwettig zijn)hebt betaald als de hoofdsom dus hoef je niks te betalen.

Sommige leden hier kunnen inderdaad niet normaal reageren en vinden het schijnbaar heel normaal iemand 158 pagina's door te laten lezen.
Negeer die mensen aub.

Succes en hoor graag van je uitkomst.
beste

ik heb dat ook geprobeert en kreeg deze mail terug. wat moet ik hier mee?:

Geachte heer ------,

Saldodipje houdt zich bij het verstrekken van online kredieten aan de regels die voortvloeien uit de Richtlijn Consumentenkrediet (2008/48/EC) en die zijn geïmplementeerd in de Spaanse wet. De Europese regels in verband met online dienstverlening gaan namelijk uit van “home state control”. Dat betekent dat overeenkomstig de regels van de staat van herkomst – in casu Spanje – (online) kan worden gehandeld in andere lidstaten. In de kredietovereenkomsten van Saldodipje is een rechtskeuze voor Spaans recht opgenomen. Het Spaanse recht kent het concept van maximale kredietvergoeding niet.

Ook indien niet Spaans recht maar Nederlands recht van toepassing zou zijn, dan geldt dat de door Saldodipje gerekende vergoeding bij regelmatige afwikkeling valt binnen de hiertoe gestelde normen. De vergoeding bij regelmatige afwikkeling (lees: tijdige terugbetaling van de lening) die door Saldodipje wordt gerekend blijft binnen het maximale kredietvergoedingspercentage dat in de betreffende kredietovereenkomst van Saldodipje van toepassing is verklaard. Vergoedingen die pas verschuldigd worden indien de klant de met Saldodipje gemaakte afspraken niet nakomt (wanprestatie), zoals het geval is indien iemand verklaart voor een garantsteller te zullen zorgen maar dat vervolgens niet doet, vallen daar niet onder (vgl. https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... :2021:2276).

Wij gaan in overleg met saldodipje om te kijken welke verdere stappen wij verder tegen u mogen ondernemen.


Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Stap 1 in de email terug.

Je beroept je op het Nederlandse recht jij bent een inwoner van Nederland zij bieden aantoonbaar leningen aan de Nederlandse inwoners aan met een website in het Nederlands geschreven en aan nederlanders gericht.

Zij zitten in Spanje maar je hebt recht op de bescherming van de Nederlandse wetgeving als inwoner van Nederland!

Beroep je dus in je email dat het Nederlandse recht van toepassing is op de lenings overeenkomst.

Daarna liegt trust and law keihard tegen je.

De maximale vergoeding van een lening in Nederland is op jaarbassis 14 % dit is inclusief afsluitkosten etc.

Dus per 100 euro mogen ze je maximaal 114 euro terugvragen per jaar.

Saldodipje overschrijd dit ruimschoots met hun boete voor het niet aandragen van een garantsteller ook die boete is een vergoeding voor de lening.
Hiermee overschrijd saldodipje ruimschoots de 14 % maximale vergoeding per jaar die ze mogen vragen.
Op deze bassis verklaar ik de overeenkomst van de lening nietig.

Graag ontvang ik van u een bevestiging van ontvangst van mijn email.

Verdere communicatie vanaf uw kant heeft geen zin meer en zal ter kennisgeving worden aangenomen.
Het heeft dan ook geen enkele zin om door te gaan met dreigemails te sturen.
Ik blijf bij mijn bovenstaande omschreven standpunt.

Als u het hier niet mee eens bent kunt u dit in gerechte aanvechten.

Vriendelijke groet.

Ladynance
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2023 07:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ladynance »

Ik lees dit nu mee, hoe gaat het hele traject vanaf moment dat je niet betaald? Kan iemand dit mij vertellen. Wilde de stichting nu inschakelen voor nietig verklaren. Krijg je mails brieven enz. Kan iemand dit mij vertellen? Zit namelijk niet echt op brieven via de post of eventueel Iemand aan de deur te wachten. Hoeveel tijdsbestek gaat hier overheen.
Laatst gewijzigd door Ladynance op 18 sep 2023 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Sowieso is het: “ Wie geld leent moet het ook terug betalen”. Als je deze maand geen geld hebt om boodschappen te doen dan heb je het volgende maand ook niet om het met rente in 1 keer terug te betalen.

