LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte beëindiging energiecontract

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hans.kolthof
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2018 21:12

Onterechte beëindiging energiecontract

Ongelezen bericht door hans.kolthof »

Ik sloot, i.v.m. een verhuizing, per 1 augustus 2018 een contract met Eneco voor levering van energie. Op 13 september 2018 ontvang ik twee emails en lees ik dat i.v.m. contractbreuk 2 boetes verschuldigd zijn à € 50 voor gas en elektriciteit. Via Enexis achterhaal ik dat een derde bij Essent een contract voor levering van energie heeft afgesloten met klaarblijkelijk en abusievelijk mijn adresgegevens. Essent heeft aangegeven e.e.a. te zullen corrigeren. Twee weken later is er niets gebeurd, althans niet zichtbaar voor mij, en incasseert Eneco de boetes die ik liet storneren. Kan Eneco mij dwingen alsnog te betalen. Voor iets waar ik part nog deel aan heb. of moet ik Essent sommeren de boetes te voldoen? Graag verneem ik van jullie. mvg Hans

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Onterechte beëindiging energiecontract

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Zou om te beginnen alle correspondentie via de mail doen is gelijk alles zwart op wit. Loop ook de betaalrekening na want er is misschien voor dit derde contract geïncasseerd en laat ze maar bewijzen dat je dit derde contract hebt afgesloten.
Storneren is niet altijd handig omdat dit heel veel processen in de war stuurt. Boetes zullen gecorrigeerd moeten.
Geef ze wel de tijd.
Succes

bjorn68
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2018 10:30
Contacteer:

Re: Onterechte beëindiging energiecontract

Ongelezen bericht door bjorn68 »

Beste Hans,



Heeft de de algemene voorwaarden gelezen in uw contract,tussen u en Essent ?

Daar staat namelijk dit in vermeld.

Beide partijen,kunnen de overeenkomst,met geldig motivatie beëindigen,of het slim is,is een twede.

Beide partijen tekenen een overeenkomst,en behoren zich eraan te houden,als een van beide partijen zich niet gehoord voelt,om wat voor reden dan ook,dan is Essent bij deze de eerste die het contract zomaar mag gaan ontbinden,dit laatste zal niet gauw gaan gebeuren,maar het is wel mogelijk,dan zal een van beide partijen zich naar kantonrechter of de klachten commissie moeten gaan,en daar uw klacht neer leggen,indien beide partijen er niet uit kunnen komen.




Groetjes,
hans

Gesloten