Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat ik ervan weet? Wat hij of zij hier mededeelt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
14 aug 2023 20:53
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:09
Wees eens eerlijk : het speelt allemaal , maar je mag er publiekelijk niets van zeggen.
Natuurlijk mag je er iets van vinden en dat uiten, maar sla niet door naar de andere kant door alles af te wijzen.
Ik wijs beslist niet alles af hoor, maar wel goed van je dat je mijn stelligheid en temperament even dimt :D .
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:09
Mijn advies : blijf kritisch !!!
Jablan schreef:Blijf vooral zelf nadenken.
Dát is wat ik constant doe :wink:.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
15 aug 2023 11:14
Wat ik ervan weet? Wat hij of zij hier mededeelt.
Maar waarom altijd zo giftig, zelfingenomen en intens gemeen reageren? Wat heeft de wereld u aangedaan?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk eens in de spiegel Deltoer.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klinkt weer lekker chagrijnig. Ik ga werken, gezellig onder de collega's. Fijne middag!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch snap ik de reactie van Lady wel. Ook ik denk dat wel eens dat onkruid zijn/haar aandoening wel makkelijk vind. Van alle tips die hier in de loop der jaren gegeven zijn heeft deze persoon er geen enkele opgevolgd. Als daar een opmerking over wordt gemaakt befrijpen we het niet. Als een bepaalde reactie zoals een onderbouwende link die gelezen moet worden hem niet aanstaat heeft hij in 1 keer geen energie om dat allemaal te lezen. Energie om de enorme epistels die hij hier plaats te tikjen heeft hij wel. Ik zal het wel helemaal verkeerd befrijpen maar ik snap ladys reactie wel ( maar de scheroe randjes zouden er misschien wel af mogen)

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
15 aug 2023 00:27
Lady, kun je ook eens proberen 1) begrijpend te lezen, 2) je wat in te leven in anderen, 3) wat vriendelijker en 4) wat positiever te reageren?
Bedoel je zoiets?
Lowieze schreef:
14 aug 2023 15:33
@witte angora

Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.
Ah, daar komt weer de preek... Kun je me ook gewoon een keer met rust laten?
[/quote]

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
15 aug 2023 11:07
Ik ben helemaal niet van het " melden " , maar jouw reactie over Onkruid vind ik beledigend en compleet onnodig en ben ik nu even zat !
Je schrijft dat hij/ zij maar in bed ligt te kwijnen en klaagt.
Láát hem/haar toch! Je hóeft niet te reageren hè?
En wat weet je ervan?
Je denkt dat Onkruid niet zelf in staat is om iets te melden als hij een reactie beledigend vindt? Je hoeft volwassenen niet te betuttelen, die kunnen prima voor zichzelf opkomen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
15 aug 2023 12:57
Toch snap ik de reactie van Lady wel. Ook ik denk dat wel eens dat onkruid zijn/haar aandoening wel makkelijk vind. Van alle tips die hier in de loop der jaren gegeven zijn heeft deze persoon er geen enkele opgevolgd. Als daar een opmerking over wordt gemaakt befrijpen we het niet. Als een bepaalde reactie zoals een onderbouwende link die gelezen moet worden hem niet aanstaat heeft hij in 1 keer geen energie om dat allemaal te lezen. Energie om de enorme epistels die hij hier plaats te tikjen heeft hij wel. Ik zal het wel helemaal verkeerd befrijpen maar ik snap ladys reactie wel ( maar de scheroe randjes zouden er misschien wel af mogen)
Er zijn hier blijkbaar mensen die denken dat ik het wel makkelijk vind zo, niet werken, lekker liggen, gratis beetje geld krijgen.
Diegene die dat denken, die hebben het hardstikke fout.
Die hebben ook geen idee wat het allemaal inhoud.
Niet kunnen drinken vaak, niet kunnen eten vaak, altijd pijn, altijd uitgeput, (dus niet zoals vaak gedacht wordt, ik ben ook wel eens moe) geen vooruitzicht op verbetering, je hobbies niet meer kunnen doen, niet naar buiten, bijna altijd in het donker, geen medicijnen die helpen, geen relatie aan kunnen gaan, instanties en artsen die je vaak niet serieus nemen, mensen die je niet serieus nemen, altijd alleen omdat je mensen om je heen niet kan verdragen, bijna altijd duizelig, en zo kan ik nog wel ff door gaan.

Voor mij is dat niet dat ik denk wel makkelijk zo.

En wat medische stikken betreft, ja die lees ik wel als ze een nieuw inzicht hebben, bij vele onderzoeken heb ik een afwachtende houding, omdat ik er al te veel heb meegemaakt, met misschien, mogelijk, waarschijnlijk helpen ze. En die teleurstellingen zijn niet fijn.

