Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
07 jun 2022 16:32
Je hebt geen opvoeding genoten als je met bier gaat gooien of met iets anders.
Te makkelijk. Niet alles wat uit een andere cultuur komt dan de jouwe betekent dat er geen opvoeding heeft plaatsgevonden. Op sommige soorten feesten is dit part of the game.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies zoals MM schrijft.
De meesten hier zullen nog nooit op een plattelands tentfeest geweest zijn.
Er wordt 3 dagen lang behoorlijk gezopen. Daar kunnen sommigen niet goed tegen en gaan dan ongein uithalen.
Nu hebben een paar raddraaiers het voor de rest en de organisatie kapot gemaakt.
Deze "artiest" heeft nu de organisatie geen gelegenheid gegeven om de raddraaiers er uit te pikken zodat hij verder kon met zijn optreden.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Er wordt met bier gegooid, niet met messen of stenen. Van bier kun je volgens mij hooguit (een beetje) nat worden. Van die 7000 euro kun je wel een wasje draaien en wat reserve kleding inslaan....
Waarbij ik trouwens even wil zeggen dat ik zelf nooit bier zou gooien. Maar dat is puur omdat ik het liever opdrink en het gooien verspiling van bier vind😄
@juliomariner: de organisatie zei zelf dat ze de biergooiers er al uit hadden gehaald. Dus eigenlijk probleem al opgelost maar ja daar had meneer blijkbaar geen boodschap aan.
Als ik weer wat beter ben wil ik eigenlijk wel weer naar zo'n plattelands feesttent. Vond ik vroeger altijd heel gezellig. Waarbij de echte uitwassen over het algemeen door de sociale controle wel opgelost worden.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies de sociale controle is daar behoorlijk goed.
Er is wel eens ruzie maar dan slaan ze elkaar even voor de kop en drinken daarna samen een pilsje aan de bar.
Messentrekkerij zul je er erg weinig vinden.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als dat bier gooien standaard is er er helemaal bij hoort, waarom zouden dan de “raddraaiers” er tussen uit gehaald moeten worden?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is niet de standaard maar gebeurd wel eens. Geef de organisatie dan de kans om het aan te pakkenmaar stap niet na 9 seconden van het podium af zonder ze maar een kans te geven.
Makkelijk verdient geld.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
07 jun 2022 17:12
Maar als dat bier gooien standaard is er er helemaal bij hoort, waarom zouden dan de “raddraaiers” er tussen uit gehaald moeten worden?
Omdat over het algemeen een beetje bier gooien gewoon toegestaan wordt maar het niet de bedoeling is dat alle apparatuur die op het podium staat onder het bier komt te zitten of dat de zanger een vol glas tegen z’n kop krijgt. Die kunnen daar wat slecht tegen. Dus enkele spetters is echt geen probleem, maar volle glazen het podium op gooien is niet de bedoeling.
Zo’n over het paard getild ventje moet gewoon zijn gage teruggeven en niet meer in dot soort feesttenten verschijnen waar ze dit soort gasten sowieso niet meer moeten uitnodigen. Zeker niet voor die prijs.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
07 jun 2022 17:00
Mark Hoogkamer had zich ook kunnen vrrdiepen in de gewoontes van de feesttent.
Het is vooral respectloos om bij een paar biertjes het podium af te gaan.
Lands wijs lands eer.
Wat een onzin, alsof het normaal is om met bier te gooien....ga fietsen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Breien wandel ipv fietst.
Als zgn volkszanger weet je dat je wel eens een biertje over je heen kunt krijgen. Kun je daar niet tegen zoek dan maar een andere baan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
07 jun 2022 17:00
Mark Hoogkamer had zich ook kunnen vrrdiepen in de gewoontes van de feesttent.
Het is vooral respectloos om bij een paar biertjes het podium af te gaan.
Lands wijs lands eer.
Had geen idee over wie het gaat en heb het maar even opgezocht.
Het was mij gelijk duidelijk waarom deze jongeman niet nat wil worden, want als Mart nat wordt, dan laten z'n plakplaatjes los.
Heel begrijpelijk dat hij dan direct weer vertrekt.
Krijg overigens niet de indruk dat het publiek iets heeft gemist vanwege zijn spoorslagse vertrek. :oops:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
07 jun 2022 17:50
Als zgn volkszanger weet je dat je wel eens een biertje over je heen kunt krijgen. Kun je daar niet tegen zoek dan maar een andere baan.
Eerder een ander soort muziek.

