LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Het is vaak helemaal niet nodig om een bericht te citeren. Bijvoorbeeld als je reageert op de gene boven je of als je bericht eigenlijk algemeen is. Aan de andere kant, soms kun je bericht duidelijker maken door iets meer te citeren. Het echte probleem is ald mensen hierin geen keuze maken. Dan krijg je van die lange berichten waarbij je ieder bericht tien keer moet lezen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
Lowieze schreef:Vaak quoten mensen juist de laatste reactie om daar op te reageren, dus wat is het nut van nog meer quotes meenemen?
Het is vaak helemaal niet nodig om een bericht te citeren. Bijvoorbeeld als je reageert op de gene boven je of als je bericht eigenlijk algemeen is. Aan de andere kant, soms kun je bericht duidelijker maken door iets meer te citeren. Het echte probleem is ald mensen hierin geen keuze maken. Dan krijg je van die lange berichten waarbij je ieder bericht tien keer moet lezen.
Soms denk je dat wat je schrijft direct onder de reactie komt waarop je reageert, maar intussen heeft iemand anders of zelfs meerderen al wat geschreven. Dan is het niet altijd duidelijk waar je nu op gereageerd hebt.
Dus 1 quote is dan voldoende.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan altijd je bericht achteraf aanpassen. Als ik het topic lees dat heeft zo'n quote als hierboven geen waarde.

Ik ben sowieso van mening dat je het met een kleiner citaat had afgekunt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 aug 2018 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:Je kan altijd je bericht achteraf aanpassen. Als ik het topic lees dat heeft zo'n quote als hierboven geen waarde.
Vindt u dan. Ik vind 1 quote wel duidelijkheid geven, meerdere quotes onnodig.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar wat vindt de gene die jouw berichten leest?

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

crazyme schreef:[q="Lowieze"][q="crazyme"][q="Lowieze"]
Vaak quoten mensen juist de laatste nog meer quotes meenemen?

Dit is niet altijd het geval. het aantal van 3 voor de duidelijkheid. Context is belangrijk.

Ik neem altijd aan dat als iemand geïnteresseerd is in je dan ellenlange epistels krijgt.

Nou, dat valt best mee :mrgreen:
[/quote][/quote]

En wat als ik dit doe?
Onleesbare ingekorte onzin geworden en dat is risico van een Quote....

Voor veilig stellen topic vraag of vorige pagina vind ik redelijk, ook voor andere Topics maar sommige plaatsen wel erg vaak een Quote zonder dat de noodzaak is aangetoond en uit het regeltje onderaan blijkt daar vaak niets van.

Ik heb dus bewust deze Quote verkloot!

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Goed quoten is het halve werk
3 aug 2018, ClaimConcept schreef:Feedback: misschien is het er wel, maar een handleiding bij het plaatsen van een reactie zou niet verkeerd zijn.

Voorbeeld: je kunt een bericht in z'n geheel citeren met de knop "Quote". (@Redactie, kan ook datum en tijd er automatisch in?)

Maar daarnaast heb je in de berichtopmaak ook een knop "Quote" waarin je zelf het citaat bepaalt. Ook kun je het zelf typen door te beginnen met [ quote] tekst typen/inplakken en af te sluiten met [ /quote] (beide keren zonder de spatie).

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is allemaal niet zo moeilijk, als mensen maar de moeite zouden nemen om even te kijken wat ze doen...

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Of even op de knop 'voorbeeld' drukken alvorens te posten. Dat kan soms ook heel verhelderend zijn.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Moderator, wat is het nut van onbeantwoorde topics. Denkt u dat er nog geantwoord wordt op een topic van 2016. Zou een vragensteller daar nog iets aan hebben.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik de twee auto's van Jan 2001 en Sept 2002 een bericht op een forum wilde plaatsen...
Radar is vanaf April 2004 pas actief en was in begin een kleine flut zooi....

Klachten over bepaalde zaken die nu op Merk forum dagelijks langs komen van zwakke puntjes zijn nog steeds actueel.
Als iemand ook klaagde en een reeds perfect antwoord kreeg mag je toch wel een Quote plaatsen naar dat oude bericht?

