Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En zullen we het dan weer gewoon bij dames en heren houden, in plaats van al die genderneutrale onzin?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is NS een moeizaam en ontoegankelijk bedrijf. Afgelopen donderdag heeft mijn OV-kaart het begeven. Kan gebeuren, hij begon al te mekkeren, vervanging zat er al aan te komen.

Eerder had ik op de NS-site al gezien dat je dan eerst naar een serviceloket moet. Dat dus in Utrecht gedaan, en daar kunnen ze niks. Vreemd. Mijn fiets stond ingecheckt bij de stalling, dat zou volgens het serviceloket geen probleem moeten zijn, er was iemand beneden. En die iemand beneden kon dus ook niks.

Eenmaal thuis de klantenservice gebeld, dat ging eens goed. Vier codes gekregen als tijdelijk reisrecht. Net geprobeerd zo'n ding te verzilveren. En iedere keer loop ik hopeloos vast. Vreemd genoeg kun je alleen een enkele reis boeken van station naar station; die informatie was eerder nergens aangegeven. En dat terwijl ik vrij reizen heb. Maar ook dat boeken loopt iedere keer hartstikke vast. Het aankomststation wordt steevast niet herkend, en nog een paar van die grappen. Het uitchecken van mezelf en mijn fiets kan pas volgende week als alle gegevens binnen zijn.

Dan wil je online een klacht indienen bij de klantenservice. Vergeet het maar, dat kan via de chat, via feestboek en via twitter. Maar een contactformulier, daar doen we niet aan.

Anyway, ik pak straks de auto wel. Gaat een stuk makkelijker. En sneller. En die fiets? Die zet ik in Utrecht voortaan wel bij een andere stalling waar je niet hoeft in te checken. Mogelijkheden zat.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien eens even via het NS-forum proberen, witte angora, , vaak wordt daar sneller op gereageerd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wees maar blij dat het pontje u ook afgezet heeft, anders kreeg u het heen en weer.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je gratis met de pont wil, ga dan naar Amsterdam. ;)

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
04 sep 2021 16:47
Klacht over pontje.
Vandaag kwam ik bij een pontje.
Prijzen.
Voetganger en fietser €1,-
Auto, motor, carvan €2,50
Vrachtauto €4,-
Als voetgangeris het extreem duur vergeleken met motorverkeer. In een auto kunnen wel vier personen zitten en dan zou dat goedkoper zijn dan voetganger.
Ik voelde me echt afgezet. (Tenminste als er op het pontje gepind kon worden)
:D :D :D :D

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, je kunt kiezen tussen overzetten door afzetten of slim zijn en 1 euro uitsparen door twee uurtjes om te lopen.

Maar, ik begrijp dat je geen geld bij je had en dat je ook niet kunt pinnen, en dat je evengoed overgezet bent zonder afgezet te zijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als voetganger betaal je geen wegenbelasting. In die context bezien vallen de kosten wel mee.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
04 sep 2021 21:28
Als voetganger betaal je geen wegenbelasting. In die context bezien vallen de kosten wel mee.
Zeg dat nou niet te hard, anders krijg je eerdaags een BVS (Belasting voor Voetgangers en Schoenen) voor de kiezen als je nieuwe schoenen koopt. Inderdaad, net zoiets als de BPM, maar dan voor voetgangers.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met een knipoog naar de wappies:

Wanneer deze belasting ook op halven zolen geheven zou worden, heb je de poppen aan het dansen!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u gaat daar voor uw lol lopen, wat is dan het probleem om een stukje om te lopen, als u niet voor het pontje wilt betalen?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
04 sep 2021 21:58
Met een knipoog naar de wappies:

