Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:39
Volgens mij moet jij eens beter nadenken over hoe het voor andere mensen is, in plaats van hoe jij denkt dat het is. Je zou het eens moeten proberen.
Na dat hij begon over de zegeningen werd me wel duidelijk dat hij geen idee hebt wat er allemaal speelt op dat gebied.
En je had ook al geen antwoord dus, Tja.
Jochie... je hebt een dak boven je hoofd, verwarming, eten, drinken, een bed om op te liggen en een bank om op te zitten, je hebt een tablet of laptop van waaruit je kan klagen. Je hoeft niet te werken voor je geld, maar krijgt iedere maand vanuit overheidswege een donatie waarmee je redelijk rond kan komen. Er is thuiszorg, er zijn medicijnen, er zijn artsen (die er allemaal niks van begrijpen, dat is dan ook wel weer zo), er zijn verpleeghuizen, er is wijkverpleging, er zijn maatschappelijk werkers, psychologen en psychiaters, diverse WMO voorzieningen enzovoorts.

De lucht is blauw en het is lekker weer, ook al begint de lucht hier te betrekken. Een van de katten zit door het raam amechtig naar buiten te kijken, wat zou hij graag in een benedenwoning leven zodat hij naar buiten kan! De bloemen op het balkon bloeien, mijn huis is schoon en goed ingericht. En zo is er zoveel positiefs.

Dat jij dit allemaal, en nog veel meer, niet ziet zegt heel veel over jou.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 10:45
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:37
witte angora schreef:
26 mar 2024 10:32
Ik denk dat het tijd wordt dat mensen eens hun zegeningen gaan tellen in plaats van hun beperkingen.
En wat zijn de zegeningen dan precies?
Heel simpel: al die dingen die je wél hebt, die je wél kunt, de mensen die je om je heen hebt, je huis vol katten, noem maar op.

Moet je het wél willen zien, natuurlijk, en dat was nu net het punt van WA...
Maar we weten toch inmiddels dat Onkruid simpelweg niet in staat is om zo naar dingen te kijken..
Niet in staat om uit de kokervisie te stappen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 mar 2024 10:45
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:39
Volgens mij moet jij eens beter nadenken over hoe het voor andere mensen is, in plaats van hoe jij denkt dat het is. Je zou het eens moeten proberen.
Na dat hij begon over de zegeningen werd me wel duidelijk dat hij geen idee hebt wat er allemaal speelt op dat gebied.
En je had ook al geen antwoord dus, Tja.
Jochie... je hebt een dak boven je hoofd, verwarming, eten, drinken, een bed om op te liggen en een bank om op te zitten, je hebt een tablet of laptop van waaruit je kan klagen. Je hoeft niet te werken voor je geld, maar krijgt iedere maand vanuit overheidswege een donatie waarmee je redelijk rond kan komen. Er is thuiszorg, er zijn medicijnen, er zijn artsen (die er allemaal niks van begrijpen, dat is dan ook wel weer zo), er zijn verpleeghuizen, er is wijkverpleging, er zijn maatschappelijk werkers, psychologen en psychiaters, diverse WMO voorzieningen enzovoorts.

De lucht is blauw en het is lekker weer, ook al begint de lucht hier te betrekken. Een van de katten zit door het raam amechtig naar buiten te kijken, wat zou hij graag in een benedenwoning leven zodat hij naar buiten kan! De bloemen op het balkon bloeien, mijn huis is schoon en goed ingericht. En zo is er zoveel positiefs.

Dat jij dit allemaal, en nog veel meer, niet ziet zegt heel veel over jou.
Je kunt er wel blijven steken op dat ik gezegd heb dat ze er weinig van weten, maar ik heb nog nergens gezien dat ze er wel iets van weten. Waar ik ook allemaal geweest ben. Blijkbaar heb jij al helemaal geen idee wat dat allemaal inhoud, en dat geeft ook niks.
Ook weer geef je geen antwoord op de vraag.
En ja het is er allemaal, maar werkt het allemaal wel zoals het zou behoren te werken? Of neem jij dat gewoon klakkeloos aan dat het allemaal werkt zoals het hoort te werken?
Dat lijkt het in ieder geval wel op. Of misschien ben ik wel een rode lap voor jou, dat zou ook wel kunnen, maar geloof me, je hebt geen idee hoe ik denk en hoe ik ben.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
26 mar 2024 10:47
Moneyman schreef:
26 mar 2024 10:45
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:37

En wat zijn de zegeningen dan precies?
Heel simpel: al die dingen die je wél hebt, die je wél kunt, de mensen die je om je heen hebt, je huis vol katten, noem maar op.

