LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jmb24
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 12:22

Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door jmb24 »

Beste forumleden,

Ik hoop hier wat advies in te kunnen winnen omtrent mijn probleem.

Ik heb een prachtige Montel bank gekocht bij Piet Klerkx. Deze werd na een aantal weken geleverd en bij de levering vielen mij direct een aantal zaken op. Sommige pootjes van de bank waren beschadigd, er staken veel knopjes uit de bank en er zit een (zoals het lijkt) weeffout in de bank. Er is een service monteur langs gekomen en die heeft de pootjes vervangen, knopjes uit de stof gehaald en hij zei in eerste instantie dat het een verdikking in de stof betreft en dat dit normaal is. De bank heeft verdikkingen in de stof dat klopt maar nergens ziet het eruit als daar. Later veranderde de service monteur zijn verhaal en zei hij dat er een dik draad loopt onder dat stukje stof maar dat hij dat niet weg kan halen, dan zou de bank terug moeten. Op de afleverbon van zijn bezoek staat ook dat er een dik draad loopt en hij dit niet heeft weggehaald. Echter als ik de afhandel man van Piet Klerkx spreek blijft hij bij het verhaal dat dit een verdikking is en dus normaal en dat ze er dus niks aan gaan doen.

Ik vraag me nu dus af wat ik hieraan kan doen? Die bank is gewoon niet netjes afgeleverd en die weeffout/draadfout/verdikking ziet er niet mooi uit en moet gewoon gefixt worden. Heeft hier iemand enig idee waar ik sta en wat ik zou kunnen doen om hun te overtuigen dat ze het moeten fixen?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nog nooit gehoord dat een verdikking in de stof 'normaal 'is. U heeft ongetwijfeld garantie. Ik zou daar schriftelijk een beroep op doen, maar eerst eens in een PK winkel gaan kijken naar een ander exemplaar van uw bank en daar fotoos van maken. Dan weet u zeker meer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij sommige stoffen is dit normaal.

Bent u het er niet mee eens dan kunt u naar de geschillencommissie stappen.

jmb24
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 12:22

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door jmb24 »

Bedankt voor de reacties. Het ziet er naar uit dat ik naar de geschillencommissie moet.

Ik hoop dat dit goed afloopt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ga terug naar de winkel en kijk naar het type bank wat u gekocht heeft, en kijk als deze het ook heeft . Als ik het zo lees is de stof een platweefsel met slubgaren ,propjes in het garen, dan kan het gebeuren dat er af en toe iets teveel in is geweven . Met beleid zou een ervaren monteur /stoffeerder dit kunnen verwijderen.

jmb24
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 12:22

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door jmb24 »

gosewijn schreef:Ga terug naar de winkel en kijk naar het type bank wat u gekocht heeft, en kijk als deze het ook heeft . Als ik het zo lees is de stof een platweefsel met slubgaren ,propjes in het garen, dan kan het gebeuren dat er af en toe iets teveel in is geweven . Met beleid zou een ervaren monteur /stoffeerder dit kunnen verwijderen.
Bedankt voor uw reactie. Ik heb hier een foto die het misschien verduidelijkt, helaas geen top kwaliteit door het max upload kb. De service monteur gaf bij zijn bezoek aan dit niet te kunnen verwijderen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door crazyme »

De foto is prima.
Is normaal, geen enkel probleem.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door gosewijn »

De meubelstof is platbinding met slubgaren. Deze verdikkingen komen voor ,valt niets aan te doen bij dit type garen , echter deze is storend . Bij het snijden van de stof hadden zij dit moeten zien . Een grote meubelfabrikant maakt per pc een snijplan voor de stof en de snijder let hier niet op .
De verdikking er boven is acceptabel.

Wat u kunt proberen is met een naainaald een heel klein stukje los peuteren en afknippen , is voor een leek gevaarlijk ,iets teveel en je hebt een dunne draad.
Ga terug naar de winkel en vraag een nieuwe bekleding , als het een tweezits of driezits is , alle kussens wegens eventueel kleur verschil .

Welk model is het ?

jmb24
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2018 12:22

Re: Conflict met Piet Klerkx over Montel-bank

Ongelezen bericht door jmb24 »

gosewijn schreef:De meubelstof is platbinding met slubgaren. Deze verdikkingen komen voor ,valt niets aan te doen bij dit type garen , echter deze is storend . Bij het snijden van de stof hadden zij dit moeten zien . Een grote meubelfabrikant maakt per pc een snijplan voor de stof en de snijder let hier niet op .
De verdikking er boven is acceptabel.

Wat u kunt proberen is met een naainaald een heel klein stukje los peuteren en afknippen , is voor een leek gevaarlijk ,iets teveel en je hebt een dunne draad.
Ga terug naar de winkel en vraag een nieuwe bekleding , als het een tweezits of driezits is , alle kussens wegens eventueel kleur verschil .

Welk model is het ?
Bedankt voor uw reactie! Ik ga er liever niet zelf aan peuteren, lijkt me niet zo'n goed plan.
Ik vind dat Piet Klerkx/Montell dit gewoon netjes hoort op te lossen. Ik heb nogmaals de foto's doorgestuurd naar ze en deze zouden ze doorzetten naar de leverancier. Echter bij negatief resultaat ga ik naar de geschillencommissie. Het betreft hoekbank Fresh met de stof Dance onyx 169.

Gesloten