Wanneer deze belasting ook op halven zolen geheven zou worden, heb je de poppen aan het dansen!
Hmmm... die BHW (Belasting voor Halve zolen en Wappies) zou dan bij de geboorte geheven moeten worden. Als hij flink hoog is zou het op termijn wel eens tot een aanzienlijke beperking van het aantal halve zolen en wappies kunnen leiden. Eigenlijk best wel een idee.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veerpont
Wij zijn hier aan de oever van een machtige rivier
De andere oever is daarginds, en deze hier is hier
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
En dit heet dan de overkant, onthoudt u dat dus goed
Want dat is van belang voor als u oversteken moet
Dat zou nog best eens kunnen, want er is hier veel verkeer
En daarom vaar ik steeds maar vice versa heen en weer
Heen en weer (4x)

Op 24 augustus zou Drs. P (Heinz Polzer, overleden op 13 juni 2015) 102 jaar geworden zijn. Hij heeft een groot aantal onvergetelijke teksten nagelaten en is de schepper van de ollekebolleke, een humoristische vervorm.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

witte angora schreef:
04 sep 2021 22:19
Hmmm... die BHW (Belasting voor Halve zolen en Wappies) zou dan bij de geboorte geheven moeten worden. Als hij flink hoog is zou het op termijn wel eens tot een aanzienlijke beperking van het aantal halve zolen en wappies kunnen leiden. Eigenlijk best wel een idee.
Zonder dat soort types zou het leven maar saai zijn. Ik kan me uren vermaken met het aanschouwen van wappies en andere gekkies: https://youtu.be/iYi9s_3t9Pc

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Plus is het sterkere merk van de twee. Coöp is in Nederland niet zo bekend, eerder formaat buurtwinkel. Wel interessant dat Coöp + Plus dan groter is dan Lidl.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo klein was de Co-op niet met 300 winkels. Hier vlakbij zit een levensgrote.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
03 sep 2021 10:39
Als het album het niveau van Arrival of Souper Trouper niet haalt is het wel nonconform.
De albums Arrival en Souper Trouper staan genoteerd om een keer op te zoeken en door te luisteren. De twee liedjes gehoord, sterke teksten en ergens is het verbazingwekkend hoe tijdloos de muziek van ABBA is.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
06 sep 2021 12:22
Scheepje van Scharrelschipper?
Eerste elektrische binnenvaartschip Nederland in gebruik genomen - https://nos.nl/l/2396736
Die schepen zijn er al een tijdje hoor.
Maar dan meestal met diesel electrische aandrijving,dat is al beter voor het milieu maar is het nog net niet helemaal.
En zoals in dat stukje vermeldt,het werkt alleen nog maar op korte vaste trajecten.
Probleem om het goed van de grond te krijgen is,zoals altijd,geld.
Het is nu nog stukken duurder dan de conventionele aandrijving van een schip,dus zonder subsidie begint geen enkele ondernemer eraan.
De opdrachtgever/verlader is bijna nooit bereid om een deel van de extra kosten te betalen want dan is hij duurder uit dan zijn concurrenten en verliest te vervoeren lading.
Dat gaat natuurlijk ook op voor ons als schipper.
Als ik al zou willen overstappen op electrisch (afgezien van de plek die zo`n accu pakket inneemt) kan ik dat niet betalen en als ik het met subsidie (waar ik geen voorstander van ben) voor elkaar zou kunnen krijgen,zou het nooit terug te verdienen zijn.
In de internationale vaart zoals wij die doen is het sowieso nog toekomst muziek.
Dat neemt niet weg dat ik dan wel weer voorstander ben van de onderzoeken en proeven die er aan de gang zijn,want we zullen ons moeten realiseren dat we toch wat anders moeten bedenken om dingen zo schoon mogelijk te vervoeren.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net als vroeger? Met een paard langs het jaagpad?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
06 sep 2021 20:59
Net als vroeger? Met een paard langs het jaagpad?
Dat waren de rijke schippers die konden een paard huren. Arme schipper liepen zelf in het tuig om te trekken, of moeder de vrouw of de kinderen.

Plaats reactie