Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met splitsen en insteken voor oog voor een Doerak vast te leggen?
Ik weet dat het gladde Nylon dat bij windkracht 5 al los kon gaan met alleen maar.....
Blij met een Meerpaal, zelf op de Doerak gelast.

Welkom in de huiskamer en blijkbaar 2 ervaren mensen die in de knoop zitten en waarbij een steekje los is!
Weer tijd voor een paar weken Quarantaine voor dat ik daartoe van anderen een oproep kreeg!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Let je op de planten, zei ik tegen mijn man toen hij de schuttingen aan het plaatsen was. Doe ik, zei hij.
Even later: je hebt alle plantjes platgelopen! O, zijn dat plantjes dan, ik dacht onkruid.

Zucht...

Iets later konden we erom lachen :lol:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, een mooi oog splitsen in een lijn is een plezierig klusje, in de zon op het achterdek. Ik heb er velen mee verblijd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

scharrelschipper schreef:
25 apr 2020 21:31
Komkommer,ik kan er nu al geen touw meer aan vastknopen,maar ik blijf erom lachen!
Splitsen? Ik lees toch echt dat deze Schipper in de knoop zit!

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Schippertje in de knoop? Hoe kom je erbij. :lol:

Die moet gewoon doen wat de man achter de JD-accounts indertijd deed: een goede whiskey pakken.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wil je het snel en efficiënt, dan moet je er inderdaad met de botte bijl doorheen. Dan loop je het risico dat je allemaal stukjes in je handen hebt. Wil je je garen heel houden, sja... dat kost heel veel tijd, geduld, moeite en gepuzzel. Dan ben je helemaal gaar als je ermee klaar bent.

Soms is het laatste leuker, en soms is het eerste ook wel fijn om te doen. Ben je in één keer klaar.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als klein kind mocht ik mijn oude buurvrouw al helpen om knotten wol uit de knoop te halen. Veel nuttiger dan de botte bijl. Toen was men ook wat zuiniger.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
25 apr 2020 21:43
En weer ging het mis,ik schreef dus:wij knopen niet ,wij splitsen.
Ik geloof er geen steek van :D

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nou, nu duidelijk is dat ik echt een "schippertje"ben,wil ik het volgende met jullie delen.
In onze bedrijfstak zijn de opdrachtgevers volop bezig om misbruik te maken van de situatie.
Er worden me weinig transporten aangeboden en dan ook nog tegen dump prijzen.
De brandstof kosten zijn inderdaad lager geworden,maar waarom moet het voordeel hiervan alleen voor de opdracht gever zijn?.
Het lijkt mij dat we allemaal wat in moeten leveren in deze tijd.
Maar goed,we zijn gezond en dat is het belangrijkste.
Weet niet wat JD accounts is maar die whiskey klinkt goed.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Scharrelschipper, zo gaat het altijd in het transport. Of het nu op de weg of op het water is, we worden altijd uitgebuit door de opdrachtgevers. Heb je op het water ook last van collega's uit Oost Europa die de prijzen onderuit halen?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
25 apr 2020 23:26
Lady1234 schreef:
25 apr 2020 23:22
Als klein kind mocht ik mijn oude buurvrouw al helpen om knotten wol uit de knoop te halen. Veel nuttiger dan de botte bijl. Toen was men ook wat zuiniger.
Ik denk niet dat de bijl van meneer A de Grote bot was. Wel dat hij dankzij het doorhakken van de knoop de heerser over Azië werd.
Dat werd u niet door het ontwarren van de bolletjes garen.
Dat was ook niet mijn wens, maar zij kon de trui breien die ze wilde. Veel belangrijker.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
25 apr 2020 23:39
In onze bedrijfstak zijn de opdrachtgevers volop bezig om misbruik te maken van de situatie.
Er worden me weinig transporten aangeboden en dan ook nog tegen dump prijzen.
De brandstof kosten zijn inderdaad lager geworden,maar waarom moet het voordeel hiervan alleen voor de opdracht gever zijn?.
Het lijkt mij dat we allemaal wat in moeten leveren in deze tijd.
Ik had het al in de krant gelezen. Niks nieuws, schippertje.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je bij een Antiquair een spinnewiel kocht is een doorgehakte knot met korte gruis weer te hergebruiken,
bij meerdere knotjes en resten krijg je een Creatief Breien effect!

