Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Dan ksn hij nog even vooruit. Ik zou trouwens niet meer terug willen naar Windows 10. 11 is echt een slag beter.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als op een computer/laptop W 11 op kan, is dat geen oud ding. Moet nog jaren meekunnen. Dan raad ik aan om W 11 wel te gaan gebruiken. Zoveel verschil is er niet in gebruik. Even wennen. Grote voordeel is de veiligheid over enkele jaren als W 10 niet meer geupdated wordt

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar aan de andere kant, als het een laptop is van een jaar of vier, vijf, oud, kun je je af gaan vragen hoe lang hij nog mee gaat. Best kans dat zo'n ding 2025 niet eens meer gaat halen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat ligt aan de specificaties, die van mij is 10 jaar oud. Je merkt er niks van, vergeleken met mijn nieuwere pc.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
12 jun 2023 21:13
Dan ksn hij nog even vooruit. Ik zou trouwens niet meer terug willen naar Windows 10. 11 is echt een slag beter.
Ik draai zelf nog Windows 10. Ik heb slechte herinneringen aan de update van Windows 7 naar Windows 10 op mijn oude laptop, dat doe ik niet meer. Tegen de tijd dat ik naar Windows 11 moet, heb ik toch wel een nieuwe pc. Ik verwacht namelijk dat mijn 6 jaar oude ding GTA 6 volgend jaar of het jaar erop niet op de volle specs kan draaien. Nu draait eigenlijk alles nog wel op de beste settings, maar ik speel niet heel snel de allernieuwste games.

Om nog even terug te komen op mijn update van 7 naar 10. Bij die update bleef een hoop zooi van Windows 7 staan, die niet meer gebruikt was. Een volledig nieuwe installatie is dan beter.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
12 jun 2023 22:32
rwolters schreef:
12 jun 2023 21:13
Dan ksn hij nog even vooruit. Ik zou trouwens niet meer terug willen naar Windows 10. 11 is echt een slag beter.
Ik draai zelf nog Windows 10. Ik heb slechte herinneringen aan de update van Windows 7 naar Windows 10 op mijn oude laptop, dat doe ik niet meer. Tegen de tijd dat ik naar Windows 11 moet, heb ik toch wel een nieuwe pc. Ik verwacht namelijk dat mijn 6 jaar oude ding GTA 6 volgend jaar of het jaar erop niet op de volle specs kan draaien. Nu draait eigenlijk alles nog wel op de beste settings, maar ik speel niet heel snel de allernieuwste games.

Om nog even terug te komen op mijn update van 7 naar 10. Bij die update bleef een hoop zooi van Windows 7 staan, die niet meer gebruikt was. Een volledig nieuwe installatie is dan beter.
Dank voor alle info,hou het dus nog maar even bij 10.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat anders;een ex collega die schilder geworden is en hele mooie dingen maakt heeft een schilderij gemaakt waarop ons schip opstaat.
ik ga er een bestellen als het helemaal af is.
Voor wie schepen en schilderkunst mooi vinden,kijk eens op zijn website:dirkverdoorn.com
Schrik niet van de prijzen,maar hij is echt heel goed in realistische schilderijen en heeft o.a.grote rederijen als klant.
Als ik het voor elkaar krijg zal ik onze "boot"later plaatsen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
14 jun 2023 19:23
(...) een schilderij gemaakt waarop ons schip opstaat.
ik ga er een bestellen als het helemaal af is.
Voor wie schepen en schilderkunst mooi vinden,kijk eens op zijn website:dirkverdoorn.com
(...)
Nou, Dirk weet het penseel vaardig te hanteren! Maar van een "peintre officiel de la marine française" verwacht ik ook niet anders.

De schilderijen zelf zijn waarschijnlijk onbetaalbaar, maar de limited edition reproducties vind ik alleszins redelijk geprijsd. Voor "kunstfoto's" afgedrukt op groot formaat in beperkte oplage betaal je ook dergelijke bedragen.

