Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
12 mei 2022 12:12
Deventer
Heerlijke bijtjes
De ijssalon
Walstraat
De hunk van de groentezaak
Park tegenover station
Intersport van Johnny Oude Wesselink
Boulevard langs de IJssel
Het winkeltje met de kleine theeserviesjes
Zelf heb ik meer met "Das gute ist immer da" in de Kleine Overstraat: een even goed als sfeervol antiquariaat.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
12 mei 2022 09:20
Maar al deze informatie is natuurlijk vrij nutteloos omdat iedereen die er regelmatig komt dit wel weet en iedereen die er niet komt deze informatie ook niet nodig heeft :mrgreen:
Mijn dank is groot! Dit is een concept-antwoord voor minstens de helft van de topics alhier, te beginnen met de dropshipping-topics :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
12 mei 2022 12:33
sjohie schreef:
12 mei 2022 11:54
Dat moet dan het Hema pand zijn, en die heeft er ook maar eentje, dus dat kan haast niet missen.
Nee, niet de Hema, maar aan het andere eind. Daar was/is een destijds "modern" pand met op de bg een Chin.-Ind. Rest. en daarboven een of andere winkel.
Achterin zit zo'n ouderwetsch trappenhuis met van die marmeren treden en uitbundige metalen relingen.
Dat was destijds de enige opgang.
V&D pand is na verdwijnen ervan in oude glorie hersteld, die roltrappen zijn weg.
Dat lijkt me een verbetering.
Aan de andere kant van de Lange B, zou het dan het Scapino pand moeten zijn? Anders was het voordat ik er kwam wonen `20 jaar geleden denk ik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
12 mei 2022 12:38
breien schreef:
12 mei 2022 12:12
Deventer
Heerlijke bijtjes
De ijssalon
Walstraat
De hunk van de groentezaak
Park tegenover station
Intersport van Johnny Oude Wesselink
Boulevard langs de IJssel
Het winkeltje met de kleine theeserviesjes
Zelf heb ik meer met "Das gute ist immer da" in de Kleine Overstraat: een even goed als sfeervol antiquariaat.
The Lemon Tree is ook erg leuk, en lekker. Alhoewel ze wel wat opstartproblemen hadden na de laatste lockdown vonden we.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
12 mei 2022 14:58
The Lemon Tree is ook erg leuk, en lekker.
Als ik in Nederland ergens wat wil eten wil ik wel in het Nederlands aangesproken worden.
Ook als de keuken internationaal is.
Ben je er in het Engels aangesproken dan? Dat is ons namelijk nog nooit gebeurd, de keren dat we er gingen eten.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

sjohie schreef:
12 mei 2022 12:57
Aan de andere kant van de Lange B, zou het dan het Scapino pand moeten zijn? Anders was het voordat ik er kwam wonen `20 jaar geleden denk ik.
Het is vermoedelijk het pand van de huidige Scapino geweest. Het is beslist langer dan 20 jaar geleden, want mijn roltrapherinnering speelde rond 1970. Toen was er nog geen voetgangersgebied, reden er gewoon auto's door de Korte en Lange B, en was de Brink een grote parkeerplaats.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

breien schreef:
12 mei 2022 10:57
Tijdens mijn vakantie dit jaar kom ik nog in Apeldoorn.
Daar moet ik toch naar hun belangrijkste toeristische attractie
ROLTRAP IN HEMA
Zou ik echt even doen. Wellicht gelijk even een bakje doen, want boven zit het restaurant en het toilet. :wink:
Verder is de Apenheul en Julianatoren ook aan te bevelen, voor het geval u kinderen/kleinkinderen meeneemt.
Btw......Arnhem en idd Deventer (even vergeten) hebben zeker weten ook een roltrap. Zutphen daarbij, weer niet. Wel een bovenetage maar met trap en lift.

