Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
10 mar 2024 12:27
U hebt toch licht van uw laptop?
Nee hoor. Ik heb alleen mijn telefoon, daar bedienen ik alles mee, ook mijn server. Maar scherm is altijd zwaar gedimt en als het nog te veel is ook nog zonnebril op.

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:33


Nee hoor. Ik heb alleen mijn telefoon, daar bedienen ik alles mee, ook mijn server. Maar scherm is altijd zwaar gedimt en als het nog te veel is ook nog zonnebril op.
Dat lijkt me inderdaad extreem vermoeiend :shock:

witte angora
Berichten: 30890
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Hoe kan jij dat bepalen dat ik mijn energie aan verkeerde dingen op maak?
Ik zit anders in elkaar. Ik laat dingen gaan wanneer ze niet relevant zijn op de momenten.
En PEM lees ik niks over, dat ervaar ik al enkele weken.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou weet ik het zeker: je bent een van de grootste trollen op dit forum. Je mankeert niks, je doet alsof je van alles mankeert. Helaas weet je zelf niet meer wat je de laatste jaren geschreven hebt, dus je bent nu goed door de mand gevallen. :mrgreen:

Fijne dag verder, en nogmaals: zoek eens een lotgenotenforum op.

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:06
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou weet ik het zeker: je bent een van de grootste trollen op dit forum. Je mankeert niks, je doet alsof je van alles mankeert. Helaas weet je zelf niet meer wat je de laatste jaren geschreven hebt, dus je bent nu goed door de mand gevallen. :mrgreen:

Fijne dag verder, en nogmaals: zoek eens een lotgenotenforum op.
Nou nou, en dat van iemand die graag zelf gerespecteerd wil worden.
Ietsje minder mag ook wel.

witte angora
Berichten: 30890
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
10 mar 2024 12:17
Jij maakt je energie op aan de verkeerde dingen. Toen ik jouw tekst, eergisteren, had gelezen werd ik er ook doodmoe van en ging naar bed.
Stop die teksten delen, jij gaat ze eerst in jezelf verzamelen, opslaan in je hersens.
Dat is veel te veel.
Lees eens een week niks over pem, pro of na covid en allemaal die andere zaken die jou belasten zet het volledig uit je hoofd.
Doe alleen dingen die prettig zijn. Echte noodzakelijkheden probeer tussen te plannen zonder stress. Geniet van wat je bent en wat je wel hebt. Laat de rest stikken.
Prettig weekend nog.
Ik ga vanmiddag mijn caravan inspecteren in de stalling.
Dromen over onze volgende reis!
Exact dit. Ik loop momenteel ook tegen een onwillig lijf aan, maar maak voortdurend plannen. Lukt vaak niet om het uit te voeren, maar: blijf plannen. Uiteindelijk lukt het een keer wél. Vorige week bijvoorbeeld na 3 maanden plannen de keuken behangen: muurtje van 10 banen of zo, en rondom het raam. Rolgordijn moet ik nog fatsoenlijk ophangen, er moet nog een extra kastje komen: komt allemaal wel. Gisteren de provisiekast gevuld, heeft dus een week geduurd nadat het behang er op zat. Geeft niet, ik heb geen haast.

Maar klagen over hoe moe ik ben en hoeveel pijn ik heb? No way. Gewoon aanpakken en doen. En dan proberen de grenzen stapje voor stapje weer wat op te rekken.

Vrijdag een dubbelcd van Maria Callas gekocht om wat te noemen, kende de naam, en verder niks. Wel, na een halve cd ging het de kliko in. Vind het helemaal niks. Desalniettemin: ik blijf proberen, ik blijf zoeken. Gewoon doen, je hebt geen idee wat er af en toe op je pad komt. Maar dan moet je wel wat ondernemen. Zo simpel is het.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:06
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Hoe kan jij dat bepalen dat ik mijn energie aan verkeerde dingen op maak?
Ik zit anders in elkaar. Ik laat dingen gaan wanneer ze niet relevant zijn op de momenten.
En PEM lees ik niks over, dat ervaar ik al enkele weken.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou weet ik het zeker: je bent een van de grootste trollen op dit forum. Je mankeert niks, je doet alsof je van alles mankeert. Helaas weet je zelf niet meer wat je de laatste jaren geschreven hebt, dus je bent nu goed door de mand gevallen. :mrgreen:

