Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lisa29 schreef:
13 mei 2022 17:23
Ik hoop dat de schipper opknapt.
Vraag me wel af wat een beunschip is, is dat een schip dat werkt als beunhaas?
Pfoe,hoe leg ik dat uit?
Een beunschip heeft een laadruim dat in verhouding tot de afmeting van het schip relatief klein is qua inhoud.
Geen probleem,want het vervoert alleen bouw materialen zoal zand, grind steenslag enz. met een hoog soortelijk gewicht.
Het is "box shaped" en loopt naar beneden ietwat taps toe.
Dat alles maakt het lossen een stuk makkelijker.
Maar je had het misschien al op wiki gevonden?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

scharrelschipper schreef:
13 mei 2022 17:51
Lisa29 schreef:
13 mei 2022 17:23
Ik hoop dat de schipper opknapt.
Vraag me wel af wat een beunschip is, is dat een schip dat werkt als beunhaas?
Pfoe,hoe leg ik dat uit?
Een beunschip heeft een laadruim dat in verhouding tot de afmeting van het schip relatief klein is qua inhoud.
Geen probleem,want het vervoert alleen bouw materialen zoal zand, grind steenslag enz. met een hoog soortelijk gewicht.
Het is "box shaped" en loopt naar beneden ietwat taps toe.
Dat alles maakt het lossen een stuk makkelijker.
Maar je had het misschien al op wiki gevonden?
Ik had nog niet op wiki gekeken, maar dat hoeft nu ook niet meer want deze uitleg is helder🙂

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Ilse Marie gaat al even mee, zie ik hier; vorig jaar ging ze nog door het leven als Jacomina.
Nog leuker is dit overzicht. Jacomina was eerst nog Jessica, daarvoor nog Jaap Palma, en begon haar boeiende leven in 1965 als Daan van Baarsen Sr.!

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
13 mei 2022 18:45
De Ilse Marie gaat al even mee, zie ik hier; vorig jaar ging ze nog door het leven als Jacomina.
Nog leuker is dit overzicht. Jacomina was eerst nog Jessica, daarvoor nog Jaap Palma, en begon haar boeiende leven in 1965 als Daan van Baarsen Sr.!
Ja,schepen gaan lang mee,mits tijdig onderhoud gepleegd is.
En dat moet je wel,anders is het bij de volgende keuring einde verhaal.
Ons schip is in 1953 gebouwd en wij zijn ondertussen de 6e eigenaars,en dat al 44 jaar.
En voor de Friezen op dit forum;we hebben goede ervaringen/herinneringen aan de havens van o.a,Sneek,Leeuwarden,Akkrum enz.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat me opviel was dat de Ilse Marie in het begin twee keer een mannennaam had, zelfs compleet met voor- en achternaam. Ik heb de indruk dat binnenvaartschepen meestal een vrouwennaam hebben, of een mooi begrip, bv Volharding.
Ilse Marie heeft wel korte metten gemaakt met een paar steigers. Het zal je maar overkomen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
10 mei 2022 22:17
Vandaag een geneutraliseerde kater uit het asiel meekregen.
Inburgeren gaat verrassend snel. Herr Flick heeft het buitenleven ontdekt, babbelt inmiddels veel minder (hij heeft zelfs een blaf-imitatie op het repertoire), de meest veilige plek voor hem is zoon. Nagels knippen geen probleem, luid spinnend liet hij het toe. We kunnen goed merken, dat hij altijd binnen heeft geleefd: hij kan wel traplopen, maar niet hoog springen en zijn jachtinstinct moet nog ontwaken. Veel zal hij niet vangen, hij is veel te langzaam voor alles met vleugels. Het kattenluik lukt wel van binnen naar buiten, maar niet van buiten naar binnen. Hopelijk krijgt hij het trucje door (niet aaien met een pootje, maar met je kop er tegen drukken), anders word ons nieuwe beroep portier.
moederslink schreef:
09 mei 2022 13:26
Helaas is jeugdzorg niet altijd even adequaat of competent genoeg.
De overgang naar de gemeenten plus de bezuiniging op het budget zijn bij elkaar funest geweest. Onze vaste contactpersoon bij Jeugdzorg verwacht dat Jeugdzorg en Thuiszorg het volgende schandaal zullen worden (na de toeslagenaffaire) en dat het huidige systeem binnen een paar jaar instort. Door de overgang naar de gemeenten zijn er nu te veel 'toezichthouders' of 'regisseurs', die te gedetailleerde rapportages wensen en te veel in vooroordelen denken.

Wij zijn het met hem eens. De hele bureaucratische rompslomp rond een pleegkind is inspiratie genoeg voor een volgende roman van Kafka, als die nog zou leven. We hebben niets zelf ingevuld, maar hij heeft ons gedicteerd wat waar moest worden ingevuld. Zo rol je makkelijk door de ambtelijke molen. Waarbij het wel een voordeel was, dat wij vroeger crisisopvang hebben gedaan en over ons al een dossier bestond.

