Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 19:20
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Het werd voor mij pas duidelijk, waar het mis ging, en wat de gevoelens van de beelden dat waren over Nederlanders, daarna was het snel opgelost.

Maar als je het niet snapt waarom het is een gebeurt, dan loop je tegen problemen aan.
In mijn geval het belangrijkste was werk vinden, ik had wel werk maar in Nederland. Maar toen ik het snapte was het allemaal zo opgelost. Een ik vind dat buitenlanders in Nederland ook wel eens mogen nadenken daarover.
Kom veel in Frankrijk,Vlaanderen,Wallonie en ook wel Duitsland.
Is natuurlijk als doorgaande gast want ben er nooit heel lang en woon er ook niet.
Je blijft natuurlijk een "tete fromage,Ollander of Kasekopf",maar als je probeert hun taal te spreken kom je een heel eind.
Bij ons op de scheepvaart kun je dus eigenlijk niet van discriminatie spreken.
Soms op wat minder scheepvaart gerelateerde kantoren ontmoet je nog wel wat aversie tegen buitenlanders,maar zoals gezegd,als je de taal spreekt is dat snel over.
Ken ook wel een paar collega`s waar de bemensing aan boord bestaat uit een stel vrouwen of een stel mannen die dan ook echt een stel zijn.
Die worden beoordeeld op hun manier van werken en hun collegialiteit (ja,ook de scheepvaart is wat dat aangaat een bekrompen wereldje soms) maar niet op hun prive relatie`s.
En zo hoort het ook als er al beoordeeld of zelfs geoordeeld moet worden.

Moneyman
Berichten: 30260
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
01 jan 2024 21:25
Kom veel in Frankrijk,Vlaanderen,Wallonie en ook wel Duitsland.
Is natuurlijk als doorgaande gast want ben er nooit heel lang en woon er ook niet.
Je blijft natuurlijk een "tete fromage,Ollander of Kasekopf",maar als je probeert hun taal te spreken kom je een heel eind.
Bij ons op de scheepvaart kun je dus eigenlijk niet van discriminatie spreken.
Jouw reactie laat gelijk mooi zien wat vaak een cruciale succesfactor is: de eigen wil om er iets van te maken en je aan te passen aan je gastomgeving, in plaats van andersom. Die je goed!

rwolters
Berichten: 1618
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Ik kan me geen situaties bedenken waar ik ooit gediscrimineerd zou zijn.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Ik ben nog niet zo lang op het forum maar zie een getal tussen haakjes achter mijn gebruikerspaneel
Het begon met (1) en staat nu inmiddels op (9)

Wat is dit?

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat betekent dat je inmiddels 9 privé berichten hebt. Als je op het cijfer klikt kom je direct in dat menu.

Moneyman
Berichten: 30260
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of notifications. Het hoeven geen privé-berichten te zijn.

Bezorgdeburger
Berichten: 649
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
02 jan 2024 08:33
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Ik kan me geen situaties bedenken waar ik ooit gediscrimineerd zou zijn.
In een restaurant in het buitenland misschien? In Japan ben ik regelmatig later bediend en 'slechter' tafeltje dan plaatselijke klanten. Idem in Spanje en Mexico bv.

In Rusland mocht ik alleen in bepaalde hotels verblijven.

Aan de grens in Afrikaanse landen en ook Ierland bv werd ik met mijn lange haar er altijd uitgepikt voor controle.

Als ik reis (de) met mijn Afrikaanse vriendin werden en worden we heel anders bejegend dan als ik met mijn Nederlandse partner reis. En dat heeft echt met huidskleur te maken.

En het verschil tussen discriminatie en pesten is voor mij ook niet altijd duidelijk.

Ik kan er wel mee omgaan vind ik zelf maar discriminatie komt veel vaker voor dan menigeen beseft denk ik

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
02 jan 2024 08:33
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Ik kan me geen situaties bedenken waar ik ooit gediscrimineerd zou zijn.
Oh, op leeftijd is iedereen al gediscrimineerd. In het begin ben je vaak te jong voor veel dingen (rijbewijs stemrecht, alcoholgebruik), later wordt je weer te oud voor veel dingen (verzekeringen, rijbewijs).

Ik vind zelf discriminatie op inkomen het vervelendste. Dat ik niks extra's krijg omdat ik me op mijn manier opgewerkt heb naar een prima loon en tegenover me woont iemand die niet eens werkt, maar een hoop dingen gratis krijgt.