Ook oude en meestal gesloten berichten hebben waarde... net als Incasso bureaus en Deurwaarders die hier vaker langs komen als bij mijn thuis!
Ook bepaalde Autohandelaren die vaak zeer goed zijn in nieuwe panden te zoeken en nieuwe werknamen voor hun handel....
Autohandel Dorpsstraat die verder ging als Autoservice Westerstraat.. zo creatief zijn die namen vaak en de verkopers blijven dan hetzelfde...!

Of moet ik nu als bewijs kijken of garage Autoweg nog bestaat, die zat vlak na de afrit van...? Ja dementie is hier niet verboden maar ik ben die A? even kwijt.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

stofzuigertje schreef:Als ik de twee auto's van Jan 2001 en Sept 2002 een bericht op een forum wilde plaatsen...
???
witte angora schreef:Of even op de knop 'voorbeeld' drukken alvorens te posten. Dat kan soms ook heel verhelderend zijn.
@Redactie, is het technisch ook mogelijk om altijd eerst het voorbeeld te laten zien voordat je een bericht kunt plaatsen? (Voorbeeld > Bevestig)

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Even getest, het is mogelijk om van een gesloten forum waar ik niets meer kan doen nog wel een Quote van te pakken om nogmaals te stellen....

Mijn auto voorbeeld is juist voor oude problemen die niet meer actueel lijken maar omdat er nog vele Jong Timers rijden weer toch een beetje....
En als ik nu eerst op Volledige Bewerker klik en niet op Bevestig... is alles mogelijk...

En na de Volledige Bewerker is :mrgreen: wel gelijk mogelijk en nu ook Voorbeeld bijgekomen!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Even getest, het is mogelijk om van een gesloten forum waar ik niets meer kan doen nog wel een Quote van te pakken om nogmaals te stellen....
Onjuist. Bij gesloten topics is de quote-knop niet meer aanwezig.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Handmatig kun je alles quoten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja uiteraard, maar dat is zo basaal dat dat de reactie van stofzuigertje niet rechtvaardigt.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

We worden zo langzamerhand allemaal dood- en doodmoe van die niet aflatende stroom berichten van Stofzuigerd. Bijna altijd compleet off-topic, onduidelijk geschreven en overvol met "eigen belevenissen" waarbij je grote vraagtekens mag plaatsen of het wel allemaal echt is.
Er gaat werkelijk geen topic voorbij of het onderwerp / probleem het Stofzuiger ook wel meegemaakt.
Verder worden er regelmatig adviezen gegeven welke juridisch onjuist zijn, of waarbij de wet wordt overtreden als je ze als forumbezoekers opvolgt.
Kan deze niet aflatende stroom van forumbevuiling niet eens een halt worden toegeroepen ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 10 aug 2018 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Ja uiteraard, maar dat is zo basaal dat dat de reactie van stofzuigertje niet rechtvaardigt.
Er zijn sites waarbij je voor de handeling handmatig citeren technische kennis nodig hebt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Ja uiteraard, maar dat is zo basaal dat dat de reactie van stofzuigertje niet rechtvaardigt.
Er zijn sites waarbij je voor de handeling handmatig citeren technische kennis nodig hebt.
Maar daar behoort dit forum niet toe.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:We worden zo langzamerhand allemaal dood- en doodmoe van die niet aflatende stroom berichten van Stofzuigerd. Bijna altijd compleet off-topic, onduidelijk geschreven en overvol met "eigen belevenissen" waarbij je grote vraagtekens mag plaatsen of het wel allemaal echt is.
Er gast werkelijk geen topic voorbij of het onderwerp / probleem het Stofzuiger ook wel meegemaakt.
Verder worden er regelmatig adviezen gegeven welke juridisch onjuist zijn, of waarbij de wet wordt overtreden als je ze als forumbezoekers opvolgt.
Kan deze niet aflatende stroom van forumbervuiling niet eens een halt worden toegeroepen ?
Dit sluit aan bij iets wat ik bij een ander topic mezelf heb afgevraagd: stel dat iemand op een forum een juridisch compleet verkeerd advies geeft, of tips geeft die kunnen leiden tot overtreding van een wet. Wie is dan aansprakelijk? De forumeigenaar of een anonieme forummer?

Gesloten