Zou onze jongen zich in 2019 zelf bij Jeugdzorg in de eigen gemeente hebben gemeld, zouden die hem zonder met de ogen te knipperen weer thuis hebben afgeleverd, in elk geval hulp hebben geweigerd, want die ambtenaren zitten bij dezelfde kerk als de ouders. Dit vind ik eigenlijk het ergste aan de huidige opzet. Wie hulp nodig heeft, is compleet afhankelijk van oom Toeval en tante Geluk.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
13 mei 2022 20:40
Wat me opviel was dat de Ilse Marie in het begin twee keer een mannennaam had, zelfs compleet met voor- en achternaam. Ik heb de indruk dat binnenvaartschepen meestal een vrouwennaam hebben, of een mooi begrip, bv Volharding.
Ilse Marie heeft wel korte metten gemaakt met een paar steigers. Het zal je maar overkomen.
Als het schip een naam van een man heeft is het meestal een rederij schip genoemd naar een van de directeuren/eigenaars.
Bij particulieren gaat dat anders.
Is inderdaad dikwijls zoiets als volharding,viod,vios of,ook een mooie;seolto.
Ons schip heeft de naam van een Duinkerks piratenschip.
Verder ga ik niet,wil nog wel wat incognito blijven :wink:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: ik loop vast met quoten, maar ben het helemaal met je eens dat overhevelen naar de gemeente en snijden in het budget ons in deze ellende hebben gestort.
Het gaat op alle domeinen mis met de WMO. Terugdraaien zal niet eenvoudig zijn maar alles op het bordje van de gemeente neergooien zorgt ook voor bakken ellende.
Het heeft bij mij 2 jaar geduurd voor ik geluk had met een goede hulpverleenster. En toch lopen we nog af en toe vast in de hele regeltjes molen......die niemand kan uitleggen of begrijpen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Dit is vragen om problemen natuurlijk hier, maar is er al iemand in de winkel van Lucid geweest? Inderdaad, da's in München. Het is tegenwoordig geen showroom of dealership meer, maar een winkel . Mit Kaffee.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

München en Lucid, aaahhhh.... sweet memories, ben iets van 30 jaar geleden door die stad gejakkerd, vanuit Praag onderweg naar huis. De enige weg toen was inderdaad dwars door de stad heen, vreemd genoeg.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb nog goede herinneringen aan reizen met de Deutsche Bahn. Vooral de treinen waar je een zitplaats kon reserveren en waar zelfs een soort restaurant aan boord was. Voelde heel luxe, ook al was het eten en drinken zo duur dat ik toch maar mijn eigen flesje water gedronken heb.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Even tussendoor: heeft iemand nog goede tips wat voor kleding je wel/niet aan moet trekken naar opnames van een tvprogramma? Enige wat ik via google vond is geen ruitjes of streepjes.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gewoon wat jij zelf leuk en lekker vindt zitten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lisa29 schreef:
14 mei 2022 12:23
Even tussendoor: heeft iemand nog goede tips wat voor kleding je wel/niet aan moet trekken naar opnames van een tvprogramma? Enige wat ik via google vond is geen ruitjes of streepjes.
Grove ruiten of dikke strepen kunnen wel. Geen heldergroen ivm virtuele achtergronden.
Voor de rest: kleding, die je zelf graag draagt en waar je je lekker in voelt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
14 mei 2022 13:09
Lisa29 schreef:
14 mei 2022 12:23
Even tussendoor: heeft iemand nog goede tips wat voor kleding je wel/niet aan moet trekken naar opnames van een tvprogramma? Enige wat ik via google vond is geen ruitjes of streepjes.
Grove ruiten of dikke strepen kunnen wel. Geen heldergroen ivm virtuele achtergronden.
Voor de rest: kleding, die je zelf graag draagt en waar je je lekker in voelt.
Dankje, nu ga ik toch maar een ander jasje meenemen dan mijn heldergroene🙂 want die had ik eigenlijk beetje bedacht. Voel me op dit moment door gewichtstoename (door longontsteking 1,5 maand nauwelijks bewogen) in vrijwel niks meer lekker. Zal eens kijken of ik iets kan vinden wat toch nog lekker zit. En waarin ik me inderdaad toch mezelf voel.
Heb wel zin in de opnames maar mijn hoofd begint af en toe ineens idiote acties uit te halen😅

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Alle tinten blauw ( behalve écht donkerblauw) ' doen ' het goed op TV.
Kunnen we jou herkennen ? 🤭

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

moederslink schreef:
14 mei 2022 13:41
Alle tinten blauw ( behalve écht donkerblauw) ' doen ' het goed op TV.
Kunnen we jou herkennen ? 🤭
Top, ga ik eens kritisch in mijn kledingkast neuzen🙂
Ik blijf liever incognito😁 maar het programma is Even tot hier, alleen morgen op zondag 22.00 NPO1. Daarna zaterdagavond om 21.25😁

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk, één van mijn favoriete programma's! Gelukkig begint het weer!

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ETH vind ik een van de betere programma's. Heel knap hoe snel ze dat zo snel en goed kunnen produceren.

In de pre-coronaseizoenen was er geen virtuele achtergrond (green screen, chromakey) achter het publiek. Een groen jasje zal vrijwel zeker geen problemen geven.

Charles Groenhuijsen is ooit bij Nova live in de uitzending in de maling genomen. Hij had een effenblauw jasje aan, wat door de technicus met chromakey werd veranderd in grote rood-zwarte ruitjes. Heel grappig, vooral omdat hij dat zelf niet kon zien.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik ben echt heel erg benieuwd, bedankt voor de tips! Ik ben enorm fan van het programma, sowieso van Jeroen en Niels dus ben superblij dat ik erheen kan. Kaartjes waren in 1 dag uitverkocht dus heb echt geluk gehad😊

Plaats reactie