Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dus waarom zouden we hier in Nederland allemaal moeten gaan bidden? Om ons zelf beter te voelen? Om het gevoel te hebben dat je 'iets' doet voor die mensen? De mensen die daar nu in diepe ellende zitten, hebben er niets, noppes, nada aan.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:42
Dus waarom zouden we hier in Nederland allemaal moeten gaan bidden? Om ons zelf beter te voelen? Om het gevoel te hebben dat je 'iets' doet voor die mensen? De mensen die daar nu in diepe ellende zitten, hebben er niets, noppes, nada aan.
Hoewel ik niet in het fenomeen van bidden geloof, durf ik de bewering wel aan dat men daar veel meer heeft aan de keuze van 'iedereen' om voor het bidden te gaan, dan het prediken, steunen, verheerlijken of goedpraten van nog meer geweld zoals zo ook hier gebeurt.
In die zin doet verdraagzaamheid en saamhorigheid ( ook in onze samenleving ) meer dan de kant van polarisatie die sommigen kiezen.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hamas zaaide dood en verderf en zal nu dood en verderf oogsten.
Joden zijn voor deze club het laagste op aarde. Gevolgd door Christenen en ongelovigen. Weet waar je staat tegenover deze fanatieke moslims.

Wanneer een wappie een belachelijke tekst projecteert op het Anne Frankhuis is de wereld te klein. Of wanneer blijkt dat Prins Bernhard toch aantoonbaar bij de nazipartij gezeten heeft 90 jaar geleden. Of wanneer er wat leuzen over Joden geroepen worden in een voetbalstadion omdat ajax de tegenstander is. Niemand vind het nodig iets te relativeren.

Maar na dit enorme laffe bloedbad gaat men los op de vergeldingsdrang van Israel.

Sorry, je woont in Gaza, je wordt van jongs af aan geindoctrineerd met anti Israel haat, accepteer nu ook maar de consequenties.
Tijd voor praten komt later.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
10 okt 2023 19:39
Moneyman schreef:
10 okt 2023 17:44
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 17:17
Met bidden wordt deze ellende echt niet opgelost hoor. Krijgen de mensen niet eens water of voedsel door, laat staan dat het hun angsten wegneemt.
Laat nu net dat laatste vaak wél het geval zijn...
Diep gelovige mensen kennen geen angst voor de dood en ook niet voor wat daarna komt.
Zij hebben die rust en dat vertrouwen nu eenmaal.
Ik heb met mijn grote aversie tegen welk geloof dan ook, ook geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
10 okt 2023 19:51
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Je ligt of onder de grond of in een urn of strooiveldje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

De Westerse wereld is pro Israël, zo lijkt het.
Waarom alleen Israëlische vlaggen halfstok hangen?
Waarom niet onze nationale vlaggen massaal halfstok hangen als steun voor het onnoemelijk leed dat daar nu gaande is, voor alle slachtoffers?

En er is té eenzijdige niet genuanceerde berichtgeving , vind ik.

Er wordt zó onnoemelijk veel verdriet en leed daar in die regio toegebracht, voor allen daar...een humanitaire ramp - oorlogsmisdaden!
Weerzinwekkend!
Zoals iedere oorlog 😡.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Allemaal leuk en aardig, maar buiten de oorlog in Oekraïne om - hoeveel belangstelling is er voor de andere ongeveer 48 oorlogen die momenteel gevoerd worden? En wat te denken van de aardbeving in Afghanistan, om ook nog even wat te noemen?
Sinds 2013 zijn er wereldwijd meer dan 100 oorlogen begonnen en ongeveer de helft daarvan zijn nog steeds gaande. Waaronder de oorlog in Jemen, Syrië, Oekraïne en Somalië.

Bron: https://www.artsenzondergrenzen.nl/wat- ... mali%C3%AB.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
10 okt 2023 19:51
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is er wel of niets na de dood, dat zijn geen feiten van.

Wel een vreemd verhaal over mogelijke reïncarnatie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dorothy_Eady

Feit of fictie, wie zal het zeggen.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
10 okt 2023 19:51
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Mag aannemen dat dit een grappig bedoelde opmerking is?

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
10 okt 2023 21:01
scontra schreef:
10 okt 2023 19:51
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
10 okt 2023 21:50
Is er wel of niets na de dood, dat zijn geen feiten van.
In een vorig leven was ik ridder (nee, niet die ridder) te paard en in het huidige tijdperk een burgerman in een blikken trommel.
Wat ik in het hiernamaals zal zijn, dat zal ik u vertellen als ik u daar t.z.t. mocht tegenkomen. :wink:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
10 okt 2023 21:50
Is er wel of niets na de dood, dat zijn geen feiten van.

Wel een vreemd verhaal over mogelijke reïncarnatie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dorothy_Eady

Feit of fictie, wie zal het zeggen.
De Engelstalige versie geeft meer details over haar leven. Er zijn zoveel hersenaandoeningen die we niet kunnen verklaren. Daar past deze prima tussen.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
10 okt 2023 22:05
witte angora schreef:
10 okt 2023 21:01
scontra schreef:
10 okt 2023 19:51


"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Ik ben in zoverre ervaringsdeskundige dat ik weet hoe het was voordat ik verwekt werd. Er was niets, helemaal niets. Voor mij dan. En ik vermoed zo dat dat voor iedereen wel geldt. Ja, ik geloof in de opstanding, maar als je dood bent, dan is er op dat moment niets, helemaal niets, net als voordat je verwekt werd.
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?
Zie nu dat ik een "t"vergeten ben,sorry.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
10 okt 2023 19:39
Diep gelovige mensen kennen geen angst voor de dood en ook niet voor wat daarna komt.
Zij hebben die rust en dat vertrouwen nu eenmaal.
Ideaal voor terroristen.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
10 okt 2023 19:51
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2023 19:45

geen angst voor de dood of voor wat daarna komt. Voor dat laatste hoeft trouwens niemand angst te hebben, want er komt niets na de dood.
"Voor dat laatste" heeft u zeker van horen vertellen, want ik mag toch aannemen dat u geen ervaringsdeskundige bent ?
Toevallig heb ik een vriend met een hartafwijking die tot 2x toe uit de dood is teruggebracht. Ik geloof hem als ie zegt dat er tussen het moment van doorhebben dat er iets mis en weer bijkomen helemaal niets is.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
10 okt 2023 22:05
Ik was het met je eens:dood is dood,en verder niets.
Maar "opstanding"???
Wat moe ik me daar bij voorstellen?
Opstanding - opstaan. 'Opstaan uit de dood'.

Wat ik uit de bijbel opmaak is dat degene die het leven gegeven heeft, ook in staat is na de dood het leven weer terug te geven. Dat is nog niet nu; dat is voor later.

Tot die tijd, en dat leert de bijbel ook, zijn de doden 'nergens'. Prediker 9:5,6: Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat. Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan'.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Omdat elke herinnering aan hen verloren gaat”.

Die herinneringen gaan juist niet verloren, maar leven voort in de nabestaanden. Zolang iemand zich jou nog herinnert, leef je voort.

PGros
Berichten: 1138
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Lady1234 schreef:
10 okt 2023 23:13
“Omdat elke herinnering aan hen verloren gaat”.
Die herinneringen gaan juist niet verloren, maar leven voort in de nabestaanden. Zolang iemand zich jou nog herinnert, leef je voort.
Dit moet je lezen als: Omdat de herinneringen die ze hadden verdwenen zijn.
Het gaat dus om de doden zelf (hen) en niet de nabestaanden. Die hebben namelijk nog wel herinneringen.
(althans zo lees ik het)

Plaats reactie