Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
12 apr 2024 19:38
scharrelschipper schreef:
12 apr 2024 19:30
Lady1234 schreef:
12 apr 2024 16:20
Ik kan mij haast niet voorstellen dat uw vraag serieus is. U bent al zolang ondernemer.

U verricht een dienst, dat vervoer en daardoor wordt ook de grondstof in principe meer waard. Er wordt waarde aan toegevoegd.

Per saldo betaalt uiteindelijk de bierdrinker de totale btw.

Btw verlegd ivm buitenland.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _eu_landen
Het was echt wel een serieuze vraag Lady.
Dankzij wiki en zeker MM is het me een stuk duidelijker geworden.
Het boeide me ook niet zozeer omdat mijn boekhouder dit verder regelt en welk soort belasting dan ook toch onontkoombaar is.
Dus 1000 kg gerst kost b.v.100 euro,mijn vervoer kost 10 euro,dus over 10 euro moet 21% betaald worden.
Maar de gerst is niet meer waard geworden,alleen duurder voor de koper, ervan uitgaande dat die het vervoer betaald.
Dus voor mij blijft het een vaag verhaal.
Dat van verlegd wist ik al.
De gerst is wel meer waard geworden, hij is immers duurder geworden voor de verkoper :wink:
Had jij of een ander deze gerst niet hoeven brengen, dan had de koper ( of tussenhandelaar ) zelf de gerst moeten gaan halen en dat was waarschijnlijk nog duurder geweest. De gerst is minder waard in een haven of overslagpunt dan bij de verkoper of eindgebruiker. De dienst voegt dus waarde toe.
De BTW hierover wordt uiteindelijk door de consument betaald ( een zakelijke koper mag de BTW immers terugvragen, gelukkig maar ook anders zou het product heel snel peperduur worden ).
Wat een onzin!
De opmerkingen/discussies hier geven al aan dat het gewoon een ordinair verdienmodel van de staat is.
Maar goed,het is mij nu wel min of meer duidelijk hoe het werkt,en daar ging het mij om.
Dus alle reageerders;dank voor Uw bijdrage.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De grootste en nog steeds groeiende werkgever moet betaald worden natuurlijk.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
12 apr 2024 20:57
angel1978 schreef:
12 apr 2024 19:38
scharrelschipper schreef:
12 apr 2024 19:30

Het was echt wel een serieuze vraag Lady.
Dankzij wiki en zeker MM is het me een stuk duidelijker geworden.
Het boeide me ook niet zozeer omdat mijn boekhouder dit verder regelt en welk soort belasting dan ook toch onontkoombaar is.
Dus 1000 kg gerst kost b.v.100 euro,mijn vervoer kost 10 euro,dus over 10 euro moet 21% betaald worden.
Maar de gerst is niet meer waard geworden,alleen duurder voor de koper, ervan uitgaande dat die het vervoer betaald.
Dus voor mij blijft het een vaag verhaal.
Dat van verlegd wist ik al.
De gerst is wel meer waard geworden, hij is immers duurder geworden voor de verkoper :wink:
Had jij of een ander deze gerst niet hoeven brengen, dan had de koper ( of tussenhandelaar ) zelf de gerst moeten gaan halen en dat was waarschijnlijk nog duurder geweest. De gerst is minder waard in een haven of overslagpunt dan bij de verkoper of eindgebruiker. De dienst voegt dus waarde toe.
De BTW hierover wordt uiteindelijk door de consument betaald ( een zakelijke koper mag de BTW immers terugvragen, gelukkig maar ook anders zou het product heel snel peperduur worden ).
Wat een onzin!
De opmerkingen/discussies hier geven al aan dat het gewoon een ordinair verdienmodel van de staat is.
Maar goed,het is mij nu wel min of meer duidelijk hoe het werkt,en daar ging het mij om.
Dus alle reageerders;dank voor Uw bijdrage.
Goed beargumenteerd ook!
Getuigt wel weer dat je helemaal niet naar het antwoord op zoek was…

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En uit dat ordinaire verdienmodel wordt wel het een en ander voor de burgers betaald.

De brandweer en de politie sturen geen nota als ze u komen helpen.

De sluizen op de Maas, op andere rivieren en kanalen kunnen gratis benut worden. En noem alle andere voorzieningen in het land maar op.

Inderdaad, “ordinair” maar dan wel op zijn Frans, het is er “gewoon”.

En dan kunt u het onzin vinden, maar blijkbaar hebt u geen idee waar u mee bezig bent.

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 21:03
De grootste en nog steeds groeiende werkgever moet betaald worden natuurlijk.
En wat dacht u van uw bijstand? Hebt u daar een geldboompje voor?