Advies;
Knip alle vlekken en ergste stukken uit je wollen truien.
Dan in kleine stukjes via de blender met plons water fijn maken en Spinnen maar!
Ja, in de periode 1940~45 waren er vele die zo de eindjes aan elkaar knoopten.

Dus jullie mogen nu raden welke kleuren mijn eigen baby sokjes ooit hadden!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De schippers zijn net boeren, als je met iets goedkoper wel een opdracht kreeg heb je volop werk en kun je de leningen van de bank nog wel betalen.... maar als vele het doen houd je er niets aan over!

Laatst even op de fiets naar Nederland, en ja hoor, een hele lange rij voor de Action!
Ruim 100 meters voor ze eindelijk naar binnen mogen, lijkt de Sovjet Unie wel van toen Gorbatsjov nog regeerde!.

De nieuwste schepen zijn niet van de Schipper maar van "De Bank" en bij niets doen zijn ze ook hun huis kwijt helaas!
Hopelijk heeft onze Scharrel Schipper een waardeloze oude roestbak en een goed gevulde bank rekening!
Straks tussen ¼ en ½ nieuwprijs uitzoeken en met een aankoop voordeel hoef je niet voor "de Bank" te varen!

Ja, Covid19 aankopen zijn soms een goede periode en ½ geld of minder kopen gaat sneller dan aflossen.
Hiermee verraad ik mezelf nu, wat betaalde ik t.o.v. de oorspronkelijke vraagprijs voor mijn Kot?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
26 apr 2020 09:10
Hopelijk heeft onze Scharrel Schipper een waardeloze oude roestbak
Dan is hij binnen de kortste keren verzopen. Jij weet ook wel wat je zegt... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Doerak was ook bij aankoop ..... een roestbak, na zandstralen en nieuwe stukken in lassen weer veilig.
Maar een oudere rommelige die te klein en onrendabel is nu vervangen door moderne en de vorige voor oude ijzer?

Zowel in de vorige Crisis als nu zijn er enkele die zoeken naar mooie recente schepen die hopelijk voor niet teveel worden aangeboden.
Zwaar onder de prijs met huidige vrachtprijzen kopen is sneller dan 10 jaren de bank betalen voor dure lening en verplichtingen!

Roestige oude hoeft niet doorgeroest te zijn, ik weet hoe dik die platen zijn!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Roestbakken zitten op de weg, dacht ik; een slecht, of slecht onderhouden schip noemden wij een modderpraam.

Scharrelschipper, met wat voor schip vaart u op Frankrijk? Mogen kunstmest en brouwgerst zomaar in hetzelfde ruim? Op de weg zie ik namelijk wel trucks met de waarschuwing "Nur für Lebensmittel" maar de Duitsers zijn misschien wat hygiënischer dan de Fransen :wink:. Het zijn ook altijd tankwagens of -wagons, realiseer ik me nu. Misschien geldt dat alleen voor vloeistoffen.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
26 apr 2020 09:24
Komkommertijd schreef:
26 apr 2020 09:10
Hopelijk heeft onze Scharrel Schipper een waardeloze oude roestbak
Dan is hij binnen de kortste keren verzopen. Jij weet ook wel wat je zegt... :lol:
Ik ben nu juist bezig met onderhoud om dat roestbak gedeelte te voorkomen,wat dan weer nadelig is voor die vette bankrekening.
Maar wel ben ik in een positie dat ik al te oneerbare voorstellen kan weigeren. :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor de liefhebbers: vanavond op TV op DC om 20.30u wordt de inzet van defensie belicht in deze Coronatijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
26 apr 2020 11:43
Maar wel ben ik in een positie dat ik al te oneerbare voorstellen kan weigeren. :)
Geen mooier en vrijer leven dan het schippersleven , u bent bevoorrecht .
Maar oneerbare voorstellen :lol: volgens mij bestaan er geen seksboten meer en contactberoepen zijn vooralsnog verboden, toch?

Plaats reactie