Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
24 sep 2023 05:19
kerrolain
??

Oh...

Carolien, maar dat klinkt zo truttig, oubollig, en dorps natuurlijk. Op tv is er nog zo eentje. Blij dat mijn nicht 'gewoon' is gebleven. Rasechte Amsterdamse trouwens, geen provinciaaltje.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
23 sep 2023 16:44
De mensen daar zijn zo divers- gemakkelijker en vrijer ook....zo lijkt het.
Dat klopt wel. En dat is in het oosten toch wel wat anders. Niet dat het verkeerd is, de saamhorigheid is een groot goed dat gekoesterd moet worden. Maar voor iemand die vrijheid gewend is en dingen het liefst op zijn eigen manier wil doen is dat toch wel wat lastig ja. Maar goed, als 'kerrolaine' zich achtergesteld voelt en kennelijk die vrijheid wil, en daarmee de saamhorigheid op de schop wil, prima.
Ik zou daar niet meer kunnen wonen.
Wat een drukte, wat een prikkels , geuren, geluiden.
En nagenoeg iedereen zit op zijn telefoon te turen.
Geen contact, geen gesprekken.
Stress koppies- vermoeide uitstraling.
Inderdaad, reden voor mij om op termijn hier toch wel weer weg te gaan. Het is me allemaal te hectisch. Maar richting het oosten gaat het dus niet worden, want 'kerrolaine' voelt zich achtergesteld, die wil het blijkbaar daar net zo hebben.
dan ben ik maar een gezapige AOW er....pfffff :wink: .
Niks mis mee, toch? De begeleiding wil dat ik ook van alles ga ondernemen om maar onder de mensen te komen, maar ik heb daar helemaal geen zin in. Heb meer behoefte aan rust, en dat iemand af en toe eens langs komt voor een bak koffie en een babbeltje. Maar dat is teveel gevraagd kennelijk. Nee, je moet er op uit, in wandelgroepen, in praatgroepen, in allerlei andere groepen, naar musea, naar dit, naar dat, en dan leer je vanzelf wel mensen kennen blablabla... pfff... druktemakers en stressleveranciers...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit net in de nieuwsbrief te kijken. Geen verwijzingen naar het forum. Misschien wel beter ook.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
24 sep 2023 08:33
rwolters schreef:
24 sep 2023 05:19
kerrolain
??

Oh...

Carolien, maar dat klinkt zo truttig, oubollig, en dorps natuurlijk. Op tv is er nog zo eentje. Blij dat mijn nicht 'gewoon' is gebleven. Rasechte Amsterdamse trouwens, geen provinciaaltje.
Caroline, ze heeft een Ierse moeder, vandaar de Engelse uitspraak. Ik vraag me af wie er hier nu oubollig is :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
24 sep 2023 09:35
Zit net in de nieuwsbrief te kijken. Geen verwijzingen naar het forum. Misschien wel beter ook.
Op zondag is het een thema nieuwsbrief.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even een vraagje, uiteraard niet om zout in de wondes te doen, maar zijn er hier ook mensen die fanatiek ajaxsupporter zijn?

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2023 19:43
Even een vraagje, uiteraard niet om zout in de wondes te doen, (...)
Nee, uiteraard niet.

Het WK rugby vind ik een stuk leuker om naar te kijken. Jammer dat daar in de media zo weinig aandacht voor is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2023 19:43
Even een vraagje, uiteraard niet om zout in de wondes te doen, maar zijn er hier ook mensen die fanatiek ajaxsupporter zijn?
Zeker, maar dan wel van de brandblusserleverancier, want met zo'n brandblusser heb ik een beginnend brandje kunnen blussen. :P

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met Ajax heb ik niks. Niet omdat ik met Ajax niks heb, maar ik heb niks met foeballuhhh...

Vanmiddag een paar uurtjes in het Openluchtmuseum geweest, in Arnhem. Het was druk, maar niet te druk. Precies goed. Enkel de horeca was wat problematisch, twee locaties dicht. En dan is het wat lastig om een fatsoenlijke plek te vinden.

Maar wat is er veel te zien! Kan de historie allemaal niet goed plaatsen omdat het 'losse' gebouwen zijn, maar eenmaal binnen kun je de sfeer van vroeger zeker wel goed proeven. En al helemaal als je die tijd mee hebt gemaakt, of als het de tijd is vlak voordat je het levenslicht zag. Denk dat ik nu een kwart gezien heb, misschien nog niet eens. De tram reed om de vijf minuten, dat was ook wel fijn eigenlijk. En geen foto's gemaakt, dat is voor later wel een keer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2023 19:43
Even een vraagje, uiteraard niet om zout in de wondes te doen, maar zijn er hier ook mensen die fanatiek ajaxsupporter zijn?
Die vraag stel je iedere keer als het wat minder gaat met Ajax, dat weet ik, omdat ik positief op die vraag moet antwoorden.

Moet wel zeggen dat ik me er voor schaam mezelf supporter te noemen, omdat die idioten die rotzooit trappen in en rondom het stadion zich ook zo noemen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sterkte morgen bij de koffieautomaat.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik was net mijn schuur aan het pruimen en ik vond een dekbed.
Ik ga hem gratis geven aan het leger des heils.
1 ding snap ik totaal niet.
Ik heb er ook een rolmaat naast gelegd.
Ik meet 180 cm x 180 cm
dat is toch een vreemde maat?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind het vreemder dat het u lukt om een hele schuur te pruimen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Dagkoers schreef:
25 sep 2023 00:58
Ik was net mijn schuur aan het pruimen en ik vond een dekbed.
Ik ga hem gratis geven aan het leger des heils.
1 ding snap ik totaal niet.
Ik heb er ook een rolmaat naast gelegd.
Ik meet 180 cm x 180 cm
dat is toch een vreemde maat?
Super dat je hem schenkt aan het Leger des Heils.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Graag gedaan maar bestaat die maat wel ik heb er nooit van gehoord.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is hij in de loop der jaren gekrompen in de was.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Dagkoers schreef:
25 sep 2023 11:48
maar bestaat die maat wel ik heb er nooit van gehoord.
zeker bestaat dat. Je hebt hem zelf gemeten dus waarom twijfel je dan aan het bestaan ervan?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2023 23:15
Sterkte morgen bij de koffieautomaat.
Niemand hier geeft iets om voetbal. Dus dat scheelt een hoop. Verder was ik er niet bij en hoef ik het ook niet goed te praten. De tijd dat ik het nodig vond dat ik mijn club verdedigde met allemaal vreemde redenaties, die heb ik al lang achter me gelaten. Ik heb er geen invloed op, wat op het veld gebeurt dat gebeurt nou eenmaal. En als Ajax geen kampioen wordt, dan maakt het me ook totaal niet uit wie wel, ik heb geen hekel aan andere clubs.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zag dat voor de zorg het long civid loket geopend is, helaas niet voor alle zorg medewerkers. Best wel een laag bedrag warmee het afgekocht wordt.
Nu nog onderzoeken, maar dat zal voor zover ik weet pas in 2024 zijn.

Loket long-covidvergoeding zorgmedewerkers geopend - https://nos.nl/l/2491785

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ga er toch maar eens over denken om een hond te nemen https://www.telegraaf.nl/nieuws/5802400 ... 00-euro-op

Plaats reactie