Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou het mevrouw Lady moeten zijn, in dit geval.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat kan men zelf aangeven in het laatste voorbeeld van redenen.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarom dat bericht is gemeld, is mij een volslagen raadsel. Ik vind het zelf weliswaar niet nodig, maar het is een keurige suggestie.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
29 sep 2020 12:27
Het leek mij namelijk een goede suggestie voor iedereen.
Misschien dat de melder dit een gevalletje pot en ketel vindt. Daar zit best iets in.
PS ik heb nog nooit op die knop gedrukt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

kuklos schreef:
26 sep 2020 09:48
Jose2501 schreef:
26 sep 2020 08:32
Een tip voor RADAR: weiger gratis e-mailadressen als GMAIL enz. Accepteer alleen mailadressen van provider.
Deze mag je uitleggen. Net zoals iedereen zal ik een provider hebben en hebben ze mij een emailadres gegeven, maar ik gebruik het nooit. Net zoals vermoedelijk 80%? 90%? En die mensen zijn allemaal niet goed genoeg hier voor het forum?
Sterker nog, het is zelfs vaak als advies gegeven om juist een @gmail @hotmail of andere gratis aanbieder te nemen, in plaats van het "gratis" mailadres van een provider, want bij overstap kan je na verloop van tijd niet meer bij je mail komen. Is al menig topic voorbij gekomen van mensen die opeens geen toegang meer hadden tot hun mail na overstap provider.

Ik gebruik privé ook gmail. Mijn zakelijke mailadres ga ik niet voor dit soort zaken gebruiken, het is mijn zakelijke mailadres.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
29 sep 2020 14:57
RADAR heeft mij via een persoonlijk bericht laten weten dat ze de tip van het mailadres niet werkbaar vinden
Nog steeds blijft de vraag waarom je wil verbieden dat mensen een emailadres van Yahoo of Gmail gebruiken? Daarbij komend de vraag wat er gebeurt als mensen van provider wisselen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
29 sep 2020 15:08
Ik wil dat niet persoonlijk verbieden. Zal mij een zorg zijn of iemand een gratis e-mailadres heeft.
Toch ben jij diegene die met dit idee komt.
Jose2501 schreef:
29 sep 2020 15:08
Waar maak jij je druk om @kuklos?
Altijd leuk. Gaan bepalen waar mensen zich druk over mogen maken als je een voorstel bediscussieert.
Met jouw voorstel sluit je een (groot) deel van de mogelijke reageerders op dit forum uit. Daarom ben ik pertinent oneens met je voorstel.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jose2501, als iemand een voorstel van je afkeurt en je die persoon daarna vraagt waar die zich druk om maakt dan doe je dat om kritiek de mond te snoeren.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Toch ben jij diegene die met dit idee komt
Zegt @kuklos dan, klopt ideeën mag je hier plaatsen dat vindt Radar ook en ik ook.
Het telefoon idee vind ik beter, registreren via sms code. Doet Digid ook....en waarom dan niet meteen Digid. Heeft iedereen toch zo'n beetje.

Je blijft nu aanvallen wat nergens voor nodig is, feedback op elkaar. Fons, Fons....ingrijpen man.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

CarlaHeusden schreef:
29 sep 2020 15:25
.en waarom dan niet meteen Digid.
DigiD is nodig voor bepaalde overheidsdiensten. Als we die informatie die er nu toch al mee verzameld wordt nu ook moeten gaan gebruiken voor fora dan is 1984 zo ongeveer werkelijkheid geworden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

CarlaHeusden schreef:
29 sep 2020 15:25
Je blijft nu aanvallen wat nergens voor nodig is, feedback op elkaar. Fons, Fons....ingrijpen man.
Ik zie het niet als aanvallen, ik zie het als het plaatsen bij een kritische noot bij een geplaatst idee. Daar is dit topic ook voor. Als je niet wilt dat mensen reageren op je idee en mogelijk kritische reacties plaatsen bij het idee dat je hebt, moet je het privé in een bericht naar het forumbeheer sturen. Maar als je het hier plaatst, staat het een ieder vrij om daar op te reageren, en niet iedereen zal over ieder idee lovend zijn. Ik ben zelf bij vergaderingen ook vaak degene die kritische noten plaatst bij ingebrachte ideeën. Dat maakt niet dat ik per definitie negatief ben over een idee en het afkeur, maar wel dat er kritisch gekeken wordt naar de uitvoerbaarheid van een idee, en vaak is de basis van het idee goed, maar zal het op punten aangepast moeten worden om het werkbaar te maken.