Zo dit was weer even een toeristische bijdrage uit de Achterhoek en de mooi Veluwe. :idea:

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Breien, je gaat toch wel foto's maken van die roltrap, of niet? Het mooiste is als je de beweging weet vast te leggen, maar dan dusdanig dat de roltrap ook als zodanig herkenbaar is. Nog een tip: trek plaatselijke inboorlingen een paar klompen aan, en fotografeer ze als ze omhoog gaan.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.tubantia.nl/almelo/ernstige ... ~a6219f7c/

Goed nieuws voor deze man, hij heeft het UWV aangepakt en gewonnen. Nu hopen dat meerdere dat doen. 😁
Het was ook belachelijk dat het UWV durft te beweren dat er wel vooruitgang in zou kunnen zitten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
13 mei 2022 05:49
https://www.tubantia.nl/almelo/ernstige ... ~a6219f7c/

Goed nieuws voor deze man, hij heeft het UWV aangepakt en gewonnen. Nu hopen dat meerdere dat doen. 😁
Het was ook belachelijk dat het UWV durft te beweren dat er wel vooruitgang in zou kunnen zitten.
Het gaat in zijn geval om een vrij specifieke vorm van ME/CVS, de heftigste. Dus voor de mensen die dát hebben, wordt eea een stuk makkelijker, naja meer duidelijker in gesprekken met het UWV en partijen als verzekeraars, die er onderling nogal een zooitje van maken.

Als je met welk een andere medische aandoening met het UWV van doen hebt, is het niet ineens hallelujah ofzo. Beetje net als toen die woekerpolissen boven tafel kwamen, en iedereen met een beleggingshypotheek brulde er eentje te hebben, zeker als de beleggingen even niet zo lekker liepen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
12 mei 2022 19:25
Cryptomuntjes zakken.
Cryptomunten crashen: wat is er aan de hand? - https://nos.nl/l/2428565
Niet zo lang geleden opperde een collega om onze pensioenpot in crypto te stoppen tijdens een achterbanoverleg. En die meende dat serieus. We waren toch wel gek om dat geld te laten beleggen in maar zozo renderende bedrijven etc, dat was maar ouderwets. (was jongere collega). Hadden we dat gedaan, dan waren we, kijkend naar de bitcoin koers, nu de helft kwijt geweest met z'n allen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Meerdere doktoren hadden aangegeven dat deze man niet meer beter zou worden maar de UWV dacht het beter te weten.
Ik denk dat toch dat meerdere chronische zieken hier een handvat aan hebben en het UWV hiermee kunnen aanpakken.

Onkruid71
Berichten: 2707
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sjohie schreef:
13 mei 2022 07:51
Onkruid71 schreef:
13 mei 2022 05:49
https://www.tubantia.nl/almelo/ernstige ... ~a6219f7c/

Goed nieuws voor deze man, hij heeft het UWV aangepakt en gewonnen. Nu hopen dat meerdere dat doen. 😁
Het was ook belachelijk dat het UWV durft te beweren dat er wel vooruitgang in zou kunnen zitten.
Het gaat in zijn geval om een vrij specifieke vorm van ME/CVS, de heftigste. Dus voor de mensen die dát hebben, wordt eea een stuk makkelijker, naja meer duidelijker in gesprekken met het UWV en partijen als verzekeraars, die er onderling nogal een zooitje van maken.

Als je met welk een andere medische aandoening met het UWV van doen hebt, is het niet ineens hallelujah ofzo. Beetje net als toen die woekerpolissen boven tafel kwamen, en iedereen met een beleggingshypotheek brulde er eentje te hebben, zeker als de beleggingen even niet zo lekker liepen.
Het is goed nieuws in de vorm dat rechters standaard geloofd hebben dat het UWV gelijk had. Ikzelf liep hier ook tegenaan, net zoals zovele. Mijn uitslag was, dat ik gewoon 42,5 uur kon werken, terwijl ik ook de erge vorm heb, en vele hebben dat. Dus het is een overwinning op het systeem dat bestond, dat UWV bijna altijd gelijk heeft. Dat is een belangrijke stap voorwaarts, misschien ook wel voor long COVID patiënten straks.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 13 mei 2022 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