Ik snap nog steeds niet dat mensen vaak voor een ander kunnen denken. Zonder ervaring of de kennis.

Maar genoeg erover, want ik had het over Egypte, en wat politiek, beertje jammer dat er dan iemand is die wel weer probeer te bepalen wat ik wel een niet kan. En dan reageer ik er op en en dan heb ik het weer gedaan. Niet dat het mij wat boeit. Maar toch wil ik het gezegd hebben.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleereerst, ik zal zeker niet met u willen ruilen. Ik gaf mijn mening omdat Lady erop werd aangesproken dat ze u te hard zou aanpakken. Daarop heb ik mijn vizie daarop gegeven met als extra opmerking dat ik het waarschijnlijk wel niet goed zal begrijpen.
Nog een mening van mij: ik vind dat u altijd wel heel erg makkelijk in de slachtoffer rol kruipt. Dat is zogezegd mijn mening die misschien helemaal niet met de feiten overeen komt.
Heel veel mensen hebben op de een of andere manier wel iets dat niet makkelijk is om mee te leven. Ik zelf heb zeer regelmatig barstende hoofdpijn veroorzaakt door versleten nekwervels. Ook hier is weinig aan te doen. In het begon leed mijn humeur daar sterk onder maar ik heb nu geleerd dat een slecht humeur me ook niet verder helpt en dat dit voor niemand plezierig is. Ik heb nu met mijn directe omgeving afgesproken dat als mijn hoofdpijn echt niet meer uit te houden is ze me met rust laten. Nu kan ik dus wel lopen klagen dat ik door mijn koppijn iets niet meer kan maar ik heb leren genieten wat ik nog wel kan. Ik zou u aanraden hier toch eens naar te kijken, het heeft mij leven in ieder geval een stuk dragelijker gemaakt.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zal nog een poging wagen onkruid, vruchteloos waarschijnlijk..
Lady1234 schreef:
15 aug 2023 11:27
Kijk eens in de spiegel Deltoer.
En weer dat eeuwige wijzen, de vragen en opmerkingen ontwijken, zuur reageren en niets anders kunnen verzinnen dan het gedrag wat tieners ook doen als ze nog niet droog achter de oren zijn: Ja, maar hunnie doen ook wel eens wat....

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
15 aug 2023 14:19
Ik zal nog een poging wagen onkruid, vruchteloos waarschijnlijk..
Lady1234 schreef:
15 aug 2023 11:27
Kijk eens in de spiegel Deltoer.
En weer dat eeuwige wijzen, de vragen en opmerkingen ontwijken, zuur reageren en niets anders kunnen verzinnen dan het gedrag wat tieners ook doen als ze nog niet droog achter de oren zijn: Ja, maar hunnie doen ook wel eens wat....
Zoals dit gedrag: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&auth ... 1&start=20

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

@Onkruid,zomaar ff een vraagje:
ben je man of vrouw en wat is je leeftijd eigenlijk?
( wil je dat liever niet zeggen? Ook ok hoor.)

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goh angel, jij kunt ook wijzen. Goed van je joh...