Moet je het wél willen zien, natuurlijk, en dat was nu net het punt van WA...
Maar we weten toch inmiddels dat Onkruid simpelweg niet in staat is om zo naar dingen te kijken..
Niet in staat om uit de kokervisie te stappen.
Gaat het over mij en mijn ziekte, dan zou ik eerst zeggen verdiep je eerst er in, wat het allemaal inhoud, voordat je een oordeel velt.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:55
witte angora schreef:
26 mar 2024 10:45
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:39
Volgens mij moet jij eens beter nadenken over hoe het voor andere mensen is, in plaats van hoe jij denkt dat het is. Je zou het eens moeten proberen.
Na dat hij begon over de zegeningen werd me wel duidelijk dat hij geen idee hebt wat er allemaal speelt op dat gebied.
En je had ook al geen antwoord dus, Tja.
Jochie... je hebt een dak boven je hoofd, verwarming, eten, drinken, een bed om op te liggen en een bank om op te zitten, je hebt een tablet of laptop van waaruit je kan klagen. Je hoeft niet te werken voor je geld, maar krijgt iedere maand vanuit overheidswege een donatie waarmee je redelijk rond kan komen. Er is thuiszorg, er zijn medicijnen, er zijn artsen (die er allemaal niks van begrijpen, dat is dan ook wel weer zo), er zijn verpleeghuizen, er is wijkverpleging, er zijn maatschappelijk werkers, psychologen en psychiaters, diverse WMO voorzieningen enzovoorts.

De lucht is blauw en het is lekker weer, ook al begint de lucht hier te betrekken. Een van de katten zit door het raam amechtig naar buiten te kijken, wat zou hij graag in een benedenwoning leven zodat hij naar buiten kan! De bloemen op het balkon bloeien, mijn huis is schoon en goed ingericht. En zo is er zoveel positiefs.

Dat jij dit allemaal, en nog veel meer, niet ziet zegt heel veel over jou.
Je kunt er wel blijven steken op dat ik gezegd heb dat ze er weinig van weten, maar ik heb nog nergens gezien dat ze er wel iets van weten. Waar ik ook allemaal geweest ben. Blijkbaar heb jij al helemaal geen idee wat dat allemaal inhoud, en dat geeft ook niks.
Ook weer geef je geen antwoord op de vraag.
En ja het is er allemaal, maar werkt het allemaal wel zoals het zou behoren te werken? Of neem jij dat gewoon klakkeloos aan dat het allemaal werkt zoals het hoort te werken?
Dat lijkt het in ieder geval wel op. Of misschien ben ik wel een rode lap voor jou, dat zou ook wel kunnen, maar geloof me, je hebt geen idee hoe ik denk en hoe ik ben.
Het feit dat je hier volop kan klagen toont aan dat je tablet/laptop prima werkt, om wat te noemen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@onkruid

U zou eens een beetje dankbaarder, positiever moeten zijn over wat u wel hebt en kunt.

Dat maakt het leven wat makkelijker.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
26 mar 2024 11:02
@onkruid

U zou eens een beetje dankbaarder, positiever moeten zijn over wat u wel hebt en kunt.

Dat maakt het leven wat makkelijker.
En het forum wat gezelliger.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:57
Gaat het over mij en mijn ziekte, dan zou ik eerst zeggen verdiep je eerst er in, wat het allemaal inhoud, voordat je een oordeel velt.
Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 mar 2024 11:04
Lady1234 schreef:
26 mar 2024 11:02
@onkruid

U zou eens een beetje dankbaarder, positiever moeten zijn over wat u wel hebt en kunt.

Dat maakt het leven wat makkelijker.
En het forum wat gezelliger.
Oh geloof me, ik ben dankbaar met wat ik heb, ik heb er ook voor gewerkt om het te krijgen. Maar zonder energie is er niks te beginnen, en ik heb het dan over uitputting. Tegen mensen Nee moeten zeggen, je kunt niet komen, want dat Red ik niet, vechten met instanties om proberen de juiste hulp te krijgen, daar moet je de meeste energie insteken. Dagelijks in het donker moeten liggen, geen geluid aan. Niet bij je dochter op bezoek kunnen gaan. Geen hobbies dus kunnen doen, nooit naar buiten kunnen om te relaxen.
Dan denk ik dat ik het nog behoorlijk doe.
Maar het ging verder niet over mij.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:14
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:57
Gaat het over mij en mijn ziekte, dan zou ik eerst zeggen verdiep je eerst er in, wat het allemaal inhoud, voordat je een oordeel velt.
Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...
Hoe weet jij nou wat mijn levens visie is en wat is er mis met de keuzes die ik maak?
Ik denk niet dat jij die kunt weten.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:17
Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:14
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:57
Gaat het over mij en mijn ziekte, dan zou ik eerst zeggen verdiep je eerst er in, wat het allemaal inhoud, voordat je een oordeel velt.
Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...
Hoe weet jij nou wat mijn levens visie is en wat is er mis met de keuzes die ik maak?
Ik denk niet dat jij die kunt weten.
Uiteraard kunnen wij dat niet weten. We zijn allemaal analfabeet, of bedoel je dat niet?