Ik begrijp wel waarom hij een geen-bier-clausule in zijn leveringsvoorwaarden heeft staan. Afgezien van schade aan de apparatuur kun je het als zanger ook gewoon zat zijn om na elk tweede optreden stinkend naar bier thuis te komen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als de zanger in de overeenkomst heeft staan dat er niet met bier gegooid mag worden had de organisatie de bezoekers hierop moeten wijzen. Nu hebben ze zelf gezorgd voor contractbreuk. De zanger is gewoon de overeenkomst nagekomen evenals de daarin opgenomen clausule.
Ondanks de clausule was de zanger ook na de eerste 3 biertjes doorgegaan. Toen er nog meer kwamen is hij pas opgestapt.
Hier valt de zanger niets te verwijten maar de organisatie.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hij is na 9 seconden "optreden" van het podium gestapt.
Het lijkt me beter dat hij niet meer bij tentfeesten optreed (oh nee, dat verdient zo lekker)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zijn gage is al met opzet zo hoog, zodat hij te duur is voor de meeste tentfeesten.

Doet mij weer denken aan Anouk. Die heeft een paar jaar 80.000 per optreden gevraagd - inclusief liveband - om de simpele reden, dat ze meer tijd aan haar kinderen wilde besteden en daarom het aantal optredens terug moest.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
07 jun 2022 17:34
Wat een onzin, alsof het normaal is om met bier te gooien....ga fietsen.
Ja, dat is het.

Als je langs het spoor gaat wonen, kun je last hebben van de treinen die voorbij komen. Als je langs een drukke weg woont, kun je last hebben van het verkeer. En als je in een feesttent bij een dorpsfeest gaat optreden, dan kun je bier over je heen krijgen.

Het probleem is nu dat ze dit standaard gaan doen om hem uit te lokken en organisaties die clausule gaan weigeren. De artiesten die het gewoon snapten, daar is het grotendeels opgehouden of deel van de act geworden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
07 jun 2022 21:02
En als je in een feesttent bij een dorpsfeest gaat optreden, dan kun je bier over je heen krijgen.
Ja tijdens het hossen en zo. Dan kan het gebeuren.
Maar om nu volle glazen bier naar het podium te gaan gooien voor de fun ? Waar ook peperdure apparatuur staat? 🤨

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het optreden van Angelique Kidjo in Carré was echt één groot feest, waarbij niemand bleef zitten en de hele zaal uitzinnig danste. Er werd niet met bier gegooid.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
07 jun 2022 21:10
Nijogeth schreef:
07 jun 2022 21:02
En als je in een feesttent bij een dorpsfeest gaat optreden, dan kun je bier over je heen krijgen.
Ja tijdens het hossen en zo. Dan kan het gebeuren.
Maar om nu volle glazen bier naar het podium te gaan gooien voor de fun ? Waar ook peperdure apparatuur staat? 🤨
Meestal worden die gewoon de lucht in gegooid naar voren, net zoals de mensen die vooraan staan vaak naar achteren gooien. Recht omhoog gooien is gewoonweg niet logisch.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

:D Kijk hier dan nog maar even naar :D
https://www.dailymotion.com/video/x2ez9rh
Nijogeth schreef: Meestal worden die gewoon de lucht in gegooid naar voren, net zoals de mensen die vooraan staan vaak naar achteren gooien. Recht omhoog gooien is gewoonweg niet logisch.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit was geen dorpsfeest met een paar honderd man.
Bij dit feest komen de bezoekers uit de verre omgeving, vaak met taxibusjes aangevoerd. Het gaat dan om een paar duizend man. De hoeveelheid bier die dan gegooid is valt dus behoorlijk mee. De dure apparatuur is meestal helemaal niet van de artiest dus daar maakt hij zich ook helemaal geen zorgen over. Dit zijn voor dit soort artiesten vaak lekkere snabbels.

Plaats reactie