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
02 jan 2024 14:45
rwolters schreef:
02 jan 2024 08:33
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57




Aan de grens in Afrikaanse landen en ook Ierland bv werd ik met mijn lange haar er altijd uitgepikt voor controle.



Toen er nog Europese grenzen waren was er aan de Franse grens regelmatig controle.
Uiteraard op ( soft) drugs,want het is maar een uur rijden en je bent in Nederland.
ik (lang haar en ned.nummerplaat) werd daar vaak gecontroleerd,behalve als er voor of achter mij een auto reed met gekleurde medemensen,dan mocht ik doorrijden.
Is dat positieve discriminatie tegenover mij?

Bezorgdeburger
Berichten: 649
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

[quote=scharrelschipper post_id=2958906

ik (lang haar en ned.nummerplaat) werd daar vaak gecontroleerd,behalve als er voor of achter mij een auto reed met gekleurde medemensen,dan mocht ik doorrijden.
[/quote]

Was dat met carnaval?

Bezorgdeburger
Berichten: 649
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
02 jan 2024 14:57
rwolters schreef:
02 jan 2024 08:33
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57


Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Ik kan me geen situaties bedenken waar ik ooit gediscrimineerd zou zijn.
Oh, op leeftijd is iedereen al gediscrimineerd. In het begin ben je vaak te jong voor veel dingen (rijbewijs stemrecht, alcoholgebruik), later wordt je weer te oud voor veel dingen (verzekeringen, rijbewijs).Ik vind zelf discriminatie op inkomen het vervelendste. Dat ik niks extra's krijg omdat ik me op mijn manier opgewerkt heb naar een prima loon en tegenover me woont iemand die niet eens werkt, maar een hoop dingen gratis krijgt.
Je klinkt jaloers @nijogeth.

Methusalah
Berichten: 1204
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Methusalah »

rwolters schreef:
02 jan 2024 08:33
Bezorgdeburger schreef:
01 jan 2024 18:57
Onkruid71 schreef:
01 jan 2024 16:46
Nee ik heb het in België meegemaakt dat ik gediscrimineerd werd.
Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.

Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Ik kan me geen situaties bedenken waar ik ooit gediscrimineerd zou zijn.

Soms heb je het ook niet door, bijvoorbeeld bij een sollicitatie. De echte reden voor een afwijzing kan wel eens wat anders zijn dan wat ze je vertellen.

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
02 jan 2024 18:23
[quote=scharrelschipper post_id=2958906

ik (lang haar en ned.nummerplaat) werd daar vaak gecontroleerd,behalve als er voor of achter mij een auto reed met gekleurde medemensen,dan mocht ik doorrijden.
Was dat met carnaval?
[/quote]
Daar doen ze gelukkig niet aan in Noord Frankrijk.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
02 jan 2024 18:26
Je klinkt jaloers @nijogeth.
Uiteraard. Ik wil ook graag geld krijgen voor niks doen in plaats van meer betalen voor wel iets doen.
Die loods waar ik aan exotische sportwagens wil gaan werken, die betaalt zichzelf niet. Als ik nu wat extra zou krijgen, of minder belasting zou moeten betalen, dan heb ik die ook eerder.

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik had ook liever voor me geld gewerkt. Maar ja het is niet anders.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Goed nieuws: we zijn een stap verder in de ontwikkeling van zelfetende yoghurt.
https://nieuwspaal.nl/zelfetende-yoghur ... ichterbij/

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik wou het toch ff over de aandacht brengen hier. Het zit allemaal niet tussen de oren. En onzin over als je dit kan, kan je dat ook slaat ook geen spijkers raak.
Ook mede zodat het iets serieuzer is, als men vaak denkt, en als men iemand in de toekomst tegen komt, hun ook serieus neemt met hun klachten.


https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/arti ... dcore-mooi

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eleens-moe
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 04 jan 2024 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27231
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien de tekst even corrigeren, zodat het leesbaar wordt?

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is nu leesbaar.

Bezorgdeburger
Berichten: 649
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een uitgebreid artikel uit de Volkskrant. Heb het voor jullie in archive.ph geplaatst: over onderzoek naar Long Covid en PEM.

https://archive.ph/2024.01.04-110301/ht ... ~b0b67980/

Plaats reactie