Fijne dag verder, en nogmaals: zoek eens een lotgenotenforum op.
Ik denk niet dat jij capabel genoeg bent om dat te beoordelen. Je hebt te weinig kennis op dit gebied.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:14
Thijs124 schreef:
10 mar 2024 12:17
Jij maakt je energie op aan de verkeerde dingen. Toen ik jouw tekst, eergisteren, had gelezen werd ik er ook doodmoe van en ging naar bed.
Stop die teksten delen, jij gaat ze eerst in jezelf verzamelen, opslaan in je hersens.
Dat is veel te veel.
Lees eens een week niks over pem, pro of na covid en allemaal die andere zaken die jou belasten zet het volledig uit je hoofd.
Doe alleen dingen die prettig zijn. Echte noodzakelijkheden probeer tussen te plannen zonder stress. Geniet van wat je bent en wat je wel hebt. Laat de rest stikken.
Prettig weekend nog.
Ik ga vanmiddag mijn caravan inspecteren in de stalling.
Dromen over onze volgende reis!
Exact dit. Ik loop momenteel ook tegen een onwillig lijf aan, maar maak voortdurend plannen. Lukt vaak niet om het uit te voeren, maar: blijf plannen. Uiteindelijk lukt het een keer wél. Vorige week bijvoorbeeld na 3 maanden plannen de keuken behangen: muurtje van 10 banen of zo, en rondom het raam. Rolgordijn moet ik nog fatsoenlijk ophangen, er moet nog een extra kastje komen: komt allemaal wel. Gisteren de provisiekast gevuld, heeft dus een week geduurd nadat het behang er op zat. Geeft niet, ik heb geen haast.

Maar klagen over hoe moe ik ben en hoeveel pijn ik heb? No way. Gewoon aanpakken en doen. En dan proberen de grenzen stapje voor stapje weer wat op te rekken.

Vrijdag een dubbelcd van Maria Callas gekocht om wat te noemen, kende de naam, en verder niks. Wel, na een halve cd ging het de kliko in. Vind het helemaal niks. Desalniettemin: ik blijf proberen, ik blijf zoeken. Gewoon doen, je hebt geen idee wat er af en toe op je pad komt. Maar dan moet je wel wat ondernemen. Zo simpel is het.
Jij vergelijkt uitgeput met vermoeidheid, daar zijn 2 totaal verschillende dingen.
Qua pijnen kan ik niet over oordelen.
Grenzen ophogen gaat niet. Dat is bewezen. Heb ik ook al vaker gezegd. PACE trial.

witte angora
Berichten: 30890
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 13:25
witte angora schreef:
10 mar 2024 13:06
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Hoe kan jij dat bepalen dat ik mijn energie aan verkeerde dingen op maak?
Ik zit anders in elkaar. Ik laat dingen gaan wanneer ze niet relevant zijn op de momenten.
En PEM lees ik niks over, dat ervaar ik al enkele weken.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou weet ik het zeker: je bent een van de grootste trollen op dit forum. Je mankeert niks, je doet alsof je van alles mankeert. Helaas weet je zelf niet meer wat je de laatste jaren geschreven hebt, dus je bent nu goed door de mand gevallen. :mrgreen:

Fijne dag verder, en nogmaals: zoek eens een lotgenotenforum op.
Ik denk niet dat jij capabel genoeg bent om dat te beoordelen. Je hebt te weinig kennis op dit gebied.
Klopt, en ik ben intussen wel klaar met je geklaag. Was dat je nog niet duidelijk? De zon schijnt, zet je bed buiten en geniet ervan. Van die zon dan. Ik ga straks ook wat leuks doen, al heb ik nog geen idee wat.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:29
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 13:25
witte angora schreef:
10 mar 2024 13:06
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou weet ik het zeker: je bent een van de grootste trollen op dit forum. Je mankeert niks, je doet alsof je van alles mankeert. Helaas weet je zelf niet meer wat je de laatste jaren geschreven hebt, dus je bent nu goed door de mand gevallen. :mrgreen:

