Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk lezen ze mee in de huiskamer. Of ze hebben bronnen van elders, dat kan ook.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het komt met bakken uit de hemel, inderdaad.

Zit even verder op Radar te snuffelen, interessant stukje over zeep enzo. Ergens wist ik het allemaal al, maar het bevestigt toch wel dat de zeephouder die ik laatst kocht een uitstekende keuze is. Kost wel wat, maar je hebt ook wel wat, en dat stuk zeep gaat een eeuwigheid mee. Heb wel de citroenzeep vervangen door een ander geurtje. Hangt keurig boven de wasbak. Dit is hem: https://www.dille-kamille.nl/zeephouder ... 12573.html

Maar er zijn meer merken te koop, allemaal in dezelfde prijsklasse.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zet hem op boertjes..... goed bezig.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
27 jun 2022 16:39
(...) Zit even verder op Radar te snuffelen, interessant stukje over zeep enzo. Ergens wist ik het allemaal al, maar het bevestigt toch wel dat de zeephouder die ik laatst kocht een uitstekende keuze is. Kost wel wat, maar je hebt ook wel wat, en dat stuk zeep gaat een eeuwigheid mee. Heb wel de citroenzeep vervangen door een ander geurtje. Hangt keurig boven de wasbak. Dit is hem: https://www.dille-kamille.nl/zeephouder ... 12573.html (...)
Zo, dat past mooi in een "industrieel" interieur. Ik ken die dingen alleen uit de kleed- en wasruimte van de werkplaats :D Na een week of wat komen er van die mooie zwarte lengtescheuren in de zeep. Mooi voor het kleurcontrast.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@sjohie: ja precies, vaak merk je pas als je er zelf mee te maken hebt hoe lastig taalverwerving voor sommigen is.
Heb met een Aziatische dame die nota bene een goed aangeschreven internationale master behaald had maanden zitten oefenen. Schrijven ging vrij goed maar spreken en luisteren bleef zo slecht dat ze amper hallo kon zeggen. Ze kreeg een baan waarbij ze Engels kon spreken en verdween uit de taalles. Heel eerlijk vond ik dat niet erg want zo had ik meer tijd voor de mensen waar het wel nut had 🙈

Hier was ook een wolkbreuk. Mijn extra pijnstilling voor geopereerde voet werd gebracht door de apotheek omdat ik helaas met voet omhoog zit. Had medelijden met de bezorger die totaal verregend was. Maar ja als ik had kunnen gaan halen had ik dat wel gedaan.

Er is trouwens een serie die ik voor het eerst een stukje gezien heb op de NPO. Het heet bezorgd en gaat over bezorgers en alle verschijnselen eromheen. Vond het 1e stuk al redelijk schokkend.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Neem een Rennie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
27 jun 2022 17:59
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Neem een Rennie.
Aan zijn boterham zitten ze niet.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
27 jun 2022 17:59
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Neem een Rennie.
Tegen hoofdpijn?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Ik laat het oordeel over de boeren actie`s even in de midden,maar ik heb wel (eigen) belang bij boeren.
Dit jaar 12 transporten gedaan waarvan een voor een glasfabriek,en de rest kwam van of ging naar boeren.
Los daarvan,wat zouden jullie doen als ze je bedrijf/manier van leven om zeep willen brengen?
ik spreek uit ervaring wat dat betreft.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Emigreren. In Kroatië ligt genoeg grond braak om daar door te starten. Wel binnen de EU, maar zonder de Nederlandse stikstofproblemen.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
27 jun 2022 18:49
Emigreren. In Kroatië ligt genoeg grond braak om daar door te starten. Wel binnen de EU, maar zonder de Nederlandse stikstofproblemen.
Dacht dat er niet zo gek veel vaarwegen zijn in Kroatië :wink:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Toeristen rondvaren in de Adriatische Zee is seizoenswerk. Ik dacht eigenlijk aan boeren bij je opmerking.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
27 jun 2022 19:22
Toeristen rondvaren in de Adriatische Zee is seizoenswerk. Ik dacht eigenlijk aan boeren bij je opmerking.
Dat snapte ik wel :wink:
Maar wat de boeren betreft;is er geen stikstof in Kroatië?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
27 jun 2022 11:47
Leer je met die app ook de grammatica?
Live-les is nodig voor de mensen, die thuis geen Nederlands spreken. Beste cursus is drie maanden lang de hele dag met een taal bezig zijn, dan maken de hersenen nieuwe verbindingen aan en die blijven bestaan tot je einde (of totdat Alzheimer dat gebied van de hersenen verovert).
Yes, inclusief grammatica en inclusief spraak, de app heeft geluid.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Las dat uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat een vrachtwagen die door boeren geblokkeerd wordt 200 euro per uur kost.
Heb het eens berekend voor mezelf,en ik kom MET DE LADING VAN 10 VRACHTWAGENS uit op ong. 500 euro,maar dan wel per 24 uur.
En dan heb ik alle kosten ook nog naar boven afgerond.
Worden we hier belazerd door de RABO of ben ik veel te goedkoop?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het laatste lijkt mij.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Per schip is in mijn herinnering goedkoper. Kan ik helemaal naast zitten hoor. Maar dacht dat door het feit dat je heel veel meer op 1 schip kunt vervoeren en je waarschijnlijk niet echt veel files hebt het daardoor goedkoper is.
Weet ook niet welke kosten de Rabo heeft meegerekend. Kosten van de lading, loonkosten en pauzes van de chauffeur, brandstof voor de vrachtwagen, onderhoud van de vrachtwagen, stalling van de vrachtwagen etc. Kan me voorstellen dat 200 euro per uur nog meevalt eigenlijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
27 jun 2022 21:00
Las dat uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat een vrachtwagen die door boeren geblokkeerd wordt 200 euro per uur kost.
Heb het eens berekend voor mezelf,en ik kom MET DE LADING VAN 10 VRACHTWAGENS uit op ong. 500 euro,maar dan wel per 24 uur.
En dan heb ik alle kosten ook nog naar boven afgerond.
Worden we hier belazerd door de RABO of ben ik veel te goedkoop?
Komt door de veel hogere afschrijving en km-kosten van de vrachtwagens en er zijn ook nog eens 10 beste stuurlui aan de wal nodig voor hetzelfde vrachtje. :wink:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
27 jun 2022 19:59
Jablan schreef:
27 jun 2022 19:22
Toeristen rondvaren in de Adriatische Zee is seizoenswerk. Ik dacht eigenlijk aan boeren bij je opmerking.
Dat snapte ik wel :wink:
Maar wat de boeren betreft;is er geen stikstof in Kroatië?
Met 3,9 miljoen inwoners en 56.594 km2 is de stikstofbelasting veel gunstiger dan in Nederland met 17,6 miljoen inwoners en 41.543 km2.

Plaats reactie