Dat terzijde. Het geld wat je leent moet je dus zeker terug betalen. Echter wordt er verplicht een garantsteller te regelen en dat wordt dus door hun zelf geregeld uiteindelijk. Die kosten daarvoor zijn te groot in tegenstelling tot het geleende bedrag. Ook de rente is hoger dan het maximale toegestane rente.

Dit laatste wordt dus geadviseerd niet te betalen omdat Ferratum /Saldodipje hiertegen in Nederland dus toch niet bij de rechtbank gelijk krijgt.

Echter proberen ze het wel met dreigmailtjes, brieven en incassobureaus.

Je moet sterk in je schoenen staan om het vol te houden.
Uiteindelijk zullen ze hun waarschuwingen toch niet waar kunnen maken en betalen mensen toch maar.

Maar erop rekenen weer bij hun te kunnen lenen hoef je dus niet.

pjv1973
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2023 18:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door pjv1973 »

Ook ik heb niet betaald , maar nu krijg ik een mail dat ze het naar een incasso bedrijf sturen en dat er dan extra kosten aan vast zitten.
Weet iemand of ze dit inderdaad doen , en wat er dan gebeurd als je dan nog steeds niet betaald.
Ik heb de lening meerdere keren nietig verklaard ,maar daar reageren ze niet op.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt de lening zelf, met rente, ook niet terugbetaald?

Isabeau93
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2023 21:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Isabeau93 »

Ik zal ook mijn ervaring delen. Ik heb eigenlijk al een vrij lange tijd stug volgehouden en saldodipje en Pactum meerdere mails gestuurd waarin ik de overeenkomst nietig verklaar etc ook meerdere malen onderbouwd want net als jullie stond ik als het ware ook in de plus omdat ik al die jaren teveel heb betaald.

Dat was begin dit jaar en het is toen ook een vrij lange tijd stil geweest tot begin juni. Toen werd ik ineens non-stop gebeld door Pactum, kreeg ik meerdere mails, tevens nooit brieven ook niet van Trust en Law waar het uiteindelijk nu bij terecht is gekomen. Ikzelf ben, tegen beter weten in, toch maar over de brug gekomen en heb met Trust en Law een regeling getroffen. Dit meer omdat ik mijn eigen rust net even wat belangrijker vind dan een constante strijd en als het ware dreigmails en belletjes.

Uiteraard ben ik zelf ook erg benieuwd waar de uitspraak in oktober op uitdraait. Maar voor de mensen die vragen hebben of de bureaus ook brieven sturen dat is bij mij nooit het geval geweest. Alleen veel mails en constant gebeld worden door diverse nummers en voicemails die werden achter gelaten.

pjv1973
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2023 18:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door pjv1973 »

Ja, dat klopt Lady , ik heb het in het geheel niet terugbetaald op aanraden van de stichting xwiljoenen.
Aangezien ik ook al meer geld kwijt ben aan die rente, dan aan het openstaand bedrag,
Maar ja ik word er toch best wel knap onrustig van , en begin toch bang te worden dat ik straks niet erg veel moet betalen straks.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

pjv1973 schreef:
25 sep 2023 00:32
Ja, dat klopt Lady , ik heb het in het geheel niet terugbetaald op aanraden van de stichting xwiljoenen.
Domme actie. Die stichting betaalt jouw kosten niet als je veroordeeld wordt...

Je moet gewoon de hoofdsom terugbetalen. Die ben je immers gewoon verschuldigd. De rente en kosten uiteraard niet.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Pjv stelde eerder dat de lening nietig is verklaard.

Plaats reactie