Fijne dag verder, en nogmaals: zoek eens een lotgenotenforum op.
Ik denk niet dat jij capabel genoeg bent om dat te beoordelen. Je hebt te weinig kennis op dit gebied.
Klopt, en ik ben intussen wel klaar met je geklaag. Was dat je nog niet duidelijk? De zon schijnt, zet je bed buiten en geniet ervan. Van die zon dan. Ik ga straks ook wat leuks doen, al heb ik nog geen idee wat.
Donkere kamer. Zo zie je maar, je leest over alles heen en oordeelt maar.
Ga naar lekker wat leuks doen, laat dat brein werken en verzin wat😂🤣

kuklos
Berichten: 9799
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 11:43
kuklos schreef:
08 mar 2024 19:08
Onkruid71 schreef:
08 mar 2024 18:55


Dat je je familie kan zien, af en toe naar buiten kunt, dat je een keer naar vrienden kunt. Dat is al een aardig eind in de richting.
Dit begint in de buurt te komen. Let wel, begint.

Maar goed, blinden kunnen hun familie niet zien, en de overheid zou dat op moeten lossen, want die moeten immers meer doen.
En migrainepatiënten. zware migrainepatiënten in dit geval, die zo'n 4 dagen per week last hebben, hebben volgens jouw definitie wel een menswaardig bestaan, want de overige dagen kunnen ze wel wat jij beschrijft. Dat die andere dagen een complete hel zijn maakt niet uit aangaande een menswaardig bestaan.
Ik heb hier ff rustig over nagedacht. Blinden kunnen naar hun familie toe, kunnen kunnen naar buiten, kunnen bezoek krijgen.
Kom kom, niet je woorden gaan veranderen nu. Je had het je familie kunnen zien. Dat kunnen blinden niet en ze hebben dus volgens jouw exacte omschrijving geen menswaardig bestaan.
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 11:43

Migraine patiënten, Ja dat is ook een ernstig iets.
Maar 1 belangrijk detail vergeet je, alles begint bij energie. Misschien heb je geen idee hoeveel energie alle simpele activiteiten eigenlijk gebruiken.
Als een auto zonder benzine en een lege batterij in de garage staat, kom je ook nergens.
En ik heb het ook niet over wat erger is, dat is ook niet belangrijk.
Alles begint bij energie.
Het gebruikelijke riedeltje dus weer, niemand snapt het, behalve jij, en niemand heeft het zo erg als jij.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stel je eens voor dat we hier allemaal onze medische kwalen uit de doeken gaan doen. Dat wordt een tranendal.

Neem die katten eens lekker op schoot en aai ze over hun bol. Geeft positieve energie.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
10 mar 2024 15:17
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 11:43
kuklos schreef:
08 mar 2024 19:08


Dit begint in de buurt te komen. Let wel, begint.

Maar goed, blinden kunnen hun familie niet zien, en de overheid zou dat op moeten lossen, want die moeten immers meer doen.
En migrainepatiënten. zware migrainepatiënten in dit geval, die zo'n 4 dagen per week last hebben, hebben volgens jouw definitie wel een menswaardig bestaan, want de overige dagen kunnen ze wel wat jij beschrijft. Dat die andere dagen een complete hel zijn maakt niet uit aangaande een menswaardig bestaan.
Ik heb hier ff rustig over nagedacht. Blinden kunnen naar hun familie toe, kunnen kunnen naar buiten, kunnen bezoek krijgen.
Kom kom, niet je woorden gaan veranderen nu. Je had het je familie kunnen zien. Dat kunnen blinden niet en ze hebben dus volgens jouw exacte omschrijving geen menswaardig bestaan.
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 11:43

Migraine patiënten, Ja dat is ook een ernstig iets.
Maar 1 belangrijk detail vergeet je, alles begint bij energie. Misschien heb je geen idee hoeveel energie alle simpele activiteiten eigenlijk gebruiken.
Als een auto zonder benzine en een lege batterij in de garage staat, kom je ook nergens.
En ik heb het ook niet over wat erger is, dat is ook niet belangrijk.
Alles begint bij energie.
Het gebruikelijke riedeltje dus weer, niemand snapt het, behalve jij, en niemand heeft het zo erg als jij.
Wat denk je zelf wat ik bedoel met je familie kunnen zien, kan dan ook op een foto kijken.