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
12 apr 2024 21:54
Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 21:03
De grootste en nog steeds groeiende werkgever moet betaald worden natuurlijk.
En wat dacht u van uw bijstand? Hebt u daar een geldboompje voor?
Dacht je dat ik dat voor gekozen heb. De keuze van de Nederlandse staat om zoveel werknemers in dienst te nemen is wel een keuze.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is het ergens toch maar goed dat de Nederlandse Staat ervoor gekozen heeft voldoende werknemers in dienst te nemen die ervoor kunnen zorgen dat jouw niet-gekozen bijstand iedere maand keurig geïndexeerd op jouw wel gekozen bankrekening komt te staan.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
12 apr 2024 22:00
Dan is het ergens toch maar goed dat de Nederlandse Staat ervoor gekozen heeft voldoende werknemers in dienst te nemen die ervoor kunnen zorgen dat jouw niet-gekozen bijstand iedere maand keurig geïndexeerd op jouw wel gekozen bankrekening komt te staan.
Zijn zoveel werknemers wel nodig?

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ze moeten er nog veel meer in dienst nemen, politieagenten, onderwijzers en noem de beroepen maar op.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 22:04
witte angora schreef:
12 apr 2024 22:00
Dan is het ergens toch maar goed dat de Nederlandse Staat ervoor gekozen heeft voldoende werknemers in dienst te nemen die ervoor kunnen zorgen dat jouw niet-gekozen bijstand iedere maand keurig geïndexeerd op jouw wel gekozen bankrekening komt te staan.
Zijn zoveel werknemers wel nodig?
Zeker niet, nu hebben de kabouters niets meer te doen.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Efficiënter werken zou ook al een oplossing zijn. Mensen met toekomst visie, dan loop je ook niet altijd achter de feiten aan.
En vooral je werk goed doen, scheeld ook een hoop geld, dan heb je niet weet en heel leger aan mensen en advocaten nodig om het weer op te lossen.

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 22:04
witte angora schreef:
12 apr 2024 22:00
Dan is het ergens toch maar goed dat de Nederlandse Staat ervoor gekozen heeft voldoende werknemers in dienst te nemen die ervoor kunnen zorgen dat jouw niet-gekozen bijstand iedere maand keurig geïndexeerd op jouw wel gekozen bankrekening komt te staan.
Zijn zoveel werknemers wel nodig?
Sociale Dienst opheffen? Scheelt een leger.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
12 apr 2024 22:20
Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 22:04
witte angora schreef:
12 apr 2024 22:00
Dan is het ergens toch maar goed dat de Nederlandse Staat ervoor gekozen heeft voldoende werknemers in dienst te nemen die ervoor kunnen zorgen dat jouw niet-gekozen bijstand iedere maand keurig geïndexeerd op jouw wel gekozen bankrekening komt te staan.
Zijn zoveel werknemers wel nodig?
Sociale Dienst opheffen? Scheelt een leger.
Wat een onzin.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid, echt, ik denk dat je geen idee hebt wat er allemaal achter de schermen gebeurd om jou je centen in handen te kunnen drukken.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik dacht even dat het over mijn kleindochter ging...https://nieuwspaal.nl/complotkleuter-da ... soeverein/

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verstandig kind. 😁😁

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
12 apr 2024 22:36
Onkruid, echt, ik denk dat je geen idee hebt wat er allemaal achter de schermen gebeurd om jou je centen in handen te kunnen drukken.
Zou het? Ik denk toch dat er onnodig geld verspild wordt aan niet efficiënt werken.
Kijk naar het UWV hoe vaak dat bij bijvoorbeeld voor naar de rechter gegaan moet worden. Kijk naar wat er gebeurde bij Toeslagen affaire,
En voor mij, zo moeilijk kan het niet zijn om mijn uitkering over te maken. Het hoeft niet berekend te worden, is elke maand hetzelfde, en voor het rekenwerk zijn er computers.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Afsluitertje. Lifecoach luidt de noodklok https://nieuwspaal.nl/steeds-meer-jonge ... un-studie/

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
12 apr 2024 22:43
Ik dacht even dat het over mijn kleindochter ging...https://nieuwspaal.nl/complotkleuter-da ... soeverein/
Nou, die kleine heeft het concept nog niet helemaal uitgewerkt. Hij is dan wel van de familie Steverkamp, maar hij wil geen deel meer uitmaken van de familie Steverkamp.

Voor wie het nog niet weet, die formulering “van de familie” wordt inderdaad gebruikt door dit soort dwaallichten. (Mag ik ze dwaallichten noemen? Nou en of!) Vaak korten ze het af tot vdf. Het vermakelijke is dat er andere dwaallichten zijn, die dat “van” weer helemaal fout vinden, want ze zijn immers niet het eigendom van de familie; deze dwaallichten noemen zich dan “uit de familie”, ofwel udf. En dan is er nog een derde categorie die zweert bij “met de familienaam”, ofwel mdf. Dat lijkt mij de beste keuze, gezien het bord voor hun kop.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
12 apr 2024 22:11
Efficiënter werken zou ook al een oplossing zijn. Mensen met toekomst visie, dan loop je ook niet altijd achter de feiten aan.
En vooral je werk goed doen, scheeld ook een hoop geld, dan heb je niet weet en heel leger aan mensen en advocaten nodig om het weer op te lossen.
Dat ze jou niet inhuren... :mrgreen: :lol:

Plaats reactie