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Was er niet ergens een brand in een flat, vanwege een bank in de hal? Aangestoken met vuurwerk, dat wel, maar het geeft maar aan hoe gevaarlijk spullen in de gezamenlijke ruimte kunnen zijn.

Het stukje in Tubantia vind ik trouwens een wel heel gemakkelijke column. Matig geschreven en lekker scoren met wat vermeende zieligheid.
Mevrouw had beter moeten nadenken en meer moeten praten met familie, vrienden en bekenden, over de voor- en nadelen van haar oude en nieuwe woning. In plaats daarvan neemt ze in alle emotie een beslissing die voorzienbaar verkeerd heeft uitgepakt. Ze is niet zielig, maar emotioneel, onverstandig en eigenwijs.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 mar 2024 11:24
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:17
Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:14

Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...
Hoe weet jij nou wat mijn levens visie is en wat is er mis met de keuzes die ik maak?
Ik denk niet dat jij die kunt weten.
Uiteraard kunnen wij dat niet weten. We zijn allemaal analfabeet, of bedoel je dat niet?
Nou vertel het maar eens, hoe jij denkt dat ik denk en waarom ik verkeerde keuzes maak?
Denk je nou echt dat ik alles uit mijn leven hier neerkalk.
Je bent wel behoorlijk dom als je denkt iemand te kennen, door hetgene wat iemand op een forum plaatst.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:17
Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:14
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 10:57
Gaat het over mij en mijn ziekte, dan zou ik eerst zeggen verdiep je eerst er in, wat het allemaal inhoud, voordat je een oordeel velt.
Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...
Hoe weet jij nou wat mijn levens visie is en wat is er mis met de keuzes die ik maak? Ik denk niet dat jij die kunt weten.
Aangezien online gedrag een prima graadmeter is voor offline gedrag, heb ik een méér dan voldoende beeld. Je laat namelijk heel wat meer van jezelf zien dan je zelf denkt - en dan waar behoefte aan is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, Onkruid, het is iedereen volkomen duidelijk dat je je enkel richt op negativiteit. In jouw leven is werkelijk niks positiefs, en werkelijk niemand begrijpt het. Maar goed, we zullen allemaal wel behoorlijk dom zijn. Het zij zo. En weet je? Wat je ook schrijft, het helpt niet, het maakt ons geen van allen minder dom in jouw ogen. Stop er dan maar mee, heeft toch geen nut.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 mar 2024 11:46
Ach, Onkruid, het is iedereen volkomen duidelijk dat je je enkel richt op negativiteit. In jouw leven is werkelijk niks positiefs, en werkelijk niemand begrijpt het. Maar goed, we zullen allemaal wel behoorlijk dom zijn. Het zij zo. En weet je? Wat je ook schrijft, het helpt niet, het maakt ons geen van allen minder dom in jouw ogen. Stop er dan maar mee, heeft toch geen nut.
Apart hoor, dat je me hier ziet typen en dan weet hoe ik helemaal ben.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:43
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:17
Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:14
Nee! Het gaat juist NIET over je ziekte. Het gaat over je levensvisie en de keuzes die je maakt.

Dat je dat niet snapt, is nu juist het probleem...
Hoe weet jij nou wat mijn levens visie is en wat is er mis met de keuzes die ik maak? Ik denk niet dat jij die kunt weten.
Aangezien online gedrag een prima graadmeter is voor offline gedrag, heb ik een méér dan voldoende beeld. Je laat namelijk heel wat meer van jezelf zien dan je zelf denkt - en dan waar behoefte aan is.
Online gedrag is een prima graadmeter voor offline gedrag?
Dat vind ik een goede zeg, maar ik denk dat deze vaak niet op gaat.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:32
witte angora schreef:Uiteraard kunnen wij dat niet weten.

Je bent wel behoorlijk dom...
Sommigen schelden hier dus dat anderen dom zijn, anderen schelden met uitlokken, zuigen, trollen, enz.
Iedereen die scheldt staat 10 punten achter.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
26 mar 2024 12:44
Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 11:32
witte angora schreef:Uiteraard kunnen wij dat niet weten.

Je bent wel behoorlijk dom...
Sommigen schelden hier dus dat anderen dom zijn, anderen schelden met uitlokken, zuigen, trollen, enz.
Iedereen die scheldt staat 10 punten achter.
Dan sta je al aardig in de min JD :o

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
26 mar 2024 00:18
Is dat niet gevaarlijk dan?
Het zijn vaak kleine woningen.
Wat is er gevaarlijk aan om de scootmobiel in de woonkamer te stallen als je er nergens anders plek voor hebt? Als er brand uitbreekt, scheelt het doden.

Plaats reactie