Ik zeg niet dat niemand het zo erg heeft.
Maar jij snapt het in ieder geval niet. Dat blijkt uit je reacties, nogmaals het is geen moe zijn maar uitputting.
Ik weet dat is verwarrend,
En inderdaad aan de reacties kunnen je zien dat sommige dat niet snappen. Ook niet weer niet worden in mijn mond leggen dat "niemand" het snapt.
Voor jou gemak vergeet je je in te denken dat alles met energie begint, alles.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
10 mar 2024 15:22
Stel je eens voor dat we hier allemaal onze medische kwalen uit de doeken gaan doen. Dat wordt een tranendal.

Neem die katten eens lekker op schoot en aai ze over hun bol. Geeft positieve energie.
Oh, van mij mag dat er opgehoogd worden, ik zal je niet vertellen dan hoe je ermee om moet gaan, omdat ik daar geen ervaring mee heb. En ik zal ook geen tips geven hoe je daar psychisch mee om moet gaan. Ik zal me dan wel proberen voor te stellen wat dat voor iemand inhoud.

Verder ben ik niet zo moeilijk, onderwerpen waar ik geen zin heb lees ik gewoon niet en een onderwerpen waar ik geen verstand van heb of geen ervaring mee heb, reageer ik niet op. Misschien net een vraag, maar meer niet.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
08 mar 2024 22:22
Ikzelf ga mijn 6e jaar in. Dit probleem speelt al heel lang, zoals je bv kon lezen met q-koorts patiënten, ook met ME patiënten. Dus het is niet iets nieuws.
Het 6e jaar... blijkbaar wordt het dan steeds erger, want nog geen 4 jaar geleden kon je volop Call of Duty spelen. Dat matcht niet met het ziektebeeld wat je hier omschrijft.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Thijs124 schreef:
10 mar 2024 12:17
Jij maakt je energie op aan de verkeerde dingen.
Hoe kan jij dat bepalen dat ik mijn energie aan verkeerde dingen op maak?
[...]
Vanaf de bank en bed kun je niet veel leuke doen, probeer het maar eens 3 mannen, en kijk maar eens wat je er zelf van vind, in donkere kamers.
Het enkele feit dat je dagenlang totaal zinloze discussies op dit forum zit te voeren, bevestigt als dat je het (wat mij betreft volkomen terechte!) punt van Thijs volledig mist.

Als je zó weinig energie hebt, waarom verspil je dat dan aan kansloze forumdiscussies in plaats van er iets nuttigs mee te doen? Want iedere suggestie in positievere dingen kap je af met "je snapt het niet, dat kan ik niet", maar ondertussen kan je wél heel veel energie steken in negativiteit. Het is gewoon (ook) een kwestie van keuzes maken, óók voor jou, óók met PEM (en welke letterreeks dan ook).
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 15:33
Voor jou gemak vergeet je je in te denken dat alles met energie begint, alles.
Ik heb sterk de indruk dat je dat vooral zelf vergeet, kijkend naar de energiebestedingspatroon.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
10 mar 2024 00:38
Hoe heeft de kleinzoon de pincode kunnen afkijken?
Hoe kan het dat er zoveel is afgeschreven zonder dat iemand (opa en vader) dit niet opmerkten?
Hoe kan het dat er zoveel geld op een of een paar rekeningen stond?

Ongetwijfeld valt het gokbedrijf iets te verwijten, maar die familie zelf heeft meer dan genoeg boter op het hoofd door niet door te hebben dat er zoveel geld van de rekening(en) verdween.
Dat valt toch nogal mee?

Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?