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
15 aug 2023 14:14
Alleereerst, ik zal zeker niet met u willen ruilen. Ik gaf mijn mening omdat Lady erop werd aangesproken dat ze u te hard zou aanpakken. Daarop heb ik mijn vizie daarop gegeven met als extra opmerking dat ik het waarschijnlijk wel niet goed zal begrijpen.
Nog een mening van mij: ik vind dat u altijd wel heel erg makkelijk in de slachtoffer rol kruipt. Dat is zogezegd mijn mening die misschien helemaal niet met de feiten overeen komt.
Heel veel mensen hebben op de een of andere manier wel iets dat niet makkelijk is om mee te leven. Ik zelf heb zeer regelmatig barstende hoofdpijn veroorzaakt door versleten nekwervels. Ook hier is weinig aan te doen. In het begon leed mijn humeur daar sterk onder maar ik heb nu geleerd dat een slecht humeur me ook niet verder helpt en dat dit voor niemand plezierig is. Ik heb nu met mijn directe omgeving afgesproken dat als mijn hoofdpijn echt niet meer uit te houden is ze me met rust laten. Nu kan ik dus wel lopen klagen dat ik door mijn koppijn iets niet meer kan maar ik heb leren genieten wat ik nog wel kan. Ik zou u aanraden hier toch eens naar te kijken, het heeft mij leven in ieder geval een stuk dragelijker gemaakt.
Mijn lijst van klachten is nog langer, als ik hier boven aangaf.
Ik denk ook niet dat mensen in de gaten hebben, dat alles begint met energie. Zelfs met je ogen knipperen kost energie.
Ik geniet van de kleine dingen om me heen, en nee in de slachtoffer rol zit ik sws niet, het zijn de feiten, als ik iets niet kan vanwege mijn ziekte dan is dat zo, en is het geen excuus.
Het is zoals het is. Maar dat maakt het dan niet makkelijk.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
15 aug 2023 14:24
@Onkruid,zomaar ff een vraagje:
ben je man of vrouw en wat is je leeftijd eigenlijk?
( wil je dat liever niet zeggen? Ook ok hoor.)
Ik ben man, 52 jaar.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het artikeltje over Velosofie is niet zo ingewikkeld als het wel lijkt, de formules kun je voor kennisgeving aannemen. Het eerste deel gaat erover dat je, volgens sommigen, allerlei natuurconstanten (zoals de lichtsnelheid) kunt afleiden uit de afmetingen en ligging van de Grote Piramide (de piramide van Cheops). Hij maakt duidelijk dat dergelijke afleidingen volstrekt toevallig zijn, of het resultaat van doelredeneringen (Hoe nauwkeurig kun je de breedte van een ruw-stenen piramide meten, na eeuwen van erosie en beschadiging? En wat was die maat dan tijdens de bouw?). En vooral:
Cees de Jager schreef:Men kan om te beginnen de vraag stellen, waarom het Opperwezen de fundamentele natuurkonstanten geopenbaard zou hebben, duizenden jaren voordat de mensheid in staat was er iets van te begrijpen; met het gevolg dat de pyramide al versleten is, nu wij er iets aan konden hebben, en zich niet meer tot nauwkeurige metingen leent.
Vanaf het tussenkopje "Oernederlands" bouwt hij een andere theorie op, de velosofiets, waarmee allerlei natuurconstanten kan afleiden uit vier maten van zijn eigen fiets (uitgedrukt in de HFD, de heilige fietsduim). Met die verschillende maten T(rapper), W(iel), L(amp), B(el) kan hij allerlei belangrijke constanten uit de natuurwetenschappen berekenen; de letters T, W, L en B in de formules zijn dus de getallen/maten die hij heeft opgemeten.

De fundamentele constante van de zwaartekracht, de verhouding tussen de massa’s van het proton en het elektron, de fijnstructuurconstante, de afstand van de aarde tot de zon, zelfs de ouderdom van de aarde, bijna alles is uit te rekenen met slechts die vier getallen; de fiets van Cees de Jager is de grondslag van het heelal! Verbazingwekkend? Welnee:
Cees de Jager schreef:Het is duidelijk dat we op deze manier elk getal kunnen benaderen door een eenvoudige wiskundige formule. Ik had mijn fiets natuurlijk niet hoeven te meten, maar had kunnen volstaan met om het even welke ‘meetgegevens’ om daaruit elk willekeurig getal te benaderen, de ouderdom van mijn buurman, de diepte van de Stille Oceaan of het aantal poten van een duizendpoot. Altijd zal ik een perfecte coïncidentie vinden. Het zou een wonder zijn als ik die niet vond!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onkruid71 schreef:
15 aug 2023 14:43
Maar dat maakt het dan niet makkelijk.
Dat zullen er denk ik ook weinig beweren

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, ik bedoel zoiets. Goed van je. :D
ZeerPrivé schreef:
15 aug 2023 13:33
witte angora schreef:
15 aug 2023 00:27
Lady, kun je ook eens proberen 1) begrijpend te lezen, 2) je wat in te leven in anderen, 3) wat vriendelijker en 4) wat positiever te reageren?
Bedoel je zoiets?
Lowieze schreef:
14 aug 2023 15:33
@witte angora

Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 aug 2023 16:34
Inderdaad, ik bedoel zoiets. Goed van je. :D
ZeerPrivé schreef:
15 aug 2023 13:33
witte angora schreef:
15 aug 2023 00:27
Lady, kun je ook eens proberen 1) begrijpend te lezen, 2) je wat in te leven in anderen, 3) wat vriendelijker en 4) wat positiever te reageren?
Bedoel je zoiets?
Lowieze schreef:
14 aug 2023 15:33
@witte angora

Allereerst, ‘de’ autist bestaat niet. ASS is een zeer ruim begrip. U heeft het over: “als je met een autist te maken hebt,….”, iedereen is verschillend dus u kunt alleen voor uzelf spreken. Daarmee maakt u een denkfout.
Dan heb ik de ervaring dat veel mensen met autisme heel veel kunnen leren of laten. Het is niet zo dat een mens met de diagnose ASS alleen daaruit bestaat. Je bent een mens met heel veel verschillende eigenschappen, een klein onderdeel daarvan is autisme. En door die verschillende eigenschappen is er ook veel mogelijk.
Ik weet dat veel mensen roepen: “ Maar ik ben autistisch, dus ik kan niet……..”, maar in de praktijk kan er heel veel wel.
Het is wel zo netjes als u alles citeert ipv erin te knippen

Plaats reactie