sjohie schreef:
13 mei 2022 07:54


Niet zo lang geleden opperde een collega om onze pensioenpot in crypto te stoppen tijdens een achterbanoverleg. En die meende dat serieus. We waren toch wel gek om dat geld te laten beleggen in maar zozo renderende bedrijven etc, dat was maar ouderwets. (was jongere collega). Hadden we dat gedaan, dan waren we, kijkend naar de bitcoin koers, nu de helft kwijt geweest met z'n allen.
Crypto zou de toekomst zijn zeiden ze 10 jaar geleden. Het had dan nu toch al veel meer moeten zijn doorgebroken. Volgens mij is dit een doodgeboren kindje, er zit ook 0 zekerheid achter. In de 17e of 18e eeuw waren het de tulpenbollen, nu is het de crypto.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

juliomariner schreef:
13 mei 2022 08:01
sjohie schreef:
13 mei 2022 07:54


Niet zo lang geleden opperde een collega om onze pensioenpot in crypto te stoppen tijdens een achterbanoverleg. En die meende dat serieus. We waren toch wel gek om dat geld te laten beleggen in maar zozo renderende bedrijven etc, dat was maar ouderwets. (was jongere collega). Hadden we dat gedaan, dan waren we, kijkend naar de bitcoin koers, nu de helft kwijt geweest met z'n allen.
Crypto zou de toekomst zijn zeiden ze 10 jaar geleden. Het had dan nu toch al veel meer moeten zijn doorgebroken. Volgens mij is dit een doodgeboren kindje, er zit ook 0 zekerheid achter. In de 17e of 18e eeuw waren het de tulpenbollen, nu is het de crypto.
De techniek er áchter, blockchain, wel.

Het kadaster kijkt daar bijvoorbeeld naar om eigendommen waterdicht vast te kunnen leggen. Nu gaat dat nog via een complex systeem via notarissen, waarbij recent eentje een menselijke fout maakte, en alle Vestia hypotheken, en dat zijn er nog al wat, had "doorgehaald" in de centrale registratie. Dat betekende dat Vestia op dat moment geen enkele transactie op/aan/met hun vastgoed kon doen, en er potentieel allerlei lopende procedures rondom die notoire corporatie, ineens door vormfouten zouden stranden etc.

In het theater wordt die techniek al gebruikt om ticket scalpers de voet dwars te zetten. (Zit Youp met geld in meen ik).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
13 mei 2022 09:55
Collega van Scharrelschipper in Ljouwerd.
Vrachtschip ramt bootjes en steigers in Friese woonwijk - https://nos.nl/l/2428636
Het is Ljouwert.. :wink: En gezien de meningen over deze wijk, Zuiderburen, zou het me niet verbazen dat sommige "liwadders" hier nog wel wat om gniffelen ook. ik meende aan de vorm van de zonnepanelen op de foto's van die huizen in het artikel wel te kunnen zien wáár dit precies is gebeurd, maar kan het zo even niet vinden.

Edit, dat schip is tot hier gekomen. :shock: :o Dat is zeker 350m uit de koers/vaargeul. Die moet goed onwel zijn geworden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
13 mei 2022 10:26
Ljouwerd is Stellingwerfs
Pah, daar vind ik als stadsfries weer van alles van.. :wink:

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, 't ken Friezen en 't ken dooien.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
13 mei 2022 10:13
breien schreef:
13 mei 2022 09:55
Collega van Scharrelschipper in Ljouwerd.
Vrachtschip ramt bootjes en steigers in Friese woonwijk - https://nos.nl/l/2428636
Het is Ljouwert.. :wink: En gezien de meningen over deze wijk, Zuiderburen, zou het me niet verbazen dat sommige "liwadders" hier nog wel wat om gniffelen ook. ik meende aan de vorm van de zonnepanelen op de foto's van die huizen in het artikel wel te kunnen zien wáár dit precies is gebeurd, maar kan het zo even niet vinden.

Edit, dat schip is tot hier gekomen. :shock: :o Dat is zeker 350m uit de koers/vaargeul. Die moet goed onwel zijn geworden.
Dat schip ( ten onrechte rijnaak genoemd) was niet uit de koers/geul geraakt.
In een intervieuw met de eigenaar stelt deze dat het schip daar bijna dagelijks langs vaart.
Het is een z.g. beunschip dat daar een vast traject vaart.
De schipper is naar het ziekenhuis gebracht.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik hoop dat de schipper opknapt.
Vraag me wel af wat een beunschip is, is dat een schip dat werkt als beunhaas?

Plaats reactie