Ik kan me voorstellen dat die vader nu precies weet wat hij anders had moeten doen en zichzelf van alles verwijt, maar dat er sprake is van "meer dan genoeg boter op het hoofd" vind ik eerlijk gezegd nogal meevallen. Het doet in ieder geval niets af aan de verantwoordelijkheid van de gokbedrijven, wat jij wel suggereert.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tot mijn genoegen zag ik dat als je nu aangifte doet, en je komt in aanmerking voor de TSZ, dat door de belastingdienst met het bedrag vermeld wordt.

Ook pas het programma de meest gunstige verdeling van posten toe. Mooi.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

We kunnen de huiskamer beter ombenoemen naar " Het alles draaid om Onkruid topic. "
Weer meer dan 10 pagina's gezever over Onkruid.

kuklos
Berichten: 9799
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:45
kuklos schreef:
10 mar 2024 00:38
Hoe heeft de kleinzoon de pincode kunnen afkijken?
Hoe kan het dat er zoveel is afgeschreven zonder dat iemand (opa en vader) dit niet opmerkten?
Hoe kan het dat er zoveel geld op een of een paar rekeningen stond?

Ongetwijfeld valt het gokbedrijf iets te verwijten, maar die familie zelf heeft meer dan genoeg boter op het hoofd door niet door te hebben dat er zoveel geld van de rekening(en) verdween.
Dat valt toch nogal mee?

Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?

Ik kan me voorstellen dat die vader nu precies weet wat hij anders had moeten doen en zichzelf van alles verwijt, maar dat er sprake is van "meer dan genoeg boter op het hoofd" vind ik eerlijk gezegd nogal meevallen. Het doet in ieder geval niets af aan de verantwoordelijkheid van de gokbedrijven, wat jij wel suggereert.
Volgens het artikel is het afschrijven een jaar geleden begonnen. Dus al een jaar lang steelt de kleinzoon de gelden van de opa. En al die tijd is dat niet opgemerkt door de beheerder van de rekeningen, de vader. Op het journaal kwam de opa op geen enkele wijze als dement over, dus die heeft blijkbaar ook al een jaar lang niet gevraagd naar saldi of wat dan ook.
€539.000 (of zelfs nog meer op één rekening, dat suggereert het artikel) vind ik zeer vreemd; de overheid garandeert maar tot €100.00.

Jij mag het vaker tegenkomen als bewindvoerder, ik als financiële man vindt de gang van zaken binnen die familie zeer vreemd. En mijn ouders (hoogbejaard, maar dit soort dingen bespreek ik met ze om te voorkomen dat ze zelf ooit van zoiets slachtoffer worden) vonden het ook zeer vreemd.

Ik suggereer niet dat de gokbedrijven geen verantwoordelijkheid hebben, maar in deze zaak ik de beheerder van de bankzaken (de vader) en de opa als eigenaar van de rekeningen, zeker het nodige aan te rekenen.

Zelfs over een periode twee maanden had de vader dergelijke afschrijvingen op moeten merken.

witte angora
Berichten: 30890
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben weer terug. Vanmiddag een paar uurtjes in Huize Doorn geweest, de plaats waar de laatste Duitse Keizer in ballingschap leefde en is gestorven.

Intrigerend te horen dat hij het daar naar zijn zin had. Je zou denken: een heel land kwijt, groot paleis kwijt, terug naar kleiner, verhoudingsgewijs heel klein eigenlijk: dat moet behoorlijk deprimerend zijn. Maar het blijkt dat het keizerschap voor hem eigenlijk teveel was. In Doorn hoefde hij niet meer zoveel. Hier kon hij zijn wie hij wilde: een soort landgoedeigenaar. Wel heel, heel veel spullen waarvan ik dacht: 'wat moet je ermee, gooi dat toch gewoon in de kliko'. Maar het was nu eenmaal een andere tijd. En inderdaad, eigenlijk vond hij het huis toch wat te klein.

Mooi park, gedeeltelijk niet toegankelijk omdat er hier en daar problemen met bomen zijn. Desalniettemin kun je er heerlijk wandelen, en zeker ook foto's schieten, al had ik mijn camera bewust niet bij me. Dat komt later nog wel een keer.

Plaats reactie