En laten we wel wezen, zo'n mooi kunstwerk van je eigen spits, dat is toch eigenlijk onbetaalbaar?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, als fotograaf kijk ik redelijk technisch naar dit soort schilderijen, en ik ben behoorlijk onder de indruk. Echt heel mooi! De prijzen vallen me inderdaad mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moet dit nou ook aan de belastingdienst worden doorgegeven? :lol:

Zit achter een betaalmuur, vandaar het belangrijkste stukje er uit https://www.ad.nl/binnenland/justin-hoe ... ~a3077b1d/

Justin hoeft niet meer te stelen en te bedelen sinds hij blikjes inlevert: ‘Op een topdag 50 euro’
Hij fietst wat af, de 40-jarige drugsverslaafde J.F. uit Rotterdam. Van prullenbak naar prullenbak. Zijn doel: limonade- en bierblikjes scoren om het statiegeld te incasseren. ,,Het geld ligt op straat.”

Een 'normale' dag levert 30 euro op.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze ook maar even, BCC verkleint het winkelassortiment https://www.nu.nl/economie/6267983/bcc- ... iment.html

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
15 jun 2023 17:14
Deze ook maar even, BCC verkleint het winkelassortiment https://www.nu.nl/economie/6267983/bcc- ... iment.html
Skippen ze ElectroLux?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
15 jun 2023 17:46
ZeerPrivé schreef:
15 jun 2023 17:14
Deze ook maar even, BCC verkleint het winkelassortiment https://www.nu.nl/economie/6267983/bcc- ... iment.html
Skippen ze ElectroLux?
Geen idee, maar zou me niet verbazen. Heb niet de indruk (maar kan er naast zitten) dat Elektrolux produkten veel verkocht worden. Op hun site staan maar een paar Electrolux produkten, zie ik.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het forum zo lees dan krijg ik het idee dat iemand flink last heeft van het warme weer .

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 jun 2023 21:41
scharrelschipper schreef:
14 jun 2023 19:23
(...) een schilderij gemaakt waarop ons schip opstaat.
ik ga er een bestellen als het helemaal af is.
Voor wie schepen en schilderkunst mooi vinden,kijk eens op zijn website:dirkverdoorn.com
(...)
Nou, Dirk weet het penseel vaardig te hanteren! Maar van een "peintre officiel de la marine française" verwacht ik ook niet anders.

De schilderijen zelf zijn waarschijnlijk onbetaalbaar, maar de limited edition reproducties vind ik alleszins redelijk geprijsd. Voor "kunstfoto's" afgedrukt op groot formaat in beperkte oplage betaal je ook dergelijke bedragen.

En laten we wel wezen, zo'n mooi kunstwerk van je eigen spits, dat is toch eigenlijk onbetaalbaar?
De originelen kosten 13500, voor familie en vrienden minder.
De limited editions zijn uiteraard goedkoper en voor mij dan nog een vrienden prijsje.
ik kom toe met een maandje aow :D

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ik kom toe met een maandje aow :D
Ook als dank dat je z'n site loopt te promoten hier (en daar)? :wink:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
16 jun 2023 21:26
De originelen kosten 13500, voor familie en vrienden minder.
De limited editions zijn uiteraard goedkoper en voor mij dan nog een vrienden prijsje.
ik kom toe met een maandje aow :D
O, maar dan zijn de schilderijen ook nog heel betaalbaar. Tjalf Sparnaay schildert hyperrealistische hamburgers, gebakken eieren, ketchupflessen, enz. op groot formaat. De limited editons (even naar beneden scrollen) zitten in dezelfde prijsklasse als die van Dirk Verdoorn, maar de schilderijen doen 40.000 tot 100.000 euro. Dirk is toch echt de voordeligste :D

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
16 jun 2023 22:41
. Dirk is toch echt de voordeligste :D
Volgens de Consumentenbond dus ook.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
16 jun 2023 22:43
Erthanax schreef:
16 jun 2023 22:41
. Dirk is toch echt de voordeligste :D
Volgens de Consumentenbond dus ook.
Ik kon het niet laten :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
16 jun 2023 22:48
witte angora schreef:
16 jun 2023 22:43
Erthanax schreef:
16 jun 2023 22:41
. Dirk is toch echt de voordeligste :D
Volgens de Consumentenbond dus ook.
Ik kon het niet laten :mrgreen:
Dacht ik al... :wink:

Plaats reactie