Het doel is om dubbele accounts te voorkomen. Dat is duidelijk. Het eerste idee was om bepaalde domeinen qua mail uit te sluiten, maar daar wordt op gereageerd dat dit wellicht niet de juiste manier is. Ik zie niet in waarom dat niet mag. Het doel is duidelijk, alleen de manieren die tot nu toe worden aangedragen zijn wellicht niet de juiste, dat mag toch aangegeven worden?

Zo heb ik ook wel een kritische noot bij het gebruik van Digid. Niet iedere organisatie is gemachtigd om Digid toe te passen voor de identificatie van personen. Zie hiervoor deze pagina:
https://www.digid.nl/wat-is-digid/wie-doen-mee

Maar op zich is de basis van het idee wel goed. Want ik kan mij voorstellen dat het wellicht dan een optie is om te onderzoeken om Idin te gebruiken voor identificatie. Dat is namelijk een breder ondersteunde manier van identificatie:
https://www.idin.nl/consumenten/waar-idin-gebruiken/
Dat wil niet zeggen dat ik voorstander ben om dit te zien hier op de site, maar als je dan toch met een mogelijke oplossing moet komen, zou dat het wellicht zijn.

Maar buiten dat zijn de meeste "dubbele accounts" of nieuwe registraties van een reeds eerder verbannen gebruiker vaak snel bekend. Mensen hebben namelijk de eigenschap om te vervallen in (oude) gewoontes, en zullen ondanks hun nieuwe account vaak wel door de mand vallen op basis van schrijfwijze of taalgebruik.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Maar particulieren gebruiken juist diensten van de overheid en gemeente in 2020. Dus waarom radar niet? Betrouwbaar, precies wat radar nodig zou kunnen hebben. (suggestie)

Als je iets aan wilt pakken doe het dan goed en constructief. Maar dat vind ik ook van modereren wat ik hier zie en op andere fora niet.

Zakelijk fora kom je dit probleem helemaal niet tegen, en in de knutsel sfeer is iedereen lief voor elkaar en nodigen elkaar uit om te helpen.

Maar goed, laten we daar dan wat van leren.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Idin voor een forum? Dat is schieten met een kanon op een mug. Of Digid, nog gekker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
29 sep 2020 16:45
Idin voor een forum? Dat is schieten met een kanon op een mug. Of Digid, nog gekker.
eens, ik geef ook aan dat ik er geen voorstander van ben. Ik gooi alleen een idee op, op basis van het voorstel van digid, wat sowieso geen optie is voor een site als radar.

Zoals ik al aangaf, dubbele accounts vallen vaak snel genoeg door de mand omdat ze terugvallen in oude gewoontes en op basis van die gewoontes wel herkend worden door de vaste club hier.

Ik heb het idee dat dit een geval is van "we hebben een oplossing, nu nog een probleem er bij zoeken".

Datzelfde geldt voor dat uitsluiten van bepaalde mailproviders. Dat zal mensen ook niet tegenhouden. Ik beheer nog wel een paar websites waar ik zo een paar mailadressen kan aanmaken. Al waren het alleen maar aliassen die in dezelfde mailbox uit komen.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

U wilt beslist de gaatjes niet dicht timmeren, mij maakt het ook weinig uit al meld hier heel de wereld zich aan met 10 accounts. ik plaatste alleen een idee voor RADAR. Zoals een ander forumlid dat ook deed.. Ik gebruik een muggenmepper, ook niet slecht.

Ik denk eerder dat het gedoogbeleid hersteld wordt van Radar, zolang je onder de radar van RADAR blijft en je aan de regels houdt, is er niks aan de hand. En waarom ook eigenlijk niet?
Denkt iedereen nu dat onder de stamgasten geen foute zit? echt waar? Die zijn bij RADAR ook bekend, ze zijn daar echt niet gek.

Dus mijn tip, maar er wat gezelligs van, bedien de topic starters met een hartelijk welkom en probeer ze er bij te betrekken. Kunnen we die deal maken?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
29 sep 2020 17:10
CarlaHeusden schreef:
29 sep 2020 17:07

Dus mijn tip, maar er wat gezelligs van, bedien de topic starters met een hartelijk welkom en probeer ze er bij te betrekken. Kunnen we die deal maken?

