Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 09:32
witte angora schreef:
21 aug 2022 22:43
scharrelschipper schreef:
21 aug 2022 22:21
Wat een gezwam!

[...]

dat gehak op elkaar.
:roll:
Je bent me voor ;) Practise what you preach, Sscharrelschipper.
Dat bedoel ik dus.

J. Deltoer
Berichten: 3109
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Was vorige maand in Den Bosch. De VenD, en de ITs waren gesloten. De Gruyter was wel open.

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u het snoepje van de week gekregen?

J. Deltoer
Berichten: 3109
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee, maar wel een bakje koffie.

witte angora
Berichten: 30874
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met een echte Bossche Bol van Jan de Groot?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Ik was gisteren nog bij Scheer en Foppen en de Kijkshop geweest, maar die zijn ook niet meer van deze tijd.

@ scharrelschipper: gezwam? Idd …. Horen wie het zegt. Eens wat anders dan altijd dat gezwam van of je je wel niet laat prikken. Oh nee, dat is weer een andere topic hè!
Kom je trouwens nog een beetje vooruit nu met die lage waterstanden? (Serieus interesse)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

G7 schreef:
22 aug 2022 15:13


@ scharrelschipper: gezwam? Idd …. Horen wie het zegt. Eens wat anders dan altijd dat gezwam van of je je wel niet laat prikken. Oh nee, dat is weer een andere topic hè!
Niks mis mee, je kan ook het gezwam van jou nemen met wel prikken. :D

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Laten we inderdaad eens gaan zwammen over de waterstanden. Ik ben ook serieus nieuwsgierig of scharrelschipper nog gewoon vooruit kan.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

reggie2 schreef:
22 aug 2022 15:37
G7 schreef:
22 aug 2022 15:13


@ scharrelschipper: gezwam? Idd …. Horen wie het zegt. Eens wat anders dan altijd dat gezwam van of je je wel niet laat prikken. Oh nee, dat is weer een andere topic hè!
Niks mis mee, je kan ook het gezwam van jou nemen met wel prikken. :D

Dat zei ik niet hè Reggie2. Ik zei, wel of niet. Maar goed, jij zwamt gelukkig nooit. 😄🥱

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je zwamt nu.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

reggie2 schreef:
22 aug 2022 15:52
Je zwamt nu.
. Jeetje Reggie 2 nu zwam jij ook.
Wat een gezwam van jou. 🤔 Ben ik niet van jou gewend.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Wat een gezever over het gezwam en dat vanwege een trap waarvan de treden zich zowel van beneden naar boven als andersom kunnen verplaatsen, vandaar dat ik liever een trap gebruik waarvan de treden op dezelfde plaats blijven zitten, of valt daar ook nog iets over te verhapstukken ?

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Techneut71 schreef:
22 aug 2022 15:39
Laten we inderdaad eens gaan zwammen over de waterstanden. Ik ben ook serieus nieuwsgierig of scharrelschipper nog gewoon vooruit kan.
Nou,vooruit dan maar en voor sommigen,zet de azijn maar alvast gereed :wink:
Want het is geen leuk verhaal.
ik ben in Frankrijk waar ook droogte is uiteraard en lig al een halve dag voor een sluis in panne wat voornamelijk komt door achterstallig onderhoud.
Mijn geplande transport ging niet door omdat het kanaal waar ik zou gaan laden een halve meter onder peil stond,oorzaak;deels de droogte,maar voornamelijk weer dat achterstallig onderhoud.
Oevers van kanalen storten in en het water loopt uit het kanaal.
Spaarbekkens zijn recreatie plassen geworden,dus kan er niet teveel water uit gehaald worden om de kanalen te voeden,(waar die bekkens ooit voor bedoeld waren) anders hebben de zeilers,vissers en zwemmers te weinig water.
De rivieren daarentegen kan men redelijk op peil houden omdat die allemaal voorzien zijn van stuwen en sluizen.
Dit in tegenstelling tot de Rijn die beneden het gekanaliseerde deel leegloopt.
Ik heb de laatste halve eeuw wel meer droogte meegemaakt,maar nog nooit gezien dat er zoveel vaarwegen afgesloten waren en zoals gezegd;dat komt niet alleen door de droogte.
Maar voor de rest klaag ik niet,we doen gewoon een ander transport,zo flexibel zijn we dan weer wel :)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
22 aug 2022 16:35

Maar voor de rest klaag ik niet,we doen gewoon een ander transport,zo flexibel zijn we dan weer wel :)
M.a.w. we scharrelen maar wat an zolang het nog kan ! :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Even een serieus antwoord. We zien het bijna dagelijks op tv dus daarom was ik benieuwd Scharrelschipper, hoe het jou/jullie momenteel vergaat. Goede uitleg zelfs. 👍

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Oei, dat klinkt inderdaad niet zo best! Vooral dat kennelijk de waterpret voor zeilers en zwemmers belangrijker is dan water voor vaarwegen...
Maar gelukkig krijg je je kostje toch nog bij elkaar gescharreld. Succes!

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het in Frankrijk flink regent zodat het waterpeil aanzienlijk stijgt, kunnen de sluizen ook gesloten worden, omdat het dan soms gevaarlijk is om te schutten.

Dat is ook weleens het geval in Belgie. Kan je op sommige sluishuisjes zien hoe hoog het water in die huisjes en uiteraard daar omheen heeft gestaan.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 aug 2022 16:35
Maar voor de rest klaag ik niet,we doen gewoon een ander transport,zo flexibel zijn we dan weer wel :)
Betekent “ ander” dan een andere bestemming (die wel bereikbaar is) of een andere (lichtere vracht)?

Wel bizar dat de recreatie voor de beroepsvaart gaat :shock:

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

https://nos.nl/artikel/2441696-veel-eu- ... an-brussel

Zo simpel kun je dus de stikstofproblemen oplossen. Gewoon niet doorgeven :o

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 19:11
scharrelschipper schreef:
22 aug 2022 16:35
Maar voor de rest klaag ik niet,we doen gewoon een ander transport,zo flexibel zijn we dan weer wel :)
Betekent “ ander” dan een andere bestemming (die wel bereikbaar is) of een andere (lichtere vracht)?

Wel bizar dat de recreatie voor de beroepsvaart gaat :shock:
Dat "scharrel"heb ik er aan toegevoegd om duidelijk te maken dat er verschil is tussen de continu vaart met wisselende bemanning en onze z.g.familie bedrijven.
Zoiets als scharrelkip zeg maar,wel profesioneel maar relaxter.
Dus dat scharrel niet al te letterlijk nemen.
En ja,we zouden in Acy-Romance laden wat dus niet meer kon,en hebben ons vrachtje (300 ton) nu opgehaald inEvry ong.30 km stroomopwaarts van Parijs.

Dat gaan we afleveren in het Belgische Roeselare bij de fa. Soubry die van die tarwe spagetti en macaroni gaan maken.
Meestal krijgen we daar een pakketje met dat spul,ik verheug me er nu al op behalve dan op die inkt(vis) kleurige,dat is aan mij niet besteed.
Wat betreft ons kostje verdienen;geen probleem,er is overal tekort aan transport dus de vrachtprijzen zijn zeer redelijk

Plaats reactie