En zoals met alles: begin bij jezelf:
CarlaHeusden schreef:
29 sep 2020 15:25
Fons, Fons....ingrijpen man.
Zucht......
fonsflons schreef:
29 sep 2020 13:30
Edit: toelichting overbodig, ik ga er vanuit dat de moderatie wel weet om te gaan met dit soort loze opmerkingen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Het is bijna niet meer bij te houden hoeveel meldingen we in dit topic binnenkrijgen. Als ik zo even door het topic scroll lijken het wederom veel onnodige en niet-inhoudelijke bijdragen, al zijn er ook suggesties gedaan. Er zijn op dit moment wat urgentere zaken die onze aandacht nodig hebben, maar we komen er deze week nog op terug.

In de tussentijd dan maar nogmaals het verzoek: houd je bezig met de inhoud van een topic, en niet met wat je van (de reactie van) iemand vindt. In veel topics zien we reacties die weer reacties uitlokken, waarmee uiteindelijk een topic om zeep wordt geholpen. Misschien ten overvloede, maar dit komt de kwaliteit van het forum niet ten goede.

Probeer ook wat zuiniger om te gaan met de meldknop. We lezen (vooral in het feedbacktopic) gewoon mee, dus we zien het wel. Uiteraard wel graag blijven melden als je echt denkt dat de huisregels overtreden worden.

Een fijne avond! ^YB

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
29 sep 2020 18:37
............
al zijn er ook suggesties gedaan.
............
We lezen (vooral in het feedbacktopic) gewoon mee, dus we zien het wel.
Mooi. Hopelijk was mijn punt duidelijk. Hou het forum toegankelijk. Dus ga alsjeblieft niet allerlei extra drempels opwerpen als provideremailadressen, DigiD of telefoonnummers in moeten voeren.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@PietertjeTwee
Jij wilt van die meldknop af. Ik heb hem voor jou nooit gebruikt. In eerste instantie lossen we het binnen de discussie op, maar mij daartoe moeten verlagen ervaar ik als genant.
Ik heb nog eens dit (mijn) topic gelezen. diversen-f1/vervolg-postnl-pakket-komt- ... 8-s20.html
Ik droeg een feit aan (waarvoor ik instemming zocht).

Maar het topic werd voortdurend vervuild gereageerd door mensen die het niet interessant vonden.
Het kwam over alsof ik leugens zou verkondigen.

JIJ hebt uitsluitend negatief gereageerd. Afzeikerig. Je had gewoon er buiten moeten blijven als je tniet interesseert.

"Tering wat een gehuil zeg."

"Ik heb een probleem met dit topic. Telt dat ook?"

"Oh, jammer. Ik ben PietertjeTwee, aangenaam."

"Zo. Klaar. Topic kan dicht."

Pas na -tig zeikreacties laat je je overtuigen door Moneyman
-Op grond waarvan zou PostNL volgens jou dan door de ontvanger aan te spreken zijn, Moneyman? En waar zou je dan aanspraak op kunnen maken? Ik zie het niet, namelijk, en in je post geef je het ook niet aan.
-Ok, je mag je ze er aan houden zeg je. Hoe ziet dat er uit? Is het niet leveren binnen het genoemde tijdvak een onrechtmatige daad jegens de ontvanger? Zo nee, welke rechtsgrond wil je je op beroepen?


Ik heb me zeer zitten te verbijten over de zeikerijen, niet alleen van jou overigens.
Ik heb me niet tegen de moderatoren beklaagd ("ik zeg het tegen mammie hoor"), heb meestal gewoon repliek gegeven.
Maar je krijgt er wel een ongelooflijk achterstandsbuurtengekijf van.
Ik heb besloten als ik ooit weer een topic open om daarin te beginnen jou en een paar andere personen te verzoeken zich buiten de reacties te houden.

Als het aan mij ligt moeten jij en een paar anderen wat vaker een weekje geband worden.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

kuklos schreef:
29 sep 2020 19:56
(...) Dus ga alsjeblieft niet allerlei extra drempels opwerpen als provideremailadressen, DigiD of telefoonnummers in moeten voeren.
Achternaam, geboortedatum en telefoonnummer zijn al verplichte velden op het